De nieuwelingen zijn nu mama

Discussie in 'De mama's' gestart door wendelaa, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    zal deze week ff nieuwe maken
    de laatste was geloof ik met 9 weken ofzo

jullie kids ook zo gek op de teletubbies ??
    shirley vind het geweldig zit nu dus ook voor de tv nou ja staat voor de tv met een fles ranja in de hand hahahaha

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik haat telletubbies, dus die staan hier nooit op. verder kijkt hij redelijk weinig tv ookal staan er wel regelmatig kinder dingen op.. soms kijkt die even 5 min en dan is die daarna gelijk weer weg. vooral tijdens snacken en drinken heeft die even pauze voor de tv.

3. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja het is ook niet mijn favo tv stukje maar shirley vind het geweldig als ze zit te spelen en ze hoort alleen al dat baby`tje van de tubbies komt ze gelijk aan zetten hahahaha en dat is bij boemba ook zo

shirley kijkt ook niet zo heel veel tv mag ze niet van mij hahahahaha
    maar dat is meer om de reden dat dan die grote meiden ook voor de tv gaan hangen en vind dat die makkelijk buiten of op hun kamer kunnen spelen of aan tafel kunnen knutselen of wat dan ook

vandaag ff lekker geshopt :D:D:D
    voor de kleine uk ff wat leuke pakjes gekocht bij wibra
    en 2 bedzeiltjes zo dat het matras schoon blijft als ze spugen
    en flessen borstels enz

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier is Bumba favoriet met Teletubbies en 't Zandkasteel op een goede tweede plaats.

5. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    het was hier afgelopen nacht weer feest
    shirley heeft de hele nacht lopen spugen :(
    en rond half 5 was ze weer schoon en fris en na badder buert 5 en toen had ze zo iets van ja doei mama ik ga lekker niet meer naar bed :p
    dus nu is ze vrolijk aan het spelen met haar kinderwagen
    en mama gaat zo maar ff aan de poets weet ook niet wat ik anders moet doen
    zo ff kijkken over 2 uurtjes hoe shirley zich dan voelt en als ze naar dagopvang kan dan kruipt mama rond 9 uur mooi nog ff het bed in :D
    en anders wordt het vanmiddag samen een dutje doen als shirley thuis blijft

6. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Hai mupkes hoe is het hier!!!!

Djyaden is van de fles af :) Goed he. Drinkt al uit beker ik ben zo trots op mijn menneke..

maar vraag je hoe hadden jullie ongeveer slaapritme met 11 maanden??? en wat aten ze ongeveer?? Laat maar weer eens wat dagritmes zien als jullie het weten :)

7. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ons ritme is eigelijk al van af 6 maanden zo

tussen 7/8 opstaan en dan een bordje pap
    9/10 uur fruit met wat drinken (appelsap,ranja noem maar op)
    12 uur boterham met melk
    na broodje (13:00) slapen tot ongeveer 14:00/15:00
    14:00/15:00 koekje (liga,ondbijtkoek) met drinken'
    17:30 warm eten met toetje en wat drinken
    19:00 in bad
    19:15 warme melk drinken
    19:30 slapen

tijden kunnen soms een beetje verschillen maar dit is ongeveer ons schema

8. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    goed dat djayden van zijn fles af is
    shirley drinkt nog steeds uit haar flesje :$
    maar ja is ook wel beetje mijn fout hoor geef steeds weer toe aan de fles en speen
    maar ze kan ook uit een gewone beker drinken en uit tuit beker en uit pakjes drinken maar ze vind de fles gewoon het fijnst

hier trouwens gister met shirley bij de h.a geweest
    en ze heeft nu zet pilletjes voor het overgeven
    want ze denkt omdat shirley elke keer zo benouwt is dat ze daar in haar slaap van in paniek raakt (omdat ze dus wijnig lucht krijgt) en dat ze dan gaat overgeven
    maar die pilletjes werken goed afgelopen nacht heerlijk kunnen slapen en shirley ook :D
    shirley lag er om 6 uur in gister avond omdat ze zo moe was van die nacht er voor en heeft door geslapen tot vanmorgen 8 uur
    en ik lag gister ook om half 9 al in bed was echt gesloopt hihihihihihihi

9. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik wilde djayden van de fles af hebben voor de nieuwe baby er is en ging iets sneller dan ik dacht haha :)
    Heb nu alle flessen in de kast liggen en flessen gebruik ik nu alleen nog maar om drinken mee te nemen als we ergens heengaan. Moet ik nog wat anders voor verzinnen. Hij heeft nog zijn speen om troost te zoeken das genoeg. S

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    En bedje schuiner zetten hoofd dus hoger dan rest van lichaam? Helpt da tmisschien ook nog..

