Gefeliciteerd met je zus Behappy, wat grappig dat je het al aan voelde komen. Erg leuk filmpje van Aiden, mooi om te zien en het horen van die kreunende geluidjes. Wanneer moet jij weer werken? en hoe ga je het doen met Aiden dan? Jeetje Cos wat een verhaal en wat vervelend dat je steeds maar moest wachten. Begreep dat je vandaag nog weer naar het umcg moest, ben benieuwd wat ze zeggen. Succes Meis. Hey Le, hoe gaat het nu met Amber, went ze er al een beetje aan dat ze daar heen wordt gebracht en weer wordt opgehaald of moet ze nog wel huilen. Lijkt me als moeder ook best wel een stap, kan er nu al wel tegen op zien dat ik volgende maand Jasmijn naar de kdv moet brengen Hoe gaat het met de rest? Hier alles goed, lekker druk, maar wel genieten. Ik wordt veel door mensen aangesproken als ik Jasmijn in de draagdoek heb. Vinden het allemaal zo vertederend. Gisteren nog een oudere dame, die zei ik wou dat ze dat soort dingen vroeger hadden, lijkt me zo heerlijk om je kleintje zo dicht bij je te dragen. Over 2 weken weer naar het cs, kan nu al wel weer op zien tegen de prikjes.
Be happy dat is bijzonder zeg! wat leuk! leuk dat je weer tante wordt!!! Mariska , wat leuk he zo'n draagdoek! logisch dat je er veel aanspraak op hebt!!! ooo wat erg he die prikjes... kan me voorstellen dat je er nu al tegenop ziet! Cos hoe is het met jouw?? ben erg benieuwd! Hier alles ok , best druk eigenlijk! zal zo ff voeden!
Ik weet eigenlijk nog niet of ik uberhaupt wel weer aan het werk kan. Wil heel graag, maar er moet net werk voor me zijn. Uitleg: ik had voordat ik met zwangerschapsverlof ging een tijdelijk contract. Tot het begin van mijn zwangerschapsverlof dus. Mijn werkgever (een makelaarskantoor) heeft een paar keer aangegeven mij graag weer terug te willen hebben na mijn verlof (per 5 oktober aanstaande), maar er moet net werk genoeg zijn. De huizenmarkt is momenteel niet je van het helaas.... Heb ook al bij mijn werkgever aangegeven dat ik het liefst weer voor 20 uur per week aan de slag wil, maar dat 16 uur per week ook bespreekbaar is (mocht er geen werk genoeg zijn). Dan heb ik immers weer werk. Ik heb namelijk mijn (aanvullende) WW-uitkering ook al helemaal opgemaakt. Dat zou betekenen dat ik in de bijstand terecht zou komen. En de vraag is of ik daar recht op heb gezien het inkomen van mijn vriend. Maar we hebben mijn inkomen wel nodig, anders kunnen we alle kosten niet betalen. Dan zou ik eerst van mijn spaargeld moeten rondkomen en hopen dat ik snel weer elders aan de slag kan (met mijn 15 jaar ervaring, alleen op makelaarskantoren.......). Zie in deze tijd maar weer eens in de makelaardij aan de slag te komen. Zucht. Maar we blijven positief! Hoop volgende week te horen of ik terug kan komen of niet. Dan wil ik even een bakkie doen bij mijn werkgever. En ook ik zie op tegen het volgende CB-bezoek, ook heel toevallig over 2 weken. Mijn vriend wil altijd graag mee (als dat mogelijk is op zijn werk), maar dit keer heeft hij cursus en moet ik alleen met Aiden. Mijn moederhart doet letterlijk pijn als hij die prikjes krijgt. Kan het bijna niet aanzien. Kan zo wel meehuilen.....Ik zie die prikjes echt als een noodzakelijk kwaad. En die aanspraak.....Overal waar ik kom met Aiden in de kinderwagen, trek ik de aandacht. Of....HIJ trekt de aandacht. Hij huilt niet, ligt gewoon heerlijk in zijn kinderwagen of in de Maxicosi op dat onderstel. Maar hij trekt mensen aan ofzo. Gelukkig zitten ze niet aan hem, maar ik krijg wel leuke dingen te horen als: wat een leuk kindje! Kijk eens wat lief! Och, wat een klein babietje nog! Wat schattig zeg! Gisteren ook bij VD Valk. Alle mensen die langs hem liepen om eten op te halen, gingen hem even bewonderen. Dan ben je als moeder wel even trots hoor!
