de nageboorte: pijnlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door hanna76, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    pudding dus :S hahaha

2. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Vond het ook echt niet pijnlijk, idd voelde er iets uit glibberen meer niet ;)

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik voelde ook niet toen ie eruit kwam. Heb voor die tijd 2,5 uur liggen persen zonder weeën, toen de placenta moest komen was het 1 keer persen en er kwam iets uit! Wist niet wat me overkwam :)

4. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Nee niets van gevoeld. Een klein beetje kracht zetten en hij was er al.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    FLoep is het goede woord, en geen pijn.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er helemaal niks van gevoeld / gemerkt. De vk duwde een beetje op m'n buik en toen was het eruit. Ondertussen lag Milan al op m'n buik, dus ik was helemaal blij, zodat ik sowieso niks in de gaten had.

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    pff ik weet het echt niet meer? weet wel dat ie er meteen al achteraan kwam.. had geen persweeën dus ook voor dat niet volgens mij hebben ze hem er gewoon uitgetrokken? ik weet het echt niet haha

8. Jompie

Jompie Niet meer actief

Ik vondt de nageboorte niet pijnlijk hooguit wat vreemd aanvoelen, net als een homp slijm.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier was het een klein beetje persen en toen floepte die puddingdrap er zo uit! Haha! Heel raar en gek gevoel dat weet ik nog, maarja zo voelde het eruit komen van de kindjes ook. Alleen was dat ook pijnlijk en dit niet :D!

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hij kwam bij mij niet goed uit zichzelf dus heeft de gyn een handje geholpen door aan de navelstrek te trekken, daardoor wat lichte perwee achtig gevoel en als hij eruit komt indd heel flubberig
    maar pijn totaal niet!

11. shiralin

shiralin Lid

19 nov 2008
    32
    0
    0
    den haag
    klopt voelde als een drilpudding, die naar buiten kwam. Heeft helemaal geen pijn gedaan.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier exact hetzelfde :D .

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik weet het eigenlijk ook niet meer. Ik had geen naweeën, dus de verloskundige heeft een tijdje lopen trekken en duwen en ik meepersen, zonder iets te voelen. En toen was ie er gewoon ineens, geloof ik.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm, ben ik dan de enige die het wel vervelend vond? ;)

Het deed geen pijn, maar dat deed het geboren worden van Eva ook niet. Maar ik vond het flink vervelend dat ik nog zo hard moest persen om de placenta eruit te krijgen. Of floept ie er bij de meesten dan gewoon uit?

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Volgens mij heb ik vlak na de geboorte zo'n prik gehad in mijn bovenbeen. Tenminste, ik voelde opeens *prik* en dacht BABYBABYBABY dus heb het niet gevraagd.

Deed geen pijn. Die gyn zei nog dat het niet nog een baby was. En de award voor domste opmerking gaat naar..... :-s

Ik voelde het wel maar deed geen pijn. Ze vroegen wel of we hem wilden zien. NEEN! En protesteren... maar daar heeft je baby gewoond.... Iets in die strekking.

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Nee, het doet geen pijn. Vond het wel een onprettig gevoel alle drie de keren. Vooral als ze dan even aan de navelstreng trekken.
    De geboorte van de kindjes was veel pijnlijker.

17. 4days

4days Niet meer actief

Bij mij deed het ook geen pijn. Het enige wat wel pijn deed was dat de arts-assistente keihard op mijn buik ging duwen om hem los te krijgen... (ik had geen naweeën meer) Maar het eruit komen zelf voelde ik echt niets van.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nageboorte zelf deed niet pijn.
    Het allerpijnlijkst was het hechten. En dan vooral de prik die ze in je doos zetten. :evil:

19. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik heb de nageboorte niet gemerkt..
    hoefde alleen even kort een persje te geven..

20. 4days

4days Niet meer actief

Ik vond het hechten heel pijnlijk ZONDER prik... :confused:

Deel Deze Pagina