De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    och wat zielig zeg!
    Hoe is het gegaan Assje? nog wel een beetje kunnen slapen?
    En hoe gaat het vandaag?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooow ja , ons popie zit nu in de kinderstoel! zo'n kleintje van de Ikea! met lekker kussentje in zn rug. Hij vind het GEWELDIG! ik zet em ook wel eens voor het raam.
    hij at gisteren voor het eerst mee met ons aan tafel, zo leuk! en goed eten..... hij vind het allemaal maar wat lekker en interessant!

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Leuk Ella! :D Fijn dat hij zo enthousiast is, ik verheug me nu al op die tijd als ik jouw verhalen zo hoor.

Hier is het na mijn laatste bericht goed gegaan. Ik ben uiteindelijk zelf in slaap gevallen van half 12 tot 1 :) met hem in mijn armen. M'n man heeft me toen wakker gemaakt en we hebben om 1 uur nog een fles gegeven. Hij meldde zich zelf weer om 6 uur dus sliep een uurtje langer dan normaal, hij was vast ook moe van het huilen. Vanmorgen hebben we hem om 9 uur wakker gemaakt voor eten en straks om 12 uur weer en dan zitten we terug op schema. Ik heb hem drupjes voor de buik gegeven en dat lijkt te werken, hij ligt nu steeds lekker te dutten. Hopelijk blijft het vanmiddag ook goed!

Ik ben trouwens wel erg blij met hoe het gaat! Ik was bang dat ik snel zat zou worden van een huilend kind, maar het valt me enorm mee. Hij huilt niet op extreem volume en ik vind het goed te doen. Gisteravond heb ik alles alleen gedaan, ik wilde dat omdat ik straks ook alleen ben met hem overdag. Als hij dan huilt kan mijn man het ook niet even overnemen. Het ging me beter af dan ik gedacht had :) ik ben best trots op mezelf.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Assje, wat goed van je! Super hoor dat alles goed gaat en dat je alles dus goed hebt kunnen regelen met betrekking tot zijn krampjes. Hier even Infacol geprobeerd, maar daar waren we niet kapot van. We zijn toen gauw overgestapt op Cinababy. Dat helpt veel beter (zoals Ella ook al aangeeft).
    En inderdaad, daar had ik nog niet bij nagedacht. Want je kunt wel een schema hebben met flesvoeding, maar wat als je kindje tussendoor honger heeft? Of op het tijdstip van het flesje juist helemaal niet?

Ons manneke was gisteren erg rustig. Veel slapen. Vandaag juist het tegenovergestelde. Vanmorgen was hij overstuur. Geen idee waarom. Ik was aan het stofzuigen tot het tot me doordrong dat ik Aiden hoorde huilen. Heb hem maar gauw getroost. Vind het zo zielig zo'n kleintje met traantjes....:( Hij ligt nu naast me in de wipstoel.

Ella: ook ik ben wel benieuwd hoe dat is als wij straks met ons drietjes aan de eettafel zitten. Lijkt me ontzettend gezellig in elk geval!
    Wat dat betreft, ben ik ook wel nieuwsgierig hoe Aiden er uit ziet als hij wat ouder is. Welk kleur haar hij dan heeft, of hij meer haar heeft (vast wel, want hij is nu nog een beetje kaal), of zijn oogkleur nog veranderd (nu nog grijsblauw)....

Over mijn vriend:
    Hij krijgt vanzelf bericht van het UMCG wanneer hij geopereerd zal gaan worden. De verwachting is eind oktober/begin november.
    Gisteren had hij een gesprek met de anesthesist over de operatie. Hij moest ook bloed laten prikken, zijn bloeddruk werd gemeten, zijn hart werd gecontroleerd en hij moest een vragenlijst over zijn medische geschiedenis en medicijngebruik in vullen.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Assje wat ontzettend goed! je mag idd echt trots op jezelf zijn!
    wat fijn dat je je niet snel ergert aan het gehuil! Enne super dat hij zo lekker doorslaapt!
    Heb je nu ook cinababy voor het geval dat?
    echt zielig he die kleintjes met zoveel krampjes!
    ooo het is zo leuk idd, hij reageert zo lief en zo alert! hij vind het in de kinderstoel geweldig! maar ik zet hem er hoogstens 10 min in , want zn zitfunctie is nog niet helemaal optimaal. Al kan hij in die kinderstoel niet omvallen hoor! tis een kleintje , maar erg handig! met een dik zacht kussentje erin (alles van Ikea)

