De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Behappy,
    ja ik weet het, maar achteraf denk je dan, dat had ik beter niet kunnen doen. Das de pest als je alleen bent met maar 1 collega, dan kun je niet een ander vragen of die wil helpen om de patient van de vloer te tillen.
    Ik moet het er anders nog maar even met mijn leidinggevende over hebben.
    Vanavond en morgen heb ik weer late dienst. Ik kijk het even aan, als ik weer lasten krijg dan ga ik in overleg met mijn vlos. Horen wat die zegt.

Wat betreft verlof daar was ik al wel in grote lijnen van op de hoogte. Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Maar ik moet nog zien dat ik dat volhoud. Ik moet veel bukken en tillen-trekken.
    Wat ik van de meeste mensen in de zorg hoor is dat ze het niet redden tot het einde. Het is natuurlijk heel wat anders als een kantoorbaan.

Wat leuk al die dingetjes kopen v oor het aankleden van het kamertje.
    Ik ben nog bezig met behang krabben:( Maar er zit schot in. Zaterdagavond gaan we nog even gezellig met zijn tweetjes krabben, dan schiet het wat meer op.
    Mijn schoonvader was hier vanmorgen even, die komt volgende week vrijdag de muur herstellen die beschadigd is geraakt en de zaterdag erna gaat hij het behang erin maken.............Eindelijk ben er zo flauw van.
    Dan kan vriendlief het laminaat erin leggen en de radiatorbekleding ervoor maken, dan moet ik die nog even verven, en de schommelstoel en dan is het klaar en kan ik wachten op de meubeltjes...............pffffffff zucht, we zijn er nog niet haha

Ik heb geen moeite met slapen, gaat heerlijk op het moment.
    De kleine meld zich smorgens als mijn wekker gaat echt zo mooi. Het getrappel wordt steeds duidelijk, mijn buik komt soms al flink omhoog. Vriendlief kan haar nu ook elke avond wel een keer voelen. Ik merk nu ook wel dat ik flink ga groeien.

Ik ga nu even mijn macaroni eten. Tot gauw

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wil nog even kwijt dat ik mijn papieren van de belastingman terug heb. Alleen al qua reiskosten van het umcg krijgen we al dik 500 euro terug:$:D Wauw dat had ik niet gedacht. Das toch weer mooi meegenomen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whoeheoeeee!

Ik maakte ook een sprongetje toen ik de mail van de belastingmeneer zag! Mijn nieuwe auto'tje kan een beetje groter / nieuwer :D

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje ella hoe gaat het nu met jou en je mannen?
    Meis in de flat zijn ze blij voor jou dat je een zoontje hebt gekregen. Verder alles goed daar.

Marika@ Dat klinkt niet verkeerd ! mooi bedrag .
    Hier moeten we nog uitzoeken of we een belasting formulier in mogen vullen.

Behappy@ yoga leuk veel plezier gaat manlief ook mee?

Wat betreft mijn zusje gaat allemaal prima idd bijna maar alles zit nog pot dicht !!

Werk bevalt goed ! pff wel weer wennen hoor voel me er goed bij. kinderwens kan ik goed weg leggen denk er niet aan.

Tapons zijn er genoeg kom maar op lijf gooi dat rode troep er maar weer uit! alleen gister last van een beetje maagzuur.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tikje afwezig hier....druk met dingetjes in en om het huis.

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    hier ook druk met werk, verjaardagen, kapper, etc etc.

En straks lekker slapen;)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wahahaha :D, iedereen is druk druk druk.

Ik ook. Ben alvast babykleding e.d. aan het wassen. Dus wassen, strijken en opvouwen. Verder hebben wij gisteren mappen met geboortekaartjes bij de drukker opgehaald, dus ben daar ook even ingedoken. En heb ik vanmiddag nog even lekker buiten gezeten (wel met jas aan) achterthuis.
    Gistermiddag voor de 3e keer kortingsbonnen ingeleverd bij het Kruidvat. Verder een kruik met kruikenzak gekocht bij de Hema.
    In juni gaat mijn jongste zusje trouwen, dus mijn vriend moest nog een net pak kopen. Daar is hij gelukkig in geslaagd. En we hebben voor de zekerheid toch nog maar 2 pakjes in maat 44 gekocht bij de V&D, mochten wij een klein kindje krijgen of het te vroeg geboren gaan worden.

