Uitslaapgewoontes!

Discussie in 'De lounge' gestart door fenneke80, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jullie afspraak?

1. Vaste afspraak, eerlijk verdeeld

2. Vaste afspraak, 1 partner vaker

3. Vaste afspraak, 1 partner altijd

4. Niet vast, we doen het gewoon af en toe

5. Gebeurt (vrijwel) nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Nav het uitslaaptopic wilde ik graag weten wat in het algemeen jullie gewoontes zijn.
    Dus hebben jullie een vaste, wekelijkse of maandelijkse uitslaap-afspraak?
    Of spreken jullie het eens in de zoveel tijd af?
    En tot hoe laat slapen jullie dan uit?

2. fenneke80

Wij staan bijna altijd samen op in het weekend, dat is altijd tussen 7 en 8, de laatste tijd vaker 8 :D.
    Heel soms spreken we de dag van te voren af dat er iemand mag uitslapen, de ander mag dan altijd de dag erop. Uitslapen is hier tot half 10, we willen nog wel graag de dag samen doorbrengen.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    In het weekend gaan we er vaak samen uit. Als een van ons echt moe is en meer slaap nodig heeft doen we het vaak zo:

Mijn man gaat er 's ochtends uit en dan slaap ik uit. Hij gaat naar bed in de middag wanneer ze slaapt, en dan rommel ik lekker in huis.

De reden hiervan is dat ik een moeilijke slaper ben en voordat ik inslaap is Y. al wakker. Deze oplossing vinden we beide prima.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Uitslapen wat is dat ook alweer..? :D

Wij slapen om en om in het weekend 1 uurtje langer. Als ik langer blijf liggen blijf ik alleen maar lui het weekend. En wij vinden het weekend de uitgelegen kans om er lekker op uit te trekken. Winkelen, wandelen, weekendjes weg etc. Kortom tijd voor het gezin.

Als mis ik af en toe de wilde nachten en het heerlijk met zijn 2en luieren tot een uur om 11... Ik dwaal af..:p

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben alleenstaand dus slaap alleen uit als mijn zoontje uit logeren is.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij slapen eigenlijk nooit uit. Man werkt erg veel dus de vrije uren zijn ons te dierbaar om in bed te liggen.

7. fenneke80

Sorry, dit topic is niet echt geschikt voor alleenstaanden :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik sta altijd om 6 a half 7 op, ben eraan gewend en vind het geen probleem. Mijn man slaapt wel uit wanneer hij niet vroeg hoeft te werken.

9. Bri

Bri Niet meer actief

In principe staan we allebei tegelijk op (gelukkig kunnen de kinderen nu ook prima een tijdje zelf spelen zonder papa of mama erbij). Maar als een van ons het echt even nodig heeft om te blijven liggen, dan doet die dat.
    We gaan niet bijhouden wie wanneer hoe lang heeft uitgeslapen, zonde van de energie.

Doordeweeks staat de wekker om 6.30.
    In het weekend worden de kinderen rond 7 uur wakker, soms eerder, soms later. Wij staan dan rond 7.30 of 8 uur ook op (half uurtje na de kids). En als er één uitslaapt, dan kan dat wel tot een uur of 10 zijn. Behalve als die ene ziek is, dan wordt het uiteraard nog veel later.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben al weg... :p

11. Antra

Antra Niet meer actief

Ik ga in het weekend altijd met de kinderen naar beneden.
    Ben altijd vroeg wakker vaak zelfs eerder dan de kinderen en dan wil ik er ook uit hihi.
    Ga dan altijd even met ze spelen en doen en dan maken we een ontbijtje en om een uur of negen mogen ze dan papa roepen dat het ontbijt klaar is.

12. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier neemt mijn man de ochtendvoeding (tegen 4 uur smorgens) in het weekend en slaapt dan daarna weer verder.
    Ik neem de voeding erna op mij dus dan slaap ik van 12 tot 9 en mijn man van 12 tot 4 en dan van half 5 tot 11 (soms korter, soms langer) zo komen wij beide aan ons rust en hebben we genoeg slaap gehad en toch nog genoeg tijd om iets te ondernemen die dag....

