de nachten.....pffff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Onze kleine man heeft eigenlijk altijd goed geslapen snachts. ja hij werd wel een s wakker, maar een aai en een speentje was dan genoeg om hem heerlijk door te laten slapen tot de volgende morgen 8 uur!
    Helaas is dit nu niet meer zo, en ondertussen raak ik eigenlijk dood vermoeid, en weet ik niet meer zo goed wat te doen!

Meneer krijst namelijk snachts!
    Hij sliep altijd van 8 tot 8, een luxe zei ik altijd, dus ok, niet echt tof, maar had er natuurlijk vrede mee dat meneer vanaf januari tot 6 sliep! Mooie deal, van 8 tot 6!
    Maar..sinds die tijd gaan de nachten eigenlijk veel steeds slechter, en is het nu zo ver dat hij tussen 22 en 23 wakker wordt en echt helemaal overstuur is, krijst, ontroostbaar lijkt. it kan zo een uur duren! Zo sneu!
    Vervolgens komt hij midden in de nacht ook nog eens een paar keer, incl. het krijzen! En om 6 uur is meneer vrolijk aan het kletsen in zijn bedje, dus voor hem gewoon nieuwe start van de dag!

Het echte krijzen is sinds 2 weken, je kan je voorstellen dat we hier thuis helemaal gesloopt zijn! met mazzel 2 keer 3 uurtjes slaap, maar meestal in totaal 4 uurtjes slaap! Zijn brak!

Gister naar de huisarts geweest, want Tijn is dus al tijden snotverkouden en grijpt sinds korte tijd naar zijn oortjes en schud zijn hoofd steeds. Maar zijn oortjes zagen er prima uit! ja verkouden, dus goed sprayen! Dus hij mankeerd volgens de HA niks, maar waarom gaan dienachten zo drama dan? Hij is ook druk bezig met tandjes krijgen, maar op het moment kan ik geen nieuwe tandjes ontdekken.

Overdag slaapt hij trouwens perfect, leg hem neer en hij slaapt zo 2 keer 1,5 uur! Zonder te huilen of wat dan ook!

Wie o wie heeft enig idee, of een goede tip! Hebben al van alles geprobeerd!
    - Laten huilen, elke 5 min. heen(blijft krijzen)
    - bij ons nemen in bed(wordt spelen)
    - bij zijn bedje zitten (blijft wakker en zodra ik weg loop krijzen)

kus miek

2. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Het klinkt hard maar ik zou hem laten krijsen tot hij in slaap valt. Want uit je verhaal begrijp ik dat als je hem bij je neemt in bed hij ineens niet meer verdrietig is. Ik zou een lampje aan doen voor hem en hem toch is laten krijsen.

Ik geloofde het ook niet maar heb het bij mijn zoon ook gedaan. Ze vallen echt wel weer in slaap. je neemt hem heel even bij je maar na een uur legde ik hem gewoon terug en kon hij krijsen wat hij wilde. Dat deed ie nog een paar keer daarna wist ie dat het geen nut meer had. En ging hij gelijk slapen of sliep zelfs de hele nacht weer door.

Maarrrrr elk kindje is anders. Maar dit kreeg ik als tip en geef hem aan jou door. Succes

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik denk dat het het begin is van de 11 maanden sprong. Die schijnt nogal heftig te zijn. Het is een fase (ja, daar heb je wat aan nu ;) ) en gaat weer over. Als hij aan zijn oortjes zit kan een teken van vermoeidheid zijn, maar ook van oorontsteking (die dan misschien nog niet is te zien door de huisarts?)

Ik zou gewoon heengaan om te troosten, het kunnen namelijk ook enge (verwerkings) dromen zijn. Merel heeft het ook zo om de zoveel nachten. Zij ligt dan helemaal gedraaid en kan niet terug draaien naar een lekkere houding. Heeft jou kindje dat misschien ook?

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca is van de week ziek geweest en begon ook ineens te huilen als hij 's avonds in bedje lag.
    Als ik ook maar aanstalte maakte om richting deur te lopen zette hij het op een krijsen.
    Ik ben toen naast zijn bedje op grond gaan zitten en heb een liedje gezongen en hem over zijn bolletje geaaid.
    Daarna ben ik stil naast hem blijven zitten en steeds kleine stukjes naar de deur geschoven tot ik op de gang zat.
    Luca lag lekker te tutten met zijn beer en keek me af en toe aan van 'wat ben je raar aan het doen' :)
    Het hielp wel want hij is daarna lekker gaan slapen.

Mss het proberen waard?

Ik heb het 's nachts ook een keer gedaan (alleen het tempo een beetje verhoogd omdat mijn bedje mij riep ;) )

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik denk ook 1-maanden sprong, was bij Britt ook heftig met hetzelfde gedrag....rond de 1e verjaardag was het over...

Of kiesjes die doorkomen? Kunnen ze ook erg last van hebben

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    bedankt voor jullie reacties!
    Alle gegeven tips hebben wij dus al geprobeerd!

