De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Waneer gaan jullie weg Elmo ?

Hier is de beeb druk bezig met indalings oefeningen ofzo wat een vreemd naar gevoel zeg brr.

Buikfototje 31 weken alweer ! Het gaat nu zo snel allemaal. Ben nu bezig met de laatste dingetjes afronden voor de beeb er zijn nog een paar dingetjes die ik moet hebben. Ik wil dat allemaal met 34 weken klaar hebben. hihi

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mooie foto Cos!

Ricmar fijn dat alles goed gaat!

Elmo , ooojaaaaaaaaaaaaa frankrijk!!! dat had je ook wel verteld .... al inpak stress??

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ziet er goed uit Cos! Je buik lijkt inderdaad laag, of was dat hiervoor ook al zo?

Het kon hier ook echt geen dagje goed gaan he :x Stond tegen 10 uur op om te douchen en naar bed te gaan, voel ineens dat ik stijve enkels heb. Doe mijn broek uit :$ echt, zulke dikke enkels en voeten heb ik nog nooit gezien! Schrok me helemaal lam! Had ook lichte tintelingen in mijn vingers die iets opgezet leken. En dat terwijl mijn bloeddruk vanmiddag nog 130/75 was gemeten.
    Na het douchen benen omhoog gedaan en mijn moeder gebeld, die weet wel het een en ander van bloeddruk en aanverwanten voor haar werk. Maar die zei dat als het acuut was, ze wilde dat ik de huisartsenpost belde. Nou echt, ze zien me aankomen, ik heb de afgelopen weken daar een abonnement op lijkt het wel.

Maargoed, toch gebeld. Moet de boel omhoog houden en in de gaten houden of ik niet kortademig word. Als dat gebeurt moet ik komen, anders morgen de eigen huisarts bellen. Schrok daar wel een beetje van want ik ben gistermiddag en vanavond wel ietsje benauwder geweest dan anders. Maarja, ik ben astmapatiƫnt dus daar kijk ik niet van op. Toch in de gaten houden nu.

Kan er nou echt helemaal niets goed gaan? Kan ik niet gewoon een nacht hebben zonder extreem maagzuur, extreme hoofdpijn of nu weer oedeem? Ik ben er zo verschrikkelijk spuugzat van! :(

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Mijn buik is inderdaad al een tijd laag. Komt ook omdat hij al heel diep ligt in mijn bekken. Vk en gynnen in het ziekenhuis hadden moeite met een echo maken zo lekker diep lag hij al.

Maar nu is hij echt aan het oefenen met nog lager zakken .. BRr vreemd gevoel hoor. Maar goed de VK had me gewaarschuwd dus ik was voorbereid haha.

Is het niet extreem vocht wat je vasthoud? Het is wel erg benauwd geweest vandaag he ?

5. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja ik herken het, de mijne is nu aan het indalen en dat voelt zacht gezegd onprettig vind ik.

Ik heb even gezocht en ik heb meer dan de helft van de symptomen van HELPP. Vorige week urine laten checken omdat ik een zere blaasstreek had, toen zeiden ze dat er wel iets eiwit in zat (maar dus geen ontsteking ofzo), heb sinds 2 dagen meer last van wat meer kortademigheid, ook 2 dagen meer hoofdpijn en vandaag ook hele hoofd i.p.v. een kant zoals mijn aangezichtspijn. Komt vandaag dus perifeer oedeem bij en pijn rechts onder de ribben heb ik al een tijdje. Daarom ben ik laatst ook aan het CTG geweest, omdat ik wat symptomen had, maar toen was er niet direct iets te zien in urine of bloed.

Ik hoop niet dat het iets in die richting is! Maar dat zal toch niet? Benen omhooghouden helpt in ieder geval vooralsnog niet. Ik ben kapot en moet zo echt naar bed, maar in bed kan ik de benen niet hoog houden omdat ik mijn hoofd al omhoog moet hebben i.v.m. de hoofdpijn. Of ik moet heel erg ongemakkelijk gaan doen met de bedrand :( ik voorzie geen fijne nachtrust.

6. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Npu, welke mazzelaar heeft er straks een date met de dokter? ;) Ben nu rechts vrijwel normaal, maar links nog dik en nu ook mijn gezicht. Ik ben licht benauwd en heb jeuk aan mijn arm. Maar zou niet zeggen dat ik me beroerd voel in verhouding met anders. Assistente nam het behoorlijk serieus en had het er zelfs over dat ik met de verloskundige moest overleggen of ik geen opname nodig zou heben :$ Pardon? Over 10 minuutjes moet ik hen even bellen of zij me willen zien, anders om 11 uur naar de dokter. We gaan het weer zien.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    assje!!! dat ga je niet menen allemaal
    en hoe is het afgelopen????????????????????????
    ben je nog naar de VK geweest?
    En moet je nu naar het zh voor opname?? :(

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hoelaat moet je bij de Dokter zijn Assje? Ben benieuwd hoop niet voor je dat het helpp is ...

