Hier staat de uitspraak hie-lie. Ik neem aan dat je hee-lie wil? Dan kun je beter Haeley, Hayley, Hailey etc. schrijven. Qua klank vind ik het wel een leuke naam.
Ik vind het een naam in de categorie Delano en Shanaya. Sociaal zwak milieu, mindere buurt, laag opgeleid. Dat zijn mijn associaties.
Hele leuke naam! Maar mijn zoon heeft dan ook al een sociaal zwak, mindere buurt, laag opgeleide naam.
Schrijfwijze klopt inderdaad niet als je de uitspraak hee-lie wilt. Ik vind het geen leuke naam. De klank vind ik niet heel verkeerd maar ik heb er een bepaalde associatie bij
ik vind het leuk! wel iets anders gespeld idd. maar ik hou van engelse namen dus dan vind ik het snel leuk!
Heb er ook een bepaalde associatie bij, maar vind het toch wel een leuke naam (ga er van uit dat je uitspraak Hailey bedoeld). Ken er zelf 2, een prachtig halfbloedje, lekker vrolijke meid, en bij haar past de naam perfect, waardoor ik hem juist onwijs leuk ging vinden. Maar vervolgens ontmoette ik een hoogblonde, bloedchagrijnige meid met deze naam, en dat maakt het voor mij toch heel anders.. Dus daar zit voor mij wel een verschil in!
ik vind het een leuke naam. geen slecchte associaties mee. alleen healey (hie-lie), is dat echt wat je wilt? Die vind ik minder leuk dan Haelie/Hayley/Hailey (hee-lie)
Met klank (en spelling) Hailey/Hayley/Hayleigh vind ik het op zich een leuke naam, alleen in Nederland niet echt...