Dames, ik heb jullie hulp nodig! We hebben een prachtige dochter, Karlijn. Afgelopen week zijn we erachter gekomen dat we een zoon verwachten Super leuk, maar qua naam toch wat moeilijker.... Vooral omdat we namen welke eindigen op -ijn onwijs leuk vinden (Casijn, Stijn, Tijn, Krijn) Wat vinden jullie van rijmende namen binnen het gezin? Liefs
Eerlijk gezegd vind ik dat niet mooi, maar dat is mijn mening. doe wat jullie willen Ik ken ook een tweeling die Evy en Devy heten... ik zie dat als een knabbel en babbel.. vooral Karlijn en Casijn zou ik nooit doen. als 2e naam, ok..
Ik vind het zelf niet zo mooi klinken.. Maar van de andere kant maakt het ook niet uit, ze zullen niet in dezelfde klas komen of in hetzelfde team etc. Ik ken een gezin met 4 kinderen die allemaal dezelfde eindklank hebben.. Is eigenlijk ook niet storend.
Het zou niet mijn keus zijn, maar als het jullie niet stoort.. waarom niet Wel vind ik dan dat je bij een eventueel derde kindje, de naam ook op -ijn moet laten eindigen. Ik ken een gezin met 5 kinderen, de eerste vier namen beginnen met een M en de naam van de jongste met een R. Vind ik altijd een beetje zielig staan
Mijn neefje en nichtje hebben ook dezelfde eindklank, ik heb er tot ik dit topic las nog nooit eerder aan gedacht of er iets van gevonden. Ik zou persoonlijk alleen niet voor Casijn kiezen, dit lijkt dan weer iets te veel op Karlijn. Stijn vind ik dan weer wel heel leuk passen! Marijn/Merijn misschien nog een idee?
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar als jullie het geen probleem vinden, gewoon doen. Marijn Silvijn Stijn Thijs Tijmen
Ik zou zelf niet kiezen voor namen met dezelfde uitgang, maar als jullie het mooi vinden, moet je het gewoon doen. Want anders heb je straks een naam die wij mooi vinden en jullie zelf niet.
Nee, vind ik niet mooi... Karlijn en Thijs vind ik wel weer leuk, de IJ die terugkomt is prima maar als het op de zelfde plek zit en eindigt op - N dan vind ik het too much..
Krijn of Casijn lijkt inderdaad te veel op Karlijn, dan wordt het een beetje een tongbreker. Maar bijvoorbeeld Karlijn & Silvijn, daarvan is rijmen het enige probleem. Verder is het gewoon prima uit te spreken na elkaar. En anders wel een ij erin maar op een andere plaats, iets als Thijmen bijvoorbeeld?
Rijmende namen binnen gezin zouden voor mij persoonlijk echt absoluut no go zijn. Vind het Jip en Janneke gehalte errug hoog!
Ik zou er ook niet zo snel aan beginnen... Ook als je ze bijv zou roepen, de eindklank blijft vaak hangen en dan zijn ze straks helemaal in de war. Puur praktisch gedacht. Maar buiten dat, vind ik het niet zo mooi samen.
Het zou mij niet storen, als dat de naam is die jullie leuk vinden gewoon doen. Stijn vindt ik een leuke naam
Persoonlijk zou ik het ook niet doen ivm het hoge jut-en-jul gehalte, maar als je er toch voor wil gaan moet je het natuurlijk zeker doen! Is Pepijn in dat geval misschien nog een optie?
Het gaat waarschijnlijk Mees worden. Een combinatie van opa Kees en papa Mick. We twijfelden omdat de naam zo populair is, maar net als bij rijmende namen: als het voor jezelf goed voelt, waarom niet Bedankt voor de inbreng meiden!