De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja babyshower organiseren voor iemand anders lijkt me ook erg leuk!

marnat , hihihi sokjes breien is ook wat lastiger hoor!
    moet toch met 6 pennen?
    ach daar draai jij je hand niet voor om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #402 Marnat, 14 feb 2011
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
    6 Pennen ook nog hallo ik heb geen extra handen hoor:D
    Dat zijn dingen die mijn mams wel kan sokken breien doet/ deed ze ook voor de mannen.
    ik weet niet of het haar nog lukt nu met haar arm.

Zo eerst hier wat in huis doen want de kabouters zijn gevlugt :D:D
    Zo geen zin in!! manlief helpt wel mee

De douche moet hier voor woensdag schoon want mijn paps komt douchen ! De douche bij hem is niet warm.

En nee manlief is niet aan het werk ,ook thuis nog steeds .

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    flink aan het schoonmaken dus!
    fijn dat je man dan meehelpt!
    mn man maakt ook altijd hier de badkamer schoon.... wij zetten altijd de hoge druk spuit erop! Alles eruit en dan volspuiten met chloor... dat laten inwerken 10 min en dan met de hogedruk spuit! :)

Wanneer kan je man weer beginnen met werken?
    oow das wel vervelend zeg als je vaders douche koud blijft :( gelukkig kan hij dan bij jullie douchen!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tijdens mn werk zag ik wel eens van die dames die met 6 pennen aan het breien waren... dat leek erg simpel zoals zij dat deden! ;)

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Jeeej meiden ik kan jullie niet bijhouden hoor.

@Ella, wat vervelend van die gekneusde rib. Maar aan de andere kant is het gelukkig niet iets ernstig, alleen heel vervelend.

Whaaaaaah behangen?????? Ik niet meer, ben er poepflauw van. Ben nu druk met een plantenspuit in de weer en een verfkrabber om de resten behang er weer af te krijgen. Bleeeeeeeeeeeh, ben nog wel een paar dagen zoet:x 1 1/2 muur zit er keurig in, die laat ik zitten, moet nu nog 1 1/2 muur schoonkrabben. Ik laat denk ik iemand komen die wel goed kan behangen om de klus af te maken:) Ik begin dr niet weer aan, straks weer allemaal bobbels.

@Marnat, meis het zit jou niet mee. Gelukkig kan je een beetje afleiding vinden in het breien. Morgen ga ik naar mijn eerste naailes, heb al een patroon uitgezocht, een heel lief tuinbroekje mt 68. Donkergrijs, kan zowel voor jongen/meisje. Heb hem vanmiddag uitgetekend en op stof gezet, zal hem morgenavond even laten controleren voordat ik begin te knippen en de stof ook nog naar de maan is;)

Wat betreft baby shower, dat hoeft voor mij niet zo. Wij geven een kraamfeest na de geboorte. En we willen nog ergens trouwen eind dit jaar misschien.
    Maar adt moeten we nog even bekijken, in september zijn we zo wie zo 12 1/2 jaar bij elkaar, dus vond dat wel eens de tijd om een ring te schuiven:D Niet te veel poespas hoor, gewoon lekker feestvieren en verder niks.

Ik ga nog even mijn bankzaken regelen (op de bank liggen) :D
    kom nog wel even weer aanwaaien.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska , lekker relaxen meid! zoo alweer 12,5 jaar bij elkaar!
    dan kennen jullie mekaar echt al lang!
    wij zijn dit jaar 5 jaar getrouwd :)

Leuk hoor dat jullie gaan trouwen! ik denk nog heel vaak terug aan onze trouwdag. die jurk etc... vond alles geweldig!:D:D:):):D:D

ooo wat een rot werk he dat behang eraf halen!!! :x:x:x
    Groot gelijk dat je niet zelf weer gaat behangen..
    laat het maar lekker aan een ander over!

He wat leuk dat je een tuinbroekje gaat maken!
    lijkt me best moeilijk.

ooow leuk jullie geven een kraamfeest!
    dat lijkt me ook erg leuk.
    Houden jullie dat dan thuis?
    Maar denk dat bij ons dan iedereen ''dubbel'' komt zeg maar.

