pipelina , wat rot zeg die blaasontsteking! gelukkig ben je er snel bij.... hopelijk slaat de AB-kuur aan! sterkte hoor!!! hier een slechte nacht gehad... verder net alles al schoongemaakt beneden. Ben wel lekker vrij vandaag!!! Be Happy , sterkte meis... moet telkens aan jullie denken!
Even gekopieerd van mijn Facebook-status: Mijn lieffie heeft de operatie achter de rug. Hij is goed aanspreekbaar. Wel heeft hij veel pijn aan de linkerkant van zijn lichaam. Ook heeft hij daar een verdoofd gevoel en kan hij (nog) niet slikken. Wij gaan er van uit dat dit spoedig beter zal gaan worden. Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de enorme steun in deze bange dagen. Nu duimen dat hij gauw weer op de been is!
wat heftig zeg die pijn en dat hij nog niet kan slikken. sterkte met zijn herstel. ik hoop dat zn herstel voorspoedig mag verlopen!!!! Fijn dat de operatie achter de rug is, zo spannend allemaal. Super dat hij goed aanspreekbaar is!!!!!!!!!!!!!!! ik duim zekers mee!!!! Thanks voor de update! liefs!
Update: mijn vriend kan nog steeds niet slikken. Morgen komt de KNO-arts kijken. Hij ligt nog steeds in het ziekenhuis. Links heeft hij nog veel pijn, weinig kracht en gaat bewegen langzaam. Rechts voelt hij geen verschil tussen warm en koud en voelt hij geen pijn. Hij loopt nu af en toe hele kleine stukjes met de rollator. Hij schuifelt meer dan dat hij loopt. Het kost hem ontzettend veel moeite. En hij is erg moe. Doordat hij niet kan slikken, loopt zijn mond gauw vol. Hij moet telkens met zo'n soort tandartszuigertje zijn mond leeg zuigen. Hierdoor kan hij alleen maar hazeslaapjes doen. Hij mist mij en Aiden heel erg. Hij moet telkens huilen, omdat hij zo graag naar huis toe wil. Ik mis hem ook zo erg. Huil elke dag. Ook omdat ik niet weet of hij ooit weer helemaal de oude zal gaan worden. Ook bij hem heerst de angst. Zal hij ooit weer zo goed kunnen lopen als voor de operatie? Zal hij zijn zoontje weer gauw vast kunnen houden zonder dat dat te vermoeiend is? De arts heeft ons nooit over deze risico's verteld. Het enige wat hij heeft gezegd is dat mijn vriend ademhalingsproblemen of slikproblemen zou kunnen krijgen. Dat laatste heeft hij dus inderdaad. Er is met geen woord gerept over dat het gevoel in de verschillende lichaamsdelen kan veranderen of dat hij zou moeten revalideren. Mijn vriend heeft nu dus enigszins spijt van de operatie. Hij is verdrietig, teleurgesteld en somber. Het enige contact wat ik met hem heb, is dat ik hem dagelijks even zie. Hooguit een uurtje. Dan is hij al weer moe. Smsen of bellen kan hij niet. Hij is ook erg hees, waarschijnlijk door de narcose. In de 4 jaar dat wij samenwonen, zijn wij nog geen dag zonder elkaar geweest. Ik mis hem zo!
be happy ik kom even een virtuele arm om je heen slaan.. en je een dikke knuffel geven. heb je mensen in je omgeving waar je je angst en verdriet mee kan delen? jullie hadden nu samen moeten genieten van Aiden...en niet deze rot tijd moeten doormaken.
och meid , wat vreselijk.... die nasleep.... wat erg zeg die slikproblemen! Is de KNO arts al geweest? ooo wat een onzekerheid... het lopen , praten, vasthouden... wat erg zeg! wat moet het angstig voor jullie zijn. Kan me voorstellen dat jullie mekaar ontzettend missen en iedere dag huilen. Ik leef met je/jullie mee... Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel van mij! Liefs Ella
Hey meiden, teken van leven. Alles goed hier. Eerst een hele dikke knuffel voor Behappy en familie, jeetje meid wat een zware dobber voor jou. Ik lees je hyves berichten en moet dan even slikken. Ik hoop dat het iedere dag weer een beetje beter met je man gaat. En dat hij snel weer bij jullie thuis mag zijn in goede gezondheid. Hier erg drukke weken achter de rug, veel verjaardagen. Druk weer aan het werk en alsik vrij ben lekker met Jasmijn aan het tutten en de huishouden, zp schiet er helemaal bij in. Gisteren met Jasmijn voor een echo van de heupjes geweest. Helaas 1 heupje niet goed in de kom. Ze krijgt morgen beugeltjes waar ze 3 maanden 23 uur per dag in moet. Ik hoop dat het helpt en dat verdere aanpak niet noodzakelijk is. Was wel even teleurgesteld
mariska dat is zekers een domper zeg wat erg dat ze in de beugeltjes moet! Hoop dat idd daarna verdere aanpak niet meer nodig zal zijn... nooit leuk zoiets , maar opzich wel fijn dat ze vroeg met de behandeling beginnen, kan me voorstellen dat het een enorme teleurstelling is! Knuffel voor jou!!!
