Mariska, Ja, lastig he...wat doe je ze aan! Dat blijft zo hoor...ik heb nog wel eens met de jongens dat ik ze later warmer of koeler kleed. Vestjes, daar ben ik dol op Ella, Vervelend dat je zo'n bagage bij je hebt. Zeg wat je wilt zeggen en hou lekker voor jezelf wat je voor jezelf wilt houden. Je kleine knul doet het prima he, hoe mama zich ook voelt. Ga je al bijna bij je nieuwe baan aan de slag? En je man? Be Happy, Leuk je gezicht nu te zien! LE Hoe gaat het bij jullie? En met je manneke en de andere kids? Cos, Tijd om je eens te melden! Hier alles goed! Ruben wordt groot! Wat een leuke kleine wijsneus zeg. Hij kijkt heel erg uit naar zijn verjaardag. Eindelijk 4, eindelijk echt naar school. Ik ben heel benieuwd. Volgende week woensdag hebben we de kennismaking op school. Dan krijg je wenafspraken etc. Brrrrrr Stijnemans is zo'n lekker ding! Die wordt ook groot. Einde tuitbeker hier... Hij kan steeds meer woordjes en begrijpt eigenlijk alles wel wat je tegen hem zegt (er naar luisteren is punt 2) hahaha. Met mijn mobiel kan ik lekker zp'en! Ik heb het ding redelijk onder controle nu Uitgebreid reageren gaat me gewoon te langzaam...maar nou kan ik aardig vlot typen. We zijn lekker in huis bezig. Er liggen nog veel klusjes en beetje bij beetje komt er schot in de zaak. Ow, beide draagdoeken zijn verkocht!
elmo wat voor toestel heb je? ik mag volgende maand een nieuwe uitzoeken en wil ook 1 die handig is voor in het zh zodat ik wel hier kan posten
Elmo je hoeft geen sorry te zeggen hoor het lukt mij ook niet om op iedereen te reageren oke ga ik eens kijken naar dat toestel ben nog al lastig met die dingen, mannetje heeft htc en ik kan er niks mee
Mijn ouders zijn een keertje langs geweest in het ziekenhuis, maar toen lag hij nog helemaal vast. Ze komen deze week nog eens, mijn vader morgen maar mijn moeder pas vrijdag want die werkt verder weg. Schoonouders komen donderdag, ik ben benieuwd! Mijn zus is zonet al even geweest. Ik begin nu wel een beetje gespannen te raken voor de nacht. Hoe goed zal hij slapen in zijn nieuwe kamer? In overleg met de kraamzorg hebben we besloten hem vannacht in de kinderwagenbak in bed te zetten, omdat de omgeving nieuw is en hij kleine bakjes gewend is. Dus een beetje bescherming. Ik vind het wel lastig hem op temperatuur te houden! Thuis hadden we hem een mutsje opgedaan, maar toen werd hij 37.2 dus hadden we die af gedaan. Alleen toen koelde hij geleidelijk af naar 36.7 dus moest weer iets bij. Hij lag al aangekleed onder laken, fleece dekentje en extra fleece doek erop. Mutsje is dus eigenlijk te warm, maar mutsje af en afsluitdoek over de bak is weer te koud. Dus nu maar weer de muts op gedaan, benieuwd hoe warm hij dan straks is En nu hij thuis is horen we elk geluid, ik schrik er soms van Wanneer moet je aandacht geven en wanneer niet? Hij huilt niet, maar soms maakt hij geluiden die wel wat die richting in gaan maar niet doorzetten. Ik laat hem maar lekker liggen, hij is niet echt wakker dus misschien droomt hij of zijn het automatische geluidjes? Wil ook niet voor elk geluid aan hem zitten terwijl hij niet eens wakker is. Poeh dit wordt vast geen rustige nacht