Marnat: nee, ik ga alleen yoga volgen. Mijn vriend is daar veel te nuchter voor. Wel is er 1 partnerles, dan gaat hij wel mee trouwens.
    Nog niks aan de hand bij je zusje?

@ baby voelen: mijn placenta ligt dus aan de voorzijde bovenin. Ons ukkie is ook niet zo druk in de buik trouwens. Vooralsnog een rustig kindje dus.
    Ik kan het aan de buitenzijde nog steeds niet voelen. Dus mijn vriend moet nog even geduld hebben.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Nee nog niks aan de hand bij mijn zusje , nog rustig.
    Jij druk met kleertjes wassen leuk , heb je nu alles haast al zo ver?
    Mannen zijn allemaal nuchter vaak in dat soort dingen, yoga enz.

Mariska@ Hoe is het met de babykamer? is het nog gelukt met het behang?
    En hoe gaat het op naailes?

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey meiden,

leuk Behappy feestje in het vooruitzicht, dat zal wel zwaar worden die hele dag van je zus met je dikke buik dan haha Maar wel leuk.
    Ik heb vandaag ook een enorm leuk pakje gekocht bij de hema, mt 56 hoop dat het dan past als het net is geboren. Eigenlijk is dat de kleinste maat die ik heb. Beter te groot dan te klein;)
    Ik heb nu mijn 6e paar boeken van geboortekaartjes in huis en kan gewoon geen keuze maken:) Stom is dat he.
    Zal de boeken maandag weer terug brengen, volgens mij hadden ze nog een paar boeken die ik niet gezien heb.

Baby voelen, soms ineens zo heftig dat ik ervan schrik. Mijn buik komt dan een stuk omhoog. Vriendlief heeft het ook al een paar keer gezien en gevoeld. Heel bijzonder.

Hey Marnat.
    Naailes gaat goed maar niet hard, heel hoop werk maar wel leuk, alshet af is zal ik een foto plaatsen.

Vanavond ga ik nog weer krabben:( hoop alles er deze weak af te hebben. Schoonpaps komt vrijdag een begin maken om 2 beschadigde muren te herstellen en zaterdag te behangen. Hoop dat het lukt, even duimen dames, ben er ondertussen zoooooo zat van.

10. Be Happy

Nee, alles is nog niet klaar hoor. Ik moet nog heel veel beddengoed wassen, boxkleden wassen, nog een deel kleding wassen. Verder moet de klamboe nog opgehangen worden, maar dat doe ik pas na 30 weken. Ook het ledikantje moet nog opgemaakt, maar dat doe ik ook pas na 30 weken.

Verder moeten we nog wat kleine dingetjes voor de babykamer hebben, zoals een lampje (anders hebben we alleen een felle plafondlamp, lijkt me niet zo verstandig), nog wat aan de muur boven de schommelstoel en iets leuks voor op de vensterbank.
    Ook moet ik nog een soort van kinderapotheek aanleggen. Dus sudocreme, Bepanthen, kinderparacetamolzetpillen en dat soort dingen.

Dus voorlopig nog genoeg te doen.

Verder houdt mijn moeder zich met de familiewieg bezig. Die staat bij hun met alle wiegspulletjes (lakentjes en dergelijke). Dat gaat zij wassen. Alles krijgen wij rond mei/juni.

@ Mariska: de kleinste maat die ik eerst had, was maat 50. Daar heb ik heel veel van (allemaal bijna gekregen kleding van mijn zusjes). Nu dus toch maar 2 dingetjes van maat 44 aangeschaft. Maar dat is wel erg piepklein hoor. Hoop toch dat ons kindje niet zo vreselijk klein is als het geboren wordt. Heb dan toch liever dat het meteen in maatje 50 kan.

