De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo jij hebt trouwens ook nog jonge kinderen zeg!
    leuk hoor!
    En mooie namen ook!

Werk jij daarnaast ook?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah Ella,
    Ja, maar ben zelf ook nog heeeeeel jong :D
    Ik miste mijn werk ook! Vooral bij Ruben inderdaad. Nou ben ik maar 4 wk van te voren met verlof gegaan en is hij op de uitgerekende datum geboren.
    Het was toen bijna winter...zit je dan. Gelukkig is een nicht van mij toen nog een aantal dagen geweest....gut wat hebben wij toen enorm gelachen zeg!
    Ik heb erg veel geshopt etc. Voelde me super :D

Met Stijn had ik inderdaad Ruben al (net 2 jaar) dus je handen vol. Weer tot 4 wk tot uitgerekende datum doorgewerkt maar Stijn is een weekje eerder gehaald. Heb me dus maar 3 wk hoeven vermaken.

Ik werk 3 vaste dagen in de week (administratie). Dit is zo prima te combineren.

Jullie zitten allemaal in de zorg / hulpverlening?
    Heb ik zelf ook een paar jaar gedaan (voor we naar de provincie Groningen zijn verhuisd).
    Dat is wel zwaarder denk ik hoor, als je zwanger bent. Volgens mij redt bijna niemand het dan tot 4 wk door te werken.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo , oo dat is mooi dan te combineren idd!
    Vind je je werk leuk?
    dat is ook altijd mooi meegenomen! :)

ja precies vaak heb je bij een tweede of derde of meer je handen wel vol! tenminste dat zag ik ook bij mn schoonzusje idd.
    ik moet er ook even aan wennen dat ik legaal thuis zit ofzo:D

En idd shoppen kan ik nu als de beste!
    geef echt veel meer geld uit als anders zeg....
    even hier kijken en even daar kijken..... ach je kent het wel!

Heel toevallig idd , we werken allemaal in de zorg!
    Be Happy niet geloof ik.
    Ik werk in de verpleging bij thuiszorg. (je weet wel die hele bekende! ;)
    ik moest idd eerder stoppen , ben rond de 20e december gestopt en kwam zo in de ziektewet. Ik kreeg veel harde buiken etc etc. nou ja het ging niet echt meer. Dat was toen wel lekker! lekker zo voor de feestdagen aan:):):)
    was EINDELIJK een keer met kerst EN oud en nieuw vrij!

waar heb jij in de zorg gewerkt dan?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij heeft mijn zus bij de zelfde organisatie gewerkt als waar jij werkt (en Mariska werken). Ik heb met verstandelijk gehandicapten gewerkt, heeeeel iets anders.
    Ik vind mijn huidige baan ontzettend leuk. Zou echt niet fulltime thuis willen zitten.

Harde buiken, kan je best onzeker van worden he!
    Goed dat je gas terug hebt genomen en naar je lichaam hebt geluisterd hoor. Er is nogal eens wat onbegrip als het om zwangere vrouwen gaat...maarja, je gezondheid, en die van de baby, gaan voor!

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo , Mariska werkt bij een andere organisatie! ik werk voor thuizorg groningen.
    met verst gehandicapten is idd heel wat anders , maar best wel zwaar lijkt me hoor.
    leuk dat je je baan zo leuk vind! is toch heel belangrijk vind ik.
    ik heb ook veel plezier in mn werk gelukkig! want weet wel dat , dat ook anders kan.....(helaas)
    Heb gisteren ook nog een kaartje gekregen van al mn collega's! met succeswensen! zo lief!

ja die harde buiken maakten me toen nog niet echt onzeker,
    want de VK had gezegd dat als ik stopte en rustiger aan zou doen dat het dan wel zou afzakken , en dat was ook zo gelukkig.
    maar nu...... ik heb continue harde buiken lijkt het wel! al ga ik af en toe ook twijfelen of het een harde buik is?
    nu ook weer , mn buik lijkt wel steen. en voelt ook niet echt heel prettig. Dit is toch een harde buik?
    ik moet as dinsdag ook weer naar de vk en zal het dan even vragen. En moet volgende week ook weer naar de gyn , zal dan wel weer een CTG krijgen.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    trouwens ben vandaag 36 weken!!
    zal zo even verder bezig met mn tas inpakken voor het ziekenhuis! :)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zoo ik begin maar weer even tegen mezelf te praten :D:D:D:D:D:D

heb mn tas ingepakt!
    baby kleertjes ingepakt
    en mn toilettasje!
    verder de belangrijke telefoonnummers genoteerd
    en nu alleen de oplader van de camera nog en de camera zelf!

en zelfs de maxi cosi staat al klaar :D:D en heb de voetenzak er al in zitten.
    maar die heb ik nog wel even onder plastic staan :)

ben er helemaal klaar voor!!:D:D:D

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah Ella, heel leuk om te lezen...je wacht vol spanning.
    Je harde buiken klinken wel echt als harde buiken, maar een extra check is dan nooit verkeerd natuurlijk.
    Je moet sowieso naar de gyn? Heb je een medische indicatie?
    Wat een mijlpaal weer he, 36 weken!

Het zal voor jullie toch wel veranderd zijn, na wat er gebeurd is met het meiske van Waardevol....

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Zo er zit weer een werkdag op!
    Valerie slaapt lekker en de wasmachine draait.
    Vanmiddag zou een vriendin langskomen maar die kon overwacht niet meer...dus heb een lekker middagje voor mezelf.

@Ella, wat goed dat je je bevallingstas klaar hebt gemaakt!
    Je bent vandaag alweer 36 weken!
    Ik denk dat ik mijn werk niet echt zou missen.
    Heb ook best veel vrienden, dus best een druk sociaal leven.
    En ik ben ook een tijdje thuismama geweest, en dat beviel me prima...verveelde me weinig.
    Ik denk echt dat je harde buiken hebt, dat is echt een teken om rustiger aan te gaan doen meid!

@Elmo, ik werk in de psychiaterie dus inderdaad ook in de zorg.
    Heb ook een tijdje met verstandelijk gehandicapten gewerkt, ook erg leuk.
    Waar hebben jullie gewoond voordat jullie in de provincie groningen zijn gaan wonen?
    Breng je je kids naar de kdv (zit er uberhaupt eentje bij jullie in de buurt?) of heb je andere oppas?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lekker, zo'n spontaan middagje vrij!
    Ik zit nog steeds met een ziek Stijntje. Vanmorgen is wel mijn liefste dinnetje met dochterlief langsgeweest dus dat was wel even gezellig!

Wij komen uit 't Gooi ;)
    Ik werk nu in de stad en breng de kids op de heenweg naar het KDV. Als Ruben naar school gaat gaat hij naar de BSO hier 1 dorp verder.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wow is dat geen overgang van het gooi naar het hoge noorden?
    Mijn man komt zelf uit Roosendaal en hij vind het hier heel erg anders als in Brabant.
    Gelukkig wel in positieve zin.
    Hoe kwamen jullie er zo bij om in het noorden te gaan wonen?

Wat zielig dat Stijn ziek is...waar heeft hij last van?
    Ik dacht al dat er in jullie dorp geen kdv zit, maar er zit dus wel iets in de buurt.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

We hebben wel zo'n thuishuis...en wat gastouders ;)
    In de dorpen om ons heen is er wel e.e.a. hoor, dus we redden het zo prima.

Ja, is wel een flink verschil maar we wonen hier echt heerlijk.
    Ruim een half jaar geleden naar een ander huis verhuisd en nu zitten we echt helemaal op ons plekkie.
    Ach, soms lopen de dingen zo he :D

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey kletsmajoren:D

Ben net thuis van mijn werk, heb nu ff geen puf meer. Ga alvast even aardappels schillen en even lekker languit op de bank:)

Reageer vanavond of morgen wel even uitgebreider, moet vanavond ook nog weer weg:(

Wat een heerlijk weer he vandaag. Morgen ben ik lekker vrij maar dan willen ze minder mooi weer hebben;)

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo haha ja dat lijkt me ook wel een hele verandering! van het Gooi naar Groningen!
    maar fijn dat het jullie wel erg goed bevalt!
    Ja klopt ik heb medische indicatie, baby moet in principe ook 2 dagen in het ziekenhuis blijven (ervan uitgaande dat alles goed gaat) omdat ik medicatie slik.
    Ja idd het is echt raar hoor.... Waardevol en ik liepen helemaal gelijk op , ook qua ''klachten'', en bvb geboortekaartjes uitzoeken. ik moet zeggen dat ik nu ook heel vaak er even bij stil sta of ik de baby nog voel. Dat deed ik eerder ook wel , maar nu nog vaker.GELUKKIG heb ik een hele drukke voetballer aan boord! ;) Maar idd besef wel steeds meer en meer wat voor een wonder het is als het allemaal goed mag blijven gaan.

