hee meid, de catheter werd bij mij ingebracht toen ik de ruggeprik al had hoor! moet je ook echt even aangeven!!!! dan voel je er werkelijkwaar helemaal niets van!! Verder werd mijn infuus in mn arm gezet.... ze wilden eerst in mn hand prikken , maar dat zag ik ook niet zo zitten! ik wilde em liever in mn arm , was echt geen probleem! kun je gewoon even aangeven hoor!!! en ja , het doet miss eventjes pijn (ik vond van niet hoor) vond het allemaal veel te spannend! haha en was ook op na een dag weeen.... klysma heb ik niet gekregen , ja 4 dagen later , mn ontlasting kwam niet op gang. ik kreeg een kleintje en mocht em zelf inbrengen op de wc! ook dit viel ontzettend mee! de ruggeprik vond ik ook niet erg idd , ik riep zelfs dat ik geen verdoving wilde , zo erg vond ik die weeen maar kreeg wel verdoving hoor! en ik voelde er niets van. Alleen mn man vond dat wel een erge handeling , het leek heel naar zei hij. Maar goed hij moet al niks van ziekenhuizen hebben meis , goed van je dat je het allemaal zo doorspreekt!!!! het is spannend hoor! en een flinke ok en je wordt mama as vrijdag!!!!
o hahahaha echt!??? geweldig!!! wat grappig dat hij dan wel slaapt! ons ventje is juist hyper gevoelig voor geluid! Kan best zijn hoor dat ie ff een sprongetje heeft. Vermoeiend is dat he dat hij dan zo weinig slaapt! ook voor hem natuurlijk niet leuk. Hier schijnt de zon ook!!! lekker straks even wandelen naar de winkel. zal em zo even wakker maken , meneertje slaapt alweer vanaf 0930! moet toch echt even zn fruithapje. oooh zo zielig dat hij zo verkouden is weet je wat heel goed helpt?? een uitje doormidden op zn kamertje!!!! hebben wij laatst ook gedaan en was met een dag over. Heb je mn foto's nog gezien?? groot is hij alweer he! dat heb jij straks ook!!! zo verschil met Aiden.
Hahahaha! Je buren zullen wel denken dat je ineens een schoonmaaktic hebt gekregen! Bedankt Ella je verhaal stelt me gerust! Jij was ook in het WZA? Mijn man wil het ook niet zien, die ruggenprik. Hij heeft dat ooit gezien voor zijn werk en vond dat toen enorm onprettig. Terwijl hij met gemak kijkt hoe ze een schaap uitbenen haha! Lijkt me toch een stuk minder smakelijk. Hij wil wel mee, maar wil dan wel voor me staan Prima, want daar wil ik hem ook hebben. Hij mag er tijdens de operatie ook bij zijn, dat vind ik erg fijn want ik word altijd pas echt rustig als hij er bij is. Baby heeft hier nog steeds een relaxdag. Hij is wel wat actiever geworden (van de suiker denk ik) maar hij beweegt zachtjes. Nou was hij gisteren ook wel heel erg bezig hoor, ik had ook de hele dag enorme indalingssteken. Normaal maakte ik me nooit druk als hij eens wat minder actief was want hij heeft echt zijn dagen, maar nu het moment dat hij er uit moet zo dichtbij komt raak ik er ineens zenuwachtig van. Zo van: waag het niet om nu nog wat te mankeren anders is alles voor niets geweest
hoi , nee ik was niet bij het wza hoor! maar weet zekers dat je het daar ook kunt aangeven hihi die mannen toch! maar goed dat hij nu weet dat hij dat niet wil zien.. baby zal wel denken! straks krijg ik het druk genoeg! nu nog eventjes lekker relaxen in mama's buik!!!
Assje gewoon aangeven dat je de catheter in brengen als je al verdoofd bent hoor. Ik ben inmiddels naar beneden verhuist net even klein beetje was gevouwen. Straks de rest maar ff in etappes proberen. Dan moet mich het vanavond maar naar boven brengen whaha.
Ik begrijp uberhaupt niet waarom ze dat bij iemand die verdoofd gaat worden, onverdoofd zouden doen? Is echt geen pijnloos karweitje bij een vrouw! De tandarts gaat toch ook niet eerst boren, dan de verdoving geven en dan een wortelkanaalbehandeling? Maar ik zal het nog eens benadrukken. Ik vertrek over ongeveer een uur weer naar het ziekenhuis.
hee assje , een catheter inbrengen bij een vrouw is juist over het algemeen wel pijnloos hoor!!!!!!!!!!!!! je hoeft maar een kort stukje naar de blaas toe zeg maar. Juist bij een man kan het passeren langs de prostaat pijnlijk zijn! Bij vrouwen voelt het hoogstens wat ongemakkelijk maar het doet in de regel geen pijn! succes in het zh!!! Cos groot gelijk dat je rustig aan doet met de was!!
assje ben trouwens wel even benieuwd hoe je daar bij komt? dat catheteren zo pijnlijk is bij een vrouw? ik catheter zelf ook best vaak , en ja het blijft omgemakkelijk idd , leuk is anders , maar bij vrouwen gaat de catheter er echt heel makkelijk in hoor!
Ik heb ooit in het ziekenhuis gelegen na een ongeluk en toen kon ik niet uit bed, dus bij voorkeur wilden ze catheteriseren omdat de po erg belastend was voor mijn rug. Maar ze kregen het niet voor elkaar en een pijn dat het deed heel erg stekend. Misschien waren ze gewoon heel onkundig hoor, maar ik ben me helemaal doodgeschrokken! Heb al een gevoelige blaas, dus als de mogelijkheid er is het verdoofd te doen dan graag, want dan ben ik tenminste ontspannen. Ik heb het gevraagd zonet en het is geen probleem om dat te doen. Mijn check was hartstikke goed gyn was super tevreden en ik ben helemaal gerust over de ingreep. Hij maakte ook duidelijk dat hij alles eraan doet om het kind zo kort mogelijk bij de moeder weg te houden, omdat hij dat eerste contact erg belangrijk vindt. En als ik er niet bij ben, mag mijn man er bij zijn. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Heb schriftelijke informatie meegekregen en als ik nog vragen heb kan ik die donderdag of vooraf stellen. Hij zei nog: Nu alleen hopen dat je geen weeën krijgt voor vrijdag. Aaah nee dat hoop ik niet zeg! Stiekem ben ik daar wel een beetje bang voor Maar aan de andere kant: ik houd volledige rust en heb zelfs minder harde buiken dan eerst. Als verder uit de checks blijkt dat alles volkomen normaal is, is er toch geen reden voor mijn lijf om eerder te beginnen dan normaal? He bah ik blijf toch een beetje ongerust.
Goeiedag dames! Helemaal uitgerust, lekker bijgekleurd en volop genoten van ons heerlijke avontuur! Assje, Wat ik in de auto gauw heb bijgelezen (alleen in Nederland,op weg terug) heb je in het ziekenhuis gelegen en wordt de kleine vrijdag gehaald middels een ks! Jeetje zeg, dit vanwegen die hoge bloeddruk? Ik hoop dat je een goede begeleiding krijgt, vooraf, tijdens en achteraf! Heel veel succes meid! Ow, Catheter heb ik beide keren zonder verdoving gehad. Eerste keer deed het wel ff zeer (had toen persween, in een storm) maar de tweede keer, gewoon rustig op bed, heb ik er niks van gevoeld. Dit zijn dingen waarvan je (zeker na bijv IVF) achteraf denkt: owwwwww Komt echt goed meid. Klysma's heb ik nooit gehad, ligt helemaal aan het herstel van je darmen na zo'n operatie. Het lastigste vond ik het herstel van de buikwond. De rest vond ik echt wel te doen (op de spanning na dan). Een geplande ks is zo'n compleet ander verhaal dan wanneer er spoed is. Ik hoop dat je de dagen tot vrijdag goed doorkomt en dat alles naar je zin af komt! Sorry, verder heb ik niet echt verhaallijnen gevolgd. Ik meen een nieuw gezicht gezien te hebben, welkom! Je had volgens mij een vraag...of ging het nou over mannelijke of vrouwelijke gyns...? Nouja, hier geen voorkeur. Als ze de baby erin konden krijgen (IVF) en eruit (beide keren ks) was ik tevreden Een man is soms trouwens wel voorzichtiger Nou, hoofd helemaal leeg....later meer
assje , och dat meen je niet zeg nou kan me voorstellen dat een catheter dan een soort van trauma is! Fijn dat ze overal rekening mee houden! dat is opzich erg fijn aan een geplande KS , je bent overal goed op voorbereid he! echt spannend! nou hopelijk nog geen weeen tot aan vrijdag!!!! Elmo , welkom terug!!! leuk gehad??? vast wel!! lekker bijkomen! je hebt geluk... deze week word het hier EINDELIJK ook redelijk mooi weer!!!! het was vandaag heerlijk!!!!