Is het nog gelukt met behang krabben gisteravond?

Geboortekaartjes: wij vinden het ook moeilijk om een voorbeeld te vinden. Heb wel een kaartje gevonden die wij er allebei uit vinden springen. Mijn schoonzus heeft een eigen bedrijfje (grafisch ontwerper) en zij wil heel graag voor ons het kaartje ontwerpen. Maar dan moeten wij wel leuke ideetjes hebben natuurlijk.
    Morgen moet ik de mappen weer naar de drukkerij terugbrengen. Misschien dat ik dan weer een nieuw voorraadje meeneem....:D

Zonet naaste familie uitgenodigd voor de zwanger-borrel die wij gaan organiseren in april. Wij houden het wel klein trouwens. Ik heb het maar zwanger-borrel genoemd, omdat je het niet kunt vergelijken met een babyshower (die je zelf niet organiseert). Wij willen door middel van deze borrel iedereen bedanken voor de steun tijdens onze weg in de medische malle molen. De eetkamertafel tover ik om tot een tafel met warme en koude hapjes + drankjes.
    Gewoon dus even gezellig samen zijn met onze naasten zeg maar.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!!!

Be happy wat leuk zeg die borrel!
    hoop dat iedereen die jullie erbij willen hebben , ook erbij kunnen zijn!!
    Leuk is dat he met de kaartjes bezig zijn....
    Ik heb op een gegeven moment 2 gekozen , en mn man mocht daaruit kiezen. eigenlijk hadden we nog niet eens samen gezocht. Maar dit ging wel zo snel ;)
    Je hebt ook zoveel mooie erbij zitten he! soms echt lastig om keuze te maken. En wij wilden geen kaartje die je eerst nog helemaal in mekaar moest zetten.

Mariska , ja dat is echt lastig zeg als je met zo weinig collega's werkt! mocht er dan iemand op de grond vallen..... dan zit jij er mee! Maar bel je dan ook wel eens de politie?? dat hebben wij wel al vaak gehad hoor! dan kregen we iemand ook met zn 2tjes niet omhoog. (bvb een heel zwaarlijvig iemand , of iemand die echt bewusteloos ligt, dat is dan zo'n massief gewicht zeg maar) Heb je het al besproken met je leidinggevende?

Ik had opgegeven om 4 weken van te voren met verlof te gaan. Maar ben uiteindelijk met 28 weken gestopt ivm harde buiken. Idd vaak stoppen mensen in de zorg wel eerder met werken, omdat dat vaak lichamelijk wel zwaarder is.
    wat leuk he dat je al zo lekker groeit!!! geniet er maar van!

oo haha wat een leuke berichten van de belasting dienst!
    hier waren we ook erg blij toen we het hadden ingevuld!!!! :):):)

Marnat , hoe is het met je werk? weet je al meer? of je meer kunt werken?

hier alles weer wat rustiger...
    man gaat morgen weer aan het werk , dat lijkt me wel erg apart om dan de hele dag ''alleen'' te zijn samen met ons kindje.
    dat is toch even wennen denk ik!
    vanmorgen voor het eerst weer even buiten geweest en hebben we een stukje gelopen met de kinderwagen!!!! was wel even lekker om naar buiten te gaan!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Het was ook redelijk weer om even te wandelen, hoe gaat het met je herstel meis?

Ik heb een contract van 15 uur meis, heb deze week 18 uur gewerkt, en aan komende week 21 uur want vrijdag heb ik bijscholling de bassis moet het boek nog lezen ben al een beetje bezig.
    En krijg een schriftelijke toets .

In mijn topic meer

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ella,

goed om even weer van je te horen. Kan me voorstellen dat het wel wennen wordt dat je man weer aan het werk moet. Gelukkig dat het steeds een beetje beter met je gaat.

Las trouwens in het umcg topic dat je vriendin