de NIET succes verhalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 28 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het vroege opstaan is hier inmiddels ook begonnen. Waar we tot Jarissa anderhalf was rustig tot in ieder geval half 8 op bed konden liggen, heeft ze besloten nu ze een zusje heeft dat de dag eerder begint. Echt een fijne combinatie: Yinthe komt rond half 6 voor haar 1e voeding. Voor die weer slaapt in haar eigen wiegje is het half 7. En dan start de dag volgens Jarissa. Gevolg is dat mama's dag om half 6 al begint. En mama is een avondmens!

Verder vindt de omgeving dat Jarissa nog steeds niet praat. Ze heeft een woordenschat van maar liefst 4 woordjes (aai, papa, mama en ja. Maar ja betekent geen ja! Je zegt gewoon op iedere vraag altijd ja!). Volgens mij vergist de omgeving zich en heb ik juist een briljant kind. Ze is ruim anderhalf en heeft al een compleet nieuwe taal ontwikkeld! Ok, voor ons gemak noemt ze ons papa en mama maar voor de rest is het echt Jarissa's en geen Nederlands. Toch knap van zo'n dreumes!

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Als ik Marin iets te eten geef dan kneed ze het eerst, smeert het aan de tafel/stoel/haar, doet het in haar mond, uit haar mond, dit keer 3.
    Uiteindelijk spuugd zij het uit als het tegen zit.
    Ik kan haar ook echt geen eten geven als ik bij iemand op visite ben, ik weet tegenwoordig waar bij iedereen de stofzuiger staat 8) .
    Ik heb een "regenjasje" als slab.
    Echt een smeerkees!

Groetjes Annika

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooh wat een leuk topic! :D

Volgens mijn literatuur (ontwikkelingspsychologie) hoeft een kindje met 18 maanden pas 5 woorden te kunnen zeggen. Dus papa, mama en dan nog 3. Geen zorgen maken dus! ;)

Sverre is eigenlijk een modelkind ;). Maar rond zijn verjaardag begon het spoken 's nachts. En dan echt úren. Huilend wakker worden, niet gesust willen worden met flesje of liedjes. Alleen naar beneden gaan hielp. En dan ging meneer rustig 2 á 3 uur vrolijk spelen. :( Gelukkig is deze fase weer zo goed als over nu.

Verder heeft hij enorme driftbuien, nu al, en begint dan te gooien met dingen. Liefst bijt hij ons, of iets/iemand anders. Waardoor wij nog bozer werden. Gisteren moest ik zelfs 'dreigen': 'Moet jij even naar de gang?' Waarop hij heel verbaasd zei 'He?!'. En dan moet ik weer glimlachen natuurlijk.

Hij 'vecht' op het KDV zelfs met kinderen van 3 jaar. En wint! :confused: De leidsters vinden het allemaal erg grappig. :( Maar mama niet zo. Nu schijnt het dat ze hem laten begaan als hij niet begonnen is met klieren, maar door een ander kindje aangevallen is. Maar toch..

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh en dan ben ik nog vergeten te vertellen dat ik zelf een gigantische PPD heb gehad die pas écht over is sinds Sverre 10 maanden is. Ik vond (en vind met vlagen) mama zijn echt níet leuk. Die paniek en wanhoop.. Ik wil wel graag een tweede kindje maar ben er zó bang voor.

5. Onze oudste dochter is ook zo'n lieverd :)
    soms zijn kinderen gewoon te lief ;)
    Ik zou dr gewoon van genieten meid!

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    O, dan wil ik ook ff, want voel me soms zo schuldig over wat ik denk!

Zoë heeft de eerste 4 mnd alleen maar gekrijst de hele dag van 730 tot 2230 van de buikkrampjes

Ze zit vanaf 10mnd, kruipt vanaf 13mnd en maakt nu stapjes aan de hand

laat je haar los gaat ze keihard gillen. geef je haar haar zin niet, gaat ze gillen en op de grond stuiteren.
    ze wil niet meer lang in de kinderwagen zitten.

ze roept vanaf het moment dat ze wakker wordt: stappe stappe stappe. heb nu maar schoenen gekocht om het buiten ook te kunnen doen, wat grotere afstanden!
    ze kan heel driftig worden, heeft ze van mama :oops: .en wil geen luier verschoont hebben
    slaapjes overdag beginnen al met veel gekrijs als je de trap op loopt....
    gelukkig amuseert ze zich prima in bed en laat ik haar soms wel een uur liggen brabbelen als ze dan toch niet wil slapen!