Gisteren hebben we inderdaad in het zonnetje uitgepakt...maar nu zijn de ramen nat. Balen zeg. Onze bijna 3 weken waren in elk geval super en droog..dus ach, dit kan er nog wel bij. Heerlijk geslapen in ons eigen bed...wat is dat altijd weer een genot zeg!
Ik ben wel blij met het slechte weer Gister middag en avond last gehad van een gespannen buik, ik heb het idee dat het samenhangt met een geïrriteerde blaas (heb ik buiten de zwangerschap ook regelmatig). Na het slapen was het over, maar ik was nog niet goed en wel uit bed en het begon weer. Dus ik heb de pyama maar aan gehouden en heb me onder de dekens van mijn bed in de huiskamer gevestigd met een extra vitamine c tablet. Dan is slecht weer toch lekkerder om bij in bed te blijven.
hee meiden , weten jullie waar ik die blauwe nestle pop/doek kan krijgen? heb er eentje die zat in een blije doos geloof ik. zoontje is er gek op! heb nestle al gemaild en al even gevraagd bij het ''te koop gevraagd'' topic... maar miss weten jullie het? of hebben jullie zon popje ergens in de winkel zien liggen?
Welkom terug Elmo !! Pff van de Sept mama's zijn er al 2 beebjes geboren en de derde is onderweg. Allemaal te vroeg. Spannend is dat zeg. Nestle popje ik zal eens opletten! Anders een oproepje plaatsen hier in de gevraagd hoek. Ik zag laatst iemand die zocht die spuuglap van nestle haha.
van de nov mama's zijn er ook al 3 bevallen helaas heeft 1 kindje het niet gered, een 2 ling en 1 kereltje doen het gelukkig wel goed, maar ook veelste vroeg, ik spreek onze smurf toe dat hij nog even mag blijven zitten liefst tot eind okt begin nov, dan mag het van mij, dan kan mijn broer er bijna een maand van genieten.... voor hij weer weg moet
Knap kereltje zeg! En zo groot ook al weer. Evan kan denk ik ook steeds meer of niet? Omrollen en dat soort dingen bedoel ik dan. Ik merk ook al goed verschil met Aiden. Hij is ook al een beetje pasgeborenbaby-af. Vorige week was ik in het ziekenhuis voor nacontrole ivm mijn keizersnee. Daar zat ook een moeder te wachten met haar zoontje van 4 weken en 2 dagen. Aiden was toen 5 weken en 5 dagen oud. Dus een dikke week ouder. Toen ik dat andere jongetje zag...die zag er nog heel baby-achtig uit. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, maar daarbij vergeleken, ziet Aiden er een stuk ouder uit. Misschien dat dat andere jongetje ook te vroeg geboren was, ik weet het niet, maar ik vond Aiden al zo groot vergeleken bij hem. Heel apart. Aiden is 10 dagen te vroeg geboren. Volgens het Oei Ik Groei-boek zit hij dan nu ongeveer in de 5 weken-sprong. En dat is goed mogelijk. Hij is momenteel erg huilerig, hangerig en slaapt nauwelijks (hazeslaapjes van hooguit een kwartier). Best vermoeiend. Vanochtend was hij ook even uit zijn humeur. Hij had net de borst gehad, was in de box geweest (maar daar wilde hij ook niet weer in), wilde niet in zijn kinderwagen, op mijn schoot was ook niet goed, hij huilde en huilde maar. Ik begreep echt niet wat hij nu wilde. Werd er enigszins wanhopig van. Tot....mij te binnenschoot dat hij ook nog zoiets heeft als een speen. Ik pakte dat ding, deed hem in zijn mondje en...mijnheer slaakte een zucht van verlichting. Je moet het ook maar net weten wat hij wil! (Intussen ligt hij al weer te huilen in zijn kinderwagen.) Welkom terug Elmo! Het weer zal hier wel slechter zijn dan dat het in Frankrijk was. Het KNMI maakt ons ook steeds blij met een dooie mus. Zeggen steeds "het wordt mooi weer". Echt koud is het niet buiten, maar wel somber door die bewolking. Nu zal het aankomend weekend mooi weer worden. Ik ben reuze benieuwd!