Consider , wat lekker zomaar even een middag voor jezelf!
    nou dat mag ook wel eens hoor!
    je hebt het altijd maar druk met alle visite!
    Dus jij ook al lekker aan het wassen...
    hier ook! zal zo even de droger aanzetten.
    dat is eigenlijk het enige zware wat ik dan heb gedaan vandaag.
    hihi ik begin het te leren! :)

oja ben net bij de supermarkt geweest (maar geen zware dingen gehaald hoor!!!) we gaan lekker thais eten!!!
    kennen jullie dat? van die boemboes?? (ofzo iets) van conimex??? daar heb je nu groene curry! op de achterkant staat dan wat er allemaal in moet (courgette, tauge, kip, kokosmelk) We hebben het vorige week ook gegeten! zo lekker!!!! echt een aanrader!!!!!
    Dus dames.... wat eten jullie morgen!??:D (grapje)

vanavond verjaardag! is ook wel weer even gezellige onderbreking. Dit weekend gaan we weer richting brabant. Dat is dan weer wat minder , aangezien mn svader wel erg achteruit gaat. de hersentumoren blijven natuurlijk (helaas) groeien.

Mariska , lekker gewerkt? wat lekker dat je morgen weer vrij bent!
    lekker uitslapen hoop ik voor je!:)
    fijne avond!

Enne ja ik ben er helemaal klaar voor!! en ik ben ontzettend zenuwachtig......;););)
    mn man zegt ook dat ik zo onrustig ben en dat is ook zo. nou ja hoort erbij toch!?
    nu geestelijk nog.. maar heb meer zoiets van '' ik laat het over me heen komen''.... ik probeer niet teveel over de bevalling in te zitten. want ik weet immers niet wat me te wachten staat allemaal. nu kan ik het theorie gedeelte wel gaan lezen en dat heb ik ook wel gedaan.... maar denk dat je het toch altijd weer anders ervaart als wat in de boeken staat.

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo wat zielig idd dat Stijn ziek is!
    beterschap voor hem , hopelijk knapt hij snel weer wat op!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze zijn nog niet langsgeweest, maar hebben mij wel al gebeld een aantal weken geleden. Dat was mijn kraamcoach die zich aan mij voor heeft gesteld. Zij komt op 28 maart bij ons langs voor een intakegesprek.

Verder ga ik 17 maart beginnen met zwangerschapsyoga. Gewoon even lekker een uurtje ontspannen, even alleen aandacht voor mezelf en de baby. Het is in een kleine groep en de lerares ken ik al, dus dat scheelt ook weer.

Ik weet niet wie het zei, maar het viel iemand op dat iedereen hier in de zorg werkt. Behalve ik dus. Ik werk als secretaresse/binnendienstmedewerkster op een makelaarskantoor voor 20 uur per week. Is helaas geen vaste baan. Ik vervang iemand die afwezig is wegens zwangerschapsverlof en ziekte daarna. Zij begint per 1 april weer. Echter, voor 16 uur. En ik weet niet hoe dat zal lopen, want qua drukte hebben ze wel voor meer uren een secretaresse nodig. Dus ik zie wel hoe dat gaat straks. Ik hoop dat ze mij weer bellen als ze omhoog zitten. Want van beide kanten bevalt het uitstekend namelijk.
    Ik weet niet of het telt trouwens, maar mijn zusje werkt wel in de zorg. Zij werkt als verpleegkundige in het Martini Ziekenhuis.

Elmo: ook namens mij heel veel beterschap voor Stijn!

@ de rest: ik maak het ook niet zo lang. Ik ga zo met het eten beginnen. Ik wil jullie alleen even graag het begin van onze babykamer showen.....:D

Dus nu volgen er een paar foto's. Het is een tweedehands babykamertje, dus her en der zitten gebruikerssporen, maar dat gaan we nog wegwerken.

