De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooowja meiden....
    ik ben 5!!! kilo afgevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)
    wil er nog 5 van af.

man is al 9 kilo kwijt!!!

zit trouwens sinds kort op pilates!
    super leuk , maar best wel zwaar :)
    en als ik aan het werk ben pak ik ipv de auto nu de fiets!!! :):):)

Verder 3 maaltijden op een dag...
    sochtends en smiddags 2 cracker (vitalu) met smeerkaas. tussendoor 2 stuks fruit , en savonds warm eten.

verder geen frisdranken meer , chips en koek etc etc..
    maar nu eten we bvb met toosjes , filet americain , makreel erop , olijven etc..

gezond bezig he!!!

ooo ik hoor iemand huilen:D

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb ook een nieuwe banner!!! :D:D:D

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hee goed zeg! Het lijkt zo abstract, 5 kilo, maar ik denk dan altijd maar: dat is een goeie zak aardappelen! :) Heb je een doel gesteld of wilde je gewoon afvallen? En zondigen moet je af en toe lekker doen hoor! En makreel en olijven zijn op zich hartstikke gezond. Ooooh nu krijg ik weer zin in gerookte makreel! Dat vind ik zo lekker maar dat kun je bijna alleen vacuüm kopen :(

Ik ben gewoon snel overprikkeld (door mijn stoornis), kan heel slecht tegen harde geluiden. In een winkel is het al zo krap en druk meestal, dus dan vind ik dat extra lastig. Ik neem het die baby niet kwalijk hoor ;) maar ik vind het gewoon vervelend en probeer dan zo snel mogelijk door te lopen.
    Mijn levensmotto is zo ongeveer "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" dus ik zou liever geen baby meenemen in een winkel als het niet echt nodig is :) ook voor mezelf, want ik zou ook in de stress raken als hij erg gaat huilen terwijl ik buiten de deur ben. Maar dat went vast vanzelf! Als ik zo om me heen kijk kan iedere idioot het leren ;) dus ik vast ook.

Volgens mij is iedereen druk bezig met baby's en vakantie :D

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hey meiden,

hoe gaat het hier?
    Mariska en Be happy ik zie dat jullie bevallen zijn, gefeliciteerd!

Assje, hoe gaat het met jou? Hopelijk gaat het allemaal wat beter?

Heb af en toe een beetje meegelezen, maar vooral wat afstand gehouden ivm met de MA van dikke 4 weken geleden.. En jullie zijn behoorlijk actief, dus af en toe heb ik het ook niet bij kunnen houden :)
    Gelukkig gaat het nu weer iets beter en ben misschien alweer zwanger, spannend!

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ella, wat knap dat je 5 kilo ben afgevallen! gefeliciteerd

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Isis , kan me voorstellen hoor dat je wat afstand hebt gehouden!
    wat spannend!! wanneer kun je testen??
    ik duim voor je hoor!!!
    laat je het ons dan wel weten?
    wat spannend!
    Hoe gaat het verder met je? Zo'n mk is niet niks zeg :( heftig hoor!

Assje , ok! nu snap ik het beter idd. overprikkeld raken lijkt me echt erg. Dan is winkelen voor jouw ook best lastig af en toe , of niet?
    nee hoor , wilde die zwangerschaps kilo's er weer af! voorheen woog ik onder de 60 en wil daar nu weer naar toe! het gaat niet te snel , maar ik val gelukkig wel af , in combinatie met sporten.... moet goedkomen! En we gaan in het weekend wel eens even wat lekkers eten hoor!!
    ja haha idd 5 kilo! is een zak aardappelen! ;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dankje meid!!!

8. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja winkelen vind ik vreselijk :) ik ga alleen op bijvoorbeeld dinsdagochtend zodat het niet zo druk is en dan zo snel mogelijk een lijstje afwerken. Mijn zus helpt wel eens en die wil dan graag wat drinken tussendoor maar daar doe ik dus niet aan en dat vergeet ze altijd :p want zij winkelt graag voor de gezelligheid. Ik weet dus wel wie er achter babyspullen en kleertjes aan mag als ik straks dingen nodig heb haha!

Ben je al een beetje in de buurt van je streefgewicht? Ik ben eens 22 kilo afgevallen nadat ik erg was aangekomen van medicijnen, het kon me niet snel genoeg gaan! Helaas moest ik kort erop weer zulke medicijnen en kwam ik weer 30 aan ;) Nu ben ik echt moe van gewicht bijhouden, ik heb me gewogen omdat ik bij de vk moest doorgeven hoe zwaar ik was maar na 20 weken zwangerschap ben ik ermee opgehouden, ik zou niet weten wat ik nu weeg.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja ben er al in de buurt! nog 5 kilo eraf! maar ik wil er nog 6 af , dan is het helemaal weer goed haha
    wat erg he dat je van medicatie zo aankomt :(
    niks aan! Dan val je zoveel af en dan komt er nog weer meer bij.