Allemaal bedankt voor de knuffels! Ze hebben geholpen! Mijn vriend gaat nu goed vooruit. Is nu van het UMCG naar het WZA overgebracht. Is nu dus weer wat dichter bij huis. Het slikken gaat nu redelijk. Hij krijgt alleen nog ranja, water, yoghurt, vla, appelmoes, kwark en dat soort spul weggeslikt. Gewoon eten lukt nog niet, maar dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Heeft nog steeds zo'n tandartszuigertje nodig, maar 's nachts slaapt hij gewoon. Het gevolg is wel dat zijn kussen en alles kletsnat is als hij 's ochtends wakker wordt. Hij kan zijn speeksel nog niet zo goed wegslikken. Het lopen gaat ook nog niet zo vlot. Heeft hij een rollator bij nodig. Maar met revalidatie moet dat stukken beter gaan worden. Al met al zijn wij weer wat vrolijker en positiever gestemd. Mariska: jij ook een hele dikke knuffel. Sneu voor Jasmijn dat ze in de beugeltjes moet. Je hoopt toch dat zoiets niet hoeft....
even snel , moet zo aan het werk. Be Happy wat een super bericht! ben hartstikke blij voor jullie! Sterkte verder met het herstel!
Nou pffffff ....Had ik vrijdag zo'n vrolijk bericht getypt, inmiddels zijn de berichten weer minder..... Hij heeft nu ook een longontsteking, waarschijnlijk als gevolg van het slikprobleem. Heeft niet gemerkt dat er voedsel/speeksel langs zijn luchtpijp sijpelde (hij voelt dus rechts niks en dat geldt dus ook voor zijn slokdarm!) en daardoor dus een longontsteking gekregen. Hij ligt nu aan een infuus met antibioticum en weer sondevoeding. Voorlopig is hij ook nog niet thuis, ik ben bang de eerste 3/4 weken niet. Hij staat op de wachtlijst om klinisch (dus ook 's nachts) opgenomen te worden in een revalidatiecentrum. Ik mis hem zo! Hij mist nu ook zoveel van zijn zoontje.
Be Happy , wat erg een longontsteking.... ook dat er nog bij! En wat moeten jullie hem lang missen... en waarschijnlijk ook nog een opname in een revalidatie centrum. wat heftig allemaal. Heel veel sterkte meid voor jullie beiden... Hoop dat de AB-kuur snel zn werk goed doet. Hoe gaat het verder met Aiden? Hij zal zn papa ook missen denk ik.... wat heftig zeg! Knuffel van mij!!!
ricmar hoe is het met jou? Vince alweer 1 maand voorbij! gaat best hard he! En hoe is het met Vince? Leuke banner heb je! Hoe is het met alle andere meiden? Hier beetje in de lappemand alweer... moet zo wel naar mn werk... gelukkig daarna een paar dagen vrij! We steken elkaar maar aan, niks aan! Verders alles goed. Nog steeds gebroken nachten, maar ook dat went!
Ella afgezien van de verdenking reflux gaat het goed , ook met Vince hij is tevreden, en slaapt goed. wel dus veel melk wat hij terug geeft, dat had hij al in het ziekenhuis maar werd weggewimpeld, maar ondanks de friso comfort voeding geeft hij nu na 4 uur nog voeding terug, . Maar zolang hij tevreden is en geeft last heeft laten we het zo.. we doen er verder alles aan.. bedje schuin , andere voeding, goed boeren etc. Hij slaapt nu alleen op een sensor omdat hij vorige week bijna stikte in de voeding, hij had om 000 uur voeding gehad en om 4 uur boerde hij dat op en ik hoorde dat hij zich verslikte. gelukkig stond hij nog op onze kamer... Nu met sensor kan mama hopelijk ook weer slapen
Ricmar , wat vervelend zeg! sneu hoor dat hij zelfs 4 uur na de voeding nog opgeeft.. en dan zich ook bijna verslikt! dat is schrikken! wat is dat? een sensor? krijg je dan een seintje? ik heb toen nutrilon AR gebruikt , dat hielp ook goed. hopelijk gaat het snel over!!!!! Fijn dat het verder goed met hem gaat en dat het een tevreden mannetje is!
Babyfoon en alarmmat Angelcare, extra preventie tegen wiegendood door detectie ademhalingsbeweging via sensormatjes Nannycare dit is het systeem, en ik heb heerlijk geslapen