De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heeey Behappy,

ik vind het ook wel weer spannend hoor die echo. Ik weet dat het goed is omdat ik de kleine aardig goed voel een paar keer per dag, dat stelt me gerust. Maar ze gaan nu ook echt alles bij langs he, hartje, hoofdje, niertjes. Daar ben ik dan wel weer beetje bang voor. Maar ik moet er alle vertrouwen maar in hebben dat het goed is.

Leuk he, het aanschaffen van al die spulletjes. Ik heb ook al heel wat in huis. Moet ook nog een babyfoon, doen we wel op het laatst. Moet er nog wat kleertjes bij, maar wacht nog even wat de echo ons vertelt. Moet nog achter dekbedovertrekjes aan voor om de duodeken in het ledikant. Volgens mij ben ik dan al een heel eind. Oh ja moet nog een leuke mobiel voor boven de box, maar kan nog geen leuke vinden die bij het boxkleed past.

Oh wat leuk een familiewieg, moet je ff doen een foto plaatsen. Zal ik ook doen als die van ons klaar is, moet opnieuw bekleed worden.

Mijn vriend is eigenlijk zelden ziek. Maar hij kwakkelt nu de hele week al een beetje. Begon met wat snotteren en kriebelhoest en nu sinds vandaag buikpijn en niet lekker. Hij blijft maar zo niet thuis, want hij heeft geen zittend gat en heeft veel aardigheid op zijn werk.

Wat betreft maagzuur, dat heb ik ook af en toe. Erg smerig bah. Ik durf daar niks voor te slikken. Ik neem dan gewoon een bakje vanillevla dat neemt het zuur weer weg of een beker warme melk, maar dat lust ik niet graag.

Wij moeten 23 febr weer naar de vlos en ik heb nog niets van kraamzorg gehoord.:(

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje schatten!!

Ik weet wel dat ik gewenst ben , maar idd voel me door het praten er over even niet thuis hier.

Hier gaat het ook even niet zie mijn topic! veel ergenis.
    De tranen waggelen weer heerlijk over de wangen.:)

Maar jullie kunnen wel wat doen hard duimen voor roze aan deze kant.

Nog geen bruinverlies hier vorige ronde wel , toen kwam ongi de volgende dag.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    @ brandend maagzuur.... erg vervelend:( hier ook erg veel last van! met name als ik lig.
    ik heb wel gehoord dat je daar met gerust hard RENNIES voor mag slikken hoor!

BE HAPPY, ooh wat geweldig zeg dat je de baby zo goed voelt!!!! dat is zon wonder he!

@ 20-weken echo:He wat leuk bijna de echo... die zenuwen zijn zo normaal! het is ook een ontzettend spannende echo!!!!
    ik weet nog wel , wij waren ontzettend zenuwachtig. Konden niets eten en ik kreeg gewoon het gevoel dat ik flauwviel toen ik die kamer in liep. Juist omdat we ons er zo bewust van waren het dat gaat om een medische echo!
    GELUKKIG was alles in orde! Voorzover ze kon zien! wat viel er een last van onze schouders. Tuurlijk vertrouwden we erop dat alles goed was , maar het is dan fijn om dat ter bevestiging ook nog te krijgen!
    Ik hoop voor jullie dat jullie net zon prachtige echo zullen hebben als ons!!!
    die zenuwen zijn echt normaal hoor!!! want het is ook ontzettend spannend!

Behappy wat leuk dat de bestellingen er al zijn bij de babydump!!!

Mariska , leuk is dat het al die bijpassende dingen uitzoeken.
    Wij hebben een witte box gekregen van mn ouders en ik heb een boxkleed en mobiel van de ''nijntje grey'' serie. Ken je dat?
    Verder heb ik wat knuffels gekregen van Nijntje met een blauw/wit truitje. Oa 1 knuffel daar komt muziek uit! echt schattig.

leuk he familiewieg!
    Hier ook eentje van mn man zn kant!
    alleen mn nichtje ligt er nog in haha! zij is van oktober...
    grote kans dat wij de wieg dan wat later krijgen.
    Ach is ook niet erg. Als ons kindje er maar even in ligt! mn man vind dat zo speciaal.....!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    marnat niet zo raar doen hoor!
    je bent hier altijd welkom!

he jakkes wat een tegenslagen allemaal....
    knuffel voor jouw!!!!

5. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Mag ik mij ook toevoegen bij jullie....???
    Geboren in Groningen, en woon nu paar jaar in Drenthe!!!
    Vlakbij Hoogeveen! leuk om meiden uit de omgeving te spreken!!!
    wij zijn nu druk aan het klussen voor een 2e wonder!!!

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey hey,

zo heb me centjes weer verdiend voor vanavond;)
    Had gelukkig geen kram vanavond.

De Nijntje Grey serie ken ik wel Ella, vind ik ook erg mooi, maar past niet bij de kleuren van de box, de kleed en de kamer. Erg he;)

Welkom Meissie,
    Er is nog ruimte zat hoor, schuif maar aan.;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    meissie, welkom!
    wat spannend! want zie dat je overtijd bent aan je banner?
    heb je al getest?

Mariska hahha nee hoor dat is toch niet erg??
    het moet wel bij mekaar passen hoor!
    en moet je vanavond weer werken?

ik heb een vraagje....
    heb sinds een paar dagen zo pijn onder mn linkerborst.
    echt heel raar, want er is ook niets te zien.
    Het voelt alsof er onder mn huid een klein mesje zit die bij bepaalde bewegingen er in snijd ofzo.
    kan dat de placenta zijn?? want die ligt bij mij hoog.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heb net mn vraag ook even aan de VK gesteld.
    En zij zei dat dit niet kan komen door de placenta.

waarschijnlijk door de borstklieren die nu gaan opzetten?
    En ik kan het beste er maar even mee naar de huisarts.
    want waar de pijn zit , zit wel een soort van verdikking.

ik zie het nog even aan tot maandag , want kan dan ook beter inschatten of de pijn aan blijft houden en dan bel ik maandag wel.

Na ja ik ga er maar vanuit dat het mn melkklieren zijn....
    al denk ik dan gelijk weer aan wat anders he ;)

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ella,

jeetje eerst de jeuk nu weer dit. Je lichaam zal nu wel helemaal aan het klaarstomen zijn voor als de kleine er binnenkort is, maar zou er idd nog wel even mee naar een arts gaan voor e zekerheid. Dan ben je zelf ook weer wat rustiger.

Ik heb nog 1 late vanavond en dan ben ik 3 vrij.:D

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska , ja haha idd .... nou die jeuk is wel erger geweest , dus ben blij dat de hormoonzalf gedeeltelijk goed werkt!

ik ga maandag idd maar even de huisarts bellen voor de zekerheid!
    waarschijnlijk kan ik dan wel even langskomen en dan hoor ik wel weer verder.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heerlijk!! je bent lekker het weekend vrij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ga je nog wat leuks doen!?

hier in twijfel of ik nou naar de kapper zal gaan of niet...
    mn haar is al best wel weer lang (bij mn bh bandje... en wil het graag weer wat korter.... maar ja altijd als ik er dan zit , dan zeg ik eigenlijk standaard dat er niet teveel af mag.. en dan doen ze alleen de puntjes.... tja op die manier blijft het lang he! ;)

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ Ella, vorige week heb ik er een flink stuk aflaten knippen, wil het langer laten groeien. Maar nu ik zwanger ben, groeit me haar erg snel. Normaal zit ik elke 6 a 8 weken bij de kapper, laatste tijd elk 4 weken. Was er klaar mee, zei, door maar flink stuk af (niet al te kort natuurlijk) zodat ik even er mee door kan..
    En het is toch best wel duur om elke 4 weken naar de kapper te moeten.

Toch wel lekker weer he... Heerlijk.
    Zo nog even rommelen hier in huis. En verder weet ik nog niet.

