De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Wat een mooie nieuws meis gefeliciteerd!

Mariska@ Veel plezier met het uitzoeken van de kaarten!
    En weg met de naalden container wat doet ie daar nog ?

Elmo@ Hoe hebben de boefjes het gehad?

Hier is de naaldencontainer al lang weg , moet nog een nieuwe halen maar dat kan nog wel.

Maar ik ga me eerst richten op mijn nieuwe baan bij thuiszorg 15 uur huishoudelijk werk. voor 3 maand.
    Deze dagen eerst alles goed door lezen.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

O ja, geboortekaartjes....Moeten wij ook nog regelen / uitzoeken.
    Voor wanneer moet je dat eigenlijk geregeld hebben (daarmee bedoel ik dus: een kaartje uitgekozen hebben)? Ik heb op internet ook al leuke sites gezien met mooie kaartjes.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!
    we zijn weer thuis!
    en ben kapot.. ga zo even liggen.

Met Evan gaat alles zo goed! hij is zo mooi.
    Met mij gaat het ook wel goed, moet alleen nog herstellen :)

Thanks meiden voor jullie berichten!
    ik reageer later even hoor!

Enne heb jullie gemist!!!!!

L4ever, wat ontzettend lief meid...
    ik heb zo aan je gedacht..

4. 1234

1234 Niet meer actief

Hoi Ella,

nogmaals van harte gefeliciteerd met je zoon. :)
    Ben zo benieuwd naar hem. Daar hebben we al die maanden over geschreven. ;)
    Maar voel je je al wat beter, want zo te lezen was je keizersnee een hel. Heb je nog veel pijn na die ks of valt dat mee?

Geniet van de kraamtijd en al de tijd daarna.

Liefs L4ever

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Lieverd fijn je er weer bent , rust maar goed uit het is niet niks een ks.
    Wat ook een hel zeg baha, maar een lieve zoon is dat allemaal wel waard dacht ik.
    En ik ben ook heel benieuwt hoe jouzoon er uit ziet.
    Dan zal ik eens oordelen of ie idd mooi is zo als jij zegt.
    Moeder zeggen dat altijd hihi. knuffie voor jullie allemaal daar,.
    En nogmaals gefeliciteerd.

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heeeeeey Ellaaaaaa:D

Goed om te horen dat je weer thuis bent. Blij dat alles in zoverre goed gaat. Doe je het wel rustig aan meid. Goed om je zelf denken hoor.
    Ben ook erg benieuwd naar jullie kleine vent.

Mooi Marnat dat je eerst voor 3 maand wat werk hebt, misschien dat het nog uitgebreid kan worden. Heel veel succes.

Kaartjes uitzoeken vandaag niet gelukt. Ben nog wel langs de drukker gereden, maar daar zat ineens een acountantskantoor:( Snap er even niks meer van, ben er nog een keer langs gereden, zal wel.
    Ga binnenkort wel even naar Bedum daar even koekeloeren.

7. Be Happy

Ella: goed te lezen dat je weer thuis bent met je prachtige zoon.

Als je eraan toe bent, willen wij graag je verhaal horen en natuurlijk een foto bewonderen van Evan....:D

Voor geinteresseerden: er staat een update van onze babykamer in mijn foto-album.

Kamertje is dus nog niet klaar. Moet nog verder ingericht worden: klamboe moet nog opgehangen worden, ik moet nog een kussentje kopen (rood) voor in de schommelstoel, alleen de badstandaard hebben wij binnen (het badje is nog in bestelling). Verder uiteindelijk dus nog het bedje opmaken, maar dat doe ik pas in mijn zwangerschapsverlof. En de kledingkast + commode inpakken :D. Daarna wacht de wasmachine en mij een grote klus. Wassen, wassen, wassen, wassen, drogen, drogen, drogen, drogen, strijken, strijken, strijken stijken, opvouwen, opvouwen, opvouwen, opvouwen etc.

Mijn lieve vriend en erg lieve schoonpapa zijn vandaag de hele dag bezig geweest om het kamertje af te krijgen. Schoonpaps is nog ziek ook (grieperig), maar hij moest en zou vandaag helpen. Terwijl het ook uitgesteld kon worden. Het hoefde vandaag niet af. Had geen haast, maar schoonpa had geen zin om ziek thuis te hangen.
    Nu maar hopen dat hij ons niet aangestoken heeft.....

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mariska@ Dankje wel ik hoop eerder dat we dan zwanger zijn . meer over mijn werk in mijn topic.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Ella,
    Neem je tijd hoor! Leuk dat je hier even aan komt waaien. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal / foto'tje..maar dat komt allemaal wel. Eerst je eigen leventjes maar. Dat is allemaal ingrijpend genoeg.
    Ik hoop in elk geval dat je van Evan kan genieten :D

Maris,
    DIe drukker (B) zit er wel nog hoor. Ze hebben alleen een beetje bijzondere openingstijden meen ik.
    Wij hebben daar de trouwkaarten en 2x de geboortekaartjes besteld. 100% tevreden.
    In W. (naast mijn dorp) schijnt ook een goede drukker te zitten.

Be Happy,
    Ik vlieg zo naar je foto's

Carnaval was leuk geweest! Ach, ze hebben altijd een leuke dag op het KDV.

De vouwwagen waar wij onze zinnen op hadden gezet is verkocht...jammer! Verder zoeken dus.

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

even vluchtig kom ik hier voorbij. Gisteravond waren we weg, vandaag aan het werk geweest, lekker wat buiten gerommeld nog, wat gegeten en nu al weer in de startblokken voor een verjaardagsvisite. Wacht totdat vriend klaar is met douchen.

Oh heerlijk Behappy wat een vorderingen. Zal zo even kijken in je album.

Hey Elmo,
    dus dat is nog wel dezelfde, nou dan zal ik er van de week toch maar eens even naar binnen even neuzen. Hoe is het met de boefjes?

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!

snel even mn verhaal ;)

Maar eerst even lieve marnat en l4ever bedanken voor jullie lieve kaart!! dankje wel meiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nou om 1 uur snachts begonnen de weeen.... het zette aardig door. Rond 3 uur kwam het besef dat het wel eens begonnen kon zijn! want normaliter val ik dan wel in slaap.
    ik de hele nacht naar beneden en rond half 7 mn man roepen. VK kwam en bevestigde dat ik was begonnen.
    maar de ontsluiting schoot nog niet echt op.
    Half3 naar het ZH , naar aangekomen werden de weeen steeds heftiger en pijnlijker. Om eerlijk te zijn vond ik het vreselijk.
    de ontsluiting schoot wederom niet op. Om 1600 kreeg ik ruggeprik.... wat een verademing! half 5 had ik 5cm ontsluiting , en om half7 had ik 10cm ontsluiting!!!!
    rond 2000 persdrang , half uur geperst , maar hoofdje lag niet goed.
    om 2045 lag ik op de OK. vreselijk was dat. dat deed me zo zeer., ik gilde alles bij mekaar.
    op een gegeven moment kreeg ik algehele narcose.
    Hij werd alsnog met vacuum pomp gehaald , en de schoudertjes zaten ook klem.
    Apgarscore was gelijk super goed!!!!! :)

Ik werd wakker tijdens het hechten , helemaal in de war en wist totaal niet waar ik was. Dat was zo angstig , want ik lag ook met mn handen vast gebonden.
    Nadat ik (wederom) weer was gekalmeerd ;) kreeg ik onze zoon een uur later te zien.
    ik was zo blij om hem te zien , maar ik was ook zo versuft van alle narcose middelen. ik heb best veel gehad.
    Die nacht flink geslapen , om 4 uur werd ik wakker en keek ik in het wiegje, dat was zo bijzonder moment.
    maar het besef dat het ''mijn zoon'' is , dat was er totaal niet.
    Nu is dat er eigenlijk ook nog niet. vind dat best wel rot en moeilijk. De VK zegt dat , dit een reactie is op de narcose en op het verloop van de bevalling. Ze zegt dat het tijd nodig heeft en dat het wel goed komt. Maar ik voel me er zo slecht onder. Gelukkig steunt me man me ontzettend goed. ik praat er wel over.
    De binding moet echt nog komen. Ik vind hem ontzettend lief en mooi en wil en kan hem ook niet missen , maar het ''moeder gevoel'' is er nog niet echt. de roze wolk is er nog niet bij mij. Bij mn man gelukkig wel. Het ontroert me om hem zo te zien met zn zoon. Zo lief en verzorgend.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lieve ella

Graag gedaan hoor !!

Meis wat een verhaal heftig hoor.
    Maar je zoon is er , en ook nog eens een prachtige naam.
    De roze wolk komt wel daar val je niet zo maar vanaf hoor.
    knuffel je lieve zoon maar zo vaak mogelijk de lievde die jij voor hem hebt deel je gauw met hem.
    Komt goed meis echt waar geloof me maar.
    De nacose kan er idd mee te maken hebben, je hebt een ks gehad , en niet dat wat je hoopte dat is zwaar lieverd.

Maar ik ben heel trots op je onthoud dat goed he!!

een hele dikke knuffel van mij!!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Ella,

Wat ontzettend naar dat je het zo hebt ervaren en dat je je nu zo voelt.
    Jouw bevalling is alles behalve normaal, het is dus begrijpelijk dat jij je anders voelt dan "normaal".
    Een algehele narcose is volgens mij 1 van de ergste dingen die je kunt hebben tijdens de bevalling van je eigen kind (er zullen mensen zijn die er natuurlijk voor tekenen nav hun eigen bevalling) maar het komt zeker niet ten goede aan het "hechtingsverhaal".