assje , lastig he! herken het allemaal hoor! en denk dat iedere nieuwe mama dit meemaakt en herkent. hopelijk hoef je er vannacht niet al te vaak uit! Mariska , dit zijn ook echt lastige dagen qua kleding... vooral voor die kleintjes! fijn dat het zo'n heerlijk meisje is.... spiek ook wel es op je hyves! echt een schatje hoor! Elmo ,oooooo wat zijn je zoontjes al weer groot!! Ruben straks alweer naar school! een hele nieuwe fase voor jullie allemaal. Hij gaat het hopelijk heel leuk vinden. En stijn gaat hem dan vast missen. Wat schattig he dat gepraat... (hihi en dan niet luisteren... das vaak wat minder schattig ) echt een peutertje. ik ben gek op peutertjes! vind ze zo koddig en schattig! ja wil het opzich wel vertellen , maar het ''probleem'' voor mij is dat dit zo openbaar is. Vertel het liever dan maar niet ooowja kleintje wilde vanmiddag geen diksap..... dacht dat hij dat wel zou lusten! Vervolgens dronk hij ook geen melk... hij heeft een fles te weinig gehad vandaag. nou ja morgen maar eens thee aanbieden rond 1600... dat is natuurlijk ook lekker warm. Miss dat die diksap wat te koud is?? nou ik ga zo ff douchen! net klaar met mn werk, en heb het toch KOUD........ ben zowaar wat verkleumd wat ene bagger zomer zeg..... heb zin in Griekenland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit hebben wij ook een aantal weken gedaan! volgens mij iets van 8 weken... spannend he! hoe zal het gaan op zn nieuwe kamertje....!!!
Net de laatste voeding gehad, nu kijken of hij zich rond 4 uur meldt en zo niet dan om 5 uur eruit. Maar denk niet dat ik zal slapen hij blijft maar geluidjes maken. Zo stil als hij vandaag was zoveel lawaai maakt hij nu en hij dronk overdag niet bijster goed maar vanavond kwam hij een uur te vroeg en bleef maar zeuren, hele fles leeg! We bieden 100 aan en daarvan moet hij 85 nemen (7x) en vandaag heeft hij in totaal 15 extra gehad. Terwijl hij tot gisteren met moeite aan de 7x85 kwam. En nu ligt hij nog te mopperen! Hebben flesbaby's ook regeldagen?
Assje , het is goed dat hij aangeeft dat hij honger heeft! Hij heeft overdag niet veel gedronken zeg je. Hij zal wel flink honger hebben gehad! meeste baby's hebben toch een omgedraaid ritme?? lastig is dat he!want jullie kunnen je slaap goed gebruiken! wat drinkt hij lekker door zeg! regeldagen.... hmmmm wat bedoel je daar precies mee??
Regeldagen bij flesvoedong lijkt me niet. Dat is dacht ik alleenbij het borstvoeden. Het kind groeit en wil meer dan de borsten van mama produceert en wil dan vaker aangelegd worden zodat moeders meer melk aanmaakt. Wat ik heb begrepen over flesvoeding is dat je baby niet altijd de fles leegt hoeft te drinken. De ene keer zal hij aan minder genoeg hebben en misschien drinkt hij de volgende voeding wel weer alles op. Hij moet natuurlijk niet standaard te weinig drinken dan moet je aan de bel trekken, maar misschien is er iemand anders die mij nog kan aanvullen of verbeteren. Elmo: wauw beide draagdoeken verkocht. Super hoor Denk wel dat ik vanavond even kom bij je zus. Lijkt me wel even leuk, ben erg nieuwschierig. Vriendlief is wel thuis en wou ik kleine meid ook thuis laten. Dat vind ik wel lastig aangezien ik nog niet echt van huis ben geweest zonder haar. Mijn vriend doet het hartstikke goed met haar, maar heb sosm het gevoel dat ik alles goed in de gaten moet houden. Ik voel me erg verantwoordelijk. Hoop dat ik het los kan laten, ik zal er toch aan moeten wennen, helemaal als ik haar met twee maanden naar de kinderdagverblijf ga brengen. Ruben gaat toch