De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mariska,
    Nee, het is de fotograaf bij ons in het dorp ;)

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat leuk , kennen jullie mekaar persoonlijk?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het kan helaas wel een paar weekjes duren voordat je ze binnen hebt trouwens.

- bon voor gratis Kruidvat Newborn Luiers (18 stuks)
    - bon voor Zwitsal Mama 40% korting, bijv. Buikbalsem voor 4,19 euro
    - Zwitsal eau de toilette 25% korting, 10,49 euro (maar ik denk dat ik dit niet koop, geen idee waarvoor je dit moet gebruiken eigenlijk)
    - Natusan First touch Bad 40% korting, 2,09 euro
    - Nuby lepeltjes 50% korting, 2,49 euro (per 3 stuks)
    - Bambino Basics rompers, pyama's en slaapzakken, 25% korting op het gehele assortiment
    - Anni Rolfi Voedings-BH, 2e halve prijs, 2 stuks voor 17,98 euro
    - Kruidvat Lotiondoekjes, 1+1 gratis, 2 stuks 1,79 euro

Ik vind het niet zulke gekke aanbiedingen eerlijk gezegd. Alle korting is immers meegenomen, toch? :D

Kopen jullie ook alvast luiers als die in de aanbieding zijn trouwens?
    Ik heb hier op dit forum gelezen dat je van de allerkleinste maat (voor pasgeborenen) niet teveel moet kopen, maar van de daaropvolgende maat je best wat meer kunt aanschaffen.

En als jullie borstvoeding gaan geven, kopen jullie dan voor de zekerheid ook een flesje en kunstvoeding? Of is dat niet noodzakelijk?

@ Elmo: Stijn nog steeds ziek? Hopelijk knapt hij gauw op, alhoewel dit winderige natte herfstweer er vast ook niet erg aan bijdraagt. Je zou er zelf snotterig bij worden.
    IK WIL LENTE en een lekker warm zonnetje (niet te warm trouwens)!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Be Happy , nee wij kopen geen luiers nog.
    wel hebben we 3 pakken gekregen van mn moeder!
    zij had ze wel gekocht toen ze in de aanbieding waren bij kruidvat.

En is je luiertas al binnen?
    Je hebt dit ook in de blauwe variant toch?

oo die zwitsal eau de toilette heb ik wel!:)
    ik spuit soms een beetje op mn sjaal
    (doe em nooit echt op als parfum hoor)
    En ik heb ook 1 spuitje over de rompertjes gedaan :)

ja ik zou het persoonlijk wel doen , voor de zekerheid een flesje en kunstvoeding!
    maar weet niet of je die ook in kleinere verpakkingen hebt? of kant en klaar?
    Ik heb wel kunstvoeding en een heleboel flesjes , want ik ga geen borstvoeding geven (ivm mn medicatie)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, heb het bij Baby-Dump besteld. Je zou de tas dan uiterlijk binnen 2 werkdagen binnen hebben. Had het maandag besteld.....Als het niet voorradig zou zijn, zou je direct bericht krijgen, aldus de orderbevestiging van Baby-Dump. Maar tot op heden niets ontvangen, dus Baby-Dump maar weer gemaild wat de status van mijn bestelling is. Ik kreeg een mail terug dat de tas vandaag verzonden is. Inderdaad, je hebt ook een blauwe variant van de tas. Vind ik op zich ook wel mooi, maar ik ben meer van rood. Onze kinderwagen is ook (bordeaux)rood.

Morgen (als TNT meewerkt) dus een pakket. Nee....2 pakketten....:D
    Dat heb je als je zwanger bent, je geeft geld uit als water, hahaha. Ik had gisteren namelijk via een website ook 3 Woezel en Pip-schilderijen + een Woezel en Pip van foam (plak ik op een beschadiging op de kledingkast) besteld. Die zijn ook vandaag verzonden.

