Ik kan nergens terug vinden of er een overgangsregeling is gekomen na het afschaffen van de ouderschapsverlofkorting. Weet iemand dit? Volgens mij is de ouderschapsverlofkorting toch echt gestopt per 1 januari. Kan wel wat info vinden op vage sites, maar niks officieels.
OP de site van de belastingdienst staat duidelijk vermeld dat de korting per 1-1-15 is afgeschaft hoor. Hier staat verder niets vermeld over een overgangsregeling. Lijkt me ook logisch. Er wordt al jaren geroepen dat het zal worden afgeschaft.
Ouderschapsverlof 2015In 2015 wordt het dus anders. U zult nog wel ouderschapsverlof kunnen opnemen, maar de fiscus betaalt niet meer mee. Voor de mensen bij wie er een overloop van dagen van 2014 naar 2015 plaats vindt, zal er een overgangsregeling moeten komen. Wie wel aan uw ouderschapsverlof zal meebetalen is nog onduidelijk. Waarschijnlijk zal het een gespreksthema zijn bij de onderhandelingen over een nieuwe CAO. Wie nog ouderschapsverlof wil opnemen, doet er goed aan om daar niet te lang mee te wachten.
Voorheen kreeg je een "korting" op je belastingaanslag van 4,25 (?) per uur dat je ouderschapsverlof hebt opgenomen. In mijn geval (4 uur OV per week) valt het op zich mee. Maar wanneer je bijv de helft van je contracturen opneemt, dan kan het inderdaad aardig schelen.
Bedankt voor je reactie. Ik overweeg om een dag per week verlof te nemen na de geboorte. Ik zal eens door mijn werk laten uitrekenen wat het scheelt.