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nog niks gehoord van Assje?? niemand?? :(

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Cos hoe gaat het eigenlijk met jou?
    Trek je het allemaal nog wat?

En hoe staat het met de baby uitzet... druk aan het shoppen? :)
    bij hema hebben ze nu heel veel kortingen he! ;) maar dat wist je vast al wel...

je buik ziet er echt prachtig uit!!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Triesie , ben ook benieuwd hoe het met jou gaat???
    voel je je alweer ietsje beter??

ooooh de zon!!!! :)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Elmo: als je dit nog leest, een hele fijne vakantie in Frankrijk!

Assje: hoe is het nu met je? Hoop dat je nog in de gelegenheid bent om te reageren. Anders vrees ik een beetje dat je opgenomen bent in het ziekenhuis?

Nog even over mijn vriend:
    Het was inderdaad een schok voor ons toen wij het bericht hoorden, want dit hadden wij nooit verwacht.
    Desondanks blijven wij positief. De artsen zijn ook positief, dus vandaar. De periode rond de operatie zal wel heel erg zwaar en moeilijk zijn. Het is toch een zeer ingrijpend iets en niemand weet hoe mijn vriend eruit zal komen. Het zit in de hersenstam, dus er is een kleine kans aanwezig dat ze per ongeluk iets beschadigen. Dan zou hij bijvoorbeeld een slikprobleem of een ademhalingsprobleem er aan over kunnen houden. (Daar wil ik liever niet aan denken.)
    Als het in de hersenen zelf zat en er werd wat beschadigd, dan is herstel van de functie nog mogelijk.
    Maar als er in de hersenstam iets beschadigd wordt, is herstel niet meer mogelijk en de schade dus blijvend. Dat is het enge ervan.

Maar goed: ik ben nu eens te meer dankbaar dat wij onze zoon na een weg in de medische molen hebben mogen krijgen. Als we nu nog steeds kinderloos waren en we hadden dit nieuws er nog eens bovenop gekregen, dan weet ik niet hoe we daarmee om hadden moeten gaan. Ik denk dat we dan beiden in een diep zwart gat terecht waren gekomen....

13. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja ik ben er nog! :D Don't worry!

Be Happy gelukkig dat je positief blijft! Moet je ook zeker doen. Als artsen iets somber inzien zijn ze daar vaak ook heel uitgesproken over, dus als het positief lijkt moet je er zeker van uit gaan dat het goed komt! Tegenwoordig kunnen ze gelukkig zo veel. En bij zulke operaties laten ze echt niet de eerste de beste in die hersenstam porren.

Het duurde even hier, want ik moest meteen naar de verloskundige. Alles daar leek goed, urine en bloeddruk normaal. Toch naar de huisarts gestuurd want ik heb nog steeds echt olifantenpootjes. Kaartje mee met symptomen vam HELPP, maarja die kende ik natuurlijk al wel. Ik moet bellen als ik weer meer symptomen tegelijk krijg, want het is wel apart dat ik nu al 2 x met een combinatie van klachten gezien ben.

Op naar de huisarts, die drukte even wat enorme putten in mijn voeten ;) en zei dat ik vocht vasthoud. Nee! ECHT? Dat had ik nou niet gedacht dokter! Hij zei dat het waarschijnlijk komt omdat de baby ingedaald is en de boel wat afknelt. Onschuldig in dat geval, maar vervelend. Voeten omhoog houden als ik zit en een paar steunkousen dragen. Mijn man sms'te al of ze ze ook met kant hebben haha!

Goed, naar de apotheek maar ze hadden mijn maat niet. Dus naar een andere apotheek gegaan en daar hadden ze ze wel. Thuis aangekomen meteen volgens de gebruiksaanwijzing aangetrokken. Hmm dat leek niet te kloppen! Nogmaals. Neehoor, alles zit keurig zoals beschreven maar dan hou ik aan de voorkant 10 cm over, een slurfje :p Ik dacht dat het misschien is omdat ik een hele grote kuitmaat heb, dat de voetmaat dan misschien ook groot is standaard.
    Gebeld met de apotheek, maar dat had ze nog nooit gehoord, de voetmaat zou standaard zijn en bij alle kuitmaten gelijk. Ik moest ze dan maar omklappen terug over de voet (er zit een gat in wat eigenlijk onder de bal van je voet moet). De rest van de kous zit dan goed (vooral de hiel schijnt belangrijk te zijn), mijn tenen zijn toch niet echt van belang gezien ik geen trombose heb ofzo.