Hmmmmm....dat is wel een goed idee...Zwitsal eau de toilette op de babykleding of op je eigen kleding spuiten. Alleen qua babykleding loop je wel een beetje een klein risico dat de kleine er allergisch voor is. Vandaar mijn twijfel om het te kopen of niet. Ach, ik ben gek op de Zwitsal-geur. Anders spuit ik het in onze kledingkast. Gaat onze kleding er lekker naar ruiken en tevens ruikt de kast lekker....! :D
    Toch maar kopen dan. Mijn vriend heeft toch een nieuwe baan, dus wat kan het schelen, hahaha.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahahahhaa ja idd! ;)
    en met die kortingsbonnen.... dan kun je het gewoon niet laten liggen! :)

ik spuit ook niet veel erop hoor!
    en best wel van een grote afstand....
    zodat er echt een nevel op komt!
    want idd grote kans dat ons kindje erg allergisch is... mn man is ontzettend allergisch , maar voor zover we weten niet voor zwitsal!
    maar veel babys reageren erg gevoelig op zwitsal en het wordt ook vaak afgeraden door kinderartsen iig voor de eerste 3 maanden.
    Juist omdat baby's zo'n gevoelige huid hebben.

ooow leuk zeg al die pakketjes!!!!
    ja ik vind de rode variant ook mooier.
    net ff iets pittiger ofzo.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maris en ik hebben elkaar inderdaad al eens gezien.
    1x samen met nog iemand van het forum (verjaardag). Erg gezellig (maar veeeeeeel te kort).

Als je echt heel graag bv wilt gaan geven, zou ik geen kv in huis halen. Je vk heeft vaak kunstvoeding bij zich (of je kraamhulp) maar vaak is het beginnen van kv het einde van de bv (tot 2x toe ervaring gehad.....bij de tweede was ik zelf mondig genoeg om mijn eigen beslissingen te nemen en heb ik dus ook lang bv kunnen geven).
    Ook kan je altijd wel bij een apotheek terecht (oke, is soms ff rijden maar dan heb je ook wat). Als de bv niet goed loopt is het bellen van een lactatiekundige echt beter dan kv halen (nogmaals, als je echt graag bv wilt geven).
    Is het je om het even en/of heb je echt geen zin in gedoe of onzekerheid...sla dan die kv maar in :D

Ik wist trouwens niet eens dat Zwitsal dat had joh, parfum!
    Kan inderdaad handig zijn. Ik vind Stijn nog steeds zo zalig ruiken na een lekkere sopbeurt met Zwitsal!
    Heerlijk daarna in zijn pyjamatje (het liefst een jumpsuit) *smelt*

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elmo, ok! dus de Vk heeft ook altijdwel fv mee... dat wist ik niet.
    Nee in dat geval zou ik idd geen flesjes en kunstvoeding kopen hoor!
    maar wij hebben het al wel omdat ik zowiezo geen borstvoeding geef.

die parfum ruikt echt naar zwitsal , maar doe em nooit normaal op hoor.
    Enkel eens een keertje op mn sjaal , dat vind ik altijd zo lekker!
    en gebruik em ook wel eens bij mn neefje , dan sta ik op afstand en vernevel 1 spuitje op zn kleertjes. Hij vind dat geweldig (hij is 1,5 jaar)

zal zo gaan slapen , morgen weer een vroege dag!
    welterusten dames!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Of elke vk het heeft weet ik niet, maar de mijne wel (je hebt natuurlijk altijd gevallen waarin de ouders er misschien nog niet op gerekend hadden.... / of die gewoon niet zo snugger zijn.

Ja, als je zeker weten geen bv gaat geven is het wel zo handig. Kan je ook in alle gemak beslissen voor welke voeding je gaat (hypoallergeen of niet).