Nou, dan maar hopen dat de baas goed nieuws voor je heeft. Ik hoop dat er werk genoeg is dat je kan blijven. Spannend hoor. Hier ook zo´n supertrotse moeder hoor. Geniet van alle aandacht die mijn mooie dochter krijgt. Heb om half zeven vanavond haar fles gegeven. Net als de andere avonden, maar sinds een paar dagen krijg ik haar daarna met moeite om 22 uur wakker. Ze drinkt dan ook maar heel weinig van die laatste fles. Maar ik denk dat ze nog te jong is om die laatste er al af te halen. Zal over twee weken even met cb overleggen wat ik er mee moet. Gisteravond sliep ze om 23 uur en was ze vanmorgen weer om 6 uur wakker. Wel lekker hoor.
mariska , fijn dat ze doorslaapt!!! Be happy , oo wat vervelend zeg! met je werk. Hoop dat ze werk voor je hebben....!! wanneer krijg je daar uitsluitsel over? Of weet je dat nog niet? Heerlijk is het he , met je kindje lekker buiten wandelen! hier ook erg veel aanspraak! maar meneertje spreekt zelf ook mensen aan! (lachen , gillen en brabbelen)
Be happy: gefeliciteerd met je zus en succes met het verloop in de makelaardij! Fijn hier zoveel goede dingen te lezen...al is het wel rustig hier haha
Tis zeker rustig hier, iedereen druk doende met alle nieuwe wereldwonders. Vraag me af wanneer ik weer ga menstrueren. Niet dat ik het mis hoor Zal even beetje opruimen. Vriend was laat thuis, had pech met de auto. Maar de anwb heeft hem weer aan lop gekregen, we hebben maar wat chinees gehaald. Hmmm lekker. vrijdag gaat hier de kabouterbos open, misschien leuk om met je jongens heen te gaan Elmo. tis vrijdag en zaterdag van 6 tot half 10 savonds. Plop (= vriendlief) , lui, klus en kwebbel zijn er ook.
Ow leuk Maris, van die kaboutertuin! Had het in de krant gezien. Afgelopen zaterdag is man ook met Ruben en nichtje in het donker door het dorp gereden...ze waren erg laat thuis maar vonden het prachtig. Helaas was de tuin nog niet open toen! Wij zijn druk aan het verven thuis, vandaar wat weinig online. ow, balen van de auto! Hoop onkosten of valt het mee. Die Chinees is dan weer zalig
Is erg leuk hoor het kabouterbos,zeker een aanrader. Wil het een beetje lukken met verven, zit de schouw al inde verf? De auto viel mee. Vriend ging door een bocht en hoorde ijzer op ijzer dacht ie. Bleek een steentje tussen remschijf te zitten, even hard achteruit rijdenen schoot eruit. Lang leve de anwb. Valt mee dus.