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja, we zijn al een hele tijd bij elkaar, ik was net 17. Wordt wel eens tijd nu om het te bevestigen.
    Ben benieuwd of ik nog wat krijg voor valentijn, denk het niet;)
    Hoeft ook niet zo nodig hoor, maar zou het stiekem wel leuk vinden als hij wat meenam.

Het patroon tekenen wil opzich nog wel, maar heb wat tips en handvaten nodig, het lukt me nog niet alleen. ik hoop dat het een beetje wil, heb al hele mooie stoffen in de winkel gezien. Wil zelf mijn dekbedjedhoesjes gaan maken. Heb ik mooi alle tijd voor in mijn verlof.

De kraamfeest doen we in een heel klein dorpje/gehucht bij ons in de buurt, daar staat een heel mooi dorpshuisje met een keuken en alles. We slaan zelf drank en vreterij in en dan kan iedereen komen die zin heeft en anders pech.
    De opa's en oma's en goede vrienden komen natuurlijk al eerder. Maar die kunnen ook nog op het kraamfeest komen.
    De bedoeling is dat we er dan zo goed als van af zijn. Kunnen ze niet jammer dan.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pff ik doe niks meer ben er flauw van morgen weer een dag.

Ella@ De dames hebben wat meer brei ervaring dan ik denk ik :D

Mariska@ Leuk naailes mijn moeder gaat mij daar ooit weer mee helpen .
    En Leuk kraam feest!! en mis trouwen !! word idd tijd dat er een ring om jou vinger komt:D
    Wij zijn 25 juni 4 jaar getrouwd en 17 jaar bij elkaar.
    Wij waren dus ook laat met trouwen !! en hebben het ook klein gehouden wel een trouw jurk en manlief had nog een pak van de trouwerij van mijn zusje.
    En we hadden een open auto die niet open kon [ het regende pijpestellen] Altijd mooie weer op die datum maar toen grr.
    En een feest met muziek vrienden van mijn vader .

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska dat klinkt erg leuk zeg een kraamfeest!!!
    heb er ook wel over nagedacht , maar denk niet dat wij dat gaan doen.
    zou ook niet weten waar en wanneer. Want dan moet de uitnodiging al bij het geboortekaartje? of doe je dat dan niet?
    Heb eigenlijk geen zin meer om dingen te regelen :)

Maar het lijkt me idd wel ontzettend handig! iedereen in 1x , uitgezonderd familie/beste vrienden.

marnat , lekker bezig geweest met de schoonmaak???
    hier wel hoor!
    morgen lekker helemaal niets doen.... althans niets in huis! ;)

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    het topic is nu wel anders nu consider ook nog weg is....:(
    jammer!
    Hopelijk kom je snel weer meeschrijven Consider!
    want ben natuurlijk erg benieuwd hoe het met je gaat... met valerie en met je zwangerschap!!!!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Consider is toch niet helemaal weg? Ze leest toch nog wel mee heb ik begrepen? Ze reageert alleen niet zo veel meer toch?

Hier nog steeds niet lekker. Wahaha, nu moet ik oppassen met wat ik typ, aangezien hier nogal veel mensen in de zorg werken....Maar goed, het gaat eigenlijk alleen maar over onze huisarts-assistenten. Dus....eh...daar gaat 'ie dan....

Voor de zekerheid mijn urine maar laten controleren op een blaasontsteking. Dus vanochtend de huisarts gebeld (nadat ik mijn ochtendurine had opgevangen). Ik moest voor 10.00 uur mijn urine daar afgeven. Goed. Ik daarheen. Ik dacht nog: het is niet druk, ben direct aan de beurt. Er was 1 loketraampje open bij de balie, dus ik naar die assistente toe gelopen. Die gezellig zat te bellen met iemand aan de telefoon. Over internetbankieren. En later over een stempelkussen wat niet meer werkte. Waar ze in tussentijd ook mee ging prutsen. En ik stond daar maar met mijn potje met urine. Er zat nog een assistente achter de balie, maar haar raampje was gesloten. Die had volgens mij niet zoveel te doen, maar mij helpen? Niet dus. Ik stond er al vrij lang te wachten totdat ik besloot om maar naar die andere assistente te lopen en te vragen of ze mij kon helpen toen die laatstgenoemde assistente met een verveeld gezicht haar raampje opende. Zonder "goedemorgen" keek zij mij aan. Ik heb ook geen "goedemorgen" gezegd (ik dacht: bekijk het maar) en heb mijn potje op de balie gezet. Ze greep een papiertje, stelde mij kortaf wat vragen, zei dat ik vanmiddag maar moest bellen en liep weg met het potje. Vol verbazing ben ik ook maar zonder groeten weggelopen. Die andere assistente was nog steeds gezellig aan het bellen trouwens. Het is tegenwoordig al ontzettend moeilijk om een afspraak te maken bij onze huisarts. Als je een afspraak maakt voor over een maand, meldt de assistente (serieus!) dat "ze dan al helemaal vol zitten!" Tja....De zorg wordt steeds duurder en de patientvriendelijkheid gaat hard achteruit helaas.....Tenminste, bij onze huisarts dan.