Stijnemans lijkt ineens opgeknapt hier!
    4 boterhammen, knijpfruit, ontbijtkoek en nog wat korstjes...nah!
    Raar kind :D

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden!
    Het was gisteren erg gezellig met onze vrienden!
    Ze vonden de nasi gelukkig heerlijk!
    Gisteravond was ik zo kapot dat ik de hele avond op de bank heb liggen snurken!
    Zonet allemaal boodschappen gedaan en pasfoto's laten maken, moet namelijk een nieuw paspoort hebben.
    En zonet samen met Valerie muffin's gemaakt!
    Ze vond het zo leuk om mama te helpen!
    Mijn man is nu van onze vrienden even de behangstoomer aan het ophalen, hun zijn er klaar mee en ze hebben hem nog het hele weekend gehuurd.
    Dus kunnen wij hem mooi gebruiken om het behang van de toekomstige babykamer te stomen.

@Be happy, leuk ff shoppen in Assen.
    En dus ook allebei naar de kapper. Wat voor haar heb je eigenlijk?
    Lang of kort?
    Die kortingsbonnen zijn inderdaad errug handig!
    Heb toevallig de etos doos kunnen ophalen vandaag, zaten ook leuke dingentjes in.
    Ik had van de maat 1 luiers 3 pakken ofzo, van de maat 2 heb ik wel meer gebruikt.
    Ik had van die zwitsal geurbuideltjes in Valerie haar kledingkast gedaan.
    Daardoor rook ook alles heerlijk naar zwitsal.
    En gelukkig is ze er niet alergisch voor.

@Ella, vervelend dat je weer zoveel last van jeuk had :(
    Wat dat betreft is het maar te hopen dat je snel bevalt, des te eerder ben je waarschijnlijk van de jeuk af!
    En wat vervelend dat je ook nog steeds zo misselijk bent!
    Wij eten niet eens 1x per week aardappelen, erg hé!
    Je kunt gewoon zwitsal eens proberen, en je merkt snel genoeg of ze er tegen kunnen of niet.
    Je hebt ook een hypoallergene lijn van zwitsal trouwens.

@Mariska, wat heerlijk dat je kindje zo beweegelijk is!
    Inderdaad maar hopen dat dat uit de buik ietsje minder is.

@Elmo, wat fijn dat Stijn weer beter is!
    Zo te horen heeft hij het eten ook voor 2 dagen ingehaald!
    Wat een leuke foto van hem trouwens!
    Weet jij trouwens of het ook mogenlijk is om bv en kv tegelijk te geven?
    Ik heb bij Valerie door rugproblemen fv gegeven.
    Wilde eerst bv geven, maar kreeg vanaf 20 weken erge rugpijn, kon soms nog geen 200 meter lopen.
    Toen is mij afgeraden om bv te geven aangezien de hormonen dan langer in je lichaam blijven.
    Dus toen fv gegeven en dat beviel op zich prima.
    Maar nu ben ik toch wel erg nieuwschierig hoe het is om bv te geven.
    Ik wil het geprobeerd hebben...weten hoe het is en of het bevalt.
    Het liefst wil ik thuis, in iedergeval s'ochtends, s'avonds en s'nachts bv geven.
    En buitenshuis fv.
    Niet omdat ik preuts ben, maar gewoon omdat ik het niks vind om een kind aan je borst te hebben in het openbaar en daar je kleding voor te moeten aanpassen.
    Dus weet jij toevallig of het mogenlijk is om een combi van fles en borstvoeding te geven?

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Consider:
    Na zo'n gezellige avond voel je je echt zwanger he! Dat je meteen uren op de bank kan gaan liggen ronken hahahah
    Ik had laatst ook Nasi gemaakt, hebben we meteen 2 dagen van kunnen eten. Ruben eet dat veel liever dan Hollandse pot.
    Vooral de kroepoek :D
    Een combinatie bv / fv moet natuurlijk wel kunnen maar het is de eerste 6-9mnd zo moeilijk om je voeding op pijl te houden/krijgen. Als je maar 2x per dag gaat voeden loopt je prodoctie helemaal terug...of je zou moeten kolven (maarja, dan kan je net zo goed voeden).
    Ik dacht ook dat ik het moeilijk zou vinden...in het openbaar voeden. Na een tijdje voedde ik echt overal. In een restaurantje ging ik dan net altijd met mijn rug naar de zaak zitten, bij de kinderboerderij heb ik op een bankje gevoed (iets achteraf) of in de auto. Op visite deed ik het even boven (als het heel druk was) of bijv.in de keuken op een stoel. Je wordt er steeds handiger en makkelijker in (niet iedereen natuurlijk).
    Ik heb mijzelf echt verbaasd! Had dat nooit verwacht.