bij ons in het dorp naar school? Welke gaat hij naar toe. Het meiske van mijn vriendin gaat na de zomervakantie ook voor het eerst die gaat naar de rk school. Meende dat Ruben daar ook heen gaat,maar kan het ook mis hebben. Ella, hey heb denk ik gemist dat je naar Griekenland gaat, wanneer is de bedoeling. Gaat kleine man mee? Ben benieuwd hoe het je bevalt. Wij willen volgend voorjaar wel met kleine meid naar het buitenland, lijkt me wel eng om met zo'n kleuintje in het vliegtuig te gaan en naar een vreemd land. Ik heb een nokia n97 waardeloos ding
De kraamzorg zei dat het wel kan en ik zou zelf ook denken dat het principe voor de fles hetzelfde is: hij wil meer en geeft dus vaker honger aan, waardoor wij dan meer in de fles gaan doen. Hij beseft zelf immers niet dat hij geen borstvoeding krijgt? Hij heeft inmiddels qua gewicht vandaag ook de volgende klasse bereikt dus mag nu meer in de fles. Ze adviseren dan minder vaak iets meer te geven, maar ik wil liever het ritme langzaam afbouwen want het is al eens gebleken dat het voor hem te snel ging. Eerst maar eens van 7 naar 6 voedingen, daar willen we morgenochtend mee beginnen, omdat er in de nacht al 4 uur tussen zit en dan die 4 uur overdag ook aanhouden i.p.v. 3 uur. Ik heb hem zelf in bad gedaan zonet en dat ging hartstikke goed! Maar het 's nachts opstaan vond ik wel erg zwaar hoor ik ben iemand die veel slaap nodig heeft. Maar gelukkig word ik nu 'thuisblijfmoeder' dus ik kan ook dagelijks tussen de middag even slapen, dat scheelt.
ooo dat wordt bedoeld met regeldagen! Ja denk dan ook dat dat zekers wel kan hoor met FV. zo kleine weet immers idd niet of hij nu FV of BV krijgt , en extra honger kunnen ze met beiden hebben toch? Hier nooit ''last'' van gehad ,van regeldagen. Ons jochie drinkt zowiezo zn fles nooit op... tot met 5 maanden deed ik soms wel een uur met een fles per keer. en maar lachen en spelen met de speen... maar drinken ho maar! Gelukkig drinkt hij de ochtend en de avond fles wel op. maar laat altijd wel 40cc staan per keer. De tussendoor flesjes om 1200 en 1700 drinkt hij middelmatig... regelmatig laat hij 60cc staan. krijg het er echt niet in! Assje wat goed dat het zo goed gaat! hij groeit lekker! Mariska , wij gaan niet naar Griekenland hoor!! was dat maar waar! maar heb er zo zin in wat leuk dat jullie volgend jaar naar het buitenland gaan met de kleine! Jullie reizen zowiezo wel veel toch? Welk land wordt het? ja lijkt me ook spannend en apart met kleintje op vakantie! Denk dat het hele andere vakanties worden hahahaha ben zo benieuwd hoe het met Cos is????????????????? iemand nog wat van dr gehoord???
Bij Cos is alles goed zag ik! Nog niks aan het handje, check bij vk was goed. Misschien dat ze wel bij de volgende controle gaan strippen. *heb niet heel veel teruggelezen hoor, alleen laatste berichten*
stuiter stuiter!!!!!!!!!!!!! wij krijgen van mn ouders 4 dagen weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in onze vakantie!!!! maar waarheen weten we niet we moeten om 1815 in amsterdam zijn!!!! met paspoort!!!!! en dan komen we 4 dagen later weer terug!
Coooool zeg! Parijs? Is het eerste waar ik aan denk... Maar vliegen? Italie? Heeeel veel plezier alvast!
PARIJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! midden in de stad! alles is geregeld voor ons!!! (reis/hotelletje) wauw wat gaaf!