Nou Cos dat kom ik je vertellen Ik ben net thuis gekomen, omdat mijn bloeddruk voldoende gezakt was en stabiel bleef mocht ik mijn tijd thuis uitzitten met medicatie. Wel met bedrust, dus ik zit nu in een logeerbed in de woonkamer, zodat ik tv heb en het toilet dichtbij. Wel een stuk fijner hoor! Je eigen spulletjes en internet bij de hand Ik moet wel een paar keer terugkomen voor ctg en bloeddruk meten. De kleine wordt wel gehaald, volgende week vrijdag krijg ik een keizersnede, vanwege het grote scala aan klachten en angsten. Maar omdat de bloeddruk nu goed genoeg was hoeft het niet eerder dan 37 weken. Wel raar hoor, om nu al te weten wanneer we een kindje krijgen! Maar ook heel erg geruststellend dat alles nu onder controle is. We hebben een week om aan het idee te wennen. In ieder geval gaat alles nu dus best heel redelijk. Ik hoop alleen niet dat er iets gebeurt tussen nu en volgende week!
Oooh Assje....volgende week vrijdag ben jij dus mama! Raar is dat he om nu al te weten dat je dan je kindje in je armen zult hebben. Dat had ik dus ook. Ook ik was wel een beetje bang dat er voor die tijd wat zou gaan gebeuren. Maar Aiden is keurig blijven zitten tot de keizersnee. Gisteren moest ik voor de laatste controle naar de gynaecoloog. Ze heeft nog even naar de wond gekeken (ziet er prima uit) en nog een echo gedaan, omdat ik nog steeds last heb van heel licht bloedverlies (waar ik een inlegkruisje voor nodig heb). Maar alles ziet er uitstekend uit gelukkig. Was wel apart....ik werd eerst geholpen door een co-assistent. Een jonge vent van begin 20 (best een lekker ding...hahaha....). Die moest mij allerlei vragen stellen, o.a. over het vloeien, de borstvoeding en het gebruik van anticonceptie. Zit je daar tegenover zo'n "jong broekie" te vertellen dat je aan de condooms gaat en dat je nog steeds wat vloeit.....Hij was er ook nog niet helemaal aan gewend, want hij stotterde af en toe. Best schattig...hahaha... Mariska...wat een leuke foto's van jou met je dochtertje. En wat knap dat ze al 6 uur aan een stuk slaapt. Daar kan Aiden nog wat van leren. Die clustert 's avonds behoorlijk en krijgt als laatste avondvoeding een flinke fles afgekolfde melk van papa. Desondanks wordt hij nog steeds na 3, hooguit 4, uurtjes wakker voor de nachtvoeding. Hij zet nu ook weer een keel op, dus ik pluk hem maar weer uit zijn bedje. Hij hangt de laatste dagen nogal aan mij, wil veel bij me zijn, heb ik eigenlijk helemaal geen bezwaar tegen...
Oh mooie foto's hoor. Mariska jij hebt het in je album zeker geplaatst ? Ik heb je net een verzoek voor vriendjes gestuurd ! Ah Assje wat fijn lekker thuis. Zo spannend hoor volgende week vrijdag heb je gewoon je baby in je armen !!! Geweldig. Dan ben ik de volgende op de rij als het meezit. Ook best spannend vind ik.
Haha ja die had ik ook! Toen ik opgenomen werd en vanmorgen was hij er weer bij. Beetje onwennig nog volgens mij. Het is toch best een intiem specialsme, kan me voorstellen dat je je in het begin geen houding kunt geven.
Mooie foto Behappy Hier ook een clusteraarster ´s avonds. Gister sliep ze eindelijk om 22:00 en werd ze pas om 04:00 wakker. Heeeeeerlijk, maar dat was net 1 keer he ik weet niet hoe ze het vannacht gaat doen. Heb vanmiddag de puckababy ontvangen en volgens mij gaat het ons erg bevallen. Mw viel vanmiddag al als een blok in slaap. En heb haar er net ook weer in gelegd icm speen en ze is alweer aardig rustig. Kom ik hier ook weer aan andere dingen toe Hey Assje, jeetje volgende week ben je ook moeder, raar idee lijkt me dat. Hoi Cos, ik heb je geaccepteerd, foto staat idd in me album.
goede morgen, wat prachtige foto. Assje fijn voor je dat je weer thuis bent hoor. Heb geen ervaring maar kan me voorstellen dat je liever thuis bent. Voor zo'n jonge gyn is het misschien wennen maar ik moet er nog ff niet aan denken dat iemand mijn onderwereld bestudeerd eigenlijk. moesten jullie daar niet aan wennen???
Dat ia bij mij nog niet gebeurd eerlijk gezegd. Wel ooit toen ik naar de gyn moest voor wat anders, maar tijdens de zwangerschap niet. Ik heb er verder nooit problemen mee want ik denk altijd maar: ieder mens heeft een lijf en deze mensen kijken er met een professionele blik naar, ze zijn wel wat gewend. Ik heb zelf ook een stukje medisch in mijn studie gehad en dan moest je je klasgenoten ook in ondergoed bekijken. Dan let je echt niet op of iemand cellulitis heeft of behaarde benen het gaat immers om hele andere dingen. Die omslag heb je heel gauw gemaakt als je interesse op het medische vlak ligt. Maar als je daar zelf niet in zit kan ik me voorstellen dat het erg ongemakkelijk kan voelen!