Gisteren gordijnen gekocht. Een rood rolgordijn en blauwe overgordijnen met een motiefje van gele en rode sterren + maantjes.
    Het kamertje krijgt dus een beetje geel, rood en blauwtinten: een vrolijk kamertje dus!
    Verder een beetje Woezel en Pip. Heb vandaag van mijn ouders een Woezel en Pip-deken + lakentje gekregen. Verder hebben wij van ze een klamboe van Woezel en Pip gekregen en komt er binnenkort nog een hanglamp van Woezel en Pip.
    Aan een muur komt een drieluik van Woezel en Pip schilderijen.

Boven de commode komt nog zo'n legplank die bij de babymeubels hoort. Heb wel tegen mijn vriend gezegd dat hij die plank goed aan de muur vast moet maken. Want heb wel eens enge verhalen gehoord van mensen bij wie die plank van de muur donderde....Gevaarlijk dus.

17. Be Happy

Foto commode

18. Be Happy

Foto kledingkast

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey ben weer wakker:D Even lekker geslapen op de bank, was zover weg ik schrok net wakker en lag te kwijlen op de kussen:) Weer wat wasgoed erbij;) Nu wachten tot het eten klaar is en dan kan ik naar ehbo:( en heb wederom geen zin bah.

Dat gerecht van conimex klinkt lekker, ik zal er ook eens op letten, ik hou wel van dat soort gerechten. ik vind die sukyjaki ook lekker.
    Wat tegenstrijdig Ella, vanavond een verjaardag en morgen weer vervelende ziekebezoek. Maar ja thats life. Doe je wel beetje rustig aan het weekend.
    Snap dat je deb bibbers krijgt, ik denk er ook al wel eens aan, maar net wat je zegt je weet niet wat je verwachten moet en kun je het maar beter over je heen laten komen.
    Dus je krijgt nu nesteldrang:D goed teken haha

Behappy, ok, ze hebben mij namelijk nog niet gebeld, Voel je al wat plopjes in je buik. Ik ga de plopjes steeds beter voelen, vooral als ik 's avonds in bed mijn handen op mijn buik leg. Dan voel ik het niet met mijn handen maar wel in mijn buik dat de baby daarop reageert.
    Wat een leuke meubeltjes Behappy, en hoe je alles beschrijft ben ik erg benieuwd naar het resultaat, wordt vast heel mooi. Wat lief dat je al wat spulletjes hebt gekregen.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ella:
    Ah, medische indicatie...denk je alles gehad te hebben ;)
    Nouja, extra controle kan ook fijn zijn. Je wist dit natuurlijk ook vooraf dus dat scheelt ook weer, je weet niet beter. Mag je wel gewoon bevallen? Als je geen zin hebt in al die vragen dan laat je het er maar lekker bij hoor....het is niet mijn bedoeling om je uit te horen ;)

Heel dubbel, als je inderdaad gelijk opging met Waardevol, ook voor haar! Spreek je haar nog regelmatig? Zal voor haar ook wel dubbel zijn, jouw dikke buik en jullie mooie roze kindje straks.
    Brrrr.... geen enkele ouder zou mee mogen maken wat zij hebben meegemaakt.

Be Happy,
    Leuke meubeltjes zeg! Erg leuk om er al zo mee bezig te zijn.
    Hier is de kraamzorg nooit langsgeweest. Beide keren telefonische intake.
    Ik vind kraamcoach ook zo geweldig hilarisch gevonden. Echt iets voor 2011 :D
    Nouja, hoop dat je een leuke treft!
    Dat van "iedereen" in de zorg was niet letterlijk bedoeld hoor ;)
    Ik wist dat jij een administratieve job hebt ;)

Thais..jammmm...wij zaten aan gebakken aardappeltjes (ook wel lekker hoor;)). Wij koken ook graag over de grens, we gaan eens kijken!

Maris,
    Jaaaaaa! Je voelt je kleintje dan echt hoor! Ook al wel een tijdje denk ik. Leuk hoor!
    Heb jij al een begin gemaakt in de kamer? Je ging hem vooral alleen doen toch? Als hij klaar is voor bewondering...dan wil ik wel komen kijken hoor :D
    Ow en dat kwijlen (ik lees af en toe even terug...tis zoveel): zo herkenbaar! Ik denk nu ineens: owww...dat deed ik ook nog wel eens! Vooral als ik tussendoor in slaap viel ;)
    Grappig zeg.

Deel Deze Pagina