Maar wat denkne jullie? Tijn heeft afgelopen nacht bij opa en oma geslapen, want wij gingen naar André van Duin reveu...had van te voren helemaal verteld dat hij steeds zo krijst snachts etc. bel ik net op.... Ze hebben hem om half 8 in bed gelegt en om 7 uur vanmorgen pas voor de eerste keer gehoord!
    Tis toch ongelovelijk? Voor hun heerlijk natuurlijk, maar waarom hier niet! hahahahaha

Dus hij kan het wel!
    Ben benieuwd vanavond hier in zijn eigen bedje!

kus miek

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou hem sowieso niet laten huilen, dat vind ik zo erg voor die kleintjes. Denk ook dat het een fase is, het is even doorbikkelen,maarja daar is het een klein kind voor.
    Het komt een keer goed.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoi jingles,
    Laten krijzen kan ik gewoonweg niet! Het lukt me niet, gaat zo tegen mijn gevoel in. Dus heb de 5 minuten regel toegepast, maar ook dat houd ik maar 15 minuutjes vol..vind het te zielig! Soms denk ik juist wel eens, "je moet wat harder worden, hij neemt een loopje met je..maar dan denk ik ook weer, hij is nog zo klein, zo rond 2 jaar wordt het eens tijd om aan verwennen te denken.."

moeilijk moeilijk!

Maar we zullen zien vanacht!

kus miek

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hmmmm....als hij zich zo bij opa en oma gedraagd zou ik toch hem eens een tijdje laten huilen. Want dan begin ik me af te vragen of er wel écht iets is, of dat hij graag wat aandacht wil.....ze hebben echt een boel in de gaten hoor!

10. LiedjeMV2

LiedjeMV2 Lid

25 mrt 2008
    72
    0
    0
    Maarssen
    Dat is altijd, bij andere mensen slapen ze altijd langer en beter. Super irritant, maar thuis slapen ze weer net zo als je gewent bent, trust me.

Mijn dochter had het ook, maar na die 11 maanden sprong was het weer helemaal over. Wat ik deed was haar in slaap aaien, en dan zachtjes vertrekken. Dat moest de hele sprong (4 weken), en daarna was alles weer goed, en kon ik haar gewoon in bed leggen, en was er niks aan de hand. Mijn tip:
    Geef er even aan toe, de komende weken. Ze hebben extra aandacht nodig tijdens zo'n sprongetje. Straks is alles weer anders. En nee, je verwent ze zo niet, mijn dochter slaapt perfect alleen in, maar ik heb altijd aan dit soort momenten toegegeven. Als ze echt krijsen, is laten huilen geen optie. Als ze een beetje zachtjes huilen kan dat wel, maar als z krijsen, dan wordt het alleen maar erger als je niet reageert. Dan raken ze echt overstuur, en dan ben je nog verder van huis.

is mijn mening...

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin deed dit ook. Hij werd standaart rond 22.00 wakker en ging idd huilen. Dit doet hij vrijwel nooit, dus wij gingen even heen om te troosten en ging hij rustig verder slapen. S nachts rond 4 uur was het dan weer feest, t zelfde ritueel en als hij dan na 20 minuten nog huilde, gaven we n fles en na wat mopperen daarna ging hij wéér slapen. T hoort er bij.. Pas sinds 2 weken doet Justin dit niet meer. Succes! ;)

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Oh oh oh, wat komt me dit bekend voor, ook wij mochten niet klagen tot femke 4 maanden oud was, toen begon het gedonder, we hebben van alles geprobeerd tot een paragnost toe, na zijn komst sliep madam als een os, tot ze weer ziek werdt. ( ze is vanaf dat ze 4 maand was aan één stuk door verkouden geweest)
    Ook wij wisten niet meer wat te doen en na de zoveelste keer een slapeloze nacht heb ik weer de HA gebeld en we hebben toen een antibioticadrankje gekregen, wow ze had een week doorgeslapen! ( en ze was van de verkoudheid af!)
    3 dagen na de laatste dosering ging het weer een nacht mis en heb ik gelijk de HA weer gebeld, tja, nu een neusspray gekregen die we een week mochten gebruiken. ( ze had één rood oortje nog)
    In die week ging het op en af, na weer een krijsend kind de hele nacht gelijk weer de HA gebeld en ze had nog steeds één nat oor, dus we hebben een verwijzing naar de kno arts. Ze is nu nog steeds/alweer verkouden, maar ze slaapt nu eindeljk goed, dus waarschijnlijk heeft ze toch echt last van haar oor gehad al die maanden, en ook bij ons zeiden ze dat er niks met haar aan de hand was, maar als een kind zo vreselijk hard krijst, dan is er gewoon wat!
    laat de oortjes gewoon weer een keer nakijken hoor, want het hoeft geloof ik eerst niet echt zichtbaar te zijn en ze kunnen er wel last van hebben.
    Vriendin van me heeft ook al hetzelfde gehad!

En gebruik zoutoplossing zo vaak als het mag, zet een ui naast/onder het bedje, doe het hoofdeinde omhoog en luister naar je beeb! ( hahah, als het niet zo krijst want dat is niet aan te horen ;) )

Wij hadden soms ook goeie nachten ertussen zitten en dan dachten we, yes ze heeft het weer te pakken, om dan vervolgens de volgende nacht weer vreselijk te krijsen.
    Ik las dat de kleine een nachtje goed had doorgeslapen bij opa en oma, dus ik hoop voor jullie dat het tijdelijk is geweest dat ie slecht sliep.

Hoe is het vannacht gegaan?

Gr patje.

Deel Deze Pagina