De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @elmo

dank je wel:):):):):):):)

2. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @Elmo Inderdaad in het ziekenhuis zeiden ze ook nekje voelen. Dus dat doe ik nu steeds en het lijkt goed te gaan, vanmiddag voor de zekerheid even getempt en hij was precies 37 graden dus ik denk dat ik het wel goed ingeschat had qua kleding.
    Hij heeft nog wat extra aan vaak omdat hij natuurlijk wat te vroeg was en in het ziekenhuis werd hij vrij warm gehouden. Dan leg je hem niet thuis ineens in de helft van de kleren, moet hem een beetje laten wennen aan wat minder.

Ik heb het idee dat we het ouderschap wel een beetje onder de knie beginnen te krijgen :D We zijn echt minder onzeker, alles gaat sneller, het begint echt te wennen. Sorry als ik er veel over schrijf :) dit is eigenlijk de enige plek waar ik erover kan praten.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heyhey,

iedereen een fijn weekend gehad, heerlijk weer he, vandaag was ook nog niet zo raar na wat ze voorspeld hadden.

Weekendje Berlijn, klinkt goed. Jammer dat jullie van het werk niet mee kunnen.

Wat betreft kleding, kreeg wat moeite om de kleertjes van maat 56 aan te krijgen bij onze kleine meid. Heb vanmorgen maatje 62 geprobeerd en dat paste zo mooi. Jeetje dat gaat al snel. Ik zie haar nu ook echt veranderen, ze wordt langer en krijgt nu echt die lekkere babyvetjes, en van die lekkere kakwangetjes, smelt *wordt steeds verliefder op mijn meissie*

Verder druk met de voorbereidingen van feestweek aankomende vrijdag, moet nog flink bezig om de tuin te versieren.
    Verder hebben we een kabouterbos en moet vriendlief verkleed als plop, smamen met drie andere buurtgenoten, die de rest spelen. Wil nog even leuke foto's maken dat onze kleine meid bij plop op schoot zit.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden zit inmiddels ook in 62. Heb al heel wat kleertjes en rompertjes in maat 50/56 opgeborgen. Een enkel kledingstuk maatje 56 past hem nog. Voor de rest zit hij al helemaal in 62.

Ook slaapt hij 's nachts al in een slaapzak. Hij trapt namelijk lakentjes en dekentjes van zich af.

Hahaha, babyvet...heerlijk...die van ons heeft al een beetje van die hoe-zeg-ik-dat-netjes worstenarmpjes en lekkere spekbeentjes.

En ik ben ook helemaal in love met ons kleine ventje. Gisteren nog buurtjes op kraamvisite gehad met hun zoontje van twee-en-een-half. Zij is 16 weken zwanger van hun tweede kindje. Was hartstikke gezellig. We hebben van hun onder andere een heel stoer spijkerjackje gekregen. Kan hij volgend voorjaar waarschijnlijk aan.

Ben nu aan het proberen om Aiden zijn middagdutje in zijn wieg boven te laten doen ipv in de kinderwagen in de woonkamer. Maar dat wil mijnheertje nog niet. Vanmiddag geprobeerd. Om 12.00 uur flink laten drinken uit mijn borst. Ik zat toen al in onze slaapkamer op mijn bed met de gordijnen dicht. Hij viel in slaap. In de wieg gelegd, maar hij werd gelijk klaarwakker. Had waarschijnlijk zoiets van: wat moet ik hier nu al? Het is toch nog geen nacht? Ben een uurtje met hem bezig geweest. Telkens speentje gegeven, maar hij bleef maar wakker. Toen maar weer mee naar beneden genomen. Morgen wel weer opnieuw proberen. Zal vanzelf wel een keer lukken, neem ik aan. Hoop ik...

Assje: is helemaal niet zo erg hoor om hier lekker van je af te schrijven.

Ook ik vraag me soms wel eens af of we het allemaal wel goed doen. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat andere mensen al een heel ritme/schema met hun kindjes hebben. Maar ik geef borstvoeding op verzoek en let daarbij dus eigenlijk helemaal niet op de klok. Dan is het ook een beetje lastig met het inplannen van bijvoorbeeld een middagdutje. Als hij slaapt, dan slaapt hij dus en als hij honger heeft, krijgt hij de borst. Tussendoor af en toe even spelen in de box of even in zijn wipstoel. Met de fles werk je op tijden en kun je dus eigenlijk precies zeggen van "zus en zo laat de fles en zus en zo laat middagdutje. Als hij wakker is, verschonen en weer de fles en dan even spelen". Dat bedoel ik dus.