Nou....Als je in de MMM belandt om zwanger te worden, ben je niet anders gewend. Bij mij hebben inmiddels zoveel mensen (artsen) mijn onderkant gezien, dat het mij geen ene mallemoer meer interesseert.... Maar in het begin moest ik er uiteraard ook wel even aan wennen.
Nou ben ik niet via de MMM zwanger geworden maar voor mijn zwangerschap heel veel gyneacologische problemen gehad. Ik heb er totaal geen problemen mee dat ze daaronder bezig zijn. Echt prettig voelt het natuurlijk vaak niet. Die jonge Gyn is dat in het UMCG geweest ?
Assje , oooh wat een mooi idee!! volgende week vrijdag ben je mama!! super! fijn dat je weer thuis bent! Be Happy , mooie foto hoor!!!! wat schattig!!! hihi grappig he dat gestuntel bij zo'n jonge co! Mariska , ik zal zo even in je album kijken naar je foto!!! ben erg benieuwd! Fijn dat de puckababy nu al helpt! en dat ze rustiger in slaap valt. Deborah , hier ook al heeel veel onderzoeken gehad door gynaecoloog. voor mij went het niet. ik vond het vreselijk. na ja moest er wat voor over hebben om zwanger te worden he! Cos wat spannend zeg al dat voorwerk!!!! wordt nu echt spannend he. nog eventjes wachten meid!! en dan heb jij je kleine ook in je armen!!! zoooo hier goed nieuws!! ben aangenomen! had vandaag soll gesprek.... alleen weet ik nog niet of ik het doe ik krijg namelijk een flex- contract (heb nu vast contract) het is in de kindzorg (ernstig zieke en terminale kinderen van 0-18 jaar), iets wat me erg mooi lijkt. na ja nog maar even over nadenken dan! heb tot woensdag bedenkt tijd! verders nog even naar de prenatal geweest.... heb een kinderstoel verkleiner gekocht! een leuke lime-groene. wilde ook een boxkleed.. maar vind die zo duur daar! wilde er gewoon eentje hebben voor erbij zeg maar. Eerst had je ze bij kruidvat, maar kan ze daar niet meer vinden helaas. En heb nog een zachte bal gekocht en een avent fles 330cc. (handig voor savonds met de bambix, hebben we nu mooi 2 flessen van 330cc) en nog een boodschappen netje voor aan de buggy!
oooow ja!! daar had Cos het toen ook over idd!!! moet ik morgen daar maar ff heen , moet toch werken en is vlakbij mn werk!
@Cos Nee dat was in Assen Ella, leuke foto's weer! Jeetje zeg wat verandert zo'n kleintje snel Toen ik hier kwam meekletsen was hij echt nog een baby, nu al echt een heel eigen persoon. Mooi dat je aangenomen bent, maar kan me voorstellen dat je niet zo happy bent met een flexcontract. Denk er goed over na, je kunt natuurlijk ook kijken of het bevalt door er gewoon in te springen! Iets anders zoeken kan altijd weer. Maar ik weet niet hoe het zit met je oude baan, of je daar sowieso weg zou gaan of niet? Ik vind het wel raar om zo thuis te zitten op een bed in de kamer. Het voelt alsof ik zit te wachten op de postbode met mijn baby Ik mag niets, hoe graag ik ook naar boven wil lopen om het kamertje verder in te richten, ik doe het niet! Want je zult zien dat ik dan morgen na de meting weer in het ziekenhuis kan blijven en dat wil ik niet. Dus toch maar weer terug op bed of bank. De kleine is trouwens weer veel beweeglijker, ik merk echt dat hij zich stil gaat houden als ik niet op mijn gemak ben. In het ziekenhuis moest ik steeds extra lang aan het ctg omdat hij niet voldoende actief was geweest om het goed te keuren, hij moest echt wakker zijn en goed bewegen maar dat deed hij niet! Steeds maar porren en verliggen, vaak zonder succes. Maar nu thuis gaat hij weer helemaal los Vind het ook erg moeilijk te beseffen dat ik uiterlijk over een week moeder zal zijn, ik heb er geen enkele verwachting van behalve de verwachting dat ik weinig slaap zal krijgen Maar hoe zal het zijn? Hoe zal onze baby zijn? Zal ik veel pijn hebben? Hoe gaat mijn man reageren? In ieder geval komt er voldoende hulp! Heb net de intake gehad. Ik word aangemeld voor een team voor mensen met psychiatrische problemen en een baby, waar ze me gaan helpen met de hechting. En daarnaast kom ik in een traject waar ze in de gaten houden hoe het gaat met mijn psychische gesteldheid en de thuissituatie, zodat indien nodig direct hulp ingezet kan worden, zowel therapeutisch als praktisch (bv. Als het huishouden teveel wordt). Dus geen gedoe dat ik zelf achter hulp aan moet als het mis loopt, wat ladingen energie zou kosten in de dan bestaande situatie. Ik ben er heel erg blij mee! Het geeft een zeker gevoel, ondanks dat het wel wat bemoeienis en extra mensen over de vloer betekent. Better safe than sorry!