Wat Sado zegt is wel een goeie denk ik trouwens, zou in het geval van snel maar niet direct weer zwanger willen worden idd niet aan de pil oid gaan, maar tijdelijk condooms gebruiken zodat je straks niet eerst weer hoeft te "ontpillen".
Beetje gekke vraag hoor. Maar wat heeft samen slapen, niet gescheiden van je baby ect met je cyclus te maken? Ts. Ik zou je lichaam even tijd geven om te herstellen. Ik ben tegen beter weten in toch weer aan de pil gegaan en na een maand weer gestopt. Rommel.. voelde me zelf echt minder door die troep. Nu een spiraal en heel tevreden over. Wij hebben nog wel een kinderwens, maar voorlopig nog niet. Ik zou gewoon condooms gebruiken zodat je lichaam ook een beetje de tijd heeft te herstellen
In de regel (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) is het zo dat als je bv geeft op verzoek en er ook 's nachts niet teveel tijd tussen voedingen zit je cyclus niet snel terug zal keren. Samen slapen en veel lichamelijk contact (bijv dmv dragen) draagt hieraan bij, omdat de baby op die manier bijna continu "toegang" heeft tot de borst en dus vanzelf niet snel heel veel tijd tussen de voedingen zal laten. Als de baby niet bij de moeder slaapt kan het zijn dat hij/zij 's nachts langer slaapt, omdat hij/zij door de afwezigheid van de moeder de "prikkel" (het lichaamscontact, haar geur, haar warmte) mist om weer te willen drinken