Liefs

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#373 Be Happy, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2011
    @ Ella: wat een aparte dingen heb jij weer....Eerst jeuk en dan dit weer. Niet leuk. Hopelijk heeft het inderdaad met je melkklieren te maken.

@ lang haar: ik had vroeger lang haar tot op mijn kont. Maar vanaf dat ik een jaar of 14 was, is het steeds korter geworden. Stukje bij beetje.
    Sinds vorig jaar heb ik zelfs helemaal een kort koppie. Staat mij veel vlotter. 's Ochtends even van dat kneedspul door mijn haar en klaar is Be Happy.
    Ik vind lang haar nog steeds prachtig. Maar ik ben van mening dat je daar wel een passend gezicht bij moet hebben. Mij staat het helaas niet. Krijg er een sloom gezicht van. Vind ik wel jammer hoor, want af en toe wou ik dat ik nog van dat lange mooie haar had.

@ Eyore: inderdaad mooi weer.....Ik baal wel een beetje. Ik werk anders altijd de vrijdagochtend. Maar collega gaat vanmiddag richting Winterberg. En hij vroeg mij woensdag of ik in plaats van de ochtend de middag wilde werken. Geen probleem. Ze hadden toch (mot)regen voorspeld.....En nu is het dus prachtig zonnig weer....Morgen als ik vrij ben, zal het wel weer pestweer worden. SBS6-Piet lijkt nog gelijk te krijgen met zijn voorspelling over sneeuw hier in Groningen en Drenthe. Daarna gaat het regenen. Jakkes!

@ Meissie2008: welkom hier! Dus je woont in de buurt van Hoogeveen. Ik heb daar ook familie wonen trouwens. Heb je inmiddels al getest, want je bent overtijd? (Of inmiddels al niet meer...?)

Het is maar goed dat ik weet dat je op deze termijn je kindje nog niet elke dag hoeft te voelen. Woensdag was Ukkie nog heel erg druk. Gisteren de hele dag en avond/nacht niks gevoeld. Werd er helemaal zenuwachtig van. Maar vandaag is hij/zij weer erg aanwezig. Gelukkig! :D
    Ik zit nu dus op mijn werk, maar het is hier niet zo druk. Zit de wijzers van de klok vooruit te kijken naar 17.15 uur. Blijkbaar wil Ukkie ook graag naar huis dat hij/zij zo druk is.

FIJN WEEKEND ALLEMAAL!

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    be happy , ja daar kun je dan behoorlijk nerveus van worden he!
    maar gelukkig heb je jullie kleintje weer gevoeld!

Eyore , ja dat wordt dan wel erg duur , elke 4 weken naar de kapper!
    ik heb mn haar tot op mn bh bandje en dan in lagen. Heb van mezelf ook krullen , dus opzich erg makkelijk haar. Maar vind net iets onder mn schouders toch leuker als lengte.

Morgen weer naar mn svader. Maar weer even zien hoe het gaat.
    Wat gaan jullie allemaal doen in het weekend?

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ En wel of niet naar de kaper geweest?
    Hoe gaat het nu met je borsten ? al beter ,?
    Houd de pijnen nou ook eens op bij jou?
    Hoe gaat het nu met je s vader meis hoop beter?

Om de 4 week naar de kaper kan bruintje hier niet trekken hoor!!

Morgen idd sneeuw hoorde ik op rtl 4 mijn moeder is morgen jarig word een oudje 65 jaar.
    Hier weer een nieuwe id kaart aan gevraagt dure krengen 43 euro + 9 ,95 aan foto s. tegen woordig ook vinger af drukken geven, als je een nieuwe moet hebben,.
    Het is dat het moet maar had liever gehad dat het nog niet hoefde . Maar goed we moeten het maar reden zo geen keus.
    Manlief en ik nu samen thuis.
    Nog geen ongi te bekennen hier.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden
    kan niet meer slapen... slaap nu in gedeeltes en ben om de 2 uur wakker ;)
    is vast handig voor straks!

