Moet ik mijn baby wakker maken voor een voeding? (fles)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MissyZuilen, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hallo, misschien kunt u mij helpen want ik heb verschillende adviezen van andere moeders gekregen.

Mijn zoontje krijgt flesvoeding 6 x 150cc.
    Overdag laten wij hem ongeveer zelf bepalen wanneer hij wilt drinken, zolang er maar minimaal 3,5 uur tussenzit omdat hij op die 6 voedingen moet blijven.
    Nou ziet zijn ritme voor 1 dag er nu zo uit als we hem wakker moeten maken voor ze laatste fles van 23:00 uur:

08:00 uur
    12:00 uur
    15:30 uur
    19:00 uur
    23:00 uur
    02:30 uur
    06:30 uur

Zoals je ziet maakt hij nog geen lange uren in de nacht.. Soms als we geluk hebben 4 uur tussen de flessen.

Mijn man is per ongeluk een keertje zijn fles van 23.00 uur vergeten te geven omdat hijzelf in slaap was gevallen en mijn zoontje ook gewoon heerlijk doorsliep. Toen zag zijn schema er dus zo uit:

08:15 uur
    12:15 uur
    16:00 uur
    20:00 uur
    02:30 uur
    06:15 uur

Toen dacht mijn zoontje dus waarschijnlijk dat de nacht al was begonnen na ze fles van 20.00 uur en deed er zomaar opeens 6,5 uur tussen!

Nu is mijn vraag.. Is het over 't algemeen verstandiger om babies wakker te maken voor een laatste voeding tussen 23:00 en 24:00 uur? Of is het juist beter om ze gewoon vanaf de fles van 19:00 - 20:00 uur het zelf te laten regelen of ze nog komen voor een fles of niet?
    En hoe verschuiven die tijden zich dan op een gegeven moment dat ze gaan doorslapen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kijk maar wat hij wil. hij mag natuurlijk gewoon nog komen voor voeding in de nacht. Let erop dat hij aan zijn hoeveelheid voeding per 24 uur komt. overleg anders op het consultatiebureau

groetjes Heidi Margit

Deel Deze Pagina