Namen rijmen

Discussie in 'Babynamen' gestart door JipenLana, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JipenLana

JipenLana Actief lid

19 mrt 2010
    130
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb jullie hulp nodig!

We hebben een prachtige dochter, Karlijn.
    Afgelopen week zijn we erachter gekomen dat we een zoon verwachten :D Super leuk, maar qua naam toch wat moeilijker....

Vooral omdat we namen welke eindigen op -ijn onwijs leuk vinden (Casijn, Stijn, Tijn, Krijn)

Wat vinden jullie van rijmende namen binnen het gezin?

Liefs

2. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik dat niet mooi, maar dat is mijn mening. doe wat jullie willen

Ik ken ook een tweeling die Evy en Devy heten...
    ik zie dat als een knabbel en babbel..

vooral Karlijn en Casijn zou ik nooit doen.
    als 2e naam, ok..

3. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind het zelf niet zo mooi klinken..
    Maar van de andere kant maakt het ook niet uit, ze zullen niet in dezelfde klas komen of in hetzelfde team etc. Ik ken een gezin met 4 kinderen die allemaal dezelfde eindklank hebben.. Is eigenlijk ook niet storend.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Het zou niet mijn keus zijn, maar als het jullie niet stoort.. waarom niet
    Wel vind ik dan dat je bij een eventueel derde kindje, de naam ook op -ijn moet laten eindigen.
    Ik ken een gezin met 5 kinderen, de eerste vier namen beginnen met een M en de naam van de jongste met een R. Vind ik altijd een beetje zielig staan

5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Mijn neefje en nichtje hebben ook dezelfde eindklank, ik heb er tot ik dit topic las nog nooit eerder aan gedacht of er iets van gevonden.

Ik zou persoonlijk alleen niet voor Casijn kiezen, dit lijkt dan weer iets te veel op Karlijn. Stijn vind ik dan weer wel heel leuk passen!
    Marijn/Merijn misschien nog een idee?

6. misa

misa Niet meer actief

Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar als jullie het geen probleem vinden, gewoon doen.

Marijn
    Silvijn
    Stijn
    Thijs
    Tijmen

7. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou zelf niet kiezen voor namen met dezelfde uitgang, maar als jullie het mooi vinden, moet je het gewoon doen. Want anders heb je straks een naam die wij mooi vinden en jullie zelf niet.

8. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Nee, vind ik niet mooi...
    Karlijn en Thijs vind ik wel weer leuk, de IJ die terugkomt is prima maar als het op de zelfde plek zit en eindigt op - N dan vind ik het too much..

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Krijn of Casijn lijkt inderdaad te veel op Karlijn, dan wordt het een beetje een tongbreker. Maar bijvoorbeeld Karlijn & Silvijn, daarvan is rijmen het enige probleem. Verder is het gewoon prima uit te spreken na elkaar.

En anders wel een ij erin maar op een andere plaats, iets als Thijmen bijvoorbeeld?

10. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Rijmende namen binnen gezin zouden voor mij persoonlijk echt absoluut no go zijn. Vind het Jip en Janneke gehalte errug hoog!

11. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook niet zo snel aan beginnen... Ook als je ze bijv zou roepen, de eindklank blijft vaak hangen en dan zijn ze straks helemaal in de war. Puur praktisch gedacht. Maar buiten dat, vind ik het niet zo mooi samen.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Het zou mij niet storen, als dat de naam is die jullie leuk vinden gewoon doen.
    Stijn vindt ik een leuke naam

13. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Persoonlijk zou ik het ook niet doen ivm het hoge jut-en-jul gehalte, maar als je er toch voor wil gaan moet je het natuurlijk zeker doen!

Is Pepijn in dat geval misschien nog een optie?

14. JipenLana

JipenLana Actief lid

19 mrt 2010
    130
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat waarschijnlijk Mees worden. Een combinatie van opa Kees en papa Mick. We twijfelden omdat de naam zo populair is, maar net als bij rijmende namen: als het voor jezelf goed voelt, waarom niet :)
    Bedankt voor de inbreng meiden!

15. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Karlijn en mees; heel leuk!

16. Me82

Me82 Actief lid

28 nov 2015
    144