Bij ons was het eigenlijk heel appart! Toen ik net zwanger was,hebben we elk appart van elkaar een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden. Bij het lijstje voor een jongetje hadden we allebei dezelfde naam op nr. 1!(terwijl we het daarvoor nooit over gehad hebben) Voor een meisje hadden we 1 naam ook allebei in het lijstje staan. Voor ons staan voor zowel een jongetje als een meisje de namen al vast
Wij waren het binnen een kwartier eens over de namen. Dat was vlak nadat wij besloten hadden om proberen zwanger te worden een paar maanden terug. We wilden ze perse niet vernoemen, ik heb altijd het idee gehad dat je dan iedereen tevreden moet stellen en ik vind het niet eens mooie namen, maar goed. We wilden niet met maar 1 naam aankomen voor het kind. Mijn man heeft er 4 en dat vonden we een beetje teveel van het goede. Het waren uiteindelijk 2 namen per geslacht geworden. Voor onze eerste echo kwam mijn man inneens met het feit dat het wel een tweeling zou kunnen zijn (gelukkig niet zeg) dus zochten we nog 2 namen per geslacht uit. Een kleine maand geleden kreeg mijn schoonvader op 55 jarige leeftijd een herseninfarct. Het was eigenlijk van meet af aan al duidelijk dat hij het niet lang zou maken. In die week in het ziekenhuis bleef hij maar vragen en gebaren hoe het met de kleine was. Hij was zo vreselijk trots dat hij voor het eerst opa zou worden. Iedereen die het wilde horen en ook degene die het niet wilden horen vertelkde hij het. Mijn man vroeg mijn in die week of ik er bezwaar tegen had om de kleine een derde naam te geven. In dit geval vond ik het geen probleem. 3 dagen voor hij overleed hebben we hem nog gevraagd of hij het goed vondt. Alhoewel hij op dat moment zijn spraak inmiddels verloren had kregen we met moeite een grote duim omhoog en een traan. Dus nu worden het dus drie namen voor de kleine!
Wij waren het al over de jongensnamen eens voordat ik zwanger was. Voor een meisje ligt het iets moeilijker. Ik had een hele lange lijst met meisjesnamen die ik leuk vind, helaas vond mijn vriend de meeste namen niet leuk. Bij de overgebleven namen voor een meisje heb ik nog twijfels. Nu hebben we gisteren een echo gehad, en ja hoor.....het is een meisje!! Nou moeten we dus nog hard gaan nadenken over de naam
Een jongensnaam had ik al wel een hele tijd in gedachten,toen ik 5 jaar terug zwanger was van mijn jongste dochter had ik die naam al. Nu weten we sinds kort dat het een jongen gaat worden hebben we de naam hardop uitgesproken en het klinkt lekker ook met achternaam.Het is voor mijn dochters ook niet al te moeilijk om uit te spreken, dus we blijven bij de naam die ik voor 5 jaar terug in gedachten had. groetjes Janine