mariska fijn dat je je zo gelukkig voelt!!!!! en ja die prikjes zijn vreselijk he hier werd hij bij het eerste prikje voornamelijk heel erg boos.... (werd rood en keek kwaad) bij de 2e begon hij dan toch echt te krijsen.. zo sneu! Bij de 2e reeks kreeg hij ook behoorlijk koorts. Heb toen ook een pcm supp gegeven! Assje , ooo wat fijn!!! lekker moederen en genieten meid!!! super dat het zo goed gaat!
Elmo , vanaf wanneer kunnen kindjes uit tuitbeker drinken??? hij grijpt namelijk al best vaak naar onze drinkglazen en als we hem die geven dan doet ie hem aan zn mondje (zoals wij ook drinken, maar dan mondje wagenwijdt open ) en begint de slikken.
Assje wat goed zeg !! Ben helemaal blij voor jullie. Even kleine update van mij ... Vind het soms lastig om 2 topics bij te houden hihi. Gisteren waren de buiken niet over VK is geweest en heeft even weer gekeken vertrouwde het toch niet. Dus naar het UMCG. CTG gehad was goed alleen extreem veel harde buiken idd. Echo gehad alles was goed doorbloeding placenta navelstreng , vruchtwater was super. Toen wilde ze ook nog ff inwendig kijken dat was de tweede keer die dag. Alleen deze mevr de gyn heeft met beleid niet uitgevonden in elk geval Ze wilde me opnemen omdat alles gewoon vreemd was. Ik had daar zelf om eerlijk te zijn niet veel zin in ... Ik wilde toch dat infuus met pijnstillers niet. Het was nl niet zo erg dat ik het niet meer aankon ofzo. Dus mocht ik naar huis met 2 slaapillen. En ineens om 11 uur geen harde buiken meer. Wat een opluchting dacht ik even rust. Maar de baby was ook wel ineens heeeel rustig. Ben lekker gaan slapen. Maar vanmorgen was er nog haast geen leven te bekennen hij was er wel hoor daar niet van maar voor zijn doen zo rustig. Dus gegeten en geprobeerd ff beetje uit te lokken. Geen resultaat. Toen toch weer heel veel slijm met oud bloed. Dus toch ff gebeld met VK. Die kwam gelijk en hij was inderdaad extreem rustig vond ze voor zijn doen. Dus weer naar het UMCG. CTG was ook weer goed geen harde buiken gemeten echt super. Maar ook de gyn vond hem te rustig. Dus weer een echo gepord en gedaan er komt wel reactie op dat gepor maar het is zo minimaal. Ik ben nu weer thuis morgen ochtend moet ik weer komen. Hij beweegt nog niet echt veel af en toe even een draai. Toen ik het ziekenhuis uitliep begonnen de harde buiken ook weer bizar eigelijk he. Dus nu weer ff afwachten. Ik heb een fotoshoot gehad zijn hier dames met hyves die het leuk vinden om de fotos te zien ?
Cos wat spannend allemaal zeg! en ook best wel verwarrend.... wel fijn dat je lekker hebt kunnen slapen En natuurlijk goed dat ze je zo in de gaten houden! en dat alle controles verder ok zijn! Kan me voorstellen dat je niet zo zin had om te blijven in het zh. jazekers vind ik dat leuk! stuur je adres van hyves maar per pb! voeg ik je toe!
