De nieuwelingen zijn nu mama

Discussie in 'De mama's' gestart door wendelaa, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja hoop ik ook :D
    morgen vroeg de gyn bellen in enschede en dan hoor ik meer

ag ja de kuur helpt redelijk goed hoest in elk geval niet meer de longen uit me lijf :D
    en we zien wel weer hoe het afloopt

maar had het er gisteren nog over met ventje weet nu wel echt zeker dat ik na deze zwangerschap geen ukkies meer wil

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    syboena, ik neem aan dat je vriend ook niet meer dan 5 kinderen wil toch.. hahaha ik zal ook voor jullie duimen. en bij twijfel altijd vertrouwen op je moeder instinct.

lan, ben je nu weer thuis? en word je nu dagelijks gecontroleerd? lukt het allemaal met de zorg van de kleine man nu je zo vaak opgenomen word?

libelle, nog plannen voor je vrije dagen afgezien van het genieten van madam?

hier gaat alles zn gangetje, mitch gedraagt zich als een onuitstaanbare peuter hahaha doet de halve dag stout en zit overal met zn tengels aan maar de andere helft is die super leuk aan het spelen en erg lief dus compenseert weer mooi. verder vind die het natuurlijk heerlijk dat we met dit weer zo veel buiten zijn.
    alleen de warme nachten kan hij niet zo goed tegen, hij word nu regelmatig huilend wakker en is helemaal bezweet. zou ik hem al met alleen een rompertje naar bed kunnen doen?
    en met mij.. tja ach nu een maand verder doet nog alles wat ik eet of drink pijn. en vooral na brood of avond eten ben ik helemaal naar terwijl ik amper 3 happen heb kunnen eten. gister was erg gezellig met de familie maar zowel de brunch als de bbq waren niet aan mij besteed. na 3 happen moest ik al op de bank gaan liggen. en het gewicht gaat momenteel niet erg hard, wel 10 kilo in totaal maar het meerendeel daarvan waren de eerste 2 weken. ach ze kunnen het toch niet meer terug draaien maar ik heb er nog wel een beetje spijt van. zal er van moeten maken wat er in zit, over een paar weken zal het vast weer beter gaan. gelukkig voel ik me lichamelijk wel goed en heb genoeg energie voor alles.

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    het gaat redelijk hier. wel nog in ziekenhuis. en gisteren zijn medicatie weer opgehoogt zucht..... deze week gaat djayden veel naar mijn ouders toe maar ze vinden het niet erg genieten ontzettend van ons mannetje:)
    morgen komt er bij mij een internist of ga ik naar internist weet ik niet precies en woensdag krijg ik groeiecho...

eten is verschrikkleijk hier eet alleen brood warm eten krijg ik al 2 dagen niet door mijnnstrot. komen ze net van de keuken vertellen oe en wat haha

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden Lan,... al is plat in een ziekenhuis liggen helemaal niet fijn. Ik moest maar 1 nachtje in het ziekenhuis bivakkeren en vond het een regelrechte ramp. Het eten was niet naar mijn zin, de geur stond me tegen en ik mocht helemaal niks, nada, noppes. Dus heb erg met je te doen! Maar goed, voor de honderdste keer dat ik het zeg, ... alles voor 't goede doel... en denk maar zo.. nog even nog even...

@ Marieken; 10 kg is toch stiekum heel wat hoor,... vaak zie je een kleine dip en dan ga je weer als een trein. Spijt ... tja... geloof het graag. Iets eten en drinken kan ook zo gezellig zijn! En 3 happen is dan wel heel weinig.

In die 12 vrije dagen gaan we ook nog een weekje naar Cp.. wederom! Helemaal verknocht aan die parken, haha. 't Wordt deze keer de Vossemeren, in Belgie.

5. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Syboena: wel allemaal heel heftig zeg! Hopelijk komt er nog een tijd dat je lekker kan gaan genieten.
    Een hele dikke knuffel.

Lan: Bij jou gaat ook niet echt lekker he?
    Trek je het zelf allemaal nog een beetje?
    Ook voor jou een hele dikke knuffel en hopelijk gaan de laatste weekjes snel voorbij.

Marieken: Hier kan melissa en esther ook, heel erg ondeugend zijn.
    Zo zetten ze uit zichzelf de muziek aan en gaan ze dansen.
    Melissa zit vaak bij de kastjes om alle pannen eruit te halen.
    Gisteren en vandaag aan de wasmachine gezeten, waardoor 1 was wel 2 keer gedraaid werd.
    Over een tijdje als alles goed loopt en je alle kilo's eraf hebt, heb je vast geen spijt meer en kijk je er tevreden naar terug.

Libelle: Hoe gaat het met jullie?

O de reclame is afgelopen, even verder grey's kijken:D

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    @ Butterfly: Hier alles picobello in orde. Linn is ontzettend lief, ondernemend en leert momenteel weer zoveel bij. Kan het soms haast niet bijhouden. Sinds deze week kan ze ook een aantal liedjes meezingen. ( op haar manier dan toch ) Gebaren maakt ze erbij. Bijv. bij In de maneschijn, dit zijn mijn wangetjes, smakelijk eten, deze vuist op deze vuist, klap 'ns in je handjes, zo gaat de molen, zagen zagen wiedewiedewagen etc etc. 't Is schitterend.. en dan zingt ze sommige woordjes ook goed mee.. en de toon waarom ze het zingt klopt ook. Wij genieten flink hier!!!!

Esther inmiddels opgeknapt?

7. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    emotioneel heb ik het erg zwaar... gisteren ok weer dip gehad heb beide afdeling gezien couveuse en kraam.. en kwam ontzettend dicht bij... mooie kamers hoor ook groot maar dan zie ik zo'n kleintje in de couveuse en denk ik aan kruimel in de buik....
    daarnaast mis ik mijnn 2 mannen ook. djayden blijft deze week veel bij mijn ouders zodat twan toch wat kan werken en vandaag komt djayden denk ik ook niet langs dus zwaar... maar ik hou vol :) alles oor kruimeltje... jank wel paar keer bij verpleging...

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    och lan, ja ik geloof best dat het heel moeilijk is om de couveuse afdeling te zien, het word dan allemaal zo werkelijk terwijl je nu nog hoopt dat het opeens allemaal beter zal zijn. ik hoop voor je dat jullie niks met de couveuse afdeling te maken hoeven te krijgen.

libelle, wat gaat linn toch met sprongen vooruit zeg! god wat knap!
    wij zijn nog maar bij de gebaren van "klap eens" hahaha

trouwens wij hebben ons wat vergist in mitch, we zijn er nu achter dat hij al een hele tijd zn eigen naam zegt maar wij verstonden het nooit, hij zegt meer "itch" en soms "Mits". maar wel duidelijk wanneer hij vraagt of hij iets mag en dan wijst. of iets in zn hand heeft enzo. nu we weten hoe hij het zegt horen we het wel heel vaak. hahaha en zelfs soms kleine zinnetjes: "Itch toen" dus ik denk dat hij best praat maar gewoon zo vreselijk onduidelijk dat wij het niet verstaan. zou dat met een te kort tong riempje te maken kunnen hebben?
    oh en ik zei toch dat hij snachts steeds wakker word van de warmte, nou hij blijkt snachts hoge koorts te hebben en heeft het dan niet warm maar rilt van de kou. schrok er vannacht echt van. hij leek bijna spastisch zo rilde die. maar overdag is er niks aan de hand. daarnaast nog hoesten, snot, en prut oogjes. hahaha gaat weer lekker zo.

9. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    gebaren: djayden kent high 5, klappen in handen, zwaaien, handje en soms kus maar daar is hij te stoer voor ;)

praten: ik vrsta dingen als drinken, eten, djayden, papa, rijden, broem en voor de rest heeft hij zijn kwebbel nooit stil haha

wat snu dat mitch 'snachts kortsheft hop dat hij gauw beter is

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zijn er signalen dan , dat hij een tekort tongriempje heeft Marieken?

Lan.. heb echt met je te doen,.. flink janken mag hoor! En hier flink spuien als je het even niet meer ziet zitten... geeft niks! ;)

Linn vanmorgen tranen met tuiten huilen als ik papa moet geloven.. ze moest naar het kdv maar had duidelijk geen zin om daar te blijven. Bleh! Ik ga haar zo ophalen... dan maar wat eerder dan 5 uur, haha. Morgen nog een dagje werken, en dan tweetjes vrij. Lekker, lekker.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Goed,.. duidelijk waarom Linn dus niet wilde. Eind van de middag had ze 39.1 koorts,... is dus gewoon ziek. 't Arme schaapje. Haar morgen maar lekker thuis houden... en de zon even vermijden...

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou vandaag weer bij gyn geweest
    en boel is nu gelukkig beetje duidelijk :D

heb een hoge vlies schuer dus boven in de vliezen zit een schuur waardoor de baby veel vruchtwater aan blijft maken maar als ik dan te veel doe of de baby beweegt iets te wild dan klotst het er uit
    op zich kan het geen kwaad voor de kleine meid moet alleen erg rustig aan doen
    vandaag nog een echo gehad en ze is nu mooi gedraait en begint al in te dalen had vandaag ook licht bloed verlies maar ja dat kan dus weer te maken hebben met het indalen
    dus ja meer dan afwachten kunnen we nu niet
    moet nu wel elke week op controlle komen morgen moet ik 2x bloedprikken morgen vroeg en morgen middag voor de suikers in het bloed

morgen krijg ik rolstoel zo dat ik toch nog beetje me huis uit kan met dit mooie weer :D
    want binnen zitten heb ik nu al wel gehad

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Verklaard een hoop Syboena... maar hoe kom je aan zo'n scheur dan?

14. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja verklaard idd ook een hele hoop ben nu ook wat rustiger nu ik weet waar ik aan toe ben
    ook al is het nog erg onzeker hoe lang onze kleine meid blijft zitten
    ja hoe kom je aan zoon schuer dat weten ze ook niet helemaal ze denken dat de vliezen al niet heel stevig waren en mede door die hevige hoestbuieen (door die longontsteking) en het getrap van de kleine er een scheurtje in is gekomen omdat ze dus al zwak waren maar ja hij zecht ook dat blijft altijd vissen want precies weten we dat toch niet

15. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    was net aan denken lig in totaal met 3x opname alweer 2 weken in ziekenhuis pffff... dadelijk echo... duimen!!

16. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Nieuws van lan:

Moet voor echo naar radbout.
    Ons kruimeltje blijft slecht groeien helaas.
    Waarschijnlijk mag ik donderdag niet naar huis.

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lan & Syboena.. sterkte!

Linn vannacht lekker geslapen.. gelukkig weer koortsvrij.

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    lan en syboena, het is jullie beide niet gegund, een onbezorgde zwangerschap.. ik denk aan jullie.
    en lan, succes met de echo morgen. ik hoop voor jullie dat er toch nog wat goed nieuws komt.

libelle, wel goed dat linn zo duidelijk aangaf dat ze zich te ziek voelde voor het kdv. fijn dat het nu beter gaat.

handgebaren kunnen we er hier ook al meer, high 5 met een flinke klap, handje geven, kusjes als ik het vraag, ook "mag oma nog een kusje" doet hij meestal wel, bij dansen gaan de handen in de lucht en dan heen en weer, hondje aaien enz
    oh en vanochtend stond mijn fiets even binnen toen we beneden kwam, mitch gelijk er heen en zegt "wiets"! dus dat kind kan gewoon praten alleen praat hij heel onduidelijk en binnenmonds. we hebben nu dus al kunnen ontcijferen: mamama, wawa (papa), wis (vis), wiets (fiets), jah, yes, tie (die), tis (deze), Its (mitch), Its toen (mitch doen), meer kan ik even niet bedenken. och genoeg woorden om niet meer te mogen klagen. :) maandag weer CB met 1,5 jr controle.
    vanavond mitch met zetpil en hoestdrank naar bed gedaan, hij slaapt nu iets rustiger. hopelijk goeie nacht. morgen voor het eerst weer werken :)

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ lan jeetje wat een pech
    hoop dat de echo morgen beetje mee valt
    en dat natuurlijk alles goed is met het kleintje

@ libelle fijn dat linn zich weer beter voelt

@ marieken helaas niet nee maar we blijven positief :D
    vandaag rolstoel gekregen dus kan nu ook beetje het huis uit :D
    dus vandaag ook met papa shirley opgehaalt van het k.d.v

zie je wel dat mitch toch wel kletst :D:D
    en als hij nog niet aan het kletse was kwam het van zelf
    maar vaak als je 1 woordtje herkent herken je er al snel meer

hoop dat mitch zich snel weer beter voelt

sins de avond zijn hier geregelt harde buiken te vinden
    wil zo ff onder de douche gaan en ff kijkken hoe dat gaat en dan straks met een paracetamolletje naar bed want ze zijn toch wel een beetje pijnlijk

oh en heb zoon zin in vrijdag dan komt me kleine meisie weer thuis :D:D
    doorde weeks als papa werken is zitten de meiden bij opa en oma en in het weekend zijn ze in huis
    ga gelukkig wel elke dag naar opa en oma toe oma haalt mij in de ochtend op als ik wakker ben en dan neemt papa mij weer na het eten mee naar huis
    maar wat is het zielig zeg als je je kleine meisie gewoon zo erg overstuur ziet omdat mama weer weg gaat :(
    voel me er echt lullig onder maar ja kan nu niet veel anders

gaan jullie trouwens nog wat doen met koninginnendag ????
    ik wil hier (als het mooi weer is) ff met de kindjes de rommelmarkt over
    verder niet veel doen het weekend atans geen plannen om wat te gaan doen

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    zorgen zorgen zorgen... pff teveel aan piekeren... ben best angstig... en neem het niemand kwalijk ofzo maqar elke keer werd er gezegd als je kindje goed voelt bewegen is het goed.... hmm nou.. die goede raad van iedereen hihi die komt me de strot even uit... dus vanaf nu effe alleen maar mee klagen oke hahah.

nr hoor snap het ok wel iedereen bedoelt het zo goed. ben gewoon te angstig op moment.... morgen om 11.15 in radbout zijn van te voren krijg ik hier nog mijn onderzoeken: bloed, urine, ctg en atm en dan naar nijmegen toe.... ben op van de zenuwen..

Deel Deze Pagina