Ook mijn dochter slaapt niet altijd door en ze slaapt ook overdag nu heel moeilijk, terwijl ze me de eerste 3 maanden ontzettend verwend heeft... En mijn dochter "kan" pas net zitten, maar ze heeft niet echt zitvlees dus dat doet ze gewoon niet... Fietsen zit er nog niet echt in dus!
geweldig topic. we hebben eigenlijk een heel makkelijk en snel kindje. maar de laatste weken is het een crime om een luier te verwisselen. het is zo erg dat als we met zijn tweeen thuis zijn dan doen mijn partner en ik echt samen de luiers verwisselen. meneer draait echt alle kanten op en vind het gewoon echt drie keer niks. gelukkig helpt het soms om hem zijn tandenborstel of iets anders in de handen te geven, dat scheelt. maar verder is het echt een dropje!mag hopen dat nr2 net zo een makkelijk kindje is. liefs joyce
idem hier behalve dan dat mijn zoontje ook opa en oma zegt en ondankds dat vindt ik de brabbeltjes en wannabe woordjes en zinnetjes schattig
oef nou even op een rij zetten hoor We zijn al 8 maanden aan het klooien met Quinn zijn gezondheid We weten pas sinds donderdag wat Quinn echt mankeerd, koemelkallergie, pinda allergie en ei allergie De koe wisten we zelf maanden geleden al, maar niet dankzij een arts in onze vorige zkh. Quinn heeft reflux en heeft daar nog steeds last van Slaapt nog niet door Zegt geen mama hele dag papa papa enz enz Kruipt nog niet. Zit aan de puffers Heeft meer zalfjes dan ik op de plank liggen heeft al 6 maande onrustige longen uhhhhhhhhhhh was dit het, geloof het wel Maar verder is het de knapte kind ter wereld en hetl iefste ventje dat eigelijk bijna altijd lacht zelfs als hij 40 koorts heeft geeft hij nog een lach!
Ons zoontje zette z'n eerste stapjes los met 15 maanden en liep "pas" met 17 maanden goed los verder loopt hij met z'n ontwikkelingen gelijk en soms voor op z'n leeftijdsgenootjes (zegt het cb) Thyron was in het begin wel later met lachen en dingen vast pakken. Verder is hij nog niet zinderlijk, kan hij ook nog geen hele complete zinnen zeggen en weet je wat het aller raarste is hij kan ook nog niet met mes en vork eten en dat hoort hij nu toch echt wel te kunnen
Hai, Haha wat een geweldig topic dit, effe lekker "klagen" voor zover ik mag klagen met 2 gezonde kinderen. Mijn zoon van 17 maand: - wordt soms snachts gillend wakker en is alleen te troosten als wij met hem naar beneden gaan. Maar na 5 minuten kunnen we hem dan wel weer wegleggen. - Hij heeft nu soms ontzettende driftbuien en luistert slecht -eten savonds wil hij op zijn manier, en het liefst elke hap helemaal uitpluizen, bah wat een gesmeer Maar verder is ie wel lief haha Mijn dochter van 8 weken: -slaapt weinig overdag, heb al van alles geprobeerd, wel inbakeren, niet inbakeren. Ze heeft een speentje maar daar is ze eigenlijk niet zo dol op, ik hoop dat ze gauw haar duimpje vindt. Ze huilt gelukkig amper. Groetjes
Had het er vanavond nog met manlief over.. 'volgens mij hebben wij een supermakkelijke baby, vergeleken met anderen' zegt ie.. Nou, nu is ze echt een engeltje inderdaad vergeleken met de eerste 6 maanden, toen heb ik het echt zwaar gehad. Krijg nog steeds stress als ik eraan terugdenk. Dat is manlief alweer vergeten dus. Huilen, onrustig, krampjes.. was pas afgelopen toen ze de goede voeding kreeg. Koemelkallergie dus. Nu, af en toe fles weigeren als ze pijn heeft aan dr mondje vanwege de tandjes die al 5 weken lang doorkomen. Opbrengst inmiddels: 2mm tand en een wit stipje - hoeveel moeten we er nog? Ze poept 4x per dag. En ze slaapt nog niet door. En dat was t allemaal wel, heb verder weinig te klagen geloof ik. En ook al was het de lelijkste stoutste stinkendste baby van de wereld, het is mijn poepie en ik hou toch het allermeest van haar!