Vanmiddag dus bellen voor de uitslag. Zal mij benieuwen. Ik heb namelijk last van veel plassen, pijn in mijn onderbuik en mijn linkerzij. Ook voel ik me dus niet lekker.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Be Happy , dat meen je niet zeg :(
    was een aso assistentes!!!!!!!!!!!!!!!
    de een blijft gewoon doorkleppen en de ander is te beroerd om je even vriendelijk te woord te staan?
    Nou groot gelijk dat jij ook niets zei hoor!

spannend dat je vanmiddag de uitslag krijgt en goed dat je je urine met die klachten even laat controleren!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

jeej Behappy belachelijk. Maar ik weet precies waar je het over hebt hoor. Ik heb vorig jaar een keer woorden gehad met onze huisarts, omdat zijn ass. ons steeds afwimpelde aan de telefoon. Terwijl wij geen mensen zijn die constant bij de dokter lopen. En wij niet bellen als we een scheet dwars hebben zitten.
    Je had groot gelijk, ze kon om mij ook de boom in,pffffffff. Nu maar hopen dat de uitslag goed is. Mijs had ook al een blaasontsteking, weet niet of je dat meegekregen had. Je schijnt er toch gevoeliger voor te zijn als je zwanger bent.

Hey Ella, alles nog rustig bij jou?
    Hoe gaat het met je gekneusde rib, kun je de kleine een beetje in toom houden, wat een baliekluiver:p

Vandaag druk aan het werk geweest, maar was prima te doen.
    Even een uurtje op de bank gelegen, was echt even heel moe.
    Daarna eten gekookt en straks ga ik naar mijn eerste naailes,
    wish me luck;)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Ella,
    Het is hier inderdaad wat rustiger.... iedereen is even druk met andere dingen denk ik. Zijn nu ook veel mensen ziek / niet lekker.
    Hoe gaat het met jou? Bolle buik zat...getrap beu...bloednieuwsgierig?
    Heb je een beetje afleiding / aanloop overdag?

Maris,
    Heb je al iemand geritseld die je behangdrama op kan lossen? Ik ken ook niet echt iemand die heel goed is in behangen..
    Ben je zo goed van start gegaan..krijg je dit.
    Mijs een blaasontsteking..vervelend zeg!
    Hoe voel jij je? Tijd voor een nieuw kiekje?

Be Happy,
    Asociaal die ass. Ik zou er serieus een melding van maken hoor.
    Hier zo'n dorpsdokter maar ik ben zeer tevreden.
    Mogen altijd gelijk komen als we bellen (bellen ook alleen als er iets loos is). Met de jongens ben ik afgelopen maand om de haverklap geweest..
    Laatst belde ik en zei ik letter: ja sorry, ben ik weer...
    Zij lachen, gaf heeeeelemaal niks. Vroeg meteen hoe het met de ventjes was. HA zei ook dat het een goed teken was, dat ik gewoon bleef komen.
    Aanpakken dus, die sufk*tten :D
    Heb je trouwens een blaasontsteking? Klinkt wel zo.
    Maargoed, ik heb het ook een aantal keren gedacht tijdens de zwangerschappen maar het was steeds niet zo. Ik bleek ontzettend last te hebben van het oprekken van mijn banden (moesten ook flink gerekt worden...hahah)

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

#415 spikkeltje, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2011
    Hey dames,
    @ Be-happy
    Wat een aso-assistente ja. tjeemp. Dat je zo met mensen om kan gaan. Laat ze in eigen tijd dat gezellige belletje doen. Ben blij dat ik een flexibelle HA heb. Meestal als ik om 8 uur bel, kan ik vaak een uur later al terecht. Alleen soms zijn de assistentes ook niet al te vrolijk. Laatst bracht ik een doosje (leeg) medicijnen zodat ik smiddags nieuwe kon halen bij de apotheek, vroeg ik of ik weer net zoveel kon krijgen, want in het begin stond ik er wekelijks. Zit ze me af te snauwen. Nou was gewoon een vraag. En vragen mag.

