Naam wordt in omgeving gegeven..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yale, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Wij hadden (dachten we) een redelijk originele naam. Op het forum zie ik hem nu wel eens voorbij komen bij de namen lijstjes maar voor de rest nog nooit gehoord. Kwam in 2015 ook maar 22 x voor.. 2014 zelfs maar 5x
    En nu is er vannacht dus de zoon van een kennis van m'n vriend geboren met dezelfde naam.. ik ken het stel niet maar een aantal vrienden van m'n vriend wel.
    Wat zouden jullie dan doen? Alleen recht hoef ik niet haha maar had het leuk gevonden als de naam hier in de omgeving nog niet gebruikt was.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Je bent nu bijna 39 weken joh. Lekker die naam houden. Ik moet er niet aan denken om nu nog een andere naam uit te zoeken, al word er naast ons een kindje geboren met diezelfde naam. :)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou je met deze termijn nog willen switchen dan? Zelf had ik dat echt niet meer willen doen.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Niks meer aan doen, je kent ze niet eens persoonlijk...

5. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Nee ik wil het eigenlijk absoluut niet meer. Vind de naam heel mooi en noem hem ook al zo.. maar ergens zit daar zon kronkeltje in m'n gedachten van argh jammer...

6. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Absoluut niet meer veranderen bedoel ik

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Niet veranderen! Ga je ongetwijfeld spijt van krijgen.

8. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik ken het. Vanaf mijn geslachtsbepalingsecho die wij hadden met 14 weken, stond de naam voor ons al vast.. en dat is ook nog eens een naam die in nederland écht heel weinig gegeven word. Toen ik 35 weken zwanger was zag ik op facebook ineens dat een jeugdvriendin van mij bevallen was en haar zoontje dezelfde naam gegeven had :( dat vond ik best even jammer, maar ik wou niet meer van de naam van mijn zoontje afstappen en heb hem ook gewoon zo genoemd.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Wat vervelend! Ik zou toch de naam houden :) het is de naam en voor een kennis zou ik het niet veranderen.

10. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    T voelt gewoon een beetje raar he...
    Zou niet uit moeten maken maar voelt dan alsof wij de naam van hen hebben. Terwijl dat absoluut niet zo is.. proefkaartje met z'n naam ligt al zon 20 weken hier in huis...

Maar m'n vriend stuurde net berichtje dat hij absoluut geen andere naam wil. En dat hij diegene via een vrijgezellen feest kent maar Behalve daar nog nooit heeft gezien. Er zullen wat vrienden zijn die hem kennen maar voor de rest niet.

Dus de naam blijft gewoon 😁

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Heel herkenbaar! Hier ligt onze meisjesnaam al 2 jaar vast, is ook een naam die niet héél vaak voorkomt (vorig jaar 74 keer gegeven), staat in ieder geval niet in de top..
    Hoorden we van de week dat de buren van een paar huizen verderop hun dochtertje dezelfde naam hebben gegeven! Meisje is inmiddels al bijna 2 maanden oud en wij wisten het dus niet, haha.. En ondanks dat ik echt NIET wil en ga switchen (wij spreken die mensen bijna niet, alleen hoi en doei, en dit is voor ons echt DE naam), voelt het toch als niet leuk. Ondanks wat je zelf al zegt over het alleenrecht enzo, haha..

12. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Je wil het echt niet meer veranderen, dus dan zou ik het ookniet dan. Jammer, maar zelf ken je deze mensen nauwelijks.

13. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Tis zon klein bittertje die je dan proeft he 😬😓.. omdat je dacht uniek te zijn... want je kind is uniek voor je.. en als je een onbekende naam uit zoekt doe je dat vaak ook omdat je niet wil dat hij vaak voorkomt.. tenminste ik wou dat.
    Waar wij wonen en waar m'n vriend is opgegroeid waren er 4 andere jongens in z'n klas met dezelfde naam. En zo waren er eigenlijk maar iets van 5 namen die in het dorp gegeven werden 😂. En dat wil ik absoluut niet.
    Maar ok dit stel woont gelukkig niet hier op het dorp/wijk)

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou ook heel erg balen hoor. Hier staat de naam al jaren vast en ik zou wel echt zo'n bitter gevoel krijgen als iemand hun kindje dezelfde naam zou geven. Maar tegelijk, de naam van je kind is zoiets belangrijks. Ik zou mijn leven lang spijt krijgen.

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja en nee. Ons zoontje heeft wel een top 10 naam.. Echter wist ik op de middelbare school al dat ik mijn toekomstige zoontje graag zo wilde noemen, en toen was die naam nog niet zo bekend/populair. Het is voor mij gewoon de allermooiste jongensnaam die er bestaat, dus ik liet me er niet door weerhouden. En met die naam weet je dat de kans groot is dat er meerdere van in een klas zitten straks, bijvoorbeeld. Al vind ik het soms toch nog steeds vreemd als ik ergens loop en de naam van mijn zoontje daar geroepen wordt en er opeens een wildvreemd kind komt aanrennen, haha! Maar dat is nou eenmaal zo.

Met de naam voor ons tweede kindje was het wel een leuke bijkomstigheid dat ie niet zo populair is, dus dan verwacht je inderdaad niet dat het zo dichtbij toch gegeven wordt! Dus we hebben de naam niet gekozen omdat het een minder voorkomende naam is, maar het was wel mooi meegenomen.
    Ach, helaas, we doen er niks meer aan.. Maar het is inderdaad wel een beetje jammer.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik zou echt niet meer veranderen

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    zuur is dat he. Vorige zwangerschap had ik dat met de jongensnaam, NIEMAND in het dorp heette zo en ineens werden er 3 geboren. Wat was ik blij dat het een meisje was :D
    En nu dachten we de naam te hebben voor een jongen, ook nog niet in het dorp... en prompt word er 1 geboren;)
    Nu word het voor een jongen de naam die we vorige x hadden, die blijft hangen en is na dat jaar gelukkig niet meer gegeven hier :D Al kwam ik er van de week wel achter dat zoon van mn neef al 10jaar zo heet... Maar die zien we "nooit" dus daar laten we hem niet voor schieten. Voor meisje hebben we een naam die volgens mij 1x in het dorp voorkomt, en die is boven de 10 jaar.

18. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Mijn nicht was tegelijk zwanger en ze wist toen ook niet wat ze kreeg we hebben toen gezegd mochten we de zelfde naam hebben gaan we niet meer veranderen. Dus zou het in jou geval ook zeker niet doen jullie hebben de naam met liefde uitgekozen .

19. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad

20. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Niet veranderen! Ben wel heel benieuwd naar de naam ;)

Deel Deze Pagina