Mariska, wat goed van Jasmijn dat ze lekker de nacht doorslaapt. Aiden niet. Aiden komt nog steeds 's nachts om een nachtvoeding. Hij krijgt om 22.00 uur de laatste fles (kunstvoeding met afgekolfde melk. Hij drinkt dan ongeveer 150 cc op) en meldt zich dan meestal weer rond 03.00 uur. Laatst was het zelfs 04.00 uur (ik helemaal blij!). Afgelopen nacht was hij er weer vroeg bij. Toen meldde hij zich al weer rond 02.00 uur. Zucht. En vervolgens was hij om 04.30 uur opeens weer klaarwakker en had hij wederom zin in eten. Ook bleek hij toen boven zijn luier uit geplast te hebben. Zijn rompertje was nat, dus ik kon hem ook nog eens compleet omkleden..... Ach ja, als hij ons buurjongetje maar niet achterna gaat. Die sliep pas na zijn 1e verjaardag (!) door. Zijn ouders hadden ook al eens advies gevraagd bij het CB, maar die zeiden dat de ene baby nu eenmaal sneller doorslaapt dan de andere baby. En dat is natuurlijk waar. Poepen kan hij wel goed trouwens....Afgelopen maandagochtend had ik hem een schone luier aangedaan, want mijnheer had gepoept. De hele luier zat vol. Affijn, schone luier om en nog even met mama mee naar bed......Lekker bij mama op de borst liggen. Nog even liggen tukken en toen opstaan. Ik voelde aan een van zijn beentjes en die voelde wat klam aan. Ik denk: wat is dat nu weer? Had hij weer de luier vol gepoept, zoveel dat het ding overstroomd was! Zijn beentje onder de poep, zijn handje onder de poep (blijkbaar had hij met zijn handje langs zijn beetje geveegd ofzo), mijn arm half onder de poep, mijn BH onder de poep (met zijn handje bij langs geveegd klaarblijkelijk) en zijn kleding half onder de poep. Kon hem gelijk badderen.
Be Happy , oooo wat erg zeg dat poep verhaal! haha , moest er ook wel een beetje om lachen maarre goed dat zn darmpjes zo goed zn best doen! Hier ook 2maal daags een poepluier! Enne hoop ook dat Aiden snel lekker doorslaapt hoor! tis toch een hele uitputting. Wij hadden echt geluk dat onze kleine na 3 weken al hele nacht doorsliep!!! wij hadden hem tot 4,5 maand ingebakerd in de puckababy , doe jij dat ook? En nog is hij nog nooit wakker geweest snachts , ja 1x om 3 uur , maar dat kwam omdat wij toen de visite uitlieten en het wat een herrie was in de gang. Maar verder slaapt hij altijd door van 2000uur tot 0730. Heerlijk! Mariska , wat leuk zeg kaboutertuin! had ik nog nooit van gehoord! Fijn dat het meeviel met de auto.... niks aan als er veel schade aan is! de komende dagen ben ik er niet... ben in parijs! Ben heel benieuwd hoe het met Cos is??????????? Hoop maar dat alles ok is... xx
Hey meiden, Hoe gaat het hier? Hier thuis niet zo... ben nu al iets meer als een week niet helemaal fit flink aan de diarree ( vk al gebeld maar is een griep zegt ze ) ff uit zieken dus.. Ik heb een vraag..... Miss dat jjulie mij kunnen helpen ... Ik was een beetje aan het rond kijken op het internet... straks als de kleine er is zou ik een ooievaar in de tuin willen hebben net als toen ik mijn zus en broertje werd geboren. ik vind de dingen van nu nog steeds niet mooi.... of ligt dat aan mij?? ..... Ik zou graag jullie mening willen horen ... Ow ja ik ga het zondag ff vragen aan mijn Zwager of hij er anders tegen vergoeding 1tje wil maken voor ons ..... als hun ook niemand weten of moet ik net als iedereen zo'n ooievaar door de raam laten vliegen ( wat ik niet echt origineel vind (((sorry))) ... En mijn vriend maakt het allemaal niet uit.. Die is gewoon lekker nuchter. hi hi.....
Ik zag laatst bij mensen een waslijn met babykleertjes hangen, vond ik ook wel leuk! Die moderne ooievaars vind ik ook erg lelijk. Maar ik zie regelmatig houten staan hier in Assen dus ze zullen hier wel te huur zijn? Wij hadden geen enkele versiering, ik hou daar niet van en was bovendien niet echt in feeststemming toen Ik ben er weer, had even wat computertroubles. Hou het nu kort want de hulpverlening komt zo! Zal straks even updaten.
