De naam van mijn dochtertje

Discussie in 'Babynamen' gestart door lillybit, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind het wel grappig!

Het is niet de meest voor de hand liggende naam, maar het klinkt wel lekker bij elkaar: 'Lila-Dinayra'.
    Ik zeg: gewoon doen! Heb je ook nog eens een originele naam in de klas :)

2. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Natuurlijk wat andere zeggen, ik blijf het een mooie naam vinden.
    Alleen is het wel roepnaam Lila.
    En raar vindt ik de naam niet als je tegenwoordig andere namen hoort.
    Ben dus nog steeds verliefd op de naam Lila-Dinayra.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als je verlieft bent op de naam, dan gewoon ervoor kiezen..Zoveel mensen, zoveel meningen ;)

Toen ik naar meningen vroeg over Misha d'r naam, kreeg ik ook veel negatieve reacties. Maar ook ik was al verlieft op die naam...Toen ze geboren was, kreeg ik juist erg veel positieve reacties. Veel mensen vonden het een lieve, maar ook stoere naam voor ons meisje..

Doen wat je hart je ingeeft. Zodra mensen gewend zijn aan een naam, kijkt niemand er meer raar van op. Eerlijk gezegd zie ik wel vreemdere, erg ver gezochte namen voorbij komen. Lila vind ik een lieve vrolijke naam, die gerust wel ingeburgert raakt wannneer je ervoor kiest..

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik vind het wel mooi.

5. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Lila is idd een kleur maar wat maakt het uit!ook niet mijn smaak, maar opzich wel leuk!Tegenwoordig hoor je wel meer van die (rare) ;) namen......

6. Aura

Aura Niet meer actief

Ik vind het een onwijs leuke naam maar dan wel als Lila (liela) en niet leila....Lekker eigenwijs....
    De tweede naam vind ik niet zo mooi maar wordt mooi omdat het een vernoeming is alleen zou ik het streepje er wel tussenuit halen.

7. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Dat het een kleur is vind ik geen ramp. Smaken verschillen gelukkig!
    Sprak het zelf eigenlijk automatisch uit als Leila, vind dat beter passen bij de tweede naam. Als je idd het streepje eruit haalt en het echt als 2 aparte namen ziet kan Lila weer wel heel goed. Maar met het wel met Aura eens dat Lila wel lekker eigenwijs klinkt!
    Mijn advies, gewoon lekker doen :)

8. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    vind lila ook leuk, (zo heet dochter van kate moss toch ook) maar omdat we ook al een l in haar achternaam hebben is het mila geworden bij ons.

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    De naam Lila is niet mijn smaak, maar ik vind het toch heel iets anders om je kind Lila te noemen dan Groen. 'Lila' is een kleur, maar het is óók bekend als voornaam. 'Groen' is gewoon een kleur, niet bekend als voornaam. Daarom vind ik het anders...

Als jij/jullie Lila een mooie naam vinden, zou ik het gewoon doen. De combinatie met Dinayra vind ik mooi, vooral omdat het een vernoeming is. Ik zou wel het streepje weglaten, anders lijkt het op 1 naam.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou Lila niet zo snel aan een meisjes naam verbinden...
    Niet mijn smaak dus.

11. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    doen wat je zelf wilt! Mensen wennen er vanzelf aan en dan is het voor hun vanzelfsprekend...namen zijn erg persoonlijk...is maar goed ook anders zou ieder meisje en iedere jongen hetzelfde heten :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou...áls je je kindje naar een kleur noemt...zijn er niet veel betere opties als Lila, toch?! :)

Kvind het een hele lieve naam. ;)

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik vind hegt kunnen hoor, erg lief!

14. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik vind Lila een hele leuke naam! :) Goed bedacht. Ik zou alleen persoonlijk ook het streepje weglaten. Anders lijkt het 1 naam..

15. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Misschien Lilah ? Zelfde uitspraak, maar je denkt niet meteen aan de kleur.
    Ik zou het ook zonder streepje doen. Mooie gedachte dat je haar wilt vernoemen!

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ja, uhhh, ok, je vraagt wat we ervan vinden, ik vind het persoonlijk niet mooi en zelfs nogal idioot (sorry!) MAAR vind wel dat je moet doen wat e zelf wilt! Ook als dat volledig tegen de normen van andere mensen ingaat ;)

Maar of je kind heel blij word van zo'n naam.....tsja...ik weet het eerlijk gezegd niet zo.....

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    De dames op mijn werk zijn anders zeer tevreden met hun naam hoor, toevallig vandaag nog met ze over gehad, omdat ik het zo grappig vond dat hun naam hier op het forum naar voren werd gebracht...

En idioot, tja.....vind dat nogal grof verwoord hoor. Smaken verschillen nu eenmaal, dan is de ander toch niet meteen idioot?

Daarbij heb je nog wel meer "gekke" namen. Waarom zou ik niet idioot zijn omdat ik mijn zoon Milan heb genoemd? Dat is tenslotte een plaatsnaam. Zo heb je nog Viënna, of wat dacht je van Mercedes, leuk je dochter naar een auto vernoemen...

Lila wordt ook gewoon gezien als naam hoor, komt op meerdere namenlijsten voor, dus zo uitzonderlijk is de naam ook weer niet...Maar ik zal er wss anders tegenaan kijken als jullie, omdat ik al ben gewend aan Lila als naam....

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Meis, relax, als jij het mooi vind moet je het gewoon doen!
    Jij vraagt wat wij ervan vinden,mag ik dan alleen maar zeggen dat ik het leuk of niet leuk vind?
    Ik vind het een beetje idioot, maar dat is enkel mijn (in deze totaal onbelangrijke) mening.

Als ik zou zeggen dat het een belachelijke kutnaam is (en dat zeg ik niet, maar maak even een vergelijking!) dan ben ik grof, idioot is gewoon een normale uitdrukking vind ik.

Maar er zijn zat dames die het een hele leuke naam vinden, vergeet mijn berichtje en lees alleen wat je wil lezen ;)

19. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wat is er nou vreemd aan Lila? :-s Het is een kleur ja, so what? Fleur is bloem, Floor is verdieping, Rex is een dino, April is een maand, en daar hoor je niemand over. (Ok, misschien dat de meningen uiteenlopen betreft de laatste twee, maar hoeveel Fleur's en Floor's zijn er anno 2009? Seriously?!) Ik zie echt niet wat er raar is aan Lila! Leuke naam, gewoon doen!

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Voor mij persoonlijk werkt het gewoon niet, dat is alles, ik vind het....nah jah, ik wil er niet over doorzagen want dat is nergens voor nodig ;) het is gewoon heel persoonlijk, de naam die i voor mijn dochtertje heb vinden sommige mensen misschien om te spugen ;) en dat is OK, want we vinden niet allemaal hetzelfde mooi.

Ik bedoel het ook helemaal niet respectloos, of om af te zeiken, of wat dan ook, ik zeg enkel wat ik ervan vind :)

Deel Deze Pagina