wel of niet tegen ouders vertellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. We zijn nu 18 maanden bezig om zwanger te worden. mijn schoonmoeder weet nu wel dat we graag kinderen willen maar mijn moeder denkt (volgens mij) nog steeds dat we alleen maar een eisprong proberen op te wekken.. ze vraagt ook steeds " wanneer begin je weer aan de pil?" nou weet ik dat ze heel graag oma wil worden maar durf het eigenlijk niet zo goed te zeggen tot het zo ver is..bang voor de opmerkingen van "maar je bent nog jong" "zou je dat nu al doen" ( we zitten midden in de koop van ons huis dus denkt ze dat we eerst dat willen afronden)

Hebben jullie het wel of niet verteld? en waarom wel of niet? en wat waren de reacties erop?

Kussies Kaatje

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Mijn ouders weten het wel hoor. Ik kan dat ook echt niet voor me houden. Als ik straks ook maar een dag overtijd ben, hang ik meteen aan de telefoon. Maar het ligt er ook aan wat voor band je hebt met je ouders. En ouders hebben vaak eerst zo'n reactie van: Zou je dat nou wel doen? Maar dat is iets wat ze altijd zullen houden. Ze hebben nog steeds de neiging om je te behoeden voor eventuele problemen, ook al ben je volwassen. Tenminste dat ik mijn ervaring.
    Nou, succes!
    Groetjes,
    Linda

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee ik heb het zelf niet gezegd...

Ik vind dat als ik straks ooit zwanger ben, dat dan de verrassing groot is. En anders is de verrassing er al vanaf...

Ik moet zeggen, dat ik niet weet wat ik moet doen, als ik ook 15 maanden bezig zou zijn... Misschien dat ik het dan wel vertel...

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn ouders wisten heel goed dat ik heel erg graag een baby wilde.
    Wij hebben niet verteld dat we bezig waren.
    Ook niet dat we gestopt waren met de pil.

Dus de melding van het zwanger zijn kwam helemaal als een supergrote verrassing.

Voor mijn schoonouders was de verrassing nog groter, omdat die nooit hadden verwacht dat het hun zou overkomen. In die familie wordt niet gepraat over zulke persoonlijke dingen.
    Ze zijn wel superblij uiteraard.

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik had ook niks tegen me ouders vertelt dat we aan het proberen waren om zwaren te worden. ik vond het veels te leuk om dat als verassing te houden. en nu ik zwanger ben, ben ik erg blij dat ik het niet vertelt heb want de reactie van me ouders was echt super omdat ze het nog niet hadden verwacht.

toen het niet meteen lukte om zwanger te worden heb ik wel somsop het punt gestaan om het me moeder te zeggen, zodat ik even wat steun van haar zou krijgen, maar gelukkig toch me mond kunnen houden.

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mijn moeder wist het wel maar had het niet zo snel verwacht volgens mij.

7. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    @Meliske

Ik heb de zwangerschap zelfs nog tot 12 weken geheim gehouden.
    Mijn moeder vond me wel mollig worden, maar ze had geen flauw idee.

Mijn ouders hebben mij achteraf verteld dat zij het echt supertof vonden dat ze het niet wisten van te voren.

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    mijn ouders en schoonouders weten het niet

Vinden het veel leuker om het te vertellen als ik zwanger zou zijn

Groetjes

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het niet verteld de eerste keer. Pas toen het zo ver was. Omdat ik daarna een miskraam kreeg wisten ze het de tweede keer natuurlijk wel, dat we het gingen proberen. Maar ik zou het niet vertellen, dan krijg je toch alleen maar van die onnodige adviezen, terwijl ze het maar gewoon moeten accepteren als het eenmaal zover is.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij ons wist niemand het, mijn ouders niet en mijn schoonmoeder ook niet. Alleen mijn schoonzusje had ik het verteld!

11. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Linnepin schreef dat de band met je ouders natuurlijk wel erg belangrijk is. En dat is dus de reden waarom ik het mijn ouders niet heb verteld. ja, ze weten het nu wel. Maar dat kwam omdat mijn broertje het per ongeluk tussen neus en lippen door zei :)
    Toen ik vertelde dat ze opa en oma gingen worden (ik was toen 10 weken zwanger) ging mijn moeder door het lint. Ik was dom en moest het maar weg laten halen en meer van die onzin. Ik heb haar toen samen met mijn vriend duidelijk gemaakt dat we haar mening niet echt belangrijk vonden. Ze is nu wel helemaal weg van haar eerste kleinkind. Maar weet ook dat er maar dít hoeft te gebeuren en ze ziet em niet meer..
    Beetje gefokt sfeertje dus..

12. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb het mijn ouders vertelt toen ik naar de gyn ging, en nu moet ik morgen naar de gyn en dan gaat mijn moeder mee.
    Dit omdat ik het fijn vind om erover te praten en omdat mijn band heel hecht is met mijn ouders.

Groetjes Senna

13. milou

milou Niet meer actief

ik heb het, net als senna, ook pas verteld toen we voor de eerste keer naar de gyn gingen. dat was dus meer dan een jaar dat we er al mee bezig waren. dat kwam als een verrassing en natuurlijk als een teleurstelling.
    toen we echter de eerste keer bij de gyn waren, bleek ik al zwanger te zijn. dus vorige week hebben we opnieuw de ouders ingelicht, maar nu met goed nieuws. en ook dat hadden ze natuurlijk niet zo snel verwacht (dat was dus 2 maanden na het "slechte" nieuws).
    de reden waarom we niet gelijk hebben gezegd waarom we er mee bezig waren is de bemoeizucht. en die bleek ook al gelijk aanwezig te zijn, met goedbedoelde adviezen, waarvan wij allang op de hoogte waren.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij begonnen door omstandigheden meteen in de MMM. Moeders wist het dus vrijwel meteen.
    Ben heel blij dat ze het weet...kan bij haar altijd mijn "ei" kwijt.....
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt en je partner uiteraard!

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wij hebben het ook meteen verteld dat we (ik) gestopt waren met de pil. zelfs dat was een verassing, ze moesten nu alleen wat langer wachten op het eindresultaat!

16. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had het wel tegen me ouders gezegd, maar ik was wel 4 jaar ouder dan jou toen ik zwanger werdt. Als je je er goed over voelt om zwanger te worden dan kan je het misschien wel vertellen aan je ouders. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt :D

17. Niet meer actief

mijn ouders wisten niet dat we bezig waren en waren ook helemaal verbaast toen we het nieuws brachten. Die hadden namelijk nooit verwacht dat ik moeder wilde worden..haha..

18. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk je ouders vinden het nu vast wel leuk dat ze opa en oma gaan worden over een tijdje of binnen kort.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik hoefde niks te zeggen, niemand was verbaasd toen ik mn zwangerschap 2 jaar geleden aankondigde. Zelfs mn opa had mn oma gevraagd, of zij al iets wist, hihi. T staat me blijkbaar op mn voorhoofd.

20. Hallo...
    wij zijn net 2 maandjes bezig, maar toen mijn vriend en ik er over hadden gepraat wilden we het eerst stil houden,
    nou hebben we het toch mijn moeder, en mn schoonouders verteld,
    en dat is toch ook wel leuk...
    ze reageerden heel leuk en positief, ze hadden het niet verwacht omdat wij altijd zeggen ach dat kan nog wel..

Deel Deze Pagina