Jongensnaam gezocht!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Peer14, 8 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Wij weten inmiddels dat we een zoon verwachten en zijn op zoek naar een naam.
    Hebben wel 2 namen in ons hoofd maar allebei nog niet voor 100% overtuigd. Krijgt ook een tweede naam, geen vernoeming, daar zijn we ook nog niet over uit dus mooie combinaties mogen ook!

Nu nog in de running: Elliot en Jules

Voorwaarden: naam moet zowel in het Nederlands als in het Engels uit te spreken zijn. Geen top 50 naam, liefst geen top 100 naam.

Namen die het niet geworden zijn omdat ze al bezet zijn door vrienden, in de familie voorkomen, te populair zijn of het gewoon net niet zijn: Casper, Morris, Julian, Julius, Benjamin, Abel, Otis, Ezra, Elias, Tobias, Victor/Vic/Vik.

2. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw
    Ik vind Samuel en Tristan erg mooi voor een jongen

Peer14 vindt dit leuk.
  3. Mell1105

Mell1105 Fanatiek lid

20 jul 2019
    4.782
    273
    83
    Vrouw
    Elliot erg leuk
    Misschien
    Etienne
    Ilay
    Ethan
    Nolan
    Devin

Peer14 vindt dit leuk.
  4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Evan
    Harlow
    Bowie
    Riven
    Lowen

Peer14 vindt dit leuk.
  5. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de suggesties! Heb Evan en Etienne voorgelegd aan mijn wederhelft maar helaas. Samuel ben ik groot fan van maar vriend minder en Sam is al bezet door goede vrienden

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik moet meteen aan Miles en Jones denken!
    Silvan of Silvian is misschien ook nog wel wat voor jullie.
    En wat vind je van Alexander? Of vind je het dan vervelend dat het op z’n Engels met een ‘Eh’ wordt uitgesproken?
    James ligt trouwens voor de hand, maar vind ik persoonlijk geen mooie naam.

7. Mell1105

Mell1105 Fanatiek lid

20 jul 2019
    4.782
    273
    83
    Vrouw
    Manuel
    Yael
    Fabian
    Fender
    Felan
    Gabriel
    Nathan
    Joel
    Joshua
    Matthew
    Raoul

8. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Jones ben ik groot fan van maar mijn vriend helaas niet. Alexander valt af want die komt in de directe familie voor, anders was Alec voor mij nog wel een optie geweest.
    Silvan vind ik ook mooi!
    James is me idd wat te populair haha

hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Sebastian!

Btw soms moeten namen ook even landen:)

Peer14 vindt dit leuk.
  10. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Jaaaa die heb ik al meerdere keren voorgesteld maar helaas vindt vriendlief het echt helemaal niets.

Bij mij moet het vaak even landen idd, sommige namen spreken me niet meteen mega aan maar vind ik toch mooi als ik ze vaker zie. Mijn vriend is meestal heel stellig en dat verandert ook zelden haha

esklessebes vindt dit leuk.
  11. Shalom

Shalom Niet meer actief

Mitchell
    Elijah
    Alistair
    Lowen
    Maximilian
    Cody
    River
    Riff
    Lasse
    Bradley

Peer14 vindt dit leuk.
  12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Jammer! Hier heet mn jongste zo en echt nooit spijt van gehad je hoort hem ook echt nooit. Noemen hem ook wel Seb.
    Oudste heet Lennart/Lenn maar is minder internationaal uit te spreken dan wordt het snel Leonard ofzo:roflmao:

Wat vind je vriend voor namen mooi?

Peer14 vindt dit leuk.
  13. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Mijn vriend zijn suggesties tot nu toe zijn Elliot en Ted (ik ken meerdere honden die zo heten en ben daar dus op afgeknapt). Jules zou hij ook aan kunnen wennen zegt hij.

Ik merk dat ik het zo lastig vind. Heb hem ook gevraagd om met meer suggesties te komen haha

esklessebes vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In de stijl van Miles en Jones die ik geopperd had vind ik Jules wel een goede.
    Al heeft ie wel een groot nadeel:
    Het is óók een franse naam; dan wordt ie uitgesproken als Zjuul.
    Denk dat er best veel mensen zijn die meteen aan die uitspraak zullen denken.
    Niet in de laatste plaats omdat jullie eventuele Jules ook geen oudere broer(s)/ zus(sen) heeft (zo te zien aan je onderschrift) met typisch Engelse namen (het is toch vaak zo dat men gauw voor één type naam kiest).

Peer14 vindt dit leuk.
  15. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Een meisje was inderdaad Josephine of Eloise geworden. Deze kunnen beiden natuurlijk ook Frans of Engels worden uitgesproken. Overigens vind ik veel Franse namen ook prachtig. Denk aan bijvoorbeeld Loïc . Dit is dus zeker een optie maar dan moeten we die trend ook doorzetten vind ik. Dus mocht dat nog inspiratie oproepen bij iemand; graag!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Zelf ken ik alleen een oude man Jules(Zjuul)

En een Juul maar die heet Julian maar dan de i een y.

Yves, Julièn nog een idee!

Peer14 vindt dit leuk.
  17. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    We zijn er toch nog niet 100% over uit.
    Elliot blijft tot nu toe toch het meeste hangen maar met name ikzelf ben nog niet 100% overtuigd. Mijn voorkeur was uitgegaan naar Elias of Ezra maar daar heeft mijn partner echt niks mee. Tobin staat ook nog op het lijstje maar ben ik ook niet kapot van moet ik zeggen.

Wat voor beeld roept de naam Elliot bij jullie op? Is het makkelijk genoeg om uit te spreken? De schrijfwijze is wel bewust met 1 T vanwege de achternaam.

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.795
    8.465
    113
    Vrouw
    Ik ben geen fan van Elliot, sorry.. Ik vind 'm heel erg Engels en de Nederlandse uitspraak wordt al snel lelijk denk ik..

19. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Hier ben ik dus ook echt een beetje bang voor. We “moeten” wel aan een internationaal uitspreekbare naam ivm internationale familie aan beide kanten en een buitenlandse achternaam waar een typisch Hollandse naam niet goed bij gaat klinken maar we worden het echt niet eens.
    Mijn vriend was fan van Elliot maar ik kan er gewoon niet echt aan wennen, op z’n Engels uitgesproken ben ik zeker fan, zo ook van Jude, Bennett en Jones, maar die namen gaan we niet gebruiken omdat het in het Nederlands echt voor geen meter klinkt…

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Is Nolan niet wat?
    Of gewoon iets als Jack of James?
    Josh maybe?

Van jullie rijtje zie ik vooral bij Jones en Jude niet hoe je die in hemelsnaam op z’n nederlands uitgesproken zou willen krijgen…, maar dat is misschien ook mijn nukken; ik ben soms iets te goed met hoe je namen hoort uit te spreken, dus kan me niet altijd even goed een voorstelling maken van hoe sommige mensen sommige namen flink beroerd kunnen uitspreken :|

Om terug te komen op je vraag over Elliot:
    - prima naam en dito schrijfwijze
    - geen associatie behalve ‘engels’

Deel Deze Pagina