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    mitch's zn schema..
    6.00 uur ontbijt = papfles
    9.30 uur tussendoortje = 2stuks fruit, beetje sap en soms een koekje
    10.00 uur = 100 cc soyamelk mee naar bed
    12.00 uur lunch = 1 boterham en wat vruchtensap
    14.30 uur tussendoortje = koekje en sap
    16.00 uur = 100cc soyamelk mee naar bed
    17.00 uur avondmaal = van alles en nog wat hahaha
    19.00 uur = papfles of soyamelk

en dat is nog steeds zo hahaha, weinig veranderd.
    hij heeft dus nog steeds flesjes, sap krijgt hij uit een tuit en tijdens het eten uit een open beker, maar de melk allemaal uit een flesje.

Syboena, hoe gaat het nu met shirley?

mitch is ook weer ziek.. word er zoooo moedeloos van. weer koorts, diaree, vreselijke kapotte billen, minder eten, vanavond zelfs flink spugen, en weer vol snot. ik weet het echt niet meer. ik heb het idee dat hij ergens echt allergisch voor is maar ik weet niet wat. morgen maar naar de ha toe, hopen dat ze dit keer wel wil helpen. zucht, ik mis mijn vrolijke vriendje. hij is een paar dagen echt zich zelf geweest en nu soms een uurtje maar verder zo boos en verdrietig.
    volgend weekend een weekendje weg met mijn familie. naar de katjeskelder van roompot. hopelijk word dat niet verpest.

hoe is het met de rest van de kids? en mama's?

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    shirley krijgt hier ook nog altijd flesjes hoor
    ze vind het gewoon nog lekker om uit de fles te drinken
    en ik heb zelf zo iets van als zij dat graag wil laat haar maar lekker

net met me kleine meisie bij de h.a.p geweest heeft haar oogjes zwaar ontstoken:( en haar amandelen zijn opgezet ze heeft net 2 uur achter elkaar lopen schreeuwen gillen van de pijn was zo zielig om te zien hopen dat ze zo wil slapen ze had al een zetpilletje gehad voordat we naar de dokter gingen
    ze zit nu lekker in bed te spellen met haar pop dus is al beter dan het was

werdt er echt gek van je kleine meisje zo zien huilen/schreeuwen van de pijn bij mij op de arm werdt ze niet rustig bij papa niet en bij oma ook niet echt totaal in paniek :(

en nu heeft ventje haar zalfje/druppeltjes opgehaalt bij de apotheek en dan mag je hem pas over 4 uur gebruiken omdat die zalf gekoeld moet zijn en dat is bij hun dus niet zo pfffffffff
    soms wordt je ook gek van doktoren

verder gaat het hier wel zijn gangetje
    op de zwangerschaps kwaaltjes na dan hihihihihihihi
    moe,bekken pijn,overgeven en ga zo maar door :D

13. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    vandaag weer bij de verloskundige geweest :D
    en we hebben eht hartje gehoordt
    het is en blijft een mooi geluidje als je dat hartje hoort hihihihihihihihihi
    en de baarmoeder en kindje groeien goed dus ik ben weer helemaal blij

was toch wel beetje onzeker ook omdat ik zaterdag een rot klap heb gehad maar ukkie heeft er geen last van gehad
    had het camping bedje bij me schoonouders opgehaalt en dacht dat ik wel langs de lantarenpaal kon lopen maar paste net niet dus de rand van het bedje klapperde tegen de paal aan waardoor ik de poten van het bedje in me buik kreeg :(
    en heb van af zaterdag toch wel veel buikpijn gehad maar de verloskundige dacht dat er mis een blauwe plek onder de huid kon zitten waardoor ik die pijn heb
    maar ja gelukkig is alles goed met ukkie :D

en 16 maart hebben we de 20 weken echo :D:D:D:D
    kan echt niet wachten wil zo graag weten wat het is

ik denk zelf een meisje maar de buiten wereld zecht een jongen en bij shirley hadden ze het ook allemaal goed want toen wist ik ook 100% zeker dat ik een jongen zou krijgen maar alle mensen om mij heen zijden nee hoor jij krijgt een meisje
    ik hoop natuurlijk op een jongetje na 4 meiden is een jongen wel erg leuk :D maar ja als het gezond is ben ik blij en dan maakt het me niet meer uit wat het is

maar toch blijdt het spannend :D

14. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier krijgt melissa smorgens nog de fles, omdat ze vaak best vroeg wakker is.
    Is ze later wakker dan krijgt ze gewoon direct brood met bekertje melk (rietjesbeker)

om half 10 gaat ze naar bed toe en slaapt dan een uur a anderhalf uur.
    Tegen half 2, 2 uur weer naar bed voor ongeveer anderhalf uur.
    Om half 8 gaan ze s avonds tegelijk naar bed.

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zelf nu zo ziek als een hond... dus lees hier af en toe wel maar vaak niet de puf om te reageren.

Linn was vorige week ziek,... wederom een oorontsteking en wat blijkt... ook nog eens twee kiezen die doorkwamen. Inmiddels is ze weer helemaal vrolijk! --- nu ik nog!