Sem wordt ook nog elke nacht een of twee keer wakker. Supervermoeiend. Hij valt slecht alleen in slaap en slaapt heel graag bij papa en mama in bed. Verder wil hij ook nog niet echt luisteren... maar ja. dat hoort er bij geloof ik, maar hij is en bljift natuurlijk een SCHAT!
Jeetje wat een geklaag hiero Maarre ik vind het echt goed dat iedereen zo eerlijk is en gedeelde smart is toch halve smart zeggen ze Het is echt wel vervelend af en toe dat Dano niet doorslaapt maar als ik dan lees hoeveel kindjes dat nog meer hebben is het opeens minder erg ofzo. klinkt misschien gek, maarja het lijkt toch meer regel dan een uitzondering.
Dewi is nu 1 jaar en 2 weken. Ze slaapt door sinds dat ze 9.5 maand was. Als je alleen al tegen haar zegt "Nee Dewi dat mag niet" dan gaat ze op d'r knieën en bonkt ze haar hoofd op de grond (niet heel hard maar je hoort de bonk wel) en dan begint ze echt dramatisch te huilen. Misschien schieten me later nog wat dingetjes te binnen hihi.
Ik denk dat je inderdaad erg in je handjes mag knijpen als je kindje lekker doorslaapt. Onze Koen wordt iedere ochtend precies om 4uur wakker en denkt dan dat het al tijd is om op te staan. Koen begint dan te keten, gillen, klimmen enz, enz... Valt dan met hulp pas om 5:30 in slaap en dan moeten we hem door de weeks weer wakker maken om 6:15, want dan moet hij naar de kdv. Errug vermoeiend, maar als hij weer tegen me lacht dan ben ik weer helemaal verliefd om hem Groetjes, Kim
jimmy mijn middelste zoontje: begon opeens met 11 mnd hele nachten te huilen tot ongeveer zijn 2e jaar -was echt elke 3 wkn wel verkouden -kroop 8 dgn voor zijn eerste verjaardag -liep met 15,5 mnd. hij is nu bijna 4 jr in dec en is een zalig kereltje met een eigen wil,een kattekop zo nu en dan. maar slaapt elke avond netjes.
Mijn dochter zit alleen maar..Zzo heel af en toe is ze aan het billen schuiven maar dan alleen wanneer het echt-niet-anders kan, en ze een bepaald speeltje hebben moèt Verder echt helemaal nada niks noppes... Ze kruipt niet Ze tijgert niet Ze staat niet ze loopt niet kortom een echte luie donder...
Ooh ja, nog vergeten: - Senna vind de box niks aan. Ze kan zichzelf ongeveer 5 minuten bezig houden en dan vind madam dat het weer tijd is voor aandacht van mamma of pappa. - Ze heeft de borst nooit willen pakken waardoor ik nu dus al 5 maanden fulltime aan het kolven ben. - Normaal stil liggen in een wippertje gaat niet. Binnen een paar seconden heeft ze zich zover naar beneden gewurmpt dat ze er bijna uitligt. - Ze kan haar sokken en sloffen niet normaal aanhouden. Hoe vaak ik per dag wel niet haar sokken en sloffen aandoe, ontelbaar vaak. Er komt vast nog wel een aanvulling....
