willem alexander en maximq hebben zelf besloten dat haar familie niet kwam. Om er zo voor te zorgen dat er geen gezeik gezeur en rellen ontstonden
De vraag over het "dat beloof ik" of "zo waarlijk helpe mij God almachtig".... In de Wet op de beëidiging van de Koning/Koningin staat dat je zweert of belooft trouw te zijn aan de Koningn(in) Het zweren is dus "Zo waarlijk helpe mij God almachtig" met de twee vingers omhoog. Het beloven mag duidelijk zijn.. Dat werd voorafgaand aan die beloftes voorgelezen door de voorzitter. Luts Jacobi zei inderdaad in het Fries dat ze dat wilde beloven.
haha dat prinsjesje aan de linker kant(geen idee welke dat is) zit steeds maar naar dr grote zus te kijken hoe ze moet lopen (sry lady's, loop paar minuten achter omdat ik m op pauze moest zetten, mn dochter had een drama moment en kwilde niks missen )
Er waren 4 politici die zich hadden afgemeld. Ik vraag me af waarom je dat zou doen. Dan moet je wel heeeeeel ziek zijn. Of misschien in het buitenland.
Geen kroon omdat het een inhuldiging is en geen kroning. Oma bea was trots, dan valt haar masker af zo leuk om te zien!
Ah, wij zaten al van: huh, wat zegt die? En de ondertiteling op teletekst snapte het ook al niet, dus daar waren we ook al niet wijzer van geworden
ach, wel fijn dat zij hun miljoenen feestje hebben daar terwijl er duizenden in t land zijn die nog maar net een brood kunnen betalen om niet om te vallen van de honger. verder dan dat is t wel leuk om dit mee te maken, een koning
Die wilden geen eed aan de koning zweren. Volgens mij waren ze er wel bij, maar zaten ze ergens apart. Was oa de Partij van de Dieren en iemand van SP en iemand van PvdA, geloof ik.
Ze zaten inderdaad naast elkaar (6 geloof ik) en dat rijtje werd overgeslagen tijdens het afleggen van de eed / de belofte... Beetje vreemd gezicht, ze moesten er zelf om grinniken...
pfff, krijgen we dat weer. Vraag me af of diegenen die antikoningshuis zijn en klaarblijkelijk liever een president hebben, wel beseffen dat een president eigenlijk nog duurder is? Maar goed, ergens heb je ook wel een punt.Misschien had het allemaal ook wel wat minder gekund in deze voor velen crisistijd.
En ook hier wat traantjes weggepinkt hoor, zowel vanmorgen als vanmiddag... Beatrix loopt daar dan ook met mabel, zonder man(nen), zonder zoon, best triest...
dan zal je mij niet bedoelen mag ik hopen. want ben niet anti-koningshuis. vind t allemaal leuk om te zien, kijk zelf ook naar de huldiging en loop altijd lekker over de vrijmarkt elk jaar. maar dat het zo belachelijk duur is, ja dat vind ik wel wat té. maar dat heeft niks te maken met t koningshuis
Zijn titel is nu: Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg, Graaf van Katzenelnbogen, Graaf van Vianden, Graaf van Diez, Graaf van Spiegelberg, Graaf van Buren, Graaf van Leerdam, Graaf van Culemborg, Markies van Veere en Vlissingen, Baron van Breda, Baron van Diest, Baron van Beilstein, Baron van de stad Grave en het Land van Cuyk, Baron van IJsselstein, Baron van Cranendonk, Baron van Eindhoven, Baron van Liesveld, Erf- en Vrijheer van Ameland, Heer van Borculo, Heer van Bredevoort, Heer van Lichtenvoorde, Heer van 't Loo, Heer van Geertruidenberg, Heer van Klundert, Heer van Zevenbergen, Heer van Hoge en Lage Zwaluwe, Heer van Naaldwijk, Heer van Polanen, Heer van Sint-Maartensdijk, Heer van Soest, Baarn en Ter Eem, Heer van Willemstad, Heer van Steenbergen, Heer van Montfort, Heer van Sankt Vith, Heer van Bütgenbach, Heer van Saburg, Erf-Burggraaf van Antwerpen. Ben je wel ff bezig met voorstellen