Hallo, We zijn er al heel lang uit, onze dochter gaat Fem(m) heten. Nu is er hele erge twijfel ontstaan over de schrijfwijze. Ik dacht zelf aan Femm. Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. En wat vinden jullie van Sophie als tweede naam?
Had zelf het idee dat Fem misschien meer een afkorting zou lijken van bv. Femke en daardoor wat "onaf" lijkt.
Ik vind femm mooier.. Fem vind ik net een afkorting, alsof het niet af is.. Ben normaal niet echt van de dubbele lekkers maar met femm vind ik dit mooier
Dat lijkt me met een extra m niet anders. Dat het wat 'onaf' lijkt, ligt denk ik meer aan de klank en die verandert niet. Op papier vind ik de naam niet 'meer af' staan als je er een m achter plakt. Ik vind het eerder staan alsof je de naam hipper/moderner wilde maken. Fem vind ik ook logischer, het zou in mij niet opkomen een extra m te schrijven als iemand zich voorstelt als Fem. In 2014 heetten in totaal 725 meisjes/vrouwen Fem, tegen 159 meisjes/vrouwen die Femm heetten. En ook tegenwoordig blijft Fem logischer: de naam Fem werd vorig jaar aan 183 pasgeboren meisjes gegeven, de naam Femm aan 53 meisjes. Fem is dus duidelijk gebruikelijker. Ik zou absoluut hiervoor gaan.
Fem, inderdaad. Anders Femme, maar zeker geen Femm. Lijkt, zoals hier eerder geopperd, alsof je er zelf een aparte naam van hebt willen maken. Aan de andere kant vind ik wel: als jij dat het mooiste vindt, moet je je niet laten tegenhouden door wat wij zelf zouden doen.
Als je persee voor dr Franse klank wilt gaan zoals in Femme. Moet je het misschien zo spellen. Maar dat spreek je uit als Femm. Met een "stomme e" of stille e. Zoiets noemen ze dat toch. Maar dan is er kans dat mensen het als "Fem muh" gaan Want dat is logisch hier in Nederland. Ik ken iemand die Cheyenne heet (uitgesproken als Cheyenn) met hetzelfde probleem. Maar als je kiest voor Fem. Klinkt de klank misschien kort zoals bij Sem. Dus ik snap je probleem. Ik zou kiezen voor Femm (of Femme) denk ik. Succes!