Wat voor mij ook wel scheelde: Iemand had eens een foto gemaakt terwijl ik aan het voeden was. Ik zag die foto terug (ja, wilde wel ff checken hoe dat uitzag!) en ik zag dat je gewoon echt niks zag, helemaal niks! Ik zat best wel ongegeneerd te voeden voor mijn gevoel (bekend terrein zeg maar) en nog zag je niks. Toen dacht ik echt: owwwwww, dat valt mee!
    Het kan echt heel diskreet. Thuis lekker oefenen die drie mnd dat je thuis bent en daarnaa beetje bij beetje uitproberen. Bevalt het niet, stop je of loopt je voeding terug, heb je toch die maanden bv gegeven!

Ruben is groot geworden op fv (heb maar 4 wk bv gegeven) dus het is echt niet zo dat ik alleen bv goed genoeg vind maar heb het verschil kunnen ervaren en bv vind ik zoooooveel makkelijker / gezelliger (en ja, toch gezonder).
    Kan het niet, of wil je niet...prima, dan lekker de fles.
    Mama en de kleine moeten er plezier aan hebben, anders denk ik niet dat het bevordelijk is voor de band tussen moeder en kind.

Ik ben toen naar het UMCG geweest voor zo'n bv info-avond. Was opzich ook wel nuttig.
    Toen het bij Stijn allemaal zo moeizaam ging, heb ik een LK geraadpleegd, ook een aanrader!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, kleding aanpassen hoeft niet eens per se hoor!
    Een simpel hemdje onder je shirt zorgt er al voor dat je heel discreet kan voeden. Sommige gebruiken een hydrofiel (heb ik in het begin ook veel gedaan) of een simpel sjaaltje ;)

Maargoed, voelt het niet goed...moet je het niet doen!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeetje, daar komt nog heel wat bij kijken bij dat borstvoeden. Ik zelf sta er denk ik net zo in als Consider. Ik wil heel graag bv geven, maar ik kan niet buitenshuis voeden. Datar voel ik me niet fijn bij dat weet ik nu wel. Ik hou dat liever binnenshuis, zelfs als ik visite zou hebben zou ik naar boven gaan.

Ik heb wat krampjes onderin mijn buik:( en heb nog geen plopjes gevoeld vandaag, maakt me erg onzeker. In deze stadium hoef ik toch nog niet elke dag het kindje te voelen toch?????
    Als ik maandag nog zo onzeker ben bel ik wel even met de vlos.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Maris,
    Inderdaad...elke dag leven voelen hoeft nu nog niet. Altijd met je vlos bellen hoor, als je onzeker bent! Ze zijn daar heel begripvol in hoor! Je ukkie is nog zo klein, die kan zich nog prima ergens verstoppen waar jij hem niet kan voelen.
    Ben je opgeschoten met schuren? of ook op de bank geploft? ;)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, en krampjes kan komen door de groei van je baarmoeder.

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja dat vermoeden had ik ook al hoor, dank je wel. Toen ik net even zat te neuzen op zp dacht ik weer wat te voelen. Zal wel goed zijn.

Ik schuur in etappes:D Vooral bovenhands valt me aardig zwaar. Ik moet nog 2 vloerplinten en 2 plafondplinten en nog een deurkozijn, de rest is klaar. Heb wat gaatjes geplamuurd. Wil morgen de rest schuren, en dan wil ik maandag beginnen met verfen. Na een uurtje schuren vind ik het wel goed. Heb daarna even op de bank liggen suffen, moest vanmorgen ook nog even werken en had heel licht geslapen, heb nu even lekker bijgetankt.
    Ik heb nu tjaptjoy op fornuis staan, we gaan even eten.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hmmm eet smakelijk!
    Goed plan, schuren in etappes, stom klusje!

