Welke jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Loes23, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke jongensnaam?

Peiling gesloten op 4 mei 2019.
  1. W.es & Sten

10 stem(men)
    17,5%
  2. W.es & Senn

9 stem(men)
    15,8%
  3. W.es & Noah

29 stem(men)
    50,9%
  4. W.es & Daaf

9 stem(men)
    15,8%
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Ik kan ieder moment bevallen ahhh. En nog steeds hebben we geen definitieve keuze kunnen maken voor een leuke jongensnaam. Daarom graag nog 1x jullie mening. Welke jongensnaam past het beste bij die van zijn broertje W.es. Gr. Loes

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Noah vind ik er het beste bij passen. Senn vind ik ook leuk. Sten en Daaf vind ik klinken alsof Stan en Daan te saai waren en er kunstmatig iets anders van is gemaakt.

Loes23 vindt dit leuk.
  3. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Heb Senn gestemd omdat ik dat de leukste naam vind die ertussen staat en wat mij betreft kan die goed samen met Wes! Maar eigenlijk vind ik alle opties leuk... Noah en Daaf passen misschien iets beter bij Wes in mijn ogen, maar ik zou gaan voor de allerleukste naam en dat is voor mij Senn :):thumup:

Loes23 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Daaf! Lekker vlot!

Loes23 vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Senn. :D

Loes23 vindt dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik had Noah Wes als optie voor zoon 2, is het uiteindelijk niet geworden maar ik vind de namen dus wel leuk bij elkaar ;).

MilouR en Loes23 vinden dit leuk.
  7. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik was nog niet helemaal wakker en las Wes en Stijn en vond dat een hele leuke combinatie. Nu Noah gestemd.

Loes23 vindt dit leuk.
  8. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Noah vind ik er het beste bij passen

Loes23 vindt dit leuk.
  9. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Bedankt met voor jullie reacties!! De stemmen lopen een beetje gelijk op. Meer stemmen zijn daarom heel erg welkom :)
    We weten het echt niet meer... Misschien helpt het als we wachten met kiezen totdat het kindje geboren is. Maar ben bang dat we het dan nog niet weten. Een kind kan toch niet naamloos door het leven... Hellup...

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lastig!
    Sten vind ik erg leuk, maar tis lastig dat het in het buitenland als Stan wordt geschreven (en dan dus als Sten wordt uitgesproken).
    Maar als je het hier in NL als Stan zou schrijven, gaan mensen het ook zo uitspreken zoals het er staat en zullen dan geen Sten gaan zeggen...

Senn vind ik niet zo leuk. Die twee nn-en op het eind vind ik niks (terwijl ik ook vaak Wess opper wat ik dan wél weer leuk vind) en het doet me denken aan Senna wat ik een afgrijselijke hondennaam vind.
    In deze stijl heb ik nog Lenn in de aanbieding! ❤

Tevens hebben zowel Sten als Senn het nadeel dat ze beginnen met de laatste letter van Wes' naam. Dan moet je echt Wes EN Sten/Senn gaan roepen als ze moeten komen en niet Wes, Sten/Senn, kom.

Noah vind ik persoonlijk altijd zo onhandig dat je met het uitspreken niet hoort of het om een j of een m gaat. Daarnaast vind ik de naam erg bijbels (te, eigenlijk) en vind het tevens jammer dat Wes juist zo'n leuke, niet veel voorkomende naam is en dat Noah echt zo vaak gegeven wordt.. :confused:

Daaf vind ik echt niks. Net alsof je David afkort. En klinkt ook als Raaf.
    Niet dat deze namen wél mijn stijl zijn, maar moest als alternatief nog denken aan Duuk, Luud, Ruurd, Faas, Boet en Luit.

Als ik al mn hierboven genoemde, rationele punten weglaat en puur af zou gaan op gevoel, zou het voor mij gaan tussen Sten en Noah.

Maar de beste vind ik toch mn geopperde Lenn :thumup:

PS: heb dus niet gestemd :rolleyes:

Loes23 vindt dit leuk.
  11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Noah!

Loes23 vindt dit leuk.
  12. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Misschien een tip:

Wii twijfelden ook tussen namen en uiteindelijk heb ik van beide een gratis proefdruk van een geboortekaartje besteld. Dat heeft geholpen.

Ik vind Noah en Senn het leukst.

Loes23 vindt dit leuk.
  13. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Dat werkte bij ons ook!

Loes23 vindt dit leuk.
  14. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Bedankt voor de tip! Gaan we doen!!

15. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Bedankt voor je uitgebreide reactie.
    Sten vinden we een stoere naam. Senn ook, alleen iets minder krachtig als Sten. Daarnaast is het inderdaad zo dat W.es eindigt met een S en Sten en Senn met een S beginnen. Daarnaast vind ik het minder dat zowel W.es en Senn/Sten een e klank hebben.

Daaf vind ik wel leuk maar, maar mijn man iets minder.

Noah vinden we ook erg mooi. Alleen wat we daar minder aan vinden is dat het een unisex naam is. En misschien wat minder stoer. Ik begrijp ook dat het een bijbelse naam is. We zijn helemaal niet gelovig en vinden het gewoon een mooie naam. Is het dan niet gek om voor een bijbelse naam te kiezen?

Lenn vinden we ook leuk, alleen heet mijn neefje al zo. Dus die naam valt helaas af.

16. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Jammer dat Lenn al vergeven is... ik kan me wel iets voorstellen bij de bezwaren bij Sten en Senn... misschien is Steef nog een middenweg / combinatie tussen Sten en Daaf?

Noah zou ik niet laten vanwege t bijbelse!!

Loes23 vindt dit leuk.
  17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Nee hoor, ik vind van niet. Mijn jongens hebben allebei een bijbelse naam, puur ‘toeval’, omdat we dat nu eenmaal mooie namen vonden en wij zijn ook helemaal niet gelovig. En ze zitten ook nog op een christelijke school :).

Loes23 vindt dit leuk.
  18. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Noah. Prachtige naam

Loes23 vindt dit leuk.
  19. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Vind ze allemaal niet zo leuk, maar heb Noah gekozen.

Loes23 vindt dit leuk.
  20. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Voor wat het nog waard is... :) Maar vannacht ben ik bevallen van onze zoon. We keken hem in de ogen.. en hebben hem Stan genoemd! Iedereen bedankt voor de reacties!!

Kolibrie2, Mythique, Rosy90 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina