De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lastig he die misselijkheid... :(
    niks aan!

oo leuk! nou spannend hoop op een mooie echo zodat je die kunt laten zien op je verjaardag!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Met mijn zwangere zusje (uitgerekend in april 2012) gaat alles redelijk. Zij heeft weer, net als in haar 1e zwangerschap, last van een hoge bloeddruk. Maar dat is alleen zo als ze bij de gynaecoloog op de stoel zit. Thuis is haar bloeddruk prima. Mijn moeder grapt al dat ze last heeft van een "witte jassen-bloeddruk", hahaha. Vervelend is het wel voor haar, aangezien ze vorige keer een trauma heeft overgehouden aan die bloeddruktoestanden en het ziekenhuisgebeuren. Sindsdien heeft ze psychische begeleiding van het GGZ. Het scheelt natuurlijk dat ze het nu van zich af kan praten bij een professioneel iemand. Voor de rest voelt ze zich prima gelukkig.

En mijn vriend heeft vorige week het UMCG gebeld hoe het ermee voor staat. Of al bekend is wanneer hij geopereerd zal gaan worden. Maar ze kunnen hem er nog steeds geen duidelijkheid over geven. Er is een wachtlijst en hij krijgt een week voor de operatie bericht wanneer hij geopereerd zal gaan worden. Een ding is zeker: het wordt sowieso nog dit jaar. Ik ben een beetje bang dat hij nu tijdens de feestdagen net aan de beurt is (of vlak ervoor) of rond mijn verjaardag (19 december).

Mariska: weer aan het werk volgende week.....Kan me goed voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet.
    Lijkt mij ook erg moeilijk om Aiden achter te moeten laten als ik over 2 weekjes weer aan het werk ga. (Voor diegenen die het nog niet weten: ik kan weer aan de slag bij mijn vorige werkgever voor 16 uur in de week: binnendienstmedewerkster op een makelaarskantoor).
    Ik ga de dinsdagmiddag, donderdagochtend en de vrijdag de hele dag werken. Mijn vriend is elke vrijdag vrij, dus dat komt goed uit (heeft hij dus papa-dag :D). Verder past mijn moeder op dinsdagmiddag en donderdagochtend op. Dus Aiden hoeft niet naar een opvang. Ondanks dat zijn papa en mijn moeder op gaan passen, zie ik er dus ook wel tegenop........Heb al een (voedings)schema getypt :):).

@ Mamaz: spannend die eerste echo! Ik weet nog wel hoe zenuwachtig ik daarvoor was...Zou alles wel goed zijn? Was ik echt wel zwanger? Ik hoop dat je een goede echo hebt. Da's dan een mooi cadeautje voor je verjaardag!

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mamaz welkom en natuurlijk gefeliciteerd, spannend je eerste echo, ik weet het me ook nog goed te herinneren..
    Maar het is en blijft bijzonder...

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Be Happy , dat is goed geregeld zeg! als je weer aan het werk moet! Wat fijn trouwens dat je daar weer aan de slag kunt... gefeliciteerd! denk dat , dat iig weer een zorg minder is?
    wat spannend zeg omtrent je vriend. Nou hoop dat jullie snel bericht krijgen wanneer hij de operatie kan ondergaan! moeilijk is dat he... wachten op een datum!
    hopelijk niet in december zoals je zelf al schrijft...
    wat rot zeg voor je zusje! hopelijk nemen de spanningen wat af..
    Fijn dat het naar omstandigheden goed met haar gaat , gelukkig dat ze met iemand kan praten van de ggz!

Ricmar , hoe gaat het met jouw? alweer 36 weken voorbij! gaat hard of niet?
    wordt nu ook spannend he!

hier weer ziek.... :( voel een bronchitis of iets van die aard :(
    straks maar even codeine tabl halen tegen het hoesten.
    Na ja zal wel weer over gaan! ;)
    werk ook veel met zieke mensen en dan heb je ook zo wat te pakken natuurlijk.

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ella balen dat je ziek bent, hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Hier alles oke , wel wat zwaar ongi gevoel in de buik en meer afscheiding, waarvan ik niet kan achterhalen wat het precies is..
    vandaag maar kalm aan en wat wasjes wegwerken

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm....het zou kunnen dat de bevalling naderende is...Heb wel vaker gehoord dat het met deze symptomen begon. Desondanks kan het nog wel dagen tot weken aanhouden hoor. Heb er ook niet zo'n verstand van, want ben met een geplande keizersnee bevallen.
    Maar het is in elk geval erg spannend!

Ella: beterschap, ik hoop dat je je gauw weer beter mag voelen!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Richmar...dat zijn toch altijd wel wat spannende symptomen (al is de persoon zelf vaak de kalme zelf haha).

Beterschap Ella!
    Mijn man was afgelopen week niet zo fit, heel misselijk 's morgens maar hier lijken we verder goed weg te komen.
    Nouja, de jongens hebben natuurlijk al wel e.e.a. voor de kiezen gehad.

Weer een nieuw bol buikje!
    Gefeliciteerd en welkom hier.
    Ik zit ook een paar dorpen boven Winsum (kan bijna steentjes bij Noordpolderzijl in het water gooien :D).

Maris,
    Veel plezier vanmiddag! Wat leuk trouwens dat je even lekker bent gaan shoppen zonder Jasmijn!
    En weer werken...tjah, het moet toch een keer he. Ik vond het ook moeilijk, beide keren (nee, dit helpt je niet echt).
    Ach, je brengt haar op een gezellig plekje :D

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    spannend spannend Ricmar!
    kan idd een voorteken zijn..
    maar hoeft nog niet hoor! Had daar ook last van, de aanloop zeg maar!
    doe maar rustig aan!

Elmo , echt een ziekenboeg bij jullie zo te lezen? Hopelijk nu weer wat beter?? gaat echt rond he!

mariska , lekker geshopt? leuke dingen gekocht? vast wel!

Hier flink benauwd snachts. zit alweer aan de pompjes en codeine tabl. Na ja gaat wel weer beter hoop ik! want heb weer een reeks diensten vanaf straks!

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    vandaag controle gehad alles rustig, hoofdje ligt wel naar beneden maar niet in bekken, volgende week weer controle..

en voor de controle nog een ctg, ben benieuwd is mijn eerste...
    bij twijfel van vochtvrlies of bloed etc moet ik bellen...maar hoop dat smurf nog blijft zitten voor minimaal 1 week..

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    spannend ricmar!
    Hoop dat de ctg goed is!
    En dat jullie kleine nog eventjes lekker blijft zitten bij mama!

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey allemaal,

weer wat aan de betere hand bij jullie thuis? Zelf loop ik ook al 3 weken te kuchelen, Jasmijn had het ook aardig te pakken, hoest nu ook nog maar niet zo veel meer.
    Het was erg gezeliig donderdagmiddag, en als klap op de vuurpijl draaide Jasmijn ook nog tot 2x toe van haar buik op de rug, :D

Hey Ricmar, jeetje het komt nu echt dichterbij voor jou, dat wordt weer flink zp-en binnenkort om jou in de gaten te houden.

Hey Ella, viel op zich mee hoor, twee leuke jasje met bijpassende hempjes eronder, leuke kralenketting, nog een spijkerlegging en een slaapzak voor Jasmijn en een borduurpakket, ik maak een geboortetegel voor mijn zwangere vriendin. Dus ben nu druk aan het borduren, ze is 10 december uitegerekend, dus werk aan de winkel.

Over werk gesproken, ik moet dinsdag weer beginnen, en oja Elmo ze gaat niet meer naar de kinderdagverblijf. Heb ik gedoe mee gehad.

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Hallo!

Dit topic is me nooit eerder opgevallen :$ en dat terwijl ik toch al een tijdje actief hier ben. Maar goed, ik hoop hier mee te mogen schrijven. Ik ben een rasechte stadjer. Moeder van 2 en de derde is onderweg.

Gr Pip

13. mamaz

mamaz Lid

6 mrt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig weer een noordeling....

14. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hallo mede noordenbewoners!

Ik zie dat jullie hier al een flinke tijd bezig zijn, gezellig!
    Zelf woon ik in drenthe, mooi tussen groningen en assen in ;)
    En ben nu 14 weekjes zwanger van ons 2e kindje!
    Wel ben ik denk ik een van de jongere dames hier?? Ik ben 22 jaar!
    Nou, ik hou het hier in de gaten, tot snel!

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    het is hier niet altijd even druk hoor.
    maar welkom nieuwelingen.

ikzelf ben een friezin van 27
    met dochtertje van 2,5 jr (van mij en mn ex) en zoontje van bijna 4 mnd ( van mij en mn vriend)
    en nog 2 jongens van bijna 4 jr en 2,5 jr (zijn de 2 zoontjes van mn vriend en zn ex)

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Mariska wat vervelend zeg dat je gedoe hebt gehad met kdv!
    en dinsdag alweer aan het werk...
    wow weet nog wel dat je lekker aan je verlof begon! ;)
    zie je er erg tegen op? Of heb je er ook wel weer zin in?

Pipelina , welkom! gefeliciteerd met je zwangerschap!

mamasam ook jij welkom!
    gefeliciteerd met je zwangerschap!
    wat een leuke foto zeg , je avatar! is dat jou buik met het voetje van jullie kindje?

zooo hier met de handen in het haar :( :( :(
    arm mannetje is al 3 nachten aan het spoken.... wil niet plat liggen , piept met ademhalen en is zo verkouden! hij hoest ook erg veel. zo zielig. Ga morgen maar weer bellen :(
    die benauwdheid dat vertrouw ik niet zo eigenlijk, maar zal nu ook wel versterkt worden door zn erge verkoudheid????
    wat te doen...
    pfff ben best wel moe , heb net een reeks late diensten gehad en was tegen middernacht thuis en nu begint het alweer :(

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @Ella: ja dat klinkt al een behoorlijk verkoudheid incl oorpijn. Neussprayen dat is in elk geval handig om te gaan doen. Vaak zit de buis van eustachius dicht bij een verkoudheid en die geeft druk op ber middenoor. Wat dat ook nog vaak een ontsteking geeft. Met sprayen maak je die buis open. En ja die benauwheid dat is alten luisteren bij de HA. Vaak zit het hoog en is het kwestie van uitzieken. Maar ja het kan ook even goed lager in de luchtwegen zitten. Ik ben vorige winter ook wel 10 met jongste naar de HA geweest. Die benauwdheid is zo naar. Wat je trouwens nog wel kan doen is de hete kraan in de douche aanzetten en gewoon met hem in badkamer gaan zitten. Krijg je lekker stoombadkamer!
    Zit je zelf in de zorg met je late diensten?

Beterschap en succes bij de HA!

18. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Bedankt!!

@ ella27: Nee hoor, had ik maar al zo'n buik! :D Is gewoon een standaart avatar die je kunt uitkiezen ;)
    En Sterkte met je zoontje! Hopelijk wordt hij snel weer beter!

19. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Hallo noorderlingen!

Al een flink aantal bladzijdes zijn er geschreven zie ik, ik zal vanaf nu proberen mee te lezen/schrijven.
    Ik woon in Drenthe, 22 jaar en nu 14 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje:)

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lyza, welkom! en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

mamasam , ooh ja hahaha nu zie ik het goed ;) zo'n buik heb je idd nog niet met 14 weken! ;) maarre dat komt wel hoor!

pipelina , ja idd , ik ga morgen naar de ha! ben er ook al wel vaak geweest ivm de benauwdheid. Het zit denk ik ook niet laag , maar meer hoger. tenminste? dat denk ik hoor. Hoor em af en toe wel piepen als ik met mn oor tegen zn rugje luister. Maar de vorige keer had hij wel een soort van bronchitis. Het hoesten wordt ook steeds erger. zo zielig , hij loopt dan rood aan en lijkt net of hij stikt ofzo.
    oo die neusspray is een feest! ;) krijg met moeite dat spul erin haha , maar het lukt tot nu toe nog wel. moet er alleen ff wat tijd voor uittrekken ;)
    ja dat stomen in de douche heb ik ook wel eens gedaan idd! vind het zelf ook wel lekker haha , beetje sauna idee!
    ja ik werk in de verpleging, vandaar die late diensten ;)

Alles goed verder met iedereen?

Ricmar trek jij het allemaal nog wel wat? echt de laatste loodjes nu he! spannend hoor!

Deel Deze Pagina