Wij hebben nu 2 jongens Sebastiaan en Lucas. Vroeg me af wat jullie mooier vinden? Misschien ook handig. Ons nichtje heet Lynn .
Finn. Fin is een inwoner van Finland en Fynn komt geknutseld en wat dom over. Bij de namen van je andere kinderen vind ik het echter niet goed passen.
Mee eens. Al heb ik een hekel aan dubbele letters op het eind, maar de meest gebruikelijke schrijfwijze is ook Finn. Wel zo makkelijk voor je kind.
Bij Fynn heb ik de neiging het uit te spreken als 'Fien'. Finn is het meest voorkomend dus zou ik dat kiezen
Finn. En eens met bovenstaande.. Het kan uiteraard wel, maar Finn valt wel een beetje uit de toon bij de andere namen. En jullie nichtje heet Lynn? Dan zou ik persoonlijk niet eens voor Finn kiezen..
Finn natuurlijk! Stond hier ook heel hoog op het lijstje (eigenlijk nummer 1) maar is hem niet geworden, helaas.. Normaal snap ik de dubbele eindletters niet. Maar bij Finn hoort er gewoon een dubbele n. Fin staat niet mooi en Fynn staat raar met de y. Ik zag laatst ook nog Finley / Finnley vind dit zelf een erg aparte naam
Zeker Finn! Vind het overigens ook prima passen bij de andere 2 namen als ik ze zo achter elkaar uitspreek. Vind het juist altijd zo gekunsteld die perfect bij elkaar gezochte namen. En ik zou er lekker schijt aan hebben als je nichtje Lynn heet! Moet kunnen!
Had nog niet van je nichtje gelezen, maar meteen gestemd. Maar ik zou sowieso niet kiezen voor finn/fynn of hoe je het ook schrijft. Ik heb in mijn kennissenkring een jonah en noah dat haal ik al steeds door elkaar.
Finn. Erg leuke naam en vind het juist best wel leuk bij je andere kinderen. Dat je nichtje Lynn heet zou mij niet uitmaken. Zoontje van mijn zus scheelt qua uitspraak 1 letter met ons dochtertje.
Ja ik snap de reactie met het feit van het nichtje. Maar het voordeel daarvan is id dat ze totaal niet bij elkaar in de buurt wonen. Dus de enige momenten dat je daar last van zou kunnen hebben is met verjaardagen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Finn maar mijn partner vindt het juist weer leuk om het apart te houden. Maar zal jullie reactie' s eens laten lezen