Hier ook een mannetje die later is met alles dan gemiddeld. Kroop pas met 1 jaar , liep los met 1,5 en begint nu pas een beetje te praten. En idd ik denk ook met dit speenverhaal onze kindjes wat meer tijd nodig hebben. En overigens voordat ik commentaar krijg. Dat laat praten komt niet door de speen. vlgs de logopedist kan die speen alleen voor snachts en ik ons geval alleen voor het inslapen geen kwaad.
Mijn tandarts zei trouwens dat de speen alleen met slapen helemaal niet erg is, met wisselen moeten kinderen er echt vanaf zijn. Das dus met 6 jaar ongeveer. Komt idd nogal belerend over.
Nou..wat een reacties Ik zag de oude versie nog bij de Prenatal! Mijn dochter heeft alleen niet die dus geen ervaring met deze nieuwe. Ze is trouwens 26 maanden en heeft nog lekker haar speentje zelfs wel eens ff overdag in de auto of bij een boekje lezen als ze moe is. Zolang ze er met 4 jaar vanaf is (en binnenkort wel overdag hoor) vind ik het prima hoor.
Hier hetzelfde probleem. Wij hadden ook zo'n nieuwe Bibi gekocht maar Roos zei "doei doei" en gooide 'm uit bed..hihi! Gelukkig hebben we er altijd 2 dus had ze nog 1 oud model voor die nacht. Hier bij Kruidvat nog een oud model gevonden en ik zoek nog even verder voor een voorraadje.
Wat is dit nou weer voor onzin? Omdat jij je aangevallen voelt omdat sommige het hebben over stoppen met de speen wil ik gewoon op een vriendelijke manier uitleggen waarom men (en ik) dat kunnen zeggen zodat jij je misschien wat minder aangevallen voelt en dan ben in belerend.... Ja hoor...
Hier net een hele slechte ervaring met de nieuwe 16+ speen van bibi!! Zat een heel klein scheurtje in en mijn man trekt hem zo in tweeën!! Gelukkig had ik de oude nog liggen, want de nieuwe heeft ze net sinds vorige week. Dochter is nog geen twee en gebruikt hem alleen met slapen, ze pakt anders haar duim, daar zitten we ook niet echt op te wachten ... Dus ik ga morgen direct achter nieuwe spenen aan van het oude model!! Twijfel alleen nog even of ik bibi nog ga verwittigen.
Ik zou het wel melden bij bibi. Het laatste wat ze willen zijn deze ervaringen... heb je de speen wel bewaard? Voor hun is dat wel zinvol omdat ze het evt kunnen onderzoeken hoe dit kan en nog belangrijker hoe dit voorkomen kan worden... heb ooit iets in een peutermaaltijd gevonden van olvarit...dit bewaard en gelijk gemaild. Dag later werd ik gebeld. Weer een dag later was de afspraak dat er iemand van olvarit zou komen om het gevonden iets...op te halen.. kreeg van die aardige man de excuses en een tasje van olvarit met 6 grote potten olvarit en een zeebra knuffel voor mn kleine man. Vervolgens is er een onderzoek gestart en heb ik een paar maanden later daarvan een verslag gehad. Ze waren blij dat ik het gemeld had. Dus mijn advies, meld het ook al heb je de speen niet meer, misschien kunnen ze er toch wat mee.
Ik heb even een topic aangemaakt onder het onderdeel veiligheid: http://www.zwangerschapspagina.nl/meld-onveilige-producten-situaties/509864-nieuwe-bibi-speen-16-maanden.html
Onze kleine meid pakt de nieuwe spenen beter dan de oude. Misschien omdat ze nog jonger is?? Die oude viel om de haverklap uit haar mond en de nieuwe blijven gewoon beter zitten.
hier vandaag ook de nieuwe geprobeerd...hij kreeg hem net voor het slapen en geen probleem..hij is helemaal blij met zn nieuwe tut. Zag er zelf ook weinig verschil aan eigenlijk
Ik heb er nog eentje nieuw in de verpakking want ze is er hier vanaf en ik bleek er kog eentje te hebben. Stuur maar pb. Voor verzendkosten voor jou. Jongste heeft difrax.