13. susy26

susy26 Niet meer actief

hier mogen we niet klagen en kunnen we elke dag wel uitslapen. onze kinderen worden tussen 900 en 10uur is wakker.

14. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    We staan eigenlijk altijd samen op. Heel soms wil ik wel blijven liggen, maar dan hoor ik vanuit beneden al zoveel geluiden dat ik er vaak na een half uur al uit ben.

Soms laat ik vriend liggen, maar als ik dan beneden ben komt hij ook vaak snel beneden. Dus eigenlijk nooit echt uitslapen. Komt wel weer als we oud zijn ;)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij slapen als het kan uit maar 9 van de 10 keer is het half 10 dat de kids wakker worden (in de weekenden school dagen maken we ze eerder wakker) dus dan hebben wij ook uitgeslapen

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik slaap uit als ik dat vraag en alleen als ik totaal uitgeput ben. Gebruik helaas morfine en moe ben ik dus altijd. Vind dat niet zo erg. Als ik echt uitgeput ben en dus in slaap val als ik 5 minuutjes zit dan weet ik dat ik moet slapen. Partner komt er dan smorgens uit zo rond half 7 :) en vermaakt de kindjes prima zonder mijn. Het jammere van elke dag vroeg opstaan icm morfine en veel pijn is dat je 7 uur Savonds van de wereld bent en tegen half 9 val je vaak voor de tv in slaap. Veel avonden lig ik dus al 7 uur boven in bed tv te kijken en doezel dan weg. Slaap genoeg zou je denken

Partner draaid wisselende diensten waardoor hij vaak wel overdag slaapt ( bij nachtdienst smorgens half 8 thuis, avonddienst half 12 thuis) en slaapt die diensten ongeveer 7 uur en dan gaat hij uit bed. In de ochtend is hij er 6 uur uit en moet dan ook zaterdag werken dus mag hij zondag uitslapen. Ongeveer 1x per maand slaap ik uit en andere dagen sta ik half 7 op ( soms eerder). Gevolg van uitslapen bij mijn is dat ik dan heel de dag duizelig ben ? Vast omdat mijn lichaam dit niet gewent is. Bij een avondje uit met zijn 2tjes bijv bioscoopje dan staan we om de beurt de volgt de dag op.

Ik vind er bijde uit op een vrije dag niet nodig. Wel verwacht ik dat mijn partner er voor de middag uit is en anders roep ik hem wel uit bed. Als we een afspraak hebben om weg te gaan met het gezin staan we bijde vroeg op

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb niet gestemd, ik laat mijn vriend altijd uitslapen maar dit is geen afspraak, ik ben toch altijd vroeg op en vriend heeft meer moeite en werkt dus laat ik hem lekker liggen.

18. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Vaak haal ik de kinderen uit bed als ze wakker zijn. Ze komen dan nog even bij ons in bed liggen t.v. kijken.
    Ik ga er 's nachts altijd uit als één van de kinderen wakker wordt, omdat mijn vriend ze echt niet hoort. Zelfs niet toen ze tijdens de borstvoedingsperiode bij ons op de kamer sliepen. Mocht het een beroerde nacht zijn geweest, dan laat vriend mij lekker uitslapen. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor.
    Af en toe laat ik hem uitslapen als hij erg moe is.
    Maar meestal gaan we samen met de kids naar beneden, wel zo gezellig!

19. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Uitslapen gebeurt hier vrijwel nooit, vind dat zo zonde van mijn dag.

Dus doordeweeks staan we 7 uur op en in het weekend 8 uur.

Mijn man werkt veel, 7 om 5 met veel nachtdiensten dus die slaapt vaak overdags, maar goed dat zie ik niet als uitslapen.

20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier net zo.

Deel Deze Pagina