Be Happy , wat spannend allemaal. Fijn dat het gesprek goed ging. Nu wachten op een oproep?
    oooo wat zielig van Aiden. Soms zijn ze zo overstuur he en weet je eigenlijk helemaal niet wat er aan de hand is. Is hij nu weer wat rustiger?
    wb flesvoeding , ik zou me niet zo heel druk maken over de schema's! Aiden komt echt wel als hij honger heeft. Mijn ervaring is dat hij soms wat later en soms wat eerder kwam voor een fles , maar eigenlijk weken die tijden niet eens zoveel af , als toen we het echt volgens schema deden.
    Soms idd wat minder trek als wat er in de fles zit. Maar ook dat is niet erg , wel natuurlijk als hij ineens extreem minder drinkt. Maar met FV maak je nu eenmaal een hoeveelheid klaar. En met Bv weet je ook niet echt hoeveel hij drinkt toch?
    Hier drinkt mannetje soms ook de ochtendfles leeg (200cc) maar in de meeste gevallen laat hij 60cc staan. (hij krijgt sochtends trouwens 3 schepjes bambix ontbijt door zn melk, dat vult ook)
    de 1200 fles drinkt hij altijd helemaal leeg (200cc) om 1000uur fruithapje met een bambix berekoekje erdoor heen.
    Om 1630 200cc melk , maar dat drinkt hij ook nooit helemaal op , hij laat vaak 40cc staan. Rond 1800 een bordje eten en rond 2000 ook weer 200cc nutrilon. (tegenwoordig met 1 schepje bambix erdoorheen , omdat hij nu ook een avondmaaltijd krijgt) Meer voor de smaak zeg maar.
    Ook dit drinkt hij vaak niet helemaal op.

Heb wel het idee dat hij genoeg binnen krijgt en als hij meer honger heeft (wat hij overigens nooit heeft) dan hoor ik het vast wel! ;)

wat ik ook wel eens deed is de fles in gedeeltes geven. Eerst 80cc , dan wilde meneertje niet meer (hij drinkt soms ook zo tergend langzaam haha) En dan even in de box/ of op speelkleed en dan zette ik de fles altijd in de flessewarmer. Na een half uur gaf ik dan het restant en dan drinkt hij vaak alles wel op! Krijgt hij toch een hele fles , maar dan in gedeeltes!

enne wbt dat haar , dat komt helemaal goed hoor!
    hier al veel donkerbruin haar. heb het idee dat het elke dag meer en dikker wordt!
    doe er soms ook babygel in. staat zo schattig!
    maar banaan blijft beter plakken in zn haartjes :D:D:D
    dus na een fruithapje (vaak gepureerde banaan met berekoekje erdoor heen) dan zit zn haar altijd het mooist! :D

6. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nee wij hebben Kindicol van VSM en dat werkt ook wel goed. Het maakt de ontlasting zacht, hij had namelijk een paar keer echt een heel taai klein stukje poep. Toen die druppels gegeven en ineens had hij een luier vol :p Toen huilde hij ook minder, ik stopte ermee want ik dacht dat het over was en de dag erop had hij dus weer last. Nu loopt hij weer netjes door. Maar misschien is die Cinababy ook wel fijn om te proberen. Waar is die van?

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Assje , volgens mij is Cinababy van VSM , was vlgs mij 7,95 euro!

hoe gaat het nu?

Ben trouwens ook weer eens erg benieuwd hoe het met Cos is???

8. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb Cinababy inmiddels gevonden en net gestart met proberen. Vanmorgen had ons zoontje enorme last van zijn buik, hij heeft twee uur gehuild :( en maar borrelen vanbinnen.
    Hij was sinds gisteravond ook ineens enorm aan het schrokken en morsen met de fles, ook veel meer drinken dan normaal en daarna spugen. Andere fles geprobeerd maar dat hielp niet, toen hebben we een dental speen gehaald en daar dronk hij net mooi langzaam en bijna lekvrij mee :)

Ik ben zelf vandaag bij de gyn geweest voor controle, eigenlijk moest dat na 6 weken maar het was iets vervroegd ivm de medicatie voor de bloeddruk. Ik had namelijk het idee dat ik daardoor nu een lage bloeddruk kreeg, was al een paar keer onderuit gegaan! Dus nu mag ik stoppen, litteken zag er volgens de gyn mooi uit. En ik mag de komende 9 maand niet zwanger worden. Nou dat was ik ook even niet van plan :p

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    assje super goed dat de controles goed zijn!!
    hihi de eerste 9 maanden niet zwanger worden? ik mag een jaar niet zwanger worden! (na de geboorte dan)
    best apart he al die verschillende dingen die ze dan zeggen.

