De naam Healey

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hopelouise, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ieders zijn eigen smaak, ik heb er ook een bepaald idee bij. Moet je je niet door laten tegenhouden als jij het wel mooi vind.

Als je de naam kiest alleen geen tikfout ;) maken.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dit, mooie naam :)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook. Wij wonen dan ook in een achterstandsbuurt waar mensen laag opgeleid zijn en sociaal zwak.....;)
    NOT! Eerder het tegenovergestelde!

Leuke vlotte naam, maar dan wel als Hailey.

En wat heeft het er trouwens mee te maken dat het geen leuke naam is voor in Nederland (zag ik net voorbij komen)? Zullen we alle Achmed's enzo dan ook maar in de ban doen? Nederland = multicultureel, dus de naam kan prima hier in Nederland.

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Leuk, en dan geschreven als Hailey :)

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik ga er vanuit dat de gemiddelde Achmed ook een multiculturele achtergrond heeft. De gemiddelde Nederlandse Hailey echter heeft ouders die niet alleen een achtergrond hebben die niets te maken heeft met Engeland of een ander Engelstalig gebied, maar die bovendien beroerd Engels praten (ookal vinden de meeste Nederlanders dat ze dat zelf heel aardig doen). Ík vind dat knullig overkomen, dus ik zou het beslist niet doen.
    Maar niet iedereen heeft daar bezwaar tegen, dat moge duidelijk zijn.

Overigens woon ik in de sociale huur :) En hier zijn een hoop namen a la Mike en Hailey en Ayden enzo te vinden.

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Klopt wat jij zegt. Er is ook onderzoek naar gedaan. En daaruit kwam dat de lager opgeleide mensen hun kinderen eerder Engelse/Amerikaanse namen geven dan hoogopgeleide mensen.

OT ik vind het wel een leuke naam, maar wel anders geschreven.

7. K00

K00 Niet meer actief

Als je inderdaad Heelie bedoelt vind ik het super!

8. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

11 jan 2016
    273
    0
    0
    Ik bedoel het inderdaad als hailey, heelie zeg maar qua uitspraak

Vind het een erg mooie Engelse naam, ook omdat ik kwart Engels ben vind ik het wel leuk om er iets mee te doen.
    Alleen moet nog kiezen uit zoveel namen.

Zoveel leuke meisjes namen haha!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De Hailey die ik ken voldoet aan het stereotype hier beschreven. Ik vind het 3x niks.

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik vraag me na het lezen van jouw reacties regelmatig af of jij een soort filter mist waardoor alles er zo rauw uitkomt 😂

Ik vind Hailey mooi en heb er geen associaties bij.

11. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Leuke naam, zou het alleen schrijven als Hailey.

12. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Opzich prima naam maar ik snap niet dat mensen een naam kiezen waarvan ze zelf niet weten hoe ze het moeten spellen? Healey is idd Hielie, je bedoeld Haeley en als je een naam leuk vind dan check je dat toch? Je ziet het ergens staan maar je controleert niet of het wel klopt? Namen als Aiden, Delano en zo vind ik niet perse aso, maar verkeerd gespelde namen wel.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hailey vind ik een prima naam. Healey zou ik niet doen.

14. ellen89

ellen89 Actief lid

20 jan 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor mij een verkeerd gespelde naam.
    Zou dan voor Hailey oid. gaan.
    Heb zelf niks met de naam.
    Voor mij past het perfect bij de namen Delano, Jaylano ,Kaylee namen. Dat is niet mijn smaak.

15. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Indd Hailey of Haeley

16. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Trouwens misschien wat off-topic maar ik zag ergens op fb de naam kealeigh voorbij komen.. Heb toen aan iemand gevraagd die er bevriend mee was hoe je die naam dan uitsprak.. "Keelie" naar mij inziens niet correct geschreven toch? Ik dacht gooi de vraag er maar een keer in aangezien het nu ook over ae ea gaat. Mijn dochter heeft een naam met ae en iedereen begrijpt gelukkig dat het als "ee" uitgesproken moet worden 😋 Al zei de arts op t cb een keer "ie" klonk zo gek😂

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind het geen mooie naam en heb er inderdaad de ordinaire associaties bij.

Verder vraag ik mij heel erg af waarom je een naam zo raar zou spellen dat een kind zijn hele leven aan iedereen moet uitleggen hoe je zijn naam uitspreekt. Daarnaast is het ook gewoon fout. Healey spreek je uit als hie-lie. Hailey als hee-lie.

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja, ea is ie. Dus kealeigh is kielie. Als dat dan als keelie wordt uitgesproken is dat fout.
    Maar veel mensen halen die ea en ae steeds door elkaar. Mijn kat heet Maeve. De dierenarts en een kennis van mij spreken dat steeds uit als miev. Terwijl het meev moet zijn.

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Als je een kwart Engels bent zou ik het ook wel weer leuk vinden om wat van die afkomst mee te nemen in de naam :)

20. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Dat is dus ook de naam van m'n dochter haha. Alleen op t cb keer fout gezegd verder niet :)

Deel Deze Pagina