Ik weet nu niet of ik moet huilen omdat de enige oplossing niet goed is, of dat ik moet lachen omdat ik er nu bij zit als een oud dametje met 2 witte kousen die het midden houden tussen een gipsbeen en een skisok :) Vanmiddag nog maar even mijn huisarts bellen om te vragen hoe dit zit, maar die is pas om 3 uur weer open. Als die het niet weten ga ik wel met die dingen aan langs de apotheek.

Daar gaan dus weer al mijn plannen voor de dag ;) het houdt je wel van de straat zeg, zo'n zwangerschap. Gelukkig heb ik een goed humeur vandaag.

14. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ella Het gaat wel redelijk hoor de HG word nu weer iets erger maar dat komt ook omdat het kindje de boel wat verdrukt. Dat lees je wel meer bij dames met HG. Verder voel ik me wel redelijk mn rug heeft het wat zwaar mn bekken doen niet meer lekker mee. Slapen wil wel maar echt lekker liggen doe ik niet whaha.

Shoppen is bijna klaar.... Nog een paar dingetjes en dan is het echt klaar. Ja de Hema was ik al geweest heb veel leuke dingen uit de newborn lijn gescoord voor veel minder centjes altijd leuk.

Vandaag de blije doos opgehaald ( wat een naam whahah) En de maxi cosi kregen we er zomaar een wipstoeltje bij altijd leuk !

15. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik was bij de Zeeman gisteren even kijken of ze nog iets leuks hadden .. Toen zag ik de nieuwe folder ze krijgen een nieuwe babylijn met olifantjes best schattig vond ik

ZEEMAN - New babylijn

16. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    wat schattig die nieuwe babylijn van de zeeman!

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Niet echt mijn smaak helaas, ik vind die deken wel leuk maar die kleuren zijn zo heftig :) Van figuurtjes hou ik helemaal niet, hoewel diertjes vaak nog wel leuk zijn. Dit olifantje is wel schattig.

Ik vind het best jammer dat er op zoveel kinderspullen figuurtjes staan die van tv bekend zijn. Op mijn werk zag ik dat kinderen daar echt heel erg wild van worden soms, vooral als het gaat om afbeeldingen van programma's die draaien om vechten of zingen, of over groepjes die een duidelijke leider hebben of 'sterke' en minder 'sterke' figuren (zoals Pokemon). Zelfs onder het eten wil iedereen aan die tafel dan ineens die leiderfiguur of sterke figuur "zijn" met spelen en dan krijg je heel snel ruzie of geschreeuw. Vermoeiend!

Laatst kwam een vriend op bezoek en die had een mobiel meegenomen met diertjes eraan omdat hij weet dat ik niet van tv figuren hou (ze hadden verder alleen Nijntje en Woezel en Pip ofzo). Dat vond ik wel heel lief, dat hij daar aan dacht!

Hier wakker geworden met duidelijk geslonken enkels :) nadat ik 2 winterdekens onder mijn voeteneind had gepropt. Het is even puzzelen met kussens maar het blijkt mogelijk om zowel voeten als hoofd iets hoger te hebben en dan nog op de zij te slapen. Maar lekker is anders! Er zit nog wel wat vocht, maar gisteren waren ze echt wel zo 2x zo dik. Nu maar hopen dat het tijdelijk was, maar blijf voor de zekerheid maar die kousen dragen als het kan en de benen omhoog houden.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    COs wat een leuke dingetjes bij zeeman!
    lief hoor die olifantjes!!!
    ja haha dus al flink geshopt zo te lezen! hartstikke leuk!

ASsje, wat fijn dat de oedeem wat afzakt!!!!! hopelijk werken die kousen en de manier waarop je in bed ligt!
    wat spannend allemaal zeg.... wanneer moet je nu weer heen voor controle?
    leuk hoor die mobile van die vriend!!

Be Happy wat fijn zo'n positieve instelling!
    ik hoop echt het allerbeste voor jullie hoor!
    eerst maar lekker genieten van Aiden.
    Hoe gaat het met hem? en met jou?

19. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ah ik vind juist de kleurtjes wel leuk. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen !

Ik heb net even een docu op Ned 2 terug gekeken Lost Girl.. Best heftig een meisje van 19 die zwanger is en echt helemaal van het padje is maar doordat ze niet meer onder jeugdzorg valt is het heel moeilijk om haar in een bepaald traject te krijgen omdat ze zelf mag besluiten. Loverboys ed. Best intressant om te zien vond ik.

En vorige week was er een soort gelijke Docu maar dan van een moeder die meerdere kinderen had waarvan er wat uit huis waren geplaatst volgens haar onterecht. Haar gevecht met jeugdzorg zeg maar vond ik ook wel heel boeiend om te zien.

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Cos , ja daar had ik ook wel eens van gehoord die docu!
    maar nog nooit gezien... alleen voorstukjes.
    klinkt wel heftig hoor! maar idd best interessant!
    toch maar een keertje kijken.....

Deel Deze Pagina