Jeetje wat een verhaal Cos! Hoop voor je dat er niets geks gebeurt. Hier een behoorlijke domper Alles leek super en toen ineens toen we er zonet bij waren, kwam er een dipje in de zuurstofsaturatie. Heel kort maar, hooguit 20 seconden, volgens ons omdat hij even flink zijn best lag te doen op een luier (aan gezicht te zien en zo te ruiken). Verder bleef alles normaal en hij herstelde ook snel weer. Maar toch komt er dan een aantekening en gaan de 48 uur weer opnieuw in. Anders was hij vanavond om 11 uur die 48 uur alarmvrij geweest en nu is het dus niet eerder dan zaterdagavond, wat vanwege het tijdstip dan vast zondag wordt. Als hij geen alarmen meer geeft althans, anders nog langer. Enorm balen! We hoopten zo dat hij morgenmiddag naar huis zou mogen. Natuurlijk vinden we het heel belangrijk dat hij veilig en gezond mee gaat, maar het is op zo'n moment wel even zwaar. Nog minstens twee dagen extra heen en weer, om maar niet te spreken over de mensen die nu beginnen te bellen of ze kunnen langskomen. Dan moet ik zeggen dat hij niet thuis is en word je om de oren geslagen met 'waarom dan?' en moet je alles voor de honderdste keer vertellen, terwijl je zelf ook niet weet wanneer hij dan wel mee mag. Hoezo kraamweek? Ik ben geopereerd en heb daarna letterlijk geen dag stilgezeten. Het is fijn dat we goed en gerust kunnen slapen, maar natuurlijk had ik veel liever lekker thuis kennis gemaakt met m'n kindje. Gelukkig is het wel echt een schatje en ook (nu nog althans) heel gemakkelijk. Vanmorgen maakte ik hem aan het huilen omdat ik hem in al mijn onkunde voor het eerst optilde en daarbij zijn hoofdje keurig ondersteunde voor achterover, maar hem niet goed kon sturen toen ik hem tegen mijn schouder moest leggen. Toen kwam zijn hoofdje even net onhandig op mijn schouder terecht, ik voelde me zo schuldig! Maar hij was na een paar seconden wiegen en een kusje weer stil dus toen voelde ik me wel weer goed, hij is wel vergevingsgezind En zonder slangetjes is het ook nog eens een mooi kindje. Niet de allermooiste baby die ik ooit zag maar ook zeker niet de lelijkste. En voor ons persoonlijk natuurlijk wel de mooiste Ik zal snel een foto plaatsen als ik er eentje heb zonder slangen en draden. We gaan vanavond achteraf gezien toch niet inroomen, het kwam allemaal net wat te snel op elkaar voor mij. Het was de bedoeling ons dagritme te simuleren maar het was voor ons juist verkeerd om, want mijn man is er overdag niet en 's nachts juist wel, de nacht is juist mijn zwakke punt. Vooral nu omdat ik niet goed zelf uit bed kan komen en ik bleek daar een laag logeerbed te krijgen. Dus hebben we nog eens overlegd en gaan we nu gewoon de dagen meedraaien en dan thuis slapen. Dus we gaan nu voor de avondvoeding heen
Hey, nou ja zeg...dat is nou ook weer een beetje toevallig. Aiden moet binnenkort ook een echo van zijn heupjes! Hij moet een echo, omdat hij in een stuit heeft gelegen. Dit moet gebeuren tussen de 3 en 4 maanden. En prikjes...Aiden heeft ze gisteren gehad. De DKTP-prik. In elke bovenbeen een. Ik vond het vreselijk. Na de eerste prik was het huilen geblazen. Toen had ik al zoiets van: ik gris hem van de tafel en ren dit gebouw uit. Maar toen moest de tweede prik nog en de verpleegkundige had ook al gezegd dat die nog pijnlijker was dan de eerste. Nou, inderdaad. Aiden zette het op een brullen. Zo zielig! Gelukkig konden we (mijn vriend was mee) hem goed kalmeren. Gistermiddag begon hij last te krijgen van die prikjes. Hij werd onrustig, huilerig en zijn temperatuur begon te stijgen. Hij was niet lekker. Gisteravond temperatuur van 38.2, geen koorts dus, maar verhoging. Wij hebben hem geen paracetamol gegeven, maar hebben het even aangezien. Niet te warm aangekleed in elk geval. Afgelopen nacht kon hij niet slapen. Steeds kreunen en hard gillen in zijn slaap, alsof hij de prikjes weer beleefde met die stoute mevrouw van het CB. Halverwege de nacht heb ik hem bij me in bed genomen. Toen was hij rustig en heeft hij ook goed geslapen. Het arme kereltje. Vanochtend temperatuur van 37.7. Nu ligt hij in de kinderwagen te slapen, af en toe nog kreunen en huilen. Ik haal hem er niet te snel uit, anders wil hij straks alleen nog maar bij ons op schoot en in bed liggen. Ik moest gisteravond van het prikjesgebeuren even huilen toen ik onder de douche stond. Vond het zo erg. Gistermorgen voordat we naar het CB gingen, hadden we nog een blij mannetje. Vervolgens twee akelige prikken en we hadden een zielig mannetje die zich niet zo lekker voelt. Het druist ook tegen mijn moedergevoel in. Prikken in een gezond lichaampje. Maar het is voor een goed doel. Voorkomen is beter dan genezen. @ Assje: wat sneu dat het even weer wat minder met je zoontje ging. Hopelijk mag hij wel gauw met jullie mee naar huis! En dat van dat bungelende hoofdje. Elke ouder heeft wel zo'n moment dat het eventjes niet goed gaat. Aiden was gelijk al vrij sterk met zijn nekje en kon goed zijn hoofd overeind houden. Desondanks is hij nog steeds goed in "headbangen". Wij moeten dan goed opletten hoe wij ons eigen hoofd houden. Want laatst had ik door zijn geheadbang zelfs een tand door mijn onderlip! (En voor hem is zo'n botsing natuurlijk ook niet fijn). @ Ella: met mijn vriend gaat het wel goed. Wij zijn er beiden positief onder en blijven kalm. De verwachting is dat rond november de tumor uit zijn hersenstam gehaald zal worden. Hij heeft 5 september een gesprek met de anesthesist. @ Cos: ik heb ook Hyves. Je mag me anders je Hyves-adres wel even PB-en? Dan voeg ik je toe! Ben gek op foto's kijken, dus....