En ik maar denken dat ik de enigste driftkikker had! Nou hier komt ie hoor: *Doorslapen? Whahah, grapje zeker? *Snachts word ze wakker en krijg ik haar met geen mogelijkheid meer in haar eigen bed, dus bij mama in bed. *Ze valt alleen maar met de tiet in slaap. *Overdag komt ze om de 1.5 a 2 uur, nu ze ziek is geweest soms wel elk uur! *Ze wilt het liefst de hele dag op schoot, zo niet, dan gaat ze huilen. *Eenkenning als de pest, alleen bij papa en mama op schoot, bij andere gaat ze huilen. *ze heeft ontdekt, dat als je de tepel in je mond stopt en dan met je tandloos bekkie eraan trekt, dat het terugstuiterd. *Soms gaat ze huilen, in de box of in dr ledikant, alsof ze vermoord wordt, kom je kijken, dan zit ze je ineens aan te lachen. *zucht*
CAMILA, LA DIVA -De eerste zes weken vreselijk gehuild door krampjes, echt heel zielig. -Sliep alleen door van week 7 tot week 14, toen maanden lang 4, 5 keer per nacht wakker! Slaapt nu redelijk door en dat op een pyjamapapje en niet op mama's melk, maar wordt nog steeds regelmatig wakker. -Is superlief maar ook een superdriftkikker. Durf maar eens wat van 'r af te pakken! Gilt dan moord en brand. Latina-temperament! -Weigert overdag melk te drinken, tot krijsen aan toe, niet van mama, niet door een ander gegeven, heeft dus na haar warme eten nog twee flessen (afgekolfd en pyjamapapje) en iedere keer de borst als ze toch nog wakker wordt. -Laat met regelmaat meer dan de helft staan van de door mama gekolfde melk. Auw. -Probeert nu af en toe te bijten in mama's borst. -De ene keer huilt ze wel met een vieze luier en de andere keer niet. Erg vervelend dat mama slecht ruikt.... -Als ze overdag een half uurtje slaapt dan is dat veel en dit al sinds haar geboorte. Het langste dat ze geslapen heeft is 2.5 uur. Waarom slapen als er zoveel leuke dingen om haar heen gebeuren? -Slaapt 's avonds niet zelf in en als ze even wakker wordt dan huilt ze en moet ik haar helpen om opnieuw in slaap te komen. -Slaapt nog lekker naast ons en als ze bij mama ligt om wel een hele minuut aan de borst te drinken dan vallen ze beiden nog wel eens naast elkaar in slaap tot een paar uur later. -Vermaakt zich meestal uitstekend alleen in de box, maar duurt het te lang dan huilt ze zo erg dat je denkt dat ze eruit is gevallen en er is dan toch echt niets aan de hand als je er naar toe gaat. Mevrouw is dan gelijk stil en begint te lachen. Maar het is en blijft mijn allerallerallerliefste dochter en ik wil haar nooit meer kwijt!
Jaydienne slaap heerlijk door.........alleen niet in haar eigen bed.In haar eigen bed proberen te slapen is nog steeds een nachtmerrie. Jaydienne slaat ook alle kindjes die in haar buurt komen of met haar speelgoed gaan spelen. Pff het doorslapen in eigen bed mag nu eindelijk wel eens komen..
Lena heeft een grafhekel aan de box. Als ik alleen ben met haar, is het max. 5 minuten en anders: janken! Sliep met 6 weken door maar met 16 weken stopte ze daar mee. Lekker, als je 4 dagen in de week werkt! Ze wilde met haar kin als eerste geboren worden. Zo geschiedde. En au. Ze is erg driftig, dat merk ik nu al. Doe iets wat het mevrouwtje niet wil en KRIJSEN! daarentegen, als papa er is: een en al liefde. Leuk toch?
Jelina is bijna 2(over 3 maandjes) en praat nu pas een paar woordjes. Jelina heeft nog steeds 2 papflessen Jelina drinkt nog niet goed uit een beker.
ikke ikke ikke wil ook - Esmee werd geboren na een spoedkeizersnede.. lag in stuit en de draaipoging verliep niet goed en de placenta scheurde.. in de buik al eigenwijs dus. De eerste 4 maanden ongeveer 10 uur per dag huilen ( lees krijsen) ze had vreselijk last van krampjes.. alleen de tummy hielp... dus soms tot 3x per dag in bad. Ze dronk elke 1,5 - 2 uur aan de borst.. Tot 7 maanden lag ze alleen maar op haar rug te spelen.. toen pas begon ze met rollen, zitten, kruipen, staan en in de box lopen. Ze is een vreselijke miep.. begint al te jammeren als je haar mond afveegt of iets anders doet wat haar op dat moment niet zint. Ze sliep altijd uit tot half 10 s'morgens.. op het moment zijn we blij met 7 uur.. vanmorgen was het 5.15.. Genoeg?