Precies, wij hebben hartstikke leuke familie en vrienden dus als ik daarheen "moet" voelt dat zeker niet als een verplichting. Mensen waarbij dat zo zou voelen zou ik niet komen (en die nodig ik ook niet bij ons uit) Ik vind feestjes juist gezellig. Al de kids die met elkaar spelen (zijn immers met elkaar opgegroeit allemaal) Heerlijk drankje en hapje erbij en kletsen en lol
Hmm, hier gaan we alleen naar de verjaardagen van neefje en nichtjes toe waar wij dus de oom en tante van zijn. Tenminste, aan mijn kant. Zwager en schoonzusje nodigen wel de hele goegemeente uit voor de verjaardagen van hun spruiten. Het is bijna een kadootjes-wedstrijd onderling aan die kant tussen alle vrienden ed daar. Hoewel de kinderen daar wel allemaal van dezelfde leeftijd zijn en ze ook gewoon vaak op bezoek komen. Dat heeft er vast ook mee te maken.
Het zoontje van een goede vriendin van mij vierde afgelopen zomer zijn eerste verjaardag. Dat moest al in twee dagen gebeuren, omdat het anders niet in huis en tuin zou passen. Echt IEDEREEN werd uitgenodigd, mijn vriendin heeft de verjaardag van haar eigen zoon zelf niet eens kunnen vieren omdat ze alleen maar koffie aan het inschenken was. Bovendien zat het arme kind in zijn kamertje met zijn nichtje omdat het hem te veel werd. Het is een overgevoelige jongen, die niet goed tegen drukte kan. Ik vroeg me echt af waar ze mee bezig was... Volgens mij vierde ze deze verjaardag alleen voor zichzelf, want voor haar zoontje waren zijn grootouders en ooms en tantes meer dan genoeg geweest!
Ook dat vind ik zoiets bizars om te lezen. Als er hier een verjaardag is steekt iedereen een handje uit de mouw voor een rondje drinken, hapjes oid. zodat wij ook gewoon heerlijk kunnen zitten en kletsen af en toe. Zo gaat dat op iedere verjaardag om ons heen
Zo ging dat bij ons ook, en ik doe dat nu dus nog. Dat heeft niets met nieuwe ideeen te maken, ik ben 38, mijn broers, nichten en neven 40+ en 50+
Kinderfeestjes met zoveel aanloop vind ik inderdaad niet bijzonder gezellig. Word echt kierewiet van zoveel lawaai, drinken over de vloer, slagroom aan mn bank, een heel huis wat op zn kop staat. Ben dr gewoon niet geschikt voor. Ik hou van wat kleinschaliger feestjes. t Verschil moet er wezen
hier op een kinderfeestje alleen mensen die onze kinderen goed kennen en ook erg leuk vinden. dat houd hier in opa/oma's , overgroot oma, broer en zussen van ons met 1neefje , 3 bevriende stellen met kinderen, 2 x buren en nog 1 bevriend stel zonder kids. deze mensen kennen wij en hun goed en zijn ook,bij allemaal blij en lopen zelf vaak al,naar de deur. Dat vind ik leuk, het is hun feestje. bij mij zat vroeger het huis ook helemaal vol hoor met verjaardag. Hier heel normaal.
Ik heb me afgelopen jaar naar de verjaardag van mijn neefjes moeten slepen. We kwamen iets eerder aan, waardoor we van mijn schoonzus al een snauw gekregen (toen ze terug kwam van een ochtendvoorstelling van Dirk Scheele) dat het pas over een uur begon. Een goedemiddag kon er nog niet eens vanaf. De kinderen waren toen al hyperactief, feestje moest nog beginnen. Nadat ze onze kado's hadden uitgepakt was het al janken, want ze mochten er niet mee spelen en de kado's moesten op de kadotafel. Toen kwam er daarna zoveel visite dat we niet eens allemaal in het huis paste en er noodgedwongen mensen buiten in de kou zaten (wel de rokende mensen, maar toch). Het ene kado wat ze kregen was nog duurder en groter dan het andere. Ze wisten niet waar ze moesten beginnen met uitpakken, waardoor ze gingen vervelen en elkaar begonnen te irriteren, wat weer het resultaat gaf dat het janken was. Als ik ook zie wie er allemaal zaten op die verjaardag.... Familie, haar vrienden, zijn vrienden (die overigens geen interesse hebben in kinderen), klasgenootjes met ouders, vage kennissen enz. Ik heb me echt af zitten vragen, wanneer het moment daar was dat ik geoorloofd de verjaardag kon verlaten, zonder een scheef gezicht te krijgen (wat bij mijn schoonzus toch al niet zo moeilijk is). Ik ben toch niet van plan om mijn kind(eren) dat te laten doorstaan. En al helemaal niet voor al die kado's, want uiteindelijk spelen ze met een heel hoop dingen bijna niet, die door mijn schoonzus gevraagd waren via een verlanglijstje. Ze blijven spelen met de goedkopere, kleine auto's e.d.