Ik heb jullie hulp nodig! Zelf wil ik het geslacht van deze baby niet weten maar mijn man eigenlijk liever wel. Een jongensnaam hebben we maar geen meisjesnaam. Nu hebben we afgesproken dat als we voor de 20-weken echo geen meisjesnaam definitief hebben, we gaan vragen wat het wordt. Dus, een meisjesnaam bij Alexander gezocht met de volgende eisen: - Langere (de achternaam is 1 lettergreep) - Internationaal, zeker goed uit te spreken in het Frans en Engels - Tikkeltje hockey / klassiek - Eindigt niet op -y zoals Kelly, Lindsey etc. - Dit keer geen Royal naam, ik heb te vaak te horen gekregen of onze zoon naar de koning is vernoemd en mijn trouwjurk lijkt volgens sommigen erg op die van prinses Kate. Helaas, Charlotte valt dus af... - Beginnen met een C zou wel leuk zijn maar is geen must (klein grapje tussen ons, dit is de derde zwangerschap dus 3de letter van het alfabet) - Niet beginnen met een S - Juliëtte helaas niet, we hebben een Juliëtte met broertje Alexander in de kennissenkring. Oeps, wat een eisenpakket! Zal ik maar vast hopen op een jongen??
Charlize? Carlijn Olivia Victoria Valerie Louise/Louisa Isabelle/Isabella Lauren Elizabeth Feline Amélie Aimée Helena Rosanne Eleonora Eleanor Ben wel benieuwd welke jongensnamen op jullie lijstje staan omdat mijn eisenpakket bijna hetzelfde is
Voor een jongen waren onze favorieten: Alexander Arthur Casper Elias Felix Floris Jacob Oliver Pepijn Samuël Simon Tobias Victor Daaruit hebben we nu 2x al vrij makkelijk kunnen kiezen maar ik wil de naam echt nog niet verklappen! Alexander was al mijn favoriete jongensnaam voor ik mijn man leerde kennen.
Dit was trouwens waar we 2 jaar geleden gestrand waren met namen: Amelie Elisa (maar er woont al een Elise naast ons) Valentina Nora (maar zo heet een nichtje)
Zit hier misschien iets tussen? Calanthe Camila Camille, Camilla Carine / Karine, Carina / Karina Carise / Carize Carissa Carlijn / Karlijn Carline, Carlene Carlize / Carlise, Carlisa Carmen Caroline, Carolien Cassandra Cassarah Catharine, Catharina Cathelijne, Cathelijn Catherine, Catherina Cathleen Cecilia Celandine Célia Christel Christine, Christianne, Christina Claire Claudine Corinne, Corinna Cynthia Aurélie, Aurelia Aurore Babette Barbara Brechtje / Bregje Brigitta, Brigitte, Birgitta Damaris Danée / Danné / Danae Daniek / Danique Daphne Daria Delia Delphia Delphine, Delphina Dominique Doris Elene Elianne, Eliane, Eliana Eloise / Éloïse Emeline, Emmeline, Emmaline Emilie, Émilienne Evanthe Eveline, Evelina, Evaline, Evelien Fabienne Filippa / Philippa, Philipa Florence Florianne, Floriane Florine, Flore Frederique / Frédérique Giselle Gwendoline Hanna / Hannah Heleen, Helene Hester Iliana Inez / Ines Ione Irene Iris Isabel, Isabelle Ismene Jacinthe Jacobine Jacqueline Janine Janthe, Ianthe Joanna, Joanne Joëlle, Noëlle Joline, Jolien Jorinde Jorine, Jorina, Jorien Jozefien, Josephine Judith Julie, Julia Julienne, Julianne Juline, Julijn Laura Laurine, Lorine Lilian, Lillian, Lilianne Linnéa Lisanne Lise, Liselot, Liselotte Lois Loïse, Louise, Louisa / Louiza Lucia Madeleine, Madelène Madelief Madeline, Madeléne Mara Maria, Marianna Marilou Marise / Marize Marjolein Marline, Maurine Marlise / Marlize Marthe Mathilde, Mathilda Maurine Maxine Melia, Melina Merel Merle, Merline Mirte / Mirthe / Myrte / Myrthe Mona Mylène, Marlène, Marilène Myrrine Naomi Nikée Ophelia, Ophélie Quirine Raisa Robine Rosa, Rosalie Rosaline, Rosalin Rozemarijn, Roosmarijn Tamar / Thamar Thalia Therese Tirza / Tirsa Valerie, Valeriane Vanessa Veerle, Vera Veronique / Veroniek, Veronica Victoria, Victorine Vivianne, Vivienne ___ Jonathan en Oscar vind ik nog wel iets voor op jullie jongenslijstje trouwens
Charlize Cathleen Carice...mooi! Carline Charine Charlene Cathelijne Carlijn Marise Annelie Marlijn Valerie Frederique Sanderieke Sarine Jongen : Christian Caleb Cameron Camiel Carsten Callen
Thanks voor de lijstjes, dames! Oscar heeft inderdaad nog een tijdje op de jongenslijst gestaan maar die viel af omdat mijn familie uit Antwerpen het als oskaaaaaar zou uitspreken. De jongensnaam zijn we trouwens al over uit, die lag al weer meteen vast. We hebben gewoon erg veel meisjes in de buurt waardoor de meeste leuke meisjesnamen al ingepikt zijn. Vinden jullie het trouwens lekker "bekken" met een voornaam die op de s-klank eindigt en een achternaam die ermee begint? Ik vind Carice ook wel mooi namelijk.
Nee dat is wel een beetje een tongbreker. Maar als het dé naam is zeker doen. Alleen je zei geen koninklijke naam te willen ivm associaties en vragen over vernoemen, maar als je Carice kiest krijg je natuurlijk de vraag of ze naar Carice van Houten is vernoemd of dat jullie fan van haar zijn? Carize of Carise vind ik fijner klinker met een achternaam die met een S begint, dan heb je net even wat meer ademruimte tussen te s-klanken.
Ja, dat was ook wel mijn eerste gedachte en dat houdt me ook wel een beetje tegen hoor. Dat we geen royal willen is meer omdat het anders echt een beetje een grapje wordt, dat je het 1 keer doet tot daar aan toe maar als je je 2 kinderen een koninklijke naam geeft dan krijg je toch echt vragen denk ik!