Marnat , nee haha dat wordt wel een dure hobby om om de 4 weken naar de kapper te gaan. ik zou daar ook helemaal geen zin in hebben.
    Nee ben nog niet geweest! ik ga denk ik deze week wel even heen.
    We zijn gisteren bij mn svader geweest... het was redelijk... al weten we dat het niet zo is. Maar toch fijn om er even geweest te zijn!
    Verder nog erge pijn in mn linker borst. Kan er niet van liggen op mn linkerzij en eigenlijk doet elke lig-houding pijn.:(
    maar heb ook geen koorts erbij.... nou ja ik bel morgen gelijk om half 8! ben er nu alweer zat van. wist niet dat mn borsten zo'n pijn konden doen ;) Hopelijk kan ik morgen-ochtend gelijk even bij de HA komen en dat ik er dan wat voor krijg.

En jij nog van harte gefeliciteerd met je moeder!!!
    hoe was de verjaardag!?
    De sneeuw viel wel mee toch?! tenminste alleen sochtends hadden we erge hagel , en daarna zijn we vertrokken naar Brabant , maar toen we savonds weer terug kwamen was het hier wel erg slecht weer.....
    jaa dat zijn dure grappen die ID-kaarten! maar ze hadden het er toch over om die gratis te gaan verstrekken?? Dat ze dat per gemeente konden bepalen? Of was dat alleen een idee.....
    Nou ja jij hebt er dan weinig meer aan......

He ik ga nog even proberen te slapen!;)
    kom vandaag vast nog wel eens even langs hier op het forum!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Idd fijn gevoel geeft dat he als je dan even weer bent geweest, Wat vervelend van je borsten meis.
    Wat was je vroeg wakker?? heb je na tijd nog geslapen?

De verjaar dag was leuk als of er niets aan de hand was geen woord over mijn vader.
    Wij hebben ook niks gezegt , of ze weet het nog niet geen idee.
    Ze komt vanmiddag hier eten en voetbal kijken en mij helpen met breien.
    Wie weet praat ze dan wel.

Word nu wel spannend voor je he? wanner kindje komt .
    Zit je nog op schema verder meis?
    Thuis bevallen os ziekenhuis?
    Meis weet jij ook waar ik slabetjes van nijntje kan kopen?
    Voor mijn zusje die hoeft ook niet lang meer 15 maart.
    Gaat allemaal goed bloeddruk nu goed woensdag moet ze weer heen.

18. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden, heb even snel gelezen, heb het erg druk.

Gisteren mijn nieuwe mamafiets gehaald:D Ben dr zoooooblij mee.

En de hele dag aan het behangen geweest. Het wou voor geen meter, zaten allemaal bobbels in:x Maar die leken steeds kleiner te worden dus zijn we (vriendin en ik) maar door gegaan en die eerste muren zitten er aardig strak in. Maar 1 muur zag ik vanmorgen is nog 1 en al bobbel:( He bah wat moet ik daar nu weer mee. Het zint me niks.
    Nou moeten we nog 1 muur, maar kan maar zo zijn dat ik die andere met bobbel er nog weer uit trek.

Ik heb lekker uitgeslapen maar moet me nu gaan klaar maken, mijn zusje is jarig en we worden tegen etenstijd verwacht voor een verassingsmaaltijd voor haar. Ze weet niet dat wij ook al komen (andere zus en ik met partner).

Ik spreek jullie wel weer.

Fijne zondag allemaal;)

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mariska@ Vervelend van het behang ik kan je helaas niet helpen!1 heb geen verstant van behangen .
    Gefeliciteerd met je zus en veel plezier.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden,
    De laatste tijd heb ik op de een of andere manier niet echt puf om alles hier bij te houden.
    Sorry daarvoor.
    Ben wel redelijk vaak op het forum, en lees en reageer wel, maar meer op kortere stukjes.
    Als het weer lukt dan kom ik me weer melden!

@Ella, kom natuurlijk wel ff spieken of je bevallen bent ;)

Deel Deze Pagina