Ik heb vanmiddag laat gegeten en zit nu eigenlijk vol.
    Man en Ruben hebben een tosti gehad, vindt Ruben zo lekker!
    Stijn lijkt toch weer zieker te worden, temp. weer 39.7...grrr

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Zo Valerie ligt lekker op bed!
    We hebben heerlijk zelf geschilde patatjes gegeten bij mijn moeder, lekker met gyros.
    Mijn man is nu bezig het behang er verder af te halen.
    En ik denk...dat ik straks weer snurkend op de bank lig ;)

@Elmo, oh nee, Stijn toch weer koorts!
    Misschien toch te vroeg gejuigd. Heeft hij er verder ook last van?
    Als je borsten bijvoorbeeld altijd al gewend zijn aan 2 á 3x per dag voeden...dan weten ze toch niet beter?
    Of denk ik te makkelijk?
    Tja dat buitenhuis voeden...ik zal het wel zien.
    Waarom ik ook een combi van fv en bv wil, is omdat ik mezelf niet zie kolven.
    En ik zou het erg makkelijk vinden als mijn man ook gewoon de fles kan geven en ik niet aldoor gebonden ben aan tijden.
    Sowieso ga ik echt niet de eerste 3 maanden binnen zitten.
    Toen Valerie 3 weken oud was...waren we al 5x met haar de stad in geweest om te shoppen!
    Was zo blij dat ik weer een beetje kon lopen, dus wilde meteen allemaal leuke dingen doen.
    Maar goed, ik wil het in iedergeval eens proberen, zodat ik weet hoe het is en hoe het voelt.
    Maar als het niet goed gaat, of ik krijg een ontsteking ofzo dan denk ik dat ik acuut stop.
    Gewoon omdat ik vind dat flesvoeding net zo prima is en ik wel de lusten van bv wil, maar niet de lasten.
    Erg eigenlijk hé.
    Trouwens...weet je wat ik me wel eens afvraag.
    Is bv altijd wel zo gezond?
    Wat nou als je als moeder niet zo gezond eet...is de bv dan ook wel gezond?
    Ik moet toegeven dat ik een moeilijke eter ben en echt bijna geen groenten eet, verder eet ik ook echt niet elke dag fruit.
    Dus dan vraag ik mij af of mijn bv wel gezond is dan?

@Mariska, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!
    De baby kan zich inderdaad nog erg goed verstoppen.
    En die krampen komen denk ik door het rekken van de baarmoeder.
    Wat goed dat je zo druk aan het schuren bent!
    Is niet echt het leukste werkje hé...maar ja, het moet gebeuren!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey consider, je hebt gelijk even lekker op de bank te ploffen, de bank is de laatste tijd ook mijn hechte vriend.;)
    Patatjes met gyros klinkt ook goed. Heb nu een half uur mijn eten op met bak vla en zit nu een grote kom met bananeslagroomijs met chocola naar binnen te werken;) Heb echt vreetkoorts de laatste week.

Gelukkig is het geen grote kamertje, schuren heb ik zo wie zo hekel aan. pappa in spe heeft vanmorgen de laminaat die er in lag eruit geropt. Die was beschadigd door het heen en weer rollen van een bureaustoel.
    Morgen nog een uurtje schuren dan is het wel klaar. Ga ik van de week lekker alles verven, dat vind ik veel leuker om te doen.
    Als mijn vriendin dan die week erna de tijd heeft willen we het behang erin doen, met zijn tweeen werkt dat wat beter. Ik ben heel precies en vriendlief ergert zich eraan, die heeft geen geduld.

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

wat is het rustig hier.
    Vanmorgen zelf even drie uurtjes aan het werk geweest, de rest van de dag lekker doen waar ik zin aan heb.
    Verder eigenlijk weinig bijzonders vanuit deze kant.

Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina