De nieuwelingen zijn nu mama

Discussie in 'De mama's' gestart door wendelaa, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1984

Ikke1984 Actief lid

17 jul 2008
    279
    0
    0
    o wendelaa.. wat zielig zeg.. hoop dat je morgen meer te weten komt.. dikke knuffel..

marieken.. hoe gaat het met mitch? het is toch wat hier met de kleintjes zeg.. dikke knuffel!

vandaag is de fysio hier geweest voor tessa.. ze heeft een voorkeurshouding.. kijkt graag met het hoofdje naar rechts! heb zelf al vanalles geprobeerd en moet zeggen dat het al steeds beter gaat.. alleen haar ene oogje is iets groter dan de ander.. maar hopen dat het bij gaat trekken.. hij zag zelf weinig verschil aan haar schedeltje.. alleen haar voorhoofd staat iets naar voren.. als dat nog erger gaat worden moet ze straks miss een helmpje! hmm zitten we niet echt op te wachten.. dus ga maar weer ff lekker oefenen met haar...

knuffel en x voor jullie allemaal..

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hoe doet tim het vandaag? hoe laat mogen jullie morgen naar de ka?

mitch zn naveltje trekt al weer helemaal terug. hij zal een plop navel blijven houden maar de ontsteking is bijna weg. hij heeft vandaag ook als een bezetene liggen slapen. elke keer als ik hem even weg legde sliep die weer hahaha. vanwege de kou ga ik nu toch niet de deur uit dus kan hij doen wat die wil. gelukkig vandaag wel 5 flessen er in en niet gespuugd.
    hoe doen jullie dat met die kou? volgens mij kun je inpakken wat je wil maar zal het nooit warm genoeg zijn. die ijzige wind gaat overal door heen. brrrr!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ikke, als ik de foto's terug kijk zie ik helemaal niks aan der oogjes of de voorhoofd.. zo als ik der zie is ze volmaakt. dus gelukkig is het niet erg opzichtig. maar natuurlijk wel iets om in de gaten te houden. heel goed dat je zelf zo druk met der aan het trainen bent. want zn helmpje lijkt me helemaal niks. zou dat iets met de heftige bevalling te maken hebben? heeft ze daar uberhaupt iets aan over gehouden?

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi dames,

Eindelijk lekker even de tijd om met jullie te kletsen!

Hier gaat alles goed we zijn gisteren middag lekker thuis gekomen uit het ziekenhuis!

Met Jens gaat alles super goed. Hij is zo tevreden en lief mannetje. Hij huilt nooit heel soms hoor je hem 1 min even een beetje zeuren maar valt weer in slaap of kijkt lekker in het rond. Echt ongelofelijk hoe je kunt je genieten van zo'n klein wondertje.

Ik ben helaas gisteren naar huis gegaan met een katheter dit omdat ik zelf niet voldoende uitplas. Ik kan wel plassen maar er blijft plas achter in de blaas en dat is niet goed. Omdat dan de baarmoeder niet goed kan zakken en dat is belangrijk ivm bloedverlies enz. Nu moet ik donderdag middag even terug naar de poli gyn en mag de katheter eruit en dan kijken ze of ik mijn blaas wel leeg kan plassen dan is het goed anders word ik doorverwezen naar de incomtinentie verpleegkundige en moet ik opnieuw leren plassen. Dus hoop dta het morgen allemaal gewoon goed is.

Ik probeer vandaag nog even mijn bevallingsverhaal hier neer te zetten. Het was een zware bevalling maar moet zeggen zodra je je wondertje in je armen hebt ben je alles weer vergeten en kun je meteen genieten!

Liefs Marleen

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Marleen, wat fijn om live wat van je te horen.
    Maar jeetje zeg, opnieuw leren plassen?!?
    Waardoor kan dit veroorzaakt worden, weet je dat?
    Super dat kleine Jens het zo goed doet, lekker genieten van jullie wondertje hihi

@Ikke, jij dus ook flink aan t oefenen met haar.
    En helmpje...ja dat is even schrikken....kregen wij dus ook te horen vandaag.
    Maar je moet maar zo denken, t is maar voor tijdelijke en daarna heeft ze er wel de rest van dr leven baat bij!

@Marieken, een plop-navel is natuurlijk wel heel erg schattig;)
    En gaat nooit ontsteken vanwege t vuil wat er in komt haha
    De kou, tja Tim moet natuurlijk paar keer per dag mee zijn zus halen...ligt dan in de maxi-cosi met; jasje, dasje, mutsje, handschoentjes en een voetenzak haha

@Hier, vanmorgen naar de k.a geweest.
    Virus wat die nu heeft, is bijna zeker het Rota-virus.
    Echt, 20x een schone luier op een dag ofzo....hij is zelfs flink afgevallen. Woog begin januari 6800gr en nu 6500gr.
    Wel is ie 66cm!
    Moet nu tussen de voedingen door 70ml ors aanbieden en verder zal die t echt uit moeten zieken.

En dan zijn voorkeurshouding, het heeft toch wel last van flinke scheefhoofdigheid zoals dat heet. Oor staat verder naar voren, voorhoofd staat aan een kant verder naar voren....hij valt dus officieel binnen de criteria voor een helmpje.
    Moet weer terug naar de fysio en die moet begin maart een meting doen en dan eind maart weer naar de k.a
    En dan zal ik t defenitief horen. Ja niet leuk, maar het zij zo...
    Beter dit, dan eeuwig een scheef hoofd;)

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hey marleentje wat fijn dat jullie weer thuis zijn en jens dat zo'n tevreden mannetje is. raar he hoe stapel verlieft je op zn kleine kunt zijn. wel balen van de katheter. ik heb ook goed gebaalt van dat ding maar had hem enkel 24 uur dus heb echt medelijden met je. hoop dat het straks allemaal weer goed zit en je het niet opnieuw hoeft te leren.

wendelaa, ach nee toch. en een scheve kop en zo ziek. hebben we straks 2 helmpjes hier. het is natuurlijk ff balen maar daarna wel een mooi hoofdje. en ze hebben tegenwoordig ook mooie printjes er op geloof ik hahaha hartstikke hip man.
    heb je hem al ors gegeven? werkt het? dikke kus voor jou mannetje!

mitch vanochtend 5 uur wakker, daarna 8 uur en toen maar samen in ons bed liggen doezelen tot half 12. wat ga ik die ochtendjes missen volgende week :(
    hij heeft trouwens wel wat krijs buien rond fles tijd. dan neemt die een paar slokken en gaat dan krijsen en alles loopt uit zn mond. en dan weer slokjes en opnieuw. heel raar. en uiteindelijk houd dat ineens op en drinkt die alles leeg.
    krampjes, nachtmerrie, pijn in zn mond? vind het zielig en maakt zn bende.

7. Ikke1984

Ikke1984 Actief lid

17 jul 2008
    279
    0
    0
    dames.. ff een stomme vraag maar hebben jullie ook zo'n last van haaruitval? bij mij is het niet normaal meer.. met bossen verlies ik het.. zag net zelfs dat ik gewoon kale plekken begin te krijgen! echt niet leuk gewoon.. ben blij dat ik nogal wat haar heb maar moet niet zo zijn dat ik zometeen niks meer heb.. morgen toch maar ff de HA bellen..

op de foto is idd niet te zien dat haar oogjes niet goed zijn.. maar als je haar in het echt zou zien zie je het wel heel erg goed.. en idd hebben we hier zometeen 2 helmpjes! ach arme moppies..

xx

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @ikke, ik weet dat je na een zwangerschap wel meer last kunt hebben van haarverlies. Omdat je soms als je zwanger bent juist minder haren verliest, deze verlies je dan nadien
    Maar echt kale plekken lijkt me niet goed!
    Weet dat er een bepaald vitamine tekort dit kan veroorzaken, zou dan ook zeker even naar de h.a gaan

@Marieken, nou de ors gaat er hier heel goed in!
    Zei de k.a al, als ze op punt staan van uitdrogen dan drinken ze t echt wel! Hij heeft vandaag al 3x 75ml ervan op. En dit is dus buiten zijn gebruikelijke 800ml voeding om!
    Zijn zakje neemt nu ook weer normale grote aan, schijnt dat bij jochies het hele handeltje krimpt bij vochttekort.

Maar dat Mitch zo krijst rondom zijn fles, dat lijkt me niet helemaal oke. Heeft die niet iets van spruw ofzo?

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    als ik dat zo lees hier (over scheve hoofdjes)en op andere topics vind ik het nog steeds erg tegenvallen dat je niet voldoende wordt geinformaeerd over dat je daar op moet letten. dit was nml 10 jaar geleden ook het geval, toen kwam dat ook veel voor. Je zou toch denken dat de kraamverzorgende en cb je daarover voorlicht van zorg voor afwisseling van hoofdkant, want.....
    teleurstellend, ik ga er wel iets tegen zeggen bij cb.
    mijn zoon had dat ook 10 jaar geleden, maar niet zo extreem, maar erg genoeg om er verdrietig van te worden, gelukkig heb ik op tijd ingegrepen. en mijn andere twee sliepen bij mij overdag op hun zij en savonds op hun rug. hun hebben echt een mooi hoofdje daardoor.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Brusje, je hebt gelijk daarover.
    T stomme is dus, dat mijn oudste wel wisselligging moest!
    Ze is nu 4 en idd geen last van scheef of plathoofd.
    Zonder erbij na te denken Tim gewoon op zijn rug gelegd....maar goed, kwaad is al geschiet

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    dat komt waarschijnlijk ook omdat je erbij je eerste geen last van had en je wel wisselligging moest, maar is er toen ook nadrukkelijk verteld waarom??? Want daar gaat het juist fout. Mijn zoon moest op de rug en ik moest het hoofdje afwisselen, maar als je niet weet waarom let je daar minder op of te weinig.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De richtlijnen waren toen, eerste 2 weken afwisselend op de zij en na 2 weken op de rug. Maar goed, ze wilde toen niet meer op de rug en ben blijven wisselen. Ze is dan ook een buikslaper geworden haha

Nu hebben ze natuurlijk weer de redenering; vanuit zij kunnen ze makkelijk op de buik rollen en ja meer kans op wiegedood.

En dan te bedenken dat mijn moeder mij op mijn buik MOEST leggen haha

13. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    sorry dames heb niet bij gelezen

maar hier gaat het neit zo best met shirley
    zit nu beetje in zelfde cirkeltje als wendelaa
    shirley drinkt van haar 240 cc flessen nu nog maar 50/60 cc per keer en slaapt 4 uur en loopt in die 4 uur alles uit te spugen
    dus loop al de hele week met madam naar dokter heen en weer
    maar ze vinden haar nog wel alert genoeg
    dus vanmiddag moet ik om 3 uur weer bij dokter wezen en dan gaan ze haar wegen
    en dan morgen weer wegen kijkken of ze afvalt en als dat het geval is wordt me kleine meisie opgenomen op de kinderafdeling
    en dat is het laatste wat ik wil snik snik snik
    dus ja ff afwachten

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Syboena, heb je al ors geprobeerd?
    Dit gebruik ik nu dus op advies van de k.a en hij drinkt t echt heel makkelijk weg.
    Sterkte in ieder geval met de kleine meid!

15. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja daar zijn we maandag al mee begonnen ik heb die van de apotheek met vruchtensmaakje
    maar helpt niet echt

16. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

syboena: wat een naar nieuws zeg!
    Hoop dat ze snel weer opknapt en niet opgenomen hoeft te worden.

Wendelaa: wat fijn dat het weer beter gaat met tim?
    Is de diaree ook al minder?

Zo hebben ze iedere keer weer wat anders, idd eerder moest je op de buik slapen, daarna moesten ze op de zij en nu dus op de rug, ze weten gewoon niet wat nou het beste is volgens mij.
    Wij hebben esther toen op zij gelegd en ook nooit geen last gehad van afgeplat hoofdje.
    Melissa lag eerst op de rug, maar haar hoofdje draaide ze wel steeds om en om, dus niet steeds op de ene kant.
    Nu ligt ze voor het eerst op haar zij, heb een babyfoon met camera, dus kan haar goed in gaten houden.
    Maar de 1e paar maand kunnen ze toch nog niet omrollen lijkt me.
    Ze word nu net wakker, dus zal haar er zo uithalen.

17. Marleen, gelukkig gaat alles goed voor de rest. Maar opnieuw leren plassen joh! Weet je hoe het komt?
    Hopelijk valt het mee en komt het allemaal gewoon goed..

Wendela, hoe is het met Tim vandaag?

Ikke, goed blijven oefenen hoor, zou zo balen zijn als ze een helmpje moet, maar is het nodig dan moet het voor bestwil van de kleine. Zal voor je duimen!

Syboena, wat een pech weer. Hoe gaat het vandaag met Shirley?

Hier een buikslaper, sinds dat ze 3 weken oud is. En bij het CB keken ze me aan alsof ik een ontaarde moeder ben. Nouja, dat kind ligt gewoon lekker, en op dr zij of buik niet!
    Mn moeder moest mijn broer ook altijd op zn buik leggen.
    Ik doe gewoon waar ik me goed bij voel, die richtlijnen veranderen om de haverklap pfff..

Net even bij het CB geweest, Gabriëlla is met 4 maanden en 8 dagen 9050 gram!
    11 januari was ze 8500 gram en 65 cm..
    Met gewicht zit ze nu zelfs boven de +2,5 lijn
    En lengte +2..

Hier verder alles wel goed, kleine heeft dr benauwdheid weer onder controle, maar het blijft kwakkelen!
    Mama heeft weer heel erg last van dr PDS, weer zo'n pijn pfff :( ..

Knuffel voor iedereen.
    Liefs

18. Gistermiddag ben ik bij een vriend geweest, die heeft een kleine meid van 13 maanden. Ze moest van dr kleertjes af, allemaal nog super mooi en soms prijskaartje er nog aan.
    Maat 74/80. Babybarb, Zara, Vintage Jeans, valentino, Hema, H&M.. Etc etc.. Echt zoooo leuk en super lief!
    Maar iets kopen voor dr!
    Heb daar toen ook nog gegeten, was super gezellig.
    Zij is 20, en gingen paar jaar geleden altijd met elkaar om, en nu zijn we allebei mama.

Whieh, mannetje is op de terug weg uit Spanje, en hij heeft een cadeautje voor me, alwéér, 2 weken geleden was ie in Italië geweest, en kreeg ik al een hele mooie leren portomonnee van m, zoo lief!

Voor de rest kletst en gilt ze de hele dag. Ze zit al recht op schoot en heeft weinig ondersteuning nodig. Ze wil de hele dag staan en doet pogingen om te draaien en ze wil dr beentjes onder dr lijfje doen om naar voren te gaan..
    En het is nog steeds een vreetzakje :D ..

19. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi Dames,

Zojuist bij de gyn geweest en alles is goed. Kan weer zelf plassen zonder katheter en daarna is mijn blaas goed leeg. Dus ben helemaal happy! Nu kunnen we echt gaan genieten en herstellen.

Hier even een foto van ons gezinnetje!

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Effe een kort berichtje tussendoor.. mijn schoonzus is bevallen van een gezonde dochter haar naam iets met lise ofoz hihi. mijn man is niet zo goed met namen haha.. maar ik mag er strakkies heen en dan gaan we de knapperd bekijken....

ik wil nu ook!!! Mijn mama zegt ook steeds bij jouw komt ie eerder hoor echt waar.. nou ik ben benieuwd wanneer ons kleintje zich aankondigt

Deel Deze Pagina