Ik denk dat het dus ook veel handiger is als ik straks weer aan het werk ga, dat ik dan volledige flesvoeding ga geven. Want hoe moet ik anders aan de oppas vertellen wanneer hij moet eten (afgekolfde melk) en slapen? Word daar nu al onrustig van.

5. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier ook geen schema hoor.
    want ik geef ook borstvoeding op verzoek.
    laatst was ik beetje boos/teleurgesteld/verdrietig.
    2 buren hadden gezegd tegen mn vriend dat yannieck een beetje geel eruit zag, dus dat er waarschijnlijk geen voeding in mn melk zat.
    dus ik zei al tegen mn vriend als er geen voeding in mn melk zit waarom groeit hij dan zo goed.
    en als er geen voeding in zat, slaapt hij 's avonds ook geen 4uren tussen de voeding en 's nachts in het nu 5 en heel soms 6 uren.
    dus het gaat de goede kant op.
    overdag slaapt hij alleen heel weinig.
    echt hazeslaapjes.
    behalve als hij bij mij slaapt dan kan hij zo uur tot anderhalf uur slapen.
    tis nu al mama's kindje hahaahahahaha

6. Be Happy

LE: dat had ik laatst eens met mijn schoonmoeder. Een schat van een mens trouwens, daar niet van, maar toen kon ik haar wel even door de telefoon heen trekken....Aiden had een regeldag en kwam constant voor een voeding. Dus ook de nacht daarop. Zei mijn schoonmoeder (die zelf vroeger ook borstvoeding gegeven had aan haar kinderen) in een telefoongesprek tegen mijn vriend: "Hoe ziet de afgekolfde melk er dan uit? Is het net magere melk? Want dan zit er waarschijnlijk niet meer genoeg voeding in de borstvoeding. Dan moeten jullie maar overstappen op flesvoeding." Hallo zeg! Het waren regeldagen. Bestonden in haar tijd waarschijnlijk nog niet ofzo. Voelde me toen enigszins beledigd en gekwetst. Temeer omdat Aiden dus ook ontzettend goed groeit!

Aiden slaapt de ene dag overdag trouwens wel goed en de andere dagen ook alleen maar hazenslaapjes van een half uurtje ofzo. Hij ligt nu wel al anderhalf uur heerlijk te ronken trouwens.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Be happy en mariska , al in maatje 62! goed he! wat gaat dat hard! hier nog wel eens maatje 56 aan... (alleen vestje wat wat groot uitvalt) voor de rest broekje maat 62 en truitjes ook eigenlijk. Hij is bijna 68 cm en kan dan een maatje groter aan!
    heb al een box vol met te kleine kleertjes :)

Assje , is best lastig he! wat een baby aan moet. Want vooral met dit weer is het soms best wel koud en als de zon dan schijnt is het weer warm. momenteel heb ik een dik jasje (eigenlijk een vest idee zeg maar, maar dan warmer)

LE , maar worden babys dan geel? als ze geen voedingsstoffen binnen krijgen? dacht dat geel worden altijd te maken heeft met de lever?
    lekker laten kletsen hoor! ;) fijn dat hij zo goed groeit!

Be Happy, hier ligt jochie eigenlijk al vanaf zn geboorte op zn kamertje te slapen! de eerste maanden in de kinderwagen bak in bed en eigenlijk al vrij vlot in bedje. Vind het ideaal! kan ik zelf ook beneden wat doen.
    BE happy hoop dat hij snel wat rust vind op zn eigen kamertje. zal idd wel erg wennen voor hem zijn!

En natuurlijk alvast heel veel succes voor 5 sept!
    sterkte met jullie gesprek!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    elmo wat ontzettend jammer zeg van jullie weekendje weg....
    maar leuk idee om er es samen op uit te gaan....
    parijs miss een ideetje? :D:D:D

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihi ik hoor een boos mannetje hier naast.....

en er wordt weer heel wat op de grond gegooid vanuit zn bedje hoor ik alwel ;)

10. Be Happy

Dank je! Dat is vandaag. Mijn vriend gaat trouwens alleen heen vanuit zijn werk in Groningen. Het is overigens een gesprek met de anesthesist. Dan moet hij een vragenlijst invullen voor de operatie. (Of hij ergens allergisch voor is, medicijngebruik, eerdere operaties etc.).
    Mijn vriend had al bij de chirurg aangegeven dat hij zo snel mogelijk geopereerd wil worden. Waarschijnlijk wordt dat eind oktober/begin november.
    (Ik was het trouwens al helemaal vergeten....:):):) Goed dat je erover begon. Beetje raar als ik bij thuiskomst van mijn vriend straks vergeet aan hem te vragen hoe het in het ziekenhuis was. Mijn hoofd is soms net een zeef momenteel.)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bv is zo mooi....maar je wordt doodziek van iedereen die er een mening over heeft. Het is bijna absurd als je langer dan 3mnd geeft. Ik heb 13mnd op verzoek gegeven...met 3dagen werken per week.

12. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja iedereen heeft commentaar als je bv geeft ja.
    ik heb 18 mnd bv gegeven aan mn dochter en werkte ook 3 dgn per week.
    ik moest op mn werk kolven op de wc:$:$:$
    want werkte in bloemenwinkel.
    en als ik langer dan kwartier bezig was, kreeg ik al gezeik dat het lang duurde.
    amber was toen half jaar oud.
    en toen kolfde ik 3x op het werk.
    later kolfde ik maar 1x.
    terwijl ik van kwart over 8 tot 6 op het werk was.
    (maar ja niemand daar had kids dus ja)

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Dat hele borstvoeding is bij mij ook in de soep gelopen door een hoop gezeur van veel mensen. Ze maken je alleen maar onzeker. Ben nu uiteindelijk helemaal overgegaan op de fles.
    Maar weet nu wel dat ik bij ons volgend kindje er wel opnieuw mee wil gaan beginnen en dat ik dan ook betere hulp erbij wil hebben.
    Maar ja das achteraf.

Mw ligt in haar wipstoeltje naar rtl boulevard te kijken, ze heeft er schik in haha

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maris..zei ik toch. Ging bij mij precies zo. Ik raad anderen nu ook altijd een Lk aan. Bv geven is meer dan alleen goed aanleggen.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja je had helemaal gelijk. Ik had geen recht meer op een lactatiekundige ik had dat gelijk vanaf begin moeten aangeven. Wat ik dus zeer zeker de volgende keer ga doen.

Hey Behappy,konden ze ookvertellen wanneer je man geopereerd gaat worden?

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan een lk altijd bellen hoor!!

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @LE en Mariska Lekker laten kletsen! Wat er is toch veel bemoeizucht als het om baby's gaat. Denken zulke mensen soms dat iedereen behalve zij zelf achterlijk is? ;) Als ik zo om me heen kijk kan elke gek een kind opvoeden dus ik twijfel niet aan mezelf. Als er iets niet goed is dan zie je dat echt wel en je kunt zelf best bedenken hoe je dan actie onderneemt. Van naar anderen luisteren krijg je alleen maar onnodige stress. Vertrouw op jezelf en leg een knoop in je oren ;)

@BeHappy Ik vind het nog vies tegenvallen hoor, een schema! In het ziekenhuis wilden ze graag dat ons zoontje op 6 flessen per dag komt, dus elke 4 uur. In praktijk blijkt echter dat hij in de nacht met 4 uur af kan maar tussen 12 in de middag en 12 in de nacht toch echt liever elke 3 uur wat minder heeft. Dus nu zijn we terug op 7 ;) en ik voed eerder als hij erom vraagt en later als hij zich niet zelf meldt, met een marge van maximaal een uur eerder of een halfuur later omdat het anders wel erg onregelmatig wordt.

Hij ligt nu met de buik op mijn arm, volgens mij heeft hij krampjes. Hij blijft maar gillen, ook na eten, een schone luier en aandacht. Af en toe schiet hij ineens in een huilbui en hij laat veel scheten, je hoort zijn buikje borrelen. We weten niet meer wat we ermee moeten :( Ik hoop maar dat er nog geslapen wordt vannacht!

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    assje wat rot...
    cinababy hielp bij ons heel goed! verkrijgbaar bij drogist!
    sterkte!!!!

be happy , idd! het is vandaag 5 sept..
    ben er niet helemaal bij ;)
    hoop dat er meer duidelijkheid is?
    echt spannend hoor!

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    assje , kun je nu natuurlijk niet meer kopen...
    miss helpt aaien over zn buikje?
    ach zo zielig he!
    hopelijk gaat het straks over en kunnen jullie lekker slapen.

20. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Arme jochie was net zo van streek dat hij helemaal rood aanliep! Hij is in bad geweest en ik heb hem wat vaker kleine beetjes eten gegeven zodat hij niet te vol raakt. Beetje gemasseerd met olie, warm pakje aan, in een doek gewikkeld en nu slaapt hij :) Ik hou hem lekker hier vast tot de 12 uur fles en we warmen ondertussen zijn bedje voor met een kruik. Warmte werkt vaak goed bij buikpijn.

Deel Deze Pagina