Ik herken het zo! Niet het gevoel hebben dat het echt je eigen kind is. Je vindt hem inderdaad prachtig, houdt zielsveel van hem maar eigenlijk had je op een ander gevoel gerekend..

Geef dit allemaal de tijd Ella. Praat er veel over (zeker met bijv.je vlos). Dit heeft echt tijd nodig.
    De bevalling van Ruben heb ik eigenlijk pas verwerkt bij de harkansing (bevalling van Stijn).
    En toch...kan nog steeds wel janken als ik aan de bevalling van Ruben denk (dit zit nog veel dieper dan het hele MMM verhaal).

Nouja, het lijkt een heel ego verhaal maar ik hoop dat je dingen herkent en je daardoor misschien iets minder "anders" voelt.

Hebben ze bij de ks alsnog de vacuumpomp nodig gehad?
    Hoe gaat je partner met dit hele verhaal om, het moet voor hem ook traumatisch geweest zijn.
    Weet je waarom je handen gefixeerd waren?

Poeh, ik vind het echt al enorm heftig om te lezen....

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ik sluit me helemaal aan bij Elmo, jeetje das niet niks meid. Wel fijn om te horen dat je man het zo goed oppakt, dat geeft jou misschien ook wat meer rust. Denk goed om jezelf en blijf erover praten. Hoop dat er voor een hele mooie tijd gaat komen.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hoi meiden!
    Kwam even het bevallingsverhaal van Ella lezen!
    Meid pffff je hebt het niet makkelijk gehad!
    Heftige weeën, half uur persen en dan alsnog naar de OK!
    Wat vreselijk dat je zoveel pijn hebt gevoeld, hoe kwam dat?
    Hadden ze je niet goed verdoofd?

Kan me best voorstellen dat de roze wolk er niet is.
    Iedereen praat altijd over een roze wolk, maar de echte roze wolk heb ik ook pas later gevoeld.
    Het is in het begin ook gewoon allemaal niet makkelijk.
    En vergeet niet dat je een vrij heftige bevalling hebt gehad!
    Mooi hé om je man zo te zien! dat vond ik ook erg ontroerend.
    Maar hoe voel je je nu?
    Nog erge wondpijn? voel je je al wat beter? of ben je nog wat slapjes?
    Al kraambezoek gehad?
    En hoe gaat het met jullie zoon? Jullie hebben hem prachtige namen gegeven!

Meiden nog even een update vanaf hier!
    Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad, alles is goed met de baby.
    En we krijgen een....... MEISJE!!!!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Consider,
    Wat leuk je hier weer te zien!
    Een meisje!!! Had vanmiddag al even illegaal op je topicje gereageerd. Wat fijn jou, dat alles goed is!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Consider@ Wat Super dat de echo goed was meis. gefeliciteerd.
    En een meisje!!
    Hoe gaat het verder met je?

Hier de eerste werk dag er op zitten en het ging goed.
    Was niet onzeker of wat ook . vben trots op me zelf.

Door ik haast niet werk en veel kort ergens werk , is mijn vertrouwen wat weg. en daar ben ik ook onzekerder van geworden.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    meiden heel erg bedankt voor jullie reacties.
    Fijn om ook in die zin herkenning te lezen.
    Al vind ik het niet leuk Elmo dat je weet hoe het is......:(

Het gaat vandaag weer wat beter!
    Heb me ook voorgenomen om er dan zo min mogelijk aan te denken ;)

Consider , wat ontzettend leuk!! een zusje voor jullie dochter!!! leuk hoor!!
    En ik heb idd het idee dat de verdoving bij mij niet helemaal werkte.... ik kreeg halverwege wel algehele narcose en daarvan weet ik alleen dat ik weer wakker werd... dus dat heeft wel geholpen!

Marnat , gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    hopelijk kun je hier een tijdje blijven!

Elmo , ja mn man vond het ook moeilijk om me zo te zien.
    Hij vond het erg dat ik zoveel pijn had en was in die zin blij dat ik helemaal verdoofd was.
    Al had hij dat in de eerste instantie niet in de gaten , hij dacht dat ik was flauw gevallen.
    Mn handen waren gefixeerd omdat ik telkens met mn handen in de wond zat kennelijk. maar dat heb ik niet echt doorgehad.
    ja klopt bij de KS alsnog een vacuumpomp en vervolgens zaten de schoudertjes vast.
    Maar hij gaf geen kik! en de apgar score was gelijk helemaal goed.
    Het is een erg sterk jochie en gezond jochie GELUKKIG!
    Nou ja het is allemaal gebeurt , zoals het is gebeurt... en hij is eruit!!!! :) :)

Mariska en Be Happy , hoop dat het goed gaat met jullie zwangerschappen?
    Trekken jullie je werk nog wel?
    Wordt nu wel zwaarder he........