verder slaapt ze wel door en eet ze goed :oops:

en we willen ook een tweede, maar vind het doodeng, omdat ook ik af en toe het moeder zijn niet super vind :oops:

twinny

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Goh ik geloof dat ik in mijn handjes mag klappen met Stijn.
    Stijn is nu bijna 21 maanden en het gaat eigenlijk heel erg goed.
    Hij slaapt door sinds hij 8 weken is, soms heeft hij nog wel eens een nacht dat hij wakker word maar niet heel erg vaak :D

Het enige wat ik te klagen heb is als we op vakantie gaan of als hij uit logeren gaat want dan slaapt hij dus gewoon niet, als meneer niet in zijn eigen bed slaapt dan maar gewoon niet :D en hij is erg gebaat bij ritme al moet ik zeggen dat dat steeds minder word. Toen hij echt klein was en we haalde hem van zijn ritme af dan was het huilen maar dat word steeds minder :D

Voor de rest alleen moeilijkheden met hem gehad tijdens zijn sprongetjes.

Meneer heeft natuurlijk wel zijn dingen die hem niet zinnen maar dan huilt hij ff en dat is zo weer over tenzij we tegen hem gaan praten dus we negeren hem dan gewoon en is het binnen 2 min over.

Nu staat hij heel erg lief naast de bank en zegt nuie (nieuwe) koekje? met zo een lief scheef gezichtje :D

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

:)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan hoort mijn oudste dochter officieel in dit topic thuis. Ze is ruim 19 maanden en kan pas 3 woorden zeggen!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Kylian zegt sinds afgelopen zaterdag Opa en Oma.
    :) :)

Die zijn dus nu helemaal in de wolken, tja het moet ook wel raar zijn je 2 jarige kleinzoon moeilijke woorden horen zeggen als hihaf (giraf) taktiek (waar haalt hij het vandaan) en bomhies (bromfiets) maar Opa en Oma niet uit zijn mond schijnt te kunnen krijgen.

Hij liep 'pas' met 16 maanden, heeft nog geen enkel benul dat er iets in zijn luier zit en snapt niet dat je je hoofd niet door een raam kunt steken
    :)

Tot 2 weken geleden maakte ik me ernstige zorgen over zijn woordenschat, die stond al maanden stil. En nu kletst hij je de oren van de kop en papegaait alles lekker na.

Groetjes Anita

11. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Bij Valentijn leek allees heel snel te gaan, tot het onderwerp LOPEN aan de orde diende te komen. Hij rolde al snel om, begon al vroeg te teigeren en liep met 10 maanden langs de tafel. Klinkt best goed toch? Daarna heeft hij het alleen wel 6 maanden vol gehouden om alleen langs en aan dingen te lopen. Zonder hulp? No way! Inmiddels loopt hij sinds een week of 6 heel goed hoor, maar wat een ellende om continu tegen iedereen te moeten zeggen: nee hij loopt nog niet.

Praten deed hij tot een week of wat geleden ook nog niet, ja: euh euh euh. Bij alles wat hij wilde en niet wilde (lekker duidelijk dus). En nu lult 'ie de oren van je kop. Dus ook dat is goed gekomen.

En een driftkikker dat 'ie is! Gillen, schreeuwen en zichzelf op de grond storten als iets niet lukt, wil of mag. :(

Ach, het is echt een heerlijk ventje. Maar af en toe!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Toch wel veel driftkikkers hierzo!

(ik wil geen eigen topic ervoor aanmaken)
    Hoe gaan jullie hiermee om? Soms laat ik haar wel eventjes, maar niet te lang, want dan gaat ze echt krijsen en stikt ze in dr eigen speeksel. En zo heeft ze ons weer waar ze ons hebben wilt, terwijl ik haar eigenlijk helemaal niet haar zin altijd wil geven.

Ik zie mezelf namelijk al in de supermarkt met een kind die op de grond ligt te krijsen, omdat ze dat ene snoepje niet mag.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bijna elk kind heeft toch wel "iets" waardoor die niet voorbeeldig te noemen is?
    Over de lichamelijke ontwikkeling mag ik het niet hebben, dochter is tot nu toe een vlotte.

