uitrekken hoofd haren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendy77, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi Dames,

Mijn dochtertje van 2 en 2 maanden trekt haar haren uit haar hoofd. Vooral als ze moe is en aan het duimen gaat trekt ze haar haren eruit. Ik was net haar haar aan het kammen en ze wordt echt helemaal kaal aan de linkerkant. Toen ze 1 jaar was trok ze het uit de bovenkant. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Maar ze wordt echt kaal. Iemand goede tips????

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mijn half zusje deed dat ook toen ze zo klein was. Als ze boos werd en savonds was het een strijd om haar naar bed te krijgen. Als je haar dan had laten huilen en later lekker lag te slapen, zag je allemaal haren op haar matrasje liggen. Ze had aan de achterkant echt stekeltjes.

Ik geloof dat mijn stiefmoeder+vader er zo min mogelijk aandacht aan besteed hebben maar wel haar alles heel goed uitgelegt hebben "ik snap dat je boos bent" of even geruststellen. Ik geloof dat het toen vanzelf over ging.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn nichtje deed dit ook en trok ook alles eruit en at het zelfs op
    mijn zus schaamde zich ervoor omdat je er niks over hoorde
    toch heeft ze het nagevraagt op het cb,huisarts,enz
    het schijnt juist heel veel voor te komen en je kunt er helaas niks aan doen
    maar het gaat over rond hun 3e jaar en idd mijn nichtje is er toen ook mee gestopt

4. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Pfff,

Fijn om te horen!!! Want ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Toen ze was gestopt met het trekken aan de bovenkant was ik zo gelukkig, maar nu doet ze het dus aan de zijkant. Ik hoop dat het idd over gaat.

5. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ik heb het vroeger ook gedaan, heel erg.
    Geloof echt ook nog in mijn kinderjaren.
    Mijn moeder maakte zich echt zorgen, heeft ook een pop gekocht met lange haren, dat ik die er maar moest uittrekken, maar dat werkte ook niet.

Ik dee het ook met duimen, trok dan een haar uit mijn hoofd (liefst 1 met 'ribbeltjes'; hoe bedenk je het??) en ging daar mee spelen tussen m'n vingers terwijl mijn duim in m'n mond zat.

Volgens mij ben ik er pas echt mee gestopt toen ik stopte met duimen (dat was volgens mij rond m'n 12e), dus misschien moet ze maar snel leren stoppen met duimen!

Uiteindelijk ben ik nu 35 met een hele bos haar dus het is allemaal goed gekomen!

Deel Deze Pagina