Ik dacht eigenlijk ook aan een jongensnaam. Ik ben er niet weg van maar ik vind hem ook niet afschuwelijk. Sara of Ninthe vind ik wel hele mooie namen! Vooral Ninthe hoor ik hier eigenlijk bijna niet.
Helemaal mee eens. Mooi, maar in eerste instantie dacht ik ook aan een jongen. Nergens op gebaseerd overigens dus zou niet weten waarom het niet voor een meisje kan! Edit, mijn dochter (2) heet Sarah, en ondanks de 'waarschuwingen' voor populariteit hoor ik het eigenlijk nergens om ons heen. Gaan voor wat jullie mooi vinden, niet voor wat en een ander vindt
Ik ken een Lumen. Moest in het begin erg wennen, en had idd ook de associatie met wat op de verpakking van lamoen staat Maar vind het nu eigenlijk echt wel een mooie naam. Haar naam spreek je trouwens uit als Luumen. Zag hier ook ergens Loemen staan. Dat vind ik dan weer niet mooi.
Ik vind het geen mooie naam. Eigenlijk, ik vind het geen naam. Volgens mij heeft wel/niet serieus genomen worden niet zoveel met je naam te maken. Maar bij Lumen denk ik wel dat iedereen denkt: hóe heet je?
Wij vonden Sara ook erg mooi en hebben er Sera van gemaakt. Net iets anders en hoor je veel minder vaak. Als jullie Lumen een mooie naam vinden dan zeker doen. Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar vind de associatie met licht wel mooi.
Lumen doet mij denken aan idd licht en zou ik daardoor persoonlijk niet willen gebruiken als meisjesnaam. Klinkt ook eerder als een naam voor een jongen.
Wauw, wat een reacties!! Ik had speciaal niet al te veel info gegeven omdat ik vooral benieuwd was naar de eerste associatie. Uitspraak inderdaad Luumen dus niet met een oe. Het is zeker een naam waar je even aan moet wennen, dat had ik zelf ook. (hoorde de naam een paar jaar geleden bij de serie Dexter, maar dat is nu net een associatie die je niet wilt ) Verder betekend het licht (eenheid van licht, inderdaad in de categorie decibel )), maar ook is het de binnenkant van lichaamsholtes (zeg maar :S) dus de lumen van je darmen bijvoorbeeld :/. Die van de katheter is wel nieuw, moest er hardop om lachen (de hond schok ervan wakker zo hard ^^) In Nederland loepen er nu zo'n 20 Lumen meiden rond, in US een stuk of 100, niet helemaal uniek dus (zoeken we ook niet, het moet wel een naam zijn ) Ik ben heel benieuwd wat zij zelf van haar naam vindt, enig idee?
Ik had hem op mijn lijstje als jongensnaam. Vind het echt een hele mooie naam, maar voor mij was hij toch wat te apart.
ik dacht dat het om een jongensnaam ging. Maar los van dat vind ik het geen mooie naam. De andere namen uit je rijtje vind ik veel leuker.
Nou, ze is 2,5 dus ik denk niet dat ze er een mening over heeft. Ik vind het overigens wel echt een vrouwelijke naam. Heb er totaal geen associatie met een jongen mee.
Mijn eerste associatie is dat het licht in het latijn betekent. Ik vind dat een erg mooie betekenis en de klank kan ik ook wel aan wennen. Vind meisjesnamen die op een medeklinker eindigen altijd erg mooi Alleen is de 'originele' uitspraak wel Loemen volgens mij.
Dacht ook gelijk aan Dexter ...en daar raakte ik er aan gewend maar of ik het echt een leuke naam vindt weet ik niet, in het Nederlands is het toch anders. Van je rijtje vind ik Sara en Amy het leukst en ook echt mooie namen.
Ik dacht net als een aantal anderen dat het om een jongensnaam ging. Vind hem niet zo leuk voor een meisje..