Hier dus wel... Vond het sowieso wel allemaal erg sneu geregeld in het ziekenhuis! Toen ik kon persen moest ik nog 20 minuten wachten op de gyn, na de geboorte gingen ze hechten zonder verdoving (AUW!), vervolgens mocht er geen visite komen, ook geen opa's en oma's, en tenslotte hebben ze me daar uren helemaal vies laten wachten tot iemand me kwam douchen en we naar huis konden....
Bij beide bevallingen deed het geen pijn. Ik was zó opgelucht dat de weeën voorbij waren, en dat mijn kindje geboren was, daar stelde die placenta NIETS bij voor.
nope, meer alsof er een natte vis uit je glibbert vind ik beetje bizar gevoel, maar niet pijnlijk vond ik......
ik geloof dat ik nog 1 wee had voor de placenta.. En dr werd ook stevig op mn buik gedrukt/gemasseerd.. Maar pijn deed het niet..
Ik heb al een tijdje het idiote idee dat je het "losscheuren" van de placenta zou voelen! Gelukkig blijkt nu dat dit (bijna) geen pijn doet!
hahaha hier sluit ik me bij aan.... al noem ik het altijd... "een kwal"... hoefde niet eens te persen ofzo....
Ik kreeg een spuit ,zodat de placenta er gelijk uit kwam (hoe dat werkt eigenlijk geen idee ) Het deed geen pijn, maar het voelde glibberig aan.
Ik was zo blij dat hij er was en lekker op mijn buik lag, dat ik het helemaal niet bewust heb meegemaakt. Dus nee, het doet echt geen pijn.
Ik vond van niet. Levi lag bij me en toen zei de vk: je krijgt straks een wee en dan ga ik op je buik duwen.. ik dacht alleen maar ... nog een wee ? Maar stelde niets voor en ze duwde/trok hem er zo uit. moet wel zeggen dat ik het erg raar vond voelen. beetje glibberig
nou heb er ook wel mijn best voor moeten doen haha hij woog meer als 750 gram best flink zei de gyn... had niet het gevoel of het vanzelf ging...
Ik kan me niet echt herinneren dat het eruit glibberde. Was veel te druk met de kleine man (die het nogal moeilijk had). Heb ook een spuit gehad, waarschijnlijk om de placenta er sneller uit te krijgen. Maar ik heb een hele kleine perswee nodig gehad om het eruit te krijgen. Het voelt in ieder geval een stuk beter dan zo'n hoofd En daarna waren de persweeen helemaal weg
Bij mij deed het duwen op mijn buik zeer. Maar ik d8 ff door zetten want anders moest ik naar de OK.. Maar het los komen ervan doet geen pijn..
Mijn placenta was ook redelijk groot, en Eva ook . Ik heb ook een prik gehad om de placenta te laten komen. Maar ik heb nog een paar minuutjes flink moeten persen om 'n helemaal los te krijgen. Stelde op zich niets voor, maar niet echt fijn als je toch nog even hard moet werken terwijl ik vond dat ik allang klaar was .