De nadelen van Time out! Wat vind jij??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lilly, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Niet vragen of ze klaar is, want dat is ze namelijk niet op dat moment en snapt je vraag wss helemaal niet;) Je kunt haar beter op ooghoogte benaderen, nog een keer duidelijk maken waarom ze daar zit en bijvoorbeeld zeggen, "zul je dat nu niet meer doen" Praat daarbij op een lage, serieuze toon (ook trouwens als je haar op de plek zet) en kijk haar aan. Dan een kus en een knuffel geven en haar van de plek af halen...Daarna doorgaan in je normale ritme, dan komt ze vanzelf wel weer. Vaak is het alweer helemaal goed na de kus en de knuffel..

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier werkt de time out uitstekend

youame gaat van woede schoppen slaan bijten
    als ze haar zin niet krijgt
    dan gaat ze maar even op de trap zitten
    dan gaat ze expres zichzelf slaan maar dat ben ik gaan negeren omdat het alleen maar erger werd als ik er wat van zei
    nu gaat het veel beter

hoef bij anderen alleen nog maar te zeggen ze hebben hier ook een trap en daar mag je ook gaan zitten
    en dan bedaart ze wel

3. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik ben ook voor een time out. Mijn dochter en ik doen dit dmv een nadenkstoel. Na twee waarschuwingen erop. En ja hoor ze vindt mij nog steeds de leukste moeder, geen twijfel mogelijk. Ik maak het na het nadenken altijd wel goed met haar. Even praten hoe het anders kon en dan dikke knuffels of kussen. Het gefet kinderen vooral veel duidelijkheid en structuur. dat hebben kinderen nodig. je moet het wel consequent hanteren anders hefet het weinig nut. Ook als ik in de winkel ben of bij iemand op visite, dan pas ik de timeout toe. In de winkel heb je wel een nadenkhoek en de gang bij iemand op visite werkt prima.

resultaat; een kind die goed luitsert en bijna nooit een timeout nodig hefet omdat ze na het uitproberen weet waar ze aan toe is.

het wertkt prima.

Deel Deze Pagina