Hier gaat het steeds beter! Vorige week een paar moeilijke dagen want onze jongen had last van krampjes Maar na wat zoeken en proberen hebben we met Infacol de oplossing gevonden, hij heeft er bijna geen last meer van! Verder begon hij heel vaak om eten te zeuren, had hij net gehad en kon ik alweer een fles maken. Gevolg: hij ging zich volproppen en dan spugen, of knoeide heel erg met drinken. Dat laatste heb ik grotendeels opgelost met een dental speen zodat hij niet meer kon schrokken. Heb het aan de kinderarts voorgelegd en die bevestigde dat het kon komen doordat HA licht verteerbaar is. In combinatie met groeien kan dat ervoor zorgen dat hij steeds trek blijft houden. Ik had zelf van Johannesbroodpitmeel gehoord maar de arts raadde aan op standaard over te gaan. Ze zei dat er onderzoeksresultaten zijn uitgekomen dat HA voeding bij astma geen meerwaarde heeft. Koemelkallergie komt in beide families niet voor. Ik kon volgens haar gerust op standaard overgaan. Dat heb ik dus gedaan en voor de nachten heb ik 'extra' gekocht, voor hongerige kindjes of voor de nacht. Het gaat nu een stuk beter, vannacht zelfs super! Hij sliep eerst 6 uur achter elkaar en moesten we hem wakker maken en daarna ruim 4 uur tot de ochtend. Hij wil wel sinds een paar dagen in de avond ineens vaak achter elkaar (3 keer, om het uur) maar dat is niet anders, het zal wel een groeispurt zijn? Hij krijgt niet teveel dus ik zie er geen kwaad in. Ik ben al lang blij dat hij minder last van zijn buik heeft. En verder gaat het zo z'n gangetje. Ik ben er nog niet echt aan gewend, maar ik vraag me af of de gebroken nachten ooit wennen. Heb nu eenmaal veel slaap nodig Ik vind het ook lastig te bepalen hoe ver hij is en heb geen idee hoe ver hij moet zijn. Wanneer moeten ze bijvoorbeeld kunnen lachen? En wanneer het hoofd omhoog houden? Het is me allemaal echt een raadsel! Het komt vast goed maar ik vind het wel lastig dat ik echt geen idee heb waar we staan Stiekem kan ik niet wachten tot hij kan praten! Ach, zolang hij maar gezond is. Zo en nu even bijlezen!
@ Assje: hoofd omhoog houden hoeft nog lang niet. Bij je eerste bezoek aan het consultatiebureau leggen ze hem wel op de buik en kijken ze of hij al iets kan. Het is al goed als hij zijn kinnetje iets van de grond weet te houden, ook al is het slechts een paar millimeter. Lachen komt ook vanzelf. Weet niet meer precies hoe oud Aiden was toen hij voor het eerst lachte. Ik meende een week of 4/5? Ze lachen eerst zonder geluid, maar er komt nog een moment dat ze met geluid gaan lachen. Dat laatste heeft Aiden nog niet gedaan, maar ik heb het vermoeden dat hij dat een dezer weken wel gaat doen. En dan krijg je het brabbelen/geluidjes maken nog. Daar begon Aiden met een week of 7/8 mee. En nu kan hij op zijn manier met je praten. Hij maakt een geluid, jij doet het geluid na en vervolgens maakt hij het geluid weer. Een soort echospelletje zeg maar. Ook kan hij zijn tong inmiddels uitsteken als je dat voordoet. Heel grappig. Houdt je kindje gewoon lekker vaak bij je en praat zoveel mogelijk tegen hem. Liedjes zingen schijnt ook goed te zijn. En leg hem af en toe in de box op de buik. Er wel bij blijven hoor! Het komt allemaal vanzelf! Aiden had afgelopen nacht weer hetzelfde als de vorige nacht. Laatste voeding (en dat is ook nog speciale voeding voor hongerige baby's/voor de nacht van Frisio) om 22.00 uur en toen kwam hij alweer om 02.00 uur. En daarna om 04.30 uur. Vanavond wil ik eens proberen hem een badje te geven voordat