Super dat de dental speen wel goed werkt!!!
    wat zielig zeg dat hij zo pijn heeft in zn buikje.
    hoe gaat het met de cinababy?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na een ks zegt de 1 een half jaar en de ander vaak een jaar... Tjah, naar je lichaam luisteren denk ik.

11. Be Happy

Hmmm....en bij mij hebben ze er met geen woord over gerept...! Mag blijkbaar direct weer zwanger worden na mijn keizersnee....;)

Moet er sowieso niet aan denken om nu al weer zwanger te zijn. We wachten daar lekker mee tot medio volgend jaar. Als alles goed gaat, gaan we dan voor een tweede.

En inderdaad: hoe is het met Cos?

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan is het ook nog de kunst weer zwanger te worden inderdaad...ik mocht me pas na een jaar weer melden voor IVF dus die KS had er niet zoveel mee te maken.

13. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Apart Be Happy! Jij was toch ook in Assen? Welke dokter had je? De mijne werkte echt een paar punten af, gaf ook de mogelijkheid tot informatie over anticonceptie als we dat wilden. Voor mij hoeft dat niet want ik heb me er al erg in verdiept nadat ik stopte met de pil omdat ik geen hormonale anticonceptie meer wil gebruiken, maar ik vind het wel een goede zaak dat het aangegeven wordt.

Ik wil vandaag eens proberen hoe het staat met mijn zelfredzaamheid. Mijn man moet maandag weer aan het werk :$ Dus straks maar eens kijken hoe ik me red met de auto en boodschappen doen.

14. Be Happy

Assje: ik had gynaecoloog dr. Glas. Maar de keizersnee werd verricht door iemand anders (een vrouwelijke gynaecologe, ben haar naam even kwijt...), omdat dr. Glas toen met vakantie was.
    Ze zullen het vast vergeten zijn om het tegen mij te zeggen. De verloskundige heeft het overigens nog wel met mij gehad over anticonceptie. Ze zei tegen mij: je zult niet de eerste zijn die denkt dat je met borstvoeding niet zwanger kunt worden. (Nou weet ik ook wel dat dat geen anticonceptiemiddel is!). Ik heb tegen haar gezegd dat wij condooms gaan gebruiken. Na jaren aan de pil te zijn geweest en toen nog heel veel hormonen te hebben gebruikt om zwanger te kunnen worden, ben ik voorlopig wel klaar met al die hormonen!

Voor geinteresseerden: filmpje van Aiden in de box en dat hij zijn hoofdje omhoog houdt:
    http://www.youtube.com/watch?v=v-6cajJh-UM

:D

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    be happy wat een leuk filmpje!!! en wat kan hij dat al goed. ook leuk om je stem te horen , althans neem aan dat jij dat bent die filmt? Kom jij uit het zuiden van het land?
    Gezellige box ook! herken heel veel speeltjes hahaha

Assje en hoe is het gegaan vandaag? Best wel weer wennen he! die wetenschap dat je man straks ook weer aan het werk gaat. ik vond dat zelf helemaal geen leuke dag , mn man had 2 weken vanaf de geboorte vrij genomen en die weken zijn echt voorbij gevlogen. zag er echt tegenop dat hij weer aan het werk ging! maar alles ging/gaat prima!
    Hoe ging het met de auto en boodschappen doen?

16. Be Happy

Hahahaha, grappig zeg..:D Nee, ik ben een geboren en getogen Assenaar.
    En dat was mijn stem inderdaad.

17. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    gisteren met de kids naar het cb geweest.
    amber (2,5jr precies) is bijna 17 kg en 98 cm, dus lang en zwaar.
    maar niet te zwaar en daar hadden ze me de vorige keren elke keer mee bang gemaakt.
    alles is in proporties bij haar.
    ze is gewoon grof gebouwd, grote handen, grote voeten enz enz.

yannieck is nu 63 cm en 6960 gram.
    dus een grote beer haha.
    prikjes vielen ook mee. hij huilde even toen de spuit erin ging en toen de spuit eruit ging was het weer goed.
    haha
    hij sliep wel wat meer gister maar dat vinden wij helemaal niet erg.

vandaag was ambers eerste schooldag (peuterspeelzaal)

rugzakje, fruit en drinkbeker had ze mee.
    ze had er veel zin in.
    alleen toen ik wegging moest ze wel huilen, alleen dat was na een minuutje alweer over.
    ze heeft lekker gespeeld en gezongen. en toen het half 12 was en ik haar weer ging ophalen was het mama je bent er weer haha.
    zo lief.

18. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Met cos gaat het wel goed hoor.

Het is een hele warrige drukke week geweest ik zal even kopieren wat ik in het andere topic schreef..

Gisteren bij de VK geweest ze zouden gaan strippen.. Ineens bedacht ze dat ze me terug overdraagt aan het ziekenhuis. Omdat ze het bevallen onder hun controle te risicovol vinden met mijn rug ...

Ik baal als een stekker ik wilde erg graag thuis bevallen dat kan ik wel op mijn buikschrijven. Ook vind ik het heel jammer dat ze er nu pas mee komen. Terwijl ik daar pas net 10 weken onder controle ben. Dan had ik beter in het UMCG kunnen blijven.

Ik zat er gisteren ook echt even doorheen. We kregen ook zo weinig informatie waarom ze het zo doen.

Ik moet morgen om 9 uur in het UMCG zijn en dan eens horen wat de gyn zegt... Ik wil in elk geval wel heel erg graag weten wat er in de verwijsbrief van de VK staat.

------------

We hadden om kwart over 9 een afspraak om 11 uur waren we nog niet aan de beurt. Dus maar ff gevraagd ja was niet goed gepland weet ik veel. Dus eindelijk tegen half 12 aan de beurt heel kort gesprek. Ze wisten daar niet goed waarom ik weer terug was bij hun...Behalve dan dat de zwangerschap zwaar was.

Ze hebben helemaal niks gecontroleerd niet eens mn bloeddruk. Ze vond dat ik maar met een pijnstiller moest bevallen en dan wel een ruggenprik. Dat terwijl ik al meerdere keren had aangegeven dat ik dus rugklachten heb en ineens werd het spoed en moest er naar gekeken worden.

De hele zwangerschap heb ik aangegeven bij de gyn en de vk dat ik rugklachten heb ze hebben er zelf een verslag van wat er precies is gebeurt. Er is geen haan die dr naar kraait en nu ineens moet er van alles weer anders...

Toen moesten we weer wachten want die afdeling had net pauze .. Mochten we om kwart over 1 weer terug komen. Toen had ze dus gebeld met de anesthesist om die naar mn rug te laten kijken of een ruggenprik wel gezet kan worden. Omdat de fractuur op die plek zit waar die gezet moet worden.

Ja we konden wel om half 4 terecht.. Ik heb bedankt want we zaten er immers al eventjes maar gelukkig haha. Dus nu kan ik morgen daar terecht dan gaan ze kijken of dat allemaal kan.

Maandag moet ik dan weer terug naar de gyn. Mischien dat ik dan wel gewoon normale controle krijg ? Wie weet.

Het is erg warrig allemaal en ik weet het ook allemaal niet zo goed ...

-------------------

Ik ben weer terug uit het UMCG de anesthesist heeft onderzoek gedaan en mijn rug bekeken. De prik kan wel gezet worden. Zeker of het pakt zijn ze niet omdat er veel oneffenheden zijn. Dus dat is afwachten op dat moment zelf.

Toen werd ik gebeld door mijn eigen VKpraktijk hier in de buurt. Er werken daar 2 VK's en degene die mij altijd behandelt die belde. Die vond de nieuwe ontwikkelingen zo niet bij mij passen. Omdat we natuurlijk de bevalling uitgebreid besproken hebben. Ze had telefoon gehad van het UMCG dat ze voor 39 weken sowieso niks willen doen..

Daarom belde ze omdat ze nog steeds van mening is dat ze moeten gaan helpen het heeft weinig zin om iemand met zulke rugklachten door te laten lopen tot het einde zijn haar woorden. De baby is er klaar voor die kan qua groei en gewicht komen.