Haha das ook weer toevallig Behappy van die echo. Gelukkig dat de koorts niet heviger werd. Ik kreeg ook het advies van de arts om juist geen paracetamol te geven bij koorts omdat de koorts dan zakt en veel heviger weer terug komt de zogenaamde koortstuip. Je kan beter het kindje bloot leggen en afkoelen met koude washand. Meiske heeft lekker geslapen vanacht. Lag om 22 uur op bed en was er weer om 4 uur en vervolgens weer om 9 uur heerlijk dat er een beetje ritme in komt nu. Ik heb ook hyves, stuur me maar pb en anders kun je me wel bij Ella tussen de vrienden vinden, ik zit op een fiets
Assje wat sneu zeg jammer dat hij nu daar nog moet blijven! Het is echt een domper hoor!!!!! leef met jullie mee! heftige tijden voor jullie hoor , trek je het allemaal nog wel wat? enne tuurlijk is het een prachtig kindje!!!!! Be Happy , ooo wat erg he die prikjes. Dat gaat je dan door merg en been. Wat sneu dat Aiden er zo hangerig en niet lekker van is geworden. Hopelijk knapt hij snel wat op! sterkte voor jullie! he wat spannend zeg van je vriend! fijn dat jullie er rustig onder kunnen blijven! Al vast heel veel sterkte voor 5 sept! Ricmar hoe gaat het met jouw? Mariska wanneer moeten jullie heen voor de echo? spannend! En wat fijn dat er een beetje een ritme in zit te komen! Cos hoe gaat het met jouw? Rustig?? nou meiden hier ligt kleintje even lekker in bed. met mijzelf gaat het nog niet zo lekker ik ga zo de HA maar even mailen (handig dat ik de assistente kan mailen) denk als ik ga bellen dat ik dan in tranen uitbarst
alla hier alles oke, wel wat last van vocht in de enkels maar dat plas ik snachts dubbel en dwars weer uit. ook wat last van tintelende vingers mn rechterhand all hier onweert het flink
Wij hebben net van de arts gehoord dat ze heel tevreden zijn over onze jongen en dat hij momenteel volkomen normaal is voor een baby van zijn leeftijd. Baby's met deze opstartproblemen hebben vaak nog af en toe een dipje en dat is niet erg, hij herstelt zelf en als hij niet aan de meters lag zou je het niet eens opmerken. Maar omdat hij nu eenmaal onder controle staat, staat er een aantal alarmvrije uren voor ontslag. Het is gewoon protocol, voor de zekerheid. We hoeven ons dus geen enkele zorgen te maken, alleen het protocol beslist wanneer hij mee naar huis kan. Logisch, ze willen gegarandeerd een gezond kindje meegeven! Wij zijn er dus gerust op, of hij nu nog 3 dagen of een week blijft. We hebben afgesproken dat hij niet voor maandag weg gaat, zo zijn wij ook nog verzekerd van uitgestelde kraamzorg (recht op vanaf dag 11). Wij vermaken ons uitstekend met hem
assje wat super fijn om te horen meid! ben zo blij voor jullie! wat een heerlijk mooi vechtertje hebben jullie toch! soms zijn protocollen lastig , maar je hebt er toch altijd wel houvast aan he!
He dames, sorry voor de verwaarlozing! Druk gehad deze week! Jeetje Coss, wad een toestanden zeg. Ik hoop dat je gauw in rustiger vaarwater komt. Ook hier Hyves. Geen foto maad afbeelding. Te zien bij Maris en Ella. Ben benieuw naar de foto's! Volgens mij heb ik Be Happy ook al eens herkend.. ,via via. Assje, ik hoop dat hij maandag thuis komt (en nooit te lezen krijgt dat hij niet de allermooistse baby is voor jou )