Linn staat meestal op rond 8.30 uur. Krijgt dan 200cc pap.
    Loop v.d. ochtend sap/ fruit ( uit verschillende bekers,.. gewone of een rietjesbeker , ze kan het allebei )
    Middag, 1 boterham en melk 150cc
    Hierna slapen.
    Eind v.d. middag sap en koekje/ rozijnen of e.d.
    Avondeten
    19.30 uur 200cc pap en slapen.

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    en toen begon het kotsen en de diarree die zo uit zn broekspijpen loopt.. hele bed onder de poep.. zielig kereltje.
    heb de huisarts gebeld en vanmiddag al een afspraak.

welke luiers vinden jullie het beste? tot nu toe is er niks dat hem echt droog en schoon houden. ook niet wanneer hij wel gezond is.

17. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ libelle beterschap

@ marieken jeetje je zou toch echt denken dat dat kleine ventje ergens echt niet goed tegen kan
    want is niet gezond dat hij dat altijd zo erg heeft
    ja ik kom maar met een idee maar exstra banaan en beschuit helpt dat niet om wat stevige poep te krijgen (denk dat je zelf al van alles hebt geprobeert maar schoot me ineens te binnen)

ik vind huggies echt fijn
    omdat ons meisje erg veel drinkt
    en ze kon geen uur met 1 luier of ze was echt helemaal nat
    lijkt dan net of ze in haar broek heeft geplast (geen luier om)
    zelfs met de pampers heeft ze daar last van
    en toen heb ik bij de action een pak huggies gehaalt hadden ze in de aanbieding en dacht ag ja voor die 4 euro kan ik wel een pak proberen en van af die tijd is er hier geen andere luier meer in huis gekomen dan huggies

hier gaat alles redelijk goed
    shirley haar oogjes gaan steeds beter :D
    alleen nu heb ik hele erge ontstoken ogen :(
    wist niet eens dat dat zo besmettelijk was

en verder hier in spanning afwachten tot 16 maart pfffffffff wat duurt dat lang als je moet wachten zeg
    heb 16 maart de 20 weken echo en kan wel weer zoon 3d/4d laten maken dan weet ik het sneller bij shirley wist ik eht met 16 weken al maar ja vind ook weer zo zonde om er nu weer 100 euro tegen aan te gooien kan ik nu ook in het kamertje steken of kleertjes of voor shirley wat leuks halen
    en toen ik zwanger was van shirley had ik alles al met 16 weken dus ja toen vond ik het niet echt zonde maar nu wel

18. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Spannend Syboena.. nog even geduld! Oogontsteking is idd zeeer besmettelijk.... schoonmaken met schone gazen, zakdoekjes of washandjes en dan direct wegmikken of in de was. Handen wassen voor en nadat je in je oog wrijft.

Wij gebruiken enkel pampers baby dry, .... eigenlijk nooit problemen mee gehad,... maar nu ze vernieuwd zijn wil de poep bij overvolle plasluier ( bijv. als ze geslapen heeft ) doorlekken. Helaas. Huggies hadden wij ook een 1/2 pak van... van mijn moeder... om te proberen.... zijn oke,.. maar lijken niet helemaal goed aan te sluiten. Net of ze ruimer zijn ... aan de benen. Misschien dat het voor Mitch dan juist wel goed past, is iets zwaarder dan Linn... Hoewel.. die frummel van jou Syboena is ook heel slank... naja... ik houd het voorlopig bij Pampers Baby Dry. De actifit vind ik trouwens niks. ( die paarse )

Zelf inmiddels iets aan de betere hand... hoef niet meer een hele dag in bed te liggen... ;) Nu poging tot opruimen... 't is nodig.

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hier vandaag ook alles gepoetst op de keuken na daar had ik geen zin meer in komt morgen wel weer
    of vanavond als shirley in bed licht

ja idd gebruik nu steeds vochtige was handjes voor de ogen en daarna gelijk weg gooien en je handen wassen met dat spul wat in het kraampakket zat zijn gelijk alle bactirien (of hoe je het schrijft :$) dood

ja idd shirley is ook een dun meisje maar van huggies zit ik ook een maat kleiner dan normaal dan heb ik er geen last van als ik nummer 4 pak gaat ook alles er langs
    maar als ik nummer 3 pak dan is het goed :D
    is ook maar net hoe het aansluit bij de kleintjes de een heeft dikkere beentjes dan de andere en weer een ander kindje heeft een dikker buikje dus ja altijd maar weer puzzelen met de luiers

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ahzo... dacht al... want mt 4 van Huggies is hier echt te groot. En van pampers is 3 te klein.

Linn vandaag voor de derde keer geplast op 't potje... En weer een nieuw woord erbij. Sietsen! ;) En geloof maar van yes dat we veel met haar mocht rondtoeren door de tuin!

Deel Deze Pagina