Nu mijn "zeurpunt" de mijne wil geen avondeten! Ook leuk heb je gekookt besluit madame om na 5 of 3 happen de rest op de grond te gooien. Potjes worden meteen geweigerd. Brood als avondeten wil ze wel en ook vruchtenyoghurt eet ze graag...

Wendy driftaanvallen heeft ze ook al hoor en ze is pas 9 maanden! Zie de woedeaanvallen over een paar maanden ook wel verschijnen ben ik bang.
    Haha ach consequent zijn he dan is het het snelst over heb ik al gemerkt....

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@yolanthe.... ja maar deze schat is net 4 maanden, ik denk dat ze het verschil niet eens ziet tussen consequent en nie consequent.

15. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn zoontje, 20 maanden oud, heeft zijn kruiptechniek zo verfijnd dat hij het nog niet nodig vindt om zelf te gaan lopen. Hij kan heel langzaam kruipen en heel snel, vooruit en achteruit en op handen en voeten :)
    Aan de hand loopt hij hele stukken en los hele kleine stukjes tot maximaal 10 pasjes.

16. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick slaapt ook nog steeds niet door en overdag ook maar max. 2 uurtjes. Help! Wanneer moet mama dan slapen? :rolleyes: Hij heeft energie voor 10, en lijkt nooit moe te worden...pffffff!

Hij kan superdriftig zijn als hij iets niet mag, hij gaat dat krijsen en jengelen. Vermoeiend hoor.....

Hij bijt soms als hij een speeltje voor zichzelf wil of als hij niet wil dat je hem vasthoudt. En soms tijdens stoeien. Heel erg irritant en ik word er vaak moedeloos van omdat er niets tegen schijnt te helpen........ :(

Nu mijn PPD na 1,5 jaar eindelijk begint te verdwijnen kan ik het mentaal wel een heel stuk beter aan, ondanks de enorme vermoeidheid.
    En ik hou ook echt superveel van Mick. kan nu ook echt heel erg genieten van het moederschap, dat heb ik afgelopen 1,5 jaar erg gemist......

17. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Itt alle vriendinnen met kinderen die op de bv groeien als kool hier een dame die klein en licht bleef. Ook is ze nog helemaal niet druk met omrollen. Ze kan het wel, maar is liever lui dan moe.....

18. novanne

novanne Niet meer actief

Oke hier dan ook nog even;

Sara:
    - is heel veel ziek geweest, veel antibiotica
    - rolde met 9 maand, zelf zitten met 10.5 maand, kruipen met 11 maand en staan met 13 maand. Van lopen nog lang geen sprake
    - wordt 's nachts vaak wakker (hoewel een aai over haar bol meestal weer genoeg is)
    - kan heeeel driftig worden als iets wordt afgepakt of als ze iets niet wil en smijt alles weg wat ze niet wil.

En ik heb een flinke PPD gehad waardoor toch zeker de 1e 8 maanden heeel zwaar waren. Nu pas geniet ik.

Maar Sara is een heel vrolijk, grappig, ondeugend en prachtig meiske!

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb geen driftkikker, een meisje die heel goed eet, die altijd vrolijk is, de oren van je kop lult... MAAR een bloedhekel heeft aan SLAPEN! Vanaf 7 weken tot ong 10 mnd (denk ik :)) sliep ze van 21u tot 10u30... na 10mnd ging het alleen maar bergaf, ze slaapt overdag 1uurtje of niet... 's nachts slaapt ze van 21u tot 8u (soms wat later) maar meestal met een hele leuke onderbreking van 2u of soms wel 2 keer anderhalf uur... en dan mag je alles gaan proberen maar mevrouw gaat niet weer slapen voor ze er zin in heeft.

20. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.542
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Wat bemoedigend om te lezen dat Eliora niet het enige kindje is dat nog steeds meerdere keren per nacht wakker wordt. Het record staat nu op 7x dat ik er voor haar uit moest. Verder is ze nogal klein en wat aan de lichte kant voor haar leeftijd (9 mnd.)

Maar verder heb ik geen reden om te klagen. Eliora is een vrolijk en vriendelijk meisje wat zich redelijk kan vermaken en het motorisch goed doet. Ze tijgert, kan zelfstandig zitten, trekt zich op in de box en loopt dan langs de rand de box rond (sinds vandaag). Ook het eten gaat goed, ze vind eigenlijk alles wel lekker.

Deel Deze Pagina