hij zijn laatste fles krijgt. En de nachtvoeding wil ik dan ook maar kunstvoeding in een fles doen. Kijken hoe lang hij daar dan vervolgens op door gaat slapen. Hier Aiden vanmiddag voor het eerst echt alleen boven gehad te slapen in zijn wiegje. Had hem om 12.45 uur na de borstvoeding in zijn wiegje gelegd. Daarna hoorde ik hem via de babyfoon nog een half uur mopperen (niet huilen). Toen was het stil (en moest ik de neiging onderdrukken niet even te gaan kijken.) Om 14.45 uur meldde mijnheer zich weer. Ik heb intussen even lekker relaxed (met mijn oor bij de babyfoon ) een paar tijdschriften kunnen lezen. Toen hij wakker was, heb ik hem weer gevoed en even op een speelkleed op de vloer gelegd. Inmiddels ligt hij tevreden sabbelend op een speen in de wipstoel naast mij op de bank, met zijn ogen dicht.
Hoeft het hoofd niet? Dat doet hij sinds een week nu en hij houdt gewoon zijn hoofd recht in de lucht als hij op zijn buik ligt, drukt zich ook op met de armen. Als hij op mijn borst ligt ook, hij is er super druk mee. Dacht daarom dat dat wel het eerste zou zijn wat baby's doen Maar ach de ene heeft vast een andere volgorde dan de ander! Ik moet ook leren niet teveel aan de boekjes te hechten. Ik voel me soms wel een onwetende kneus hoor! Ik moet je filmpje nog bekijken, maar zit nu steeds via mijn telefoon ben erg benieuwd.
Wat goed van je kleintje dat hij al zo'n sterk nekje heeft. Aiden kon al direct na de geboorte zijn hoofdje vrij lang rechtop houden. Weet ook niet wat baby's als eerste (horen) te doen. Maar volgens het CB hoeft je kindje bij de eerste controle dus het hoofdje maar een heel klein beetje op te kunnen tillen. Dus dat zit bij je zoontje wel goed! Wat een dag weer zeg.... Gisteravond Aiden eerst gebadderd. Toen een flesje KV en slapen. Hij meldde zich nu nog eerder, al om 01.30 uur! Beneden maar weer een flesje KV gemaakt, gegeven en weer gaan slapen. Tot 03.30 uur. Toen was hij alweer wakker (en had honger!) Krijg het idee dat hij van KV nog meer honger krijgt dan van BV. En dat terwijl hij KV krijgt speciaal voor hongerige baby's....Aankomende nacht krijgt hij dus gewoon weer BV. Goed, dus allereerst slecht geslapen. Daarna wederom een poepverhaal. Hij had al sinds maandagochtend niet weer gepoept, dus zat eigenlijk al een beetje te wachten op een volle luier. Nou, die hebben we gekregen hoor! Zijn rompertje onder de poep, zijn beentje helemaal onder de poep, luier helemaal vol, slaapzak onder de poep.....Lekker begin van de ochtend dus. Mijnheertje meteen maar weer in bad gedaan. Zucht. Net wilde ik even benzine tanken met mijn auto. Auto deed niks. Wilde niet starten, helemaal niks. Eerst zelf met startkabels aan de slag gegaan (met de auto van mijn vriend, is vrijdags altijd vrij). Niks. Mijn auto had een paar weekjes stilgestaan, dus had sterk het vermoeden dat er iets mis zou zijn met de accu. Die in januari 2010 net was vervangen..... ANWB gebeld (ben ik toch lid van en ik betaal er dus ook voor). ANWB-man gevraagd wat de gemiddelde levensduur van een accu is. Hij zei: 4 tot 6 jaar. En had mijn accu doorgemeten. Kapot! Die van mij is dus slechts anderhalf jaar oud geworden..... :x Mijn vriend is nu (ik moet Aiden zo weer voeden) met mijn auto naar de Kwik Fit. Tezamen met het bonnetje van de ANWB dat de accu kapot is en de kassabon van januari 2010 (garantiebewijs) van de Kwik Fit. Kwik Fit geeft 24 maanden Geen Gekibbel Garantie op accu's. Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk niet gaan kibbelen.....