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Consider,

leuk dat je even weer komt buurten meid.
    Wat een geweldig nieuws, alles goed met de baby, en ook al weer 20 weken, jeetje wat gaat dat snel.
    En ook nog een meisje, leuk zeg.

Hey Ella,

blij om te horen dat het vandaag weer wat beter met je gaat.
    Hoop dat het steeds kleine beetjes beter word met je.
    Kan me voorstellen dat het een hele heftige ervaring is geweest en dat het voor je man ook niet leuk was om je zo te zien, kan me best wel indenken dat een man zich dan best wel machteloos voelt.

Met mij gaat het goed, maar merk idd wel dat ik het wat moeilijker krijg. Ik heb sinds het weekend wat last van lage rugpijn en gister had ik een late dienst en had ik eerst een oude dame op de grond liggen die weer omhoog moest en later nog een vrouw die ws een beroerte kreeg die met ambu is afgevoerd. Het was me het avondje wel en had dan ook aardig last van krampen in mijn buik, werd er een beetje naar van.
    Ben nu eerst 2 dagen vrij, donderdag weer een late, ik kijk het even aan anders moet ik maar even overleggen met de verloskundige.

Ik ga nog even weer genieten van het zonnetje;)

20. Be Happy

Zo, ook even weer een teken van leven van mij :D.

Ella: wat een verhaal zeg....Kan me voorstellen dat je door al die toestanden nog niet helemaal lekker op een roze wolk zit. Ik hoop toch dat die roze wolk (nou ja, in jouw geval eigenlijk blauwe wolk ;)) een dezer dagen bij jou binnen komt drijven. Lees wel dat het inmiddels weer wat beter gaat met je. Het wordt de komende dagen wat warmer weer. Hopelijk is de lente gauw in aantocht, dan kun je lekker met je zoontje naar buiten en wandelen.

Marnat: nog niks aan de hand bij jouw zusje? Die kan nu elk moment bevallen toch?

Consider: een meid! Leuk zeg! GEFELICITEERD! Dat wordt dus roze shoppen.

Mariska: wel goed om jezelf en je kindje denken he. Je niet te druk maken op je werk. (Zegt iemand die gisteren zelf nog de (zware) bank thuis aan de kant heeft geschoven, omdat er perse onder gestofzogen moest worden....)

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn buik begint opeens hard te groeien. Het valt iedereen op. Ik krijg ook last van mijn bovenbuikspieren. Die zijn af en toe nogal pijnlijk (zeurderige pijn). 's Avonds draai ik ook alle kanten op, omdat ik niet direct meer in slaap kan vallen. Moet nu echt een lekkere slaaphouding zien te vinden. En ik moet er nu toch zo'n 3x per nacht uit om te plassen. Ook heb ik af en toe nachten waarbij ik telkens wakker word (vannacht ook om het uur).

Mariska: neem je 4 weken of 6 weken vantevoren zwangerschapsverlof op? Ik 4 weken vantevoren. Ik meende dat je dit soort dingen nu ook al moest regelen. Maar je hoeft je werkgever pas 3 weken voordat je op verlof gaat, in te lichten (staat op de site van het UWV). Vervolgens mag je werkgever maximaal 4 weken en minimaal 2 weken voordat je op verlof gaat, pas doorgeven aan het UWV dat je zwangerschapsverlof hebt! Ik wist dat helemaal niet dat het aan het einde zowat pas geregeld moet worden.
    Uiteraard weet mijn werkgever al wel wanneer ik op verlof wil.

Maandagmiddag ben ik bezig geweest om de commode en de kledingkast in te pakken. Zo kunnen we precies zien wat we nodig hebben. En ik kan af en toe al eens een wasje draaien. Daar durf ik niet mee te wachten tot mijn verlof. Stel je voor dat ik net in mijn verlof al ga bevallen, dan is er nog niks gewassen.....

Ook heb ik bij Kwantum een kussentje in de vorm van een locomotief (kleuren rood, blauw, geel) gekocht. (Wilde ik op de vensterbank voor het raam zetten, maar het ding is veel te breed... Dus nu maar op de kledingkast gezet.) Ik liep daar dus mee naar de kassa, kwam ik onderweg een jongetje van een jaar of 2 tegen met zijn moeder. Het jongetje zag mij lopen met die locomotief en hij zei heel schattig: "oooooooooh, isse Thomas!" :D

Gisteren nog een rood kussen gekocht voor in de witte schommelstoel die in de babykamer staat.

Volgende week donderdagavond de eerste zwangerschapsyogales. Ben erg benieuwd! Hoop niet dat ik in slaap ga vallen, want ben 's avonds nog steeds gauw moe (en de les is van 19.30 tot 20.30 uur).

Deel Deze Pagina