De naam Lumen ???

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mama Vai, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nee te apart en moet zo ie zo aan een jongen denken

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    in de serie Dexter zat ook een Lumen. Vind het een leuke naam!

3. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik dacht eigenlijk ook aan een jongensnaam. Ik ben er niet weg van maar ik vind hem ook niet afschuwelijk.

Sara of Ninthe vind ik wel hele mooie namen! Vooral Ninthe hoor ik hier eigenlijk bijna niet.

4. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    ja deze associatie had ik ook

5. Alf

Alf Niet meer actief

Helemaal mee eens. Mooi, maar in eerste instantie dacht ik ook aan een jongen. Nergens op gebaseerd overigens dus zou niet weten waarom het niet voor een meisje kan!

Edit, mijn dochter (2) heet Sarah, en ondanks de 'waarschuwingen' voor populariteit hoor ik het eigenlijk nergens om ons heen.
    Gaan voor wat jullie mooi vinden, niet voor wat en een ander vindt ;)

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik ken een Lumen. Moest in het begin erg wennen, en had idd ook de associatie met wat op de verpakking van lamoen staat :)
    Maar vind het nu eigenlijk echt wel een mooie naam.
    Haar naam spreek je trouwens uit als Luumen. Zag hier ook ergens Loemen staan. Dat vind ik dan weer niet mooi.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Super cool!

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Precies dit

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het geen mooie naam. Eigenlijk, ik vind het geen naam. Volgens mij heeft wel/niet serieus genomen worden niet zoveel met je naam te maken. Maar bij Lumen denk ik wel dat iedereen denkt: hóe heet je?

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij vonden Sara ook erg mooi en hebben er Sera van gemaakt. Net iets anders en hoor je veel minder vaak.

Als jullie Lumen een mooie naam vinden dan zeker doen. Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar vind de associatie met licht wel mooi.

11. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Lumen doet mij denken aan idd licht en zou ik daardoor persoonlijk niet willen gebruiken als meisjesnaam. Klinkt ook eerder als een naam voor een jongen.

12. Mama Vai

Mama Vai Lid

6 nov 2015
    15
    0
    0
    Lab manager
    Vlakbij Duiven
    Wauw, wat een reacties!!

Ik had speciaal niet al te veel info gegeven omdat ik vooral benieuwd was naar de eerste associatie.

Uitspraak inderdaad Luumen dus niet met een oe.

Het is zeker een naam waar je even aan moet wennen, dat had ik zelf ook. (hoorde de naam een paar jaar geleden bij de serie Dexter, maar dat is nu net een associatie die je niet wilt ;))

Verder betekend het licht (eenheid van licht, inderdaad in de categorie decibel ;))), maar ook is het de binnenkant van lichaamsholtes (zeg maar :S) dus de lumen van je darmen bijvoorbeeld :/.
    Die van de katheter is wel nieuw, moest er hardop om lachen (de hond schok ervan wakker zo hard ^^)

In Nederland loepen er nu zo'n 20 Lumen meiden rond, in US een stuk of 100, niet helemaal uniek dus (zoeken we ook niet, het moet wel een naam zijn :))

Ik ben heel benieuwd wat zij zelf van haar naam vindt, enig idee?

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik had hem op mijn lijstje als jongensnaam. Vind het echt een hele mooie naam, maar voor mij was hij toch wat te apart.

14. ellen89

ellen89 Actief lid

20 jan 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht dat het om een jongensnaam ging. Maar los van dat vind ik het geen mooie naam. De andere namen uit je rijtje vind ik veel leuker.

15. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik vind het geen naam, is een zelfstandig naamwoord voor mij.

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou, ze is 2,5 ;) dus ik denk niet dat ze er een mening over heeft.

Ik vind het overigens wel echt een vrouwelijke naam. Heb er totaal geen associatie met een jongen mee.

17. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Mijn eerste associatie is dat het licht in het latijn betekent. Ik vind dat een erg mooie betekenis en de klank kan ik ook wel aan wennen. Vind meisjesnamen die op een medeklinker eindigen altijd erg mooi :) Alleen is de 'originele' uitspraak wel Loemen volgens mij.

18. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dacht ook gelijk aan Dexter :D ...en daar raakte ik er aan gewend maar of ik het echt een leuke naam vindt weet ik niet, in het Nederlands is het toch anders. Van je rijtje vind ik Sara en Amy het leukst en ook echt mooie namen.

20. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik dacht net als een aantal anderen dat het om een jongensnaam ging. Vind hem niet zo leuk voor een meisje..

Deel Deze Pagina