MAar wordt je dan niet gewogen bij de vk? werd ik wel elke keer!
    vond dat echt vreselijk.... al die kilo's! ook al wist ik dat de kleine er in zat... toch vond ik dat ''weegschaal'' moment nooit zo leuk.

kan me voorstellen zeg dat winkelen echt een drama en een ''moetje'' is....
    wat lastig allemaal
    baby spulletjes shoppen zit er voor jou ook niet in??
    jammer hoor!
    ook niet met je zusje? als je bvb naar de prenatal of Hema in de stad gaat , dat is best een ruime winkel zeg maar? Of maakt dat niets uit? ochtends door de week is het daar nooit zo druk.
    ja ik zeg maar wat hoor! maar vind het zo sneu voor je dat je niet echt lekker kunt shoppen voor de kleine!
    Voor mij versterkte dat wel mn band met de kleine , op de een of andere manier. tja hoe moet ik dat zeggen......
    was altijd wel een fijn moment!

op het laatst was het meer het lijstje afwerken hoor hahahhaha want wij waren rijkelijk laat met het kamertje en de spullen!
    maar heb het meer over kleertjes die ik heb gekocht (rompers oid)

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    owja winkelen is ook niet mijn favoriete bezigheid hoor!!!!
    vooral kleding shoppen vind ik helemaal niet leuk...

in tegenstelling tot mn man :) hahaha
    die vind het wel weer leuk! (niet dat hij heel vrouwelijk is hoor!:) )
    ik vind het wel leuk om af en toe de stad in te gaan , maar winkel in en uit is niks voor mij en dan vooral kleding passen vind ik vreselijk.

zit liever in de kroeg of op terras:)

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nee ik ben zelfs in het begin niet gewogen, ze vroegen het en schreven het op zonder checken. Bij de gyn hoeft het ook nooit. Misschien omdat ik toch al een te hoog BMI heb, dat ze het dan niet in de gaten hoeven houden? Want ik krijg sowieso al groeiecho's i.v.m. gewicht, ook met mijn startgewicht. Je kunt verder wel op het oog zien of iemand teveel aankomt lijkt me. Ik ben gelukkig alleen maar op de buik aangekomen, alles past me nog alleen veel kleding is nu te kort :p

En winkelen kan best hoor, ik moet gewoon op wat dingen letten. Ten eerste hoe ik me voel, of ik genoeg energie heb om het aan te kunnen. Op sommige dagen kan ik bijvoorbeeld best naar de kroeg gaan, op andere dagen is de supermarkt al teveel. Dus het is niet zo dat ik nooit iets kan hoor!
    Als ik me goed genoeg voel, dan kies ik een rustig tijdstip en ik zorg dat ik weet wat ik moet doen en waar, welke parkeerplaats ik dan kies, etc. Klinkt wel erg stom he :) maar dat geeft rust. Liefst ga ik alleen, als ik veel moet of ik weet niet zo goed waar ik iets vind dan neem ik iemand mee om te helpen.

Babyshoppen gaat best hoor! Alleen in veel etappes, één onderwerp per keer. Met mijn zus heb ik kleertjes gekocht, met mijn man een bedje en beddengoed, met mijn moeder positiekleding. Alles m.b.t. verzorging van de kraamlijst heb ik alleen gedaan. Ik ben ook aan het begin van de zwangerschap al bij bijvoorbeeld Babydump gaan kijken op een rustige tijd, waar alles staat zodat ik er nu zo heen kan lopen.
    En ik heb er op momenten ook best lol in gehad hoor ;) vooral kleertjes vond ik erg leuk. Alleen ik ben wel een beetje gespannen of het allemaal past haha! Ik heb voor de zekerheid van verschillende winkels genomen.

12. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    En hee als je zo doorgaat dan komt die laatste 6 kilo er zeker af! Hou er wel rekening mee dat je even een dipje kunt krijgen en je gewicht een tijdje blijft staan. Gewoon doorgaan dan hoe je deed, niet nog extra streng worden op jezelf want dat werkt dan tegen. Rustig afwachten en na een tijdje gaat het dan weer verder. Zei de ervaringsdeskundige :D haha! Succes he!

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks Assje!

nou vind dat je voor jezelf een hele goede winkel strategie hebt gevonden!!!
    knap hoor!
    en je moet maar zo denken , als JIJ je daar bij prettig voelt..... wat maakt het dan uit??

leuk he dat babyshoppen! zie dat je al best wel veel in huis hebt!
    moet je nog veel spulletjes halen?

14. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik moet nog een gordijn en lamp voor de kamer, waskussenhoezen (die had ik wel maar de pasten niet), een badje, een boxkleed en ik wil graag een draagdoek. Verder heb ik volgens mij alle basics, meer kan altijd bij gehaald. De kraamzorglijst heb ik al wel compleet. Verder wacht ik even de gesprekken over medicatie af voor ik spullen voor voeding aanschaf. De kans is het grootste dat ik nu flesjes enzo moet aanschaffen. En ik heb een mobile gekregen van een vriend, maar verder heb ik nog geen speelgoed ofzo. Dat hoeft toch ook niet meteen voor baby's?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dag dames, goede morgen!

Assje,
    Klinkt allemaal best wel ingewikkeld (al heb je het gelukkig zelf goed op een rijtje). Ik denk echt dat het vanzelf steeds beter gaat. De eerste keer op stap met de kleine vond ik ook wel eng. Uiteindelijk is Ruben als klein baby'tje de hele dag mee naar Assen geweest om te winkelen :D
    Stijn nam ik (mede door de bv) overal makkelijk mee naartoe. Ach, en als het je toch niet zo heel makkelijk afgaat en je houdt toch al niet van winkelen etc. is er natuurlijk ook niks aan de hand! Gewoon lekker doen wat voor jou en de kleine het beste is en wat voor jullie het beste voelt.
    Ik heb trouwens in beide zwangerschappen ook op geen enkele weegschaal gestaan hoor, bij vlos of gyn. Thuis wel...dat was deprimerend genoeg :D

Be Happy,
    Leuk te lezen dat je draagt!!
    Gaat het goed met jullie kleine laiverd?

Maris,
    Tnx voor sms! Ik had dit weekend al even willen komen maar dat gaat niet lukken. Ik bel of sms nog wel even voor een avond deze week (overdag heb ik de kids..dat lijkt me wat druk).
    Ik kom echt even kijken voor we weggaan :D

Isis, Goed je hier weer eventjes te zien! Wellicht opnieuw zwanger, spannend! Ik hoop dat het inderdaad raak is en jullie opnieuw voorzichtig op die wolk kunnen.

Ella,
    Wat fijn joh, dat je nu al echt beloond wordt door die 5 kilo die je alweer kwijt bent! Vind je niet dat het shoppen dan alweer wat leuker wordt?
    Ik vind winkelen echt heel erg leuk! Van de week dus even alleen met de kids (nieuw spijkerrokje, zwarte 3/4 broek en twee shirtjes) en gisteren met kids en manlief nog even geweest. Hij overhemd, shirt, korte broek en zwembroek.
    De jongens hebben echt zat! (past gewoon amper in de kast...tis echt schandalig...)
    Ik zou eigenlijk nog 3 kilo kwijt willen. Klinkt beetje onnozel...maargoed, ben niet zo groot dus zie er gauw wat voller uit. Moet zeggen dat ik de laatste tijd wel complimentjes krijg, men vindt me smaller dan voor de kids!
    Ach, ik voel me goed en dat is eigenlijk vaak mijn leidraad.
    Mijn man moet wel heel wat kwijt....maargoed, tis zijn lijf. Ik probeer af en toe wat te stimuleren maar hij moet het zelf doen natuurlijk.
    Nou vindt mijn mijn winkelen trouwens ook leuk! Ben daar zoooo blij mee :D
    Hier dus eerst shop till you drop en dan lekker op een terrasje lunchen met de jongens. Ik vind dat zooooo gezellig he :D
    De bbq was trouwens heel gezellig en lekker! Nog 2 dagen werken, dan heb ik vakantie!

We hebben gisteren alle zwemspullen al ingepakt en een deel van de toilettassen (neem altijd overal nieuwe flessen van mee en nieuwe tandenborstels etc...dus dat pakt wel lekker in). Voelt wel altijd aso..alleen voor mij al 4 flessen Dove (douchegel, shampoo, cremespoeling en bodylotion..hahah).
    Vandaag pakken we alles voor de kids al in (voordeel van het slechte weer + hun overvolle kast...kleding zat).

Wordt toch wel een tikkje spannend...maar gezond spannend :D

Man en Ruben hebben de racebaan opgezet....zo leuk om ze zo samen te zien!

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hahaha ja kan ik me voorstellen! Ik vind een weegschaal al deprimerend als ik er alleen maar naar kijk zonder er op te staan. Ze zouden ze moeten hebben die zeggen als je er op staat: "U weegt: 90 kilo. U bent uw gewicht in goud waard!" :p

Heb een buikfoto geplaatst in mijn fotoalbum, voor wie het leuk vindt. Vandaag eens kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen in huis.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Echt, hele mooie foto Assje!

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    assje kan je foto helaas niet zien

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Moet je even een vriendschapsverzoek sturen ;) Ik heb mijn album privé staan omdat ik hier een beetje anoniem wil blijven.

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    aks ik een verzoek aan klik geeft hij aan dat we al contacten van elkaar zijn, ik kan nergens een vrienden verzoek doen?

Deel Deze Pagina