Baaaaah jouw poepverhalen zijn echt erg ik verheug me niet op zulke poepaanvallen! En vervelend zeg van je accu, hoe is het afgelopen? Hoort inderdaad niet zo, ik heb zelfs de ervaring dat een accu nog veel langer mee kan dan die 2-4 jaar. Hopelijk hebben ze gewoon een nieuwe gegeven. Hier was het vandaag echt drama. Meneer wilde eten om half 3, daarna om 4 uur weer en daarna huilen tot 6 uur. Alles nagegaan, maar geen reden gevonden. Toen heeft hij even geslapen tot 8 en daarna tot half 3 wakker geweest Tussendoor nog een keer gegeten maar verder gewoon wakker en aandacht vragen, huilen stopte alleen met vasthouden. Na het flesje om half 4 dan eindelijk stil. Ondertussen had ik mijn moeder gebeld want ik trok het niet meer dus heeft zij even opgepast zodat ik alleen boodschappen kon doen. Jochie ondertussen natuurlijk lief aan het slapen Volgens mij doe ze het erom.
Assje: misschien heeft je zoontje regeldagen/nachten. Dat hebben ze soms ook. Willen ze constant drinken, ookal hebben ze een uurtje geleden net gehad. Accu is gelukkig kostenloos vervangen door de Kwik Fit. Dus dat is goed afgelopen. Aiden heeft voor het eerst van 22.00 uur tot 04.30 uur geslapen afgelopen nacht! Heerlijk zeg. Hij maakte af en toe wel geluidjes, dus ik heb wel een aantal keer het licht aan gehad, maar toen bleek mijnheer telkens nog heerlijk te slapen. Hij ligt nu sinds 12.15 uur boven in zijn wiegje te slapen. Mij benieuwen hoe lang hij het vandaag volhoudt. (Ik hoor al wat geluidjes door de babyfoon namelijk). Maar het gaat steeds beter met zijn middagtukjes. Dus heb wel goede hoop.
Ik heb jullie ontzettend verwaardeloosd .. Sorry. Het gaat hier wel redelijk hoor. Ik zit veel in het UMCG ivm controle ed. Omdat ik een scheurtje in mn vlies heb en daardoor af en toe wat vruchtwater lek houden ze dat goed in de gaten. Aankomende dinsdag gaan we inwendig kijken hoe het er voor staat en welke manier ze gaan inleiden. Dit word uiterlijk woensdag of donderdag begreep ik van de Gyn. Dan is hij 39 weken en is het ook genoeg geweest voor mijn rug om eerlijk te zijn. Ik heb nu wel 1 vast persoon in het umcg die de controles doet dat is wel erg fijn. Dankzij een proffesor die we met toeval hadden 1 van de grotere bazen schijnbaar volgens mijn Vk. Die heeft alles op papier gezet en nu loopt het allemaal goed qua afspraken en controles. Ik heb best voorweeen die vooral in mijn rug zitten. Ivm infectie gevaar mag ik niet in bad en nog een heleboel regeltjes hihi daarom kijken ze nu ook niet inwendig. Assje ik snap wel hoor dat je soms onzeker bent .. Geen kindje is gelijk net zoals geen zwangerschap gelijk is. Het is wel een mooi ventje hoor en wat gaat de tijd hard zeg !! Ella Heel veel plezier in Parijs !