@ Mariska
    O waar ga je dat doen, naailes? Ik wil ook zo graag. Heb een mooie naaimachine hier staan, maar ik krijg het niet voor elkaar...

Hier alles goed.Nog flink verkouden.
    Gisteravond weer heerlijk gezwommen. Was weer alleen, heerlijk hoor een privebad;) Dus als je nog wilt zwemmen, kom dan meedoen;)
    Volgende week vakantie en dan na de vakantie begint het weer.

Oja heb op foto's geplaatst, maar je moet wel even vrienden worden hier op ZP. Er komen nog meer hoor;)

Liefs

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Mariska, wilde ik je nog zoveel plezier wensen op je eerste les, vergeet ik het nog. Het is dat ik beter weet...maar mijn hoofd is echt een enorm vergiet!

Eyore,
    Dat is jammer, dat het zo rustig was! Waar zwem je dan? Kardinge is wel aardig bezocht dacht ik.
    Ik heb uit nieuwsgierigheid naar je foto's een vriendenverzoekje gedaan :D

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Idd het topic is zeker anders nu concider ook niet meer schrijft, waarom eigenlijk niet? heb ik even gemist denk ik.
    We zijn nog met zijn tweetjes over van het oude topic zo raar dit mis ze wel .
    Knapt je buik al uit mekaar meis ben je er al zat van?

Mariska@ Veel succes met je eerste naailes.

Elmo@ Al weer wat beter meis?

Behappy@ Wat een dome ast zeg pff blond zeker.
    Wat was /is de uitslag van je urine ?

Eyore@ Lekker even zwemmen doe je dat met meerdere zwangeren? zwangerschaps zwemmen ?

Hier gaat het goed heb van daag mijn was aan de kant gemaakt de keuken wanden en de vloer even een goede beurt gegeven.
    Morgen mis even de want in de kamer.
    Manlief heeft vandaag gewerkt als klusjes man morgen weer . zijn toch weer twee dagen.

18. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ Elmo, ja heb je al geaccepteerd. Er komen nog meer foto's. Ik doe het in Leek. Wou daar eerst kijken, kan alle kanten op, als het me niet bevalt.

@
    Het is zwangerschapszwemmen. Maar er schijnt nog 1 te zijn, maar die kon afgelopen keren niet.
    Het is wel lekker.

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Zoooo, ff snel reageren. Ben net thuis. Was hartstikke leuk. Leuke vrouw die het geeft. Naaimachine bleef vanavond onaangetast. Druk bezig geweest met voorbereidend werk. Volgende keer ga ik beginnen met naaien.
    Ben een tuinbroekje mt 68 aan het maken. Als ie klaar is volgt foto, heb nu even 2 weken geen les ivm vakantie. Wel jammer had nu graag door gewild. Het is trouwens in Middelstum;)

Ja Mijs had een blaasontsteking, maar die had een kuur gekregen en die zou nog weer inleveren voor nacontrole.

Zal zo vriendlief vragen om nog even een foto te maken. Plaats ik van de week dan wel even hier.

Wat betreft behang,:x grrrrrrrrrrr baal als een stekker. Heb 1 muur eraf geropt. Ben nu druk aan het behang krabben. Maar heb er ook een stuk glasweefsel behang van afgetrokken dus er moet ook nog een stuk muur bijgestucd worden. Ben aardig flauw dus.
    Mijn schoonpapa zou van de week even langs komen om de schade op te nemen. Misschien kan hij mij verder helpen.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mariska@ Fijn dat het leuk is en de lerares ook dat scheelt ook.
    Maar idd jammer dat het vakantie is en je niet verder komt.
    Ben wel benieuwt naar je resultaat!
    Ik duim en hoop dat je schoonvader het nog kan op lossen.
    Je mannetje kan niet behangen?

Deel Deze Pagina