Ze heeft daarom gebeld met Winschoten ziekenhuis en die geven aan dat het helemaal niet gek is om iemand te helpen die zulke klachten heeft. Ze doen het natuurlijk niet zomaar. Maar op basis van de gegevens en de gehele zwangerschap genomen zijn ook de gynnen daar van mening dat het genoeg is.

Ik ga Dinsdag naar winschoten daar heb ik dan even een gewone controle omdat ik daar nog nooit geweest ben en maken ze dan gelijk een afspraak om in te leiden. Ws gebeurt dat dan ook die week. Dan is het mannetje ook 38 weken prima dus !

Ik moet maandag nog wel naar het UMCG voor controle daar ga ik wel heen op aanraden van de VK. Wie weet hebben ze op basis van het gesprek met de anesthesist hun mening bijgesteld.

We gaan het allemaal zien dus.

Ik ben nog steeds wat HUH achtig van alles het is zo van het een naar het ander. Maar andere kant mijn hele zwangerschap is zo geweest. Voor nu geniet ik ondanks van de pijn nog maar eventjes van mijn buik want hoelang die er nog zit is de vraag haha.

Dat laatste is vandaag geweest.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    COs , wat ontzettend verwarrend allemaal zeg!
    hopelijk krijg je maandag in het umcg te horen dat ze hun mening hebben bijgesteld.. en dat je dan niet meer naar Winschoten hoeft. Tuurlijk is het fijn dat die optie er is. maar je gaat zo wel van de een naar de ander....
    spannend hoor!
    miss ben je dus vlgde week mama!!!! :)
    geniet idd nog maar ff lekker van je buik.

He en trouwens idd erg raar hoor , je gaf altijd je rugklachten aan en er werd niets mee gedaan en nu ineens al die haast zeg maar... kan me voorstellen dat jullie daar helemaal door zijn overvallen!

Be Happy , oo hahaha nou ja zoveel verstand heb ik ook niet van dialecten! Miss is dat het ''drents'' dat ik dan hoor?? vind dat wel een grappig dialect.
    Hoe is het vandaag met Aiden?

hier ontzettend moe ;) gisteren nogal laat in bed.... (3 uur) en vanmorgen om 07uur weer naast mn bedje! ga nu nog maar ff liggen. ;)

20. Be Happy

Cos: wat een toestanden zeg zo aan het einde van je zwangerschap! Hoop op betere berichten voor je. En...dat je gauw je kindje in je armen mag houden!

Ella: ik kan niet echt Drents praten. Maar mijn ouders spreken wel echt plat Drents. Sommige woorden zijn wel ietwat Drents. Ik hoorde mezelf trouwens "houwen" zeggen ipv "houden". Was mij nooit opgevallen. Nu dus wel....:)

Met Aiden gaat het erg goed. Zonet zijn we met mijn ouders, zusjes + aanhang uit eten geweest (brunchen bij Vd Valk). Dit nog naar aanleiding van mijn moeders 60e verjaardag in mei. Cadeautje van ons zeg maar voor onze ouders.
    Aiden sliep eerst een hele poos en daarna was hij nog een tijdje wakker. Hij heeft niet gehuild ofzo. Zat mooi rond te kijken. Dus die kun je wel mee uit eten nemen...:D

Afgelopen nacht vloog er opeens door mijn hoofd: misschien dat A. (een van mijn twee zusjes; diegene die zo'n rottige ervaring had in het ziekenhuis na haar bevalling en een trauma op had gelopen) wel gaat vertellen dat ze zwanger is van hun tweede kindje. Geen idee hoe ik daar zo op kwam. Hun oudste is in mei 2 jaar geworden.

Dus...we zitten aan tafel. Zegt mijn zusje opeens: ik moet jullie wat vertellen. Jaja....Ik kreeg een soort deja-vu. Heel gek. Ze is dus zwanger van hun tweede kindje! In april krijgt Ruben een brusje. Geweldig nieuws dus!

Was wel grappig. Mijn zusje A. was vorige week op vakantie geweest naar hetzelfde appartementencomplex als mijn ouders. Die waren daar ook vorige week. Ruben was samen met mijn zusje en mijn ouders aan het strand.....Zegt hij opeens: mama heeft een baby in de buik! Eigenlijk was A. van plan om het nog even geheim te houden tot de 12-wekenecho, maar daar was Ruben het schijnbaar niet mee eens.

Deel Deze Pagina