De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Oooh ik word er helemaal jaloers van! Ik wil ook wel zo'n lekker bewegend stoeltje :(

Ja hij heeft haartjes :D Ik had zelf heel veel donker haar bij de geboorte en mijn man had ook donker haar, alleen hij werd al heel snel kaal terwijl ik alleen maar meer haar kreeg. Dus ik ben benieuwd of onze baby zijn haren houdt! Er zijn wel stukjes uit geschoren vanwege alle draden die in zijn hoofd zaten.

Hij ligt nu nog lekker te slapen, we proberen nu zijn voeding op te hogen en dan minder vaak te geven, 6 keer ipv 7 keer. Tot nu toe meldde hij zich steeds een uur te vroeg, maar nu is hij nog stil en over een halfuur is het etenstijd. Ik ben benieuwd!

Vandaag is hij ook voor het eerst buiten geweest in de wandelwagen en ook in de supermarkt. Ik was helaas niet mee, mijn man zou even een blokje om met zijn ouders zodat ik even kon rusten. Ik wilde bijna gaan bellen waar ze bleven want het duurde wel een uur, toen kwamen ze teug en waren ze naar de supermarkt geweest. Ik vond dat eigenlijk niet zo leuk want ik had zelf al het liefste met hem het eerste blokje om gemaakt (alleen ik kan nog maar korte stukjes lopen) en nu waren ze ook nog met hem in de winkel geweest zonder mij :( ik voelde me behoorlijk buitengesloten eigenlijk. Is dat gek?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ella, lekker blijven kletsen hoor :)
    Mijn telefoon went aardig maar met typen zit ik er nog wel eens naast haha
    Leuk jasje zeg! Ik had ook zo'n tweezijdig jasje, erg veel gebruikt!

Oh, woensdag hebben we de kennismaking op school, dan ook ws de wenafspraken maken. Vandaag de bevestiging van opzegging van het KDV ontvangen...slik!

Ochjee...ben het nu allemaal al kwijt:)
    Zelf behoorlijk verkouden, vooral holtes vol. De jongens waren echt grmbl :-[ maargoed, vandaag super leuke dag gehad: uitgeslapen met Ruben tv kijkend in bed, broodje eten, met Rubie douchen, rommelen in huis en om 11.30 uur Stijn maar eens wakker gemaakt! We gingen lekker lunchen met zus, kids en moeders. Daarna nog even gewinkeld. Mezelf schoenen, een broek, een shirt en een super cool bloesje cadeau gedaan :)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Assje, ik begrijp dat je je een beetje gepasseerd voelt.
    Misschien moet je dit goed bespreken met je man.. Zit het hem ook niet een beetje in het gezeldschap?
    Je zal dit soort dingen nog veel vaker meemaken...helaas.
    Fijn dat het verder zo goed gaat, probeer een beetje het positieve vast te houden...er is nogal wat positiefs!

LE
    Gaan we jou nog weer eens spreken?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    assje , ik vind je gevoelens heel normaal hoor!
    zekers al je nagaat wat je in korte tijd hebt meegemaakt.
    ik kreeg na de KS ook ineens gevoelens die ik niet goed kon plaatsen. heb het toen besproken met de kraamverz en zij zei dat het helemaal niet raar is. Zowiezo is je eigen gevoel nooit raar hoor!! plus al die hormonen erbij....
    al die veranderingen en snap ook heel goed dat jij juist de eerste keer met hem mee wilde naar de winkel.
    bespreek het idd wel met je man hoor. En echt er komen genoeg tijden dat je lekker zelf kunt wandelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    daar gaat het ook niet om , dat weet ik wel hoor , je voelt je buitengesloten. Lastig hoor! Hoop dat je er met je man ook kunt praten en anders met de kraamzorg? Heb ik destijds ook veel gedaan (de hechting verliep bij ons wat moeizaam) op dat moment voelde ik me echt een zeikerd... *bedoel ik had nu toch alles??* maar is wel goed geweest.
    ooo wat leuk zeg al die haartjes! Evan heeft ook al echt een bos haar!! zo schattig! en het wordt nu ook donkerder. Heb hem vaak een zwart broekje aan met zwart vestje , staat hem zo mooi! hij wordt nu ook wat getinter.

Elmo , beterschap meid! niks aan zeg zo verkouden te zijn. Maar een leuke dag zo te lezen! spannend zeg as woensdag!!!! kan me voorstellen dat je even moet slikken bij het idee dat KDV nu echt voorbij is......!
    oo heerlijk geshopt zo te lezen!! leuk!!!!
    enne die telefoon went op den duur wel hoor hahaha

5. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    sorry dat ik zo weinig reageer.
    maar omdat mn vriend nog steeds heel weinig met zn hand kan, komt eigenlijk alles een beetje op mij neer.
    dus heel druk en krijg daar grote dip van.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik snap dat helemaal LE.
    Je had je deze tijd heel anders voorgesteld.
    Knuf

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    LE wat vervelend zeg!
    sterkte met alles.
    kan me voorstellen dat je daarvan in een dip raakt....
    deze tijd had je je idd veel anders voorgesteld!
    (en je man waarschijnlijk ook)
    liefs!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nog 4 diensten... en dan EINDELIJK VAKANTIE!!!! :)

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

@Ella, oh heerlijk joh en ook nog even lekker weg. Heerlijk genieten.
    Ben met school ook een week naar parijs geweest, was ik 15 denk ik. Droeg een aardig beglaasde bril, toen we op de eifeltoren stonden stak ik mijn hoofd tussen 2 speilen om naar beneden te kijken. Toen ik mijn hoofd terug trok, viel mijn bril van mijn neus:$ Hij bleef nog net aan 1 oor hangen moest er niet aan denken met -6 had ik de rest van de week niks meer gezien van Parijs haha.

@Elmo, hoe gaat het met je? Knap je weer wat op. Heb je ze die middag nog weer beetje rustig gekregen?
    Oh altijd leuk shoppen. Ik moet binnenkort ook even naar de stad even wat nieuwe kleertjes erbij. Met name shirts en triuien. Ik dacht dat ik ook achter nieuwe broeken aan moest. Had voor de zwangerschap net twee nieuwe levi skinnyjeans gekocht, dacht die kan ik niet meer aan na de zwangerschap. Maar heb ze al weer aan:D

@LE, hey meid, kan me voorstellen dat het knap lastig is. Ik ben ook blij als mijn vriend soms weer thuis is dan heb ik even mijn handen vrij en kan ik even mijn gang gaan.

@Cos, mooie foto's heb je op je hyves staan;)

@Behappy, leuk om je gezicht te zien op hyves. Heb er nu een plaatje bij met wie ik zit te zp-en, geld trouwens ook voor Cos;)
    Hier ook een dame die sinds een paar dagen heerlijk ligt te chillen in haar wipstoel, als ik er een tekenfilm op zet is ze helemaal in haar element, komt denk ik door al die felle kleuren.

Ben nu sinds twee dagen helemaal gestopt met de borst. Het gaat hartstikke goed nu met de fles.
    Het wordt echt een lange meid, ik vrees dat ze niet lang in de kinderwagen kan liggen vanwege haar lengte. Ik hoop maar dat ze tegen die tijd al kan zitten dan kan ze in de zitversie (weet niet hoe dat ding heet) haha

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maris: gelukkig heb je een mooie doek:)

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ja idd, goh nog niet eens aan gedacht dat ik die ook heb haha. Gister ook weer gebruikt om de hondjes uit te laten, had veel bekijks:D

12. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Heey meiden,

Hoe is het hier?

Ten eerste Assje Gefeliciteerd met de kleine man :)... Ik heb niet helemaal terug gelezen.... Maar wat ik heb gelezen hebben jullie al genoeg door staan.... Hoe gaat het met hem en jou en natuurlijk ook de papa?

Hier gaat alles goed.. de vakantie was helemaal super en heerlijk bruin geworden. de temperatuur daar was tussen de 30 en 36 graden. dat was echt heerlijk, ook zijn wij genoeg op avontuur geweest, maar omdat allemaal er neer te typen haha.... Vandaag zijn mijn vriend en ik bij de VK geweest. En EINDELIJK het hartje gehoord wat was dat mooi zeg!!! alles is goed hij of zij groeit prima zei ze. daar ben ik zo blij om!!!... heb al van 1 stel echt rot commentaar gehad.. dat ik veel te dik word en dat ik moet oppassen dat ik geen zeekoe word.. ik twijfel zo er nu aan mij zelf dat ik nu niet eens meer wat tussen door eet. alleen maar 3 maaltijden en voor de rest veel water... hebben jullie ook wel eens zulk commentaar gehad? ik heb het van hun nu al 7x moeten aanhoren waar door ik bij de laatste x boos naar huis ben gegaan... ik ben dus best teleur gesteld zo wel in mij zelf ( omdat ik nu twijfel ) als in hun. zei hebben 5 kinderen maar moet er bij zeggen dat haar dochter in juli een kindje heeft gekregen... maar ja zei was broodmager voor dat ze nog niet zwanger was had ze maatje 34 en lengte van 1.80 Ik ben 1.76 en weeg nu 80 kilo. niks aangekomen alleen maar afgevallen nu zo'n 3 kilo.

Ow ja hier nog ff een mooie buik foto ( nou ja daar ben ik gelukkig wel trots op!!!!!)

deze heb ik gemaakt net na dat ik alles hier heerlijk heb schoongemaakt :)
    15 weken en 1 dag

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Det , wat fijn dat jullie hartje hebben gehoord! zo bijzonder he!
    En wat een prachtige foto!
    Meid wat een klote opmerkingen.... niks van aan trekken hoor! althans proberen. Die lui die dat zeggen zijn niet goed wijs. Bedoel je gaat toch niet tegen een zwangere zeggen dat ze moet uitkijken om niet op een zeekoe te gaan lijken??????
    belachelijk.
    oooo heerlijke temperaturen! dus leuke vakantie gehad! fijn! en welkom thuis! haha

Mariska , ooo dat ga je niet menen zeg! Bijna je bril kwijt!
    gelukkig dat ie nog bleef hangen!
    Zo jullie meisje is echt lang hoor! Evan ligt nog steeds in de kinderwagen bak (alleen rond 1000 dan slaapt hij eventjes) Voor de rest ligt hij er ook niet meer in.
    Denk dat je kinderwagen bedoeld? Buggy? vind evan geweldig!! lekker kijken en vooral lachen en brabbelen tegen alles en iedereen. ;)

14. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @Det Hier gaat het goed hoor! De verse papa en mama zijn wel doodop helaas.

Gisteren heeft hij heel lang gehuild en we snapten niet waarom. Eten gehad, luier schoon, in bad gedaan met rustgevend geurtje, speen aangeboden, bij papa op schoot een filmpje kijken, maar niets leek te helpen! Hij wilde alleen maar in een doek bij mij liggen :$ Dus heb ik hem uiteindelijk de hele avond vastgehouden, als ik mijn arm weghaalde werd hij wakker en zette weer een keel op. Na zijn laatste fles konden we hem wel in bed leggen toen was hij echt ver heen. Ik hoop toch niet dat dat elke avond zo gaat :)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Assje, dat zijn baby's. Die hebben soms gewoon even mama nodig. Geef hier gewoon aan toe, laat de boel de boel en biedt hem die veiligheid. Gaat echt eeet over. Je kunt een draagsysteem overwegen. Heb je hem lekker bij je en je handen vrij.

Ik zit weer mobiel...dus reageer later nog even uitgebreider.

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja we hebben hem nu gewoon in de buurt als hij dat blijkbaar wil. Maar ik wil ook niet de hele dag met hem rondsjouwen omdat ik bang ben dat hij overprikkeld raakt van dat gesleep, dus als hij slaapt leg ik hem wel in bed. We hebben zonet buiten gezeten met bezoek, begon met een jasje en doek en eindigde met alleen een romper en pakje onder de parasol! Wat moet een baby eigenlijk aan buiten? Hij voelde zo warm dat ik hem zelfs de sokken maar uitgedaan heb. Hij heeft nu een romper met mouwen aan en een pakje met mouwen en pijpen. Ik dacht dat een baby altijd een laagje meer aan moet dan je zelf?

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Det:
    Wat een prachtige buik! Je ziet er hartstikke goed uit hoor! Laat je vrienden maar kletsen. Als jij je goed voelt, de baby doet het goed en je vlos is tevreden..dan is het goed toch?
    Ik ben bij beide kids na +20 kilo gestopt met wegen.
    Natuurlijk kan je aan mijn postuur wel zien dat ik 2 kinderen heb, maar ik heb wel maat 38 terug hoor!
    Geniet er vooral van en laat je niet gek maken!

Maris,
    Leuk he, dat bekijks met zo'n mini in een doek!
    Dat Parijs verhaal had ik gemist...heb me bescheurd op het werk toen ik het las *beeldendenker*

Denk inderdaad dat je de wandelwagen inzet bedoelt. De mijne vonden dat ook prachtig. Nou kon onze Mutsy naar je toe en van je af dus had ik ze wel eerst nog naar mij toe gericht (vond ik zelf fijn en de jongens ook). Dan zijn ze wel ineens groot zeg!

Ben inmiddels aardig verslingerd aan mijn mobieltje hoor! Zit de hele dag op FB en twitter hahaha
    Hier bijlezen lukt ook. Alleen reageren duurt langer dus dat doe ik liever met de laptop.

We kregen een uitnodiging van man zijn werk, voor een weekend Berlijn! Helaas...dat weekend gaan we met mijn fam. weg.
    Wel balen...
    Toch bracht het ons op een idee...als we het zo balen vinden, dan misschien toch eens een weekendje samen weg, zonder kids.
    Nu nog zien dat we dat ook gaan boeken...

Maargoed, zaaaaalig weer vandaag zeg!
    Tjuuuus

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet het ook niet precies. Maar ik kijk altijd zo'n beetje naar wat ik zelf aan heb en hoe warm het is buiten. Tevens voel ik af en toe aan het nekje. Aan de hand daarvan bepaal ik wat ik Aiden aantrek. Ik doe bij Aiden niet een laagje meer dan dat ik zelf aan heb. Hij heeft namelijk al als extra zo'n zweterige luier en een rompertje aan.

Soms ga ik ook de fout in hoor. Gistermiddag zijn we naar de Pasar Malam (Oosterse Markt) geweest in de TT-hall. Aiden had toen een shirtje met lange mouwen aan, spijkerbroekje en sokken. Ik wist namelijk niet hoe warm het in die hal zou zijn. Op de terugweg naar huis (hooguit kwartiertje rijden) zat hij steeds te huilen. Toen we thuis waren, heb ik hem uit de Maxicosi gehaald. Hij was helemaal zweterig en klam. Het arme ventje. Heb hem meteen aan de borst gedaan en dat shirtje uitgedaan. Gelukkig leer je daar van.

Det: mooie buik! Ik mis mijn buikje soms nog wel hoor. Dat speciale gevoel en dat getrappel in mijn buik....

Assje: over wat Elmo zei dat baby's soms gewoon hun mama nodig hebben....Dat is inderdaad waar. Aiden ligt soms zelfs op mijn borst te slapen 's nachts als hij niet in slaap kan komen. Uiteindelijk leg ik hem wel weer terug in zijn wieg natuurlijk.

Enne...draagdoek...O ja...die heb ik ook nog! :D Binnenkort maar weer eens gebruik van maken.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nekje voelen is inderdaad het aller beste.
    Ik had, misschien gek, altijd iets koelers of iets warmere kleding mee, extra vestje bijv. Shirt met lange mouwen kan natuurlijk gewoon uit, romper met korte mouwtjes kan prima. Doe ik met Stijn nog wel eens hoor.
    In de auto kleden we ze nog altijd koeler..omdat dat al gauw warm is, in een zonnetje, achter glas.
    Heb de kids wel eens in romper in de auto gezet...anders haal je ze er inderdaad drijfnat uit. Extra hoes in de kinderstoel wil ook nog wel eens helpen tegen zweten (zo'n badstof achtig hoesje van bijv. Prenatal). Lekker ook dat je ze wat makkelijker kan wassen :D

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

LE,
    Wat heb je trouwens een prachtig ventje zeg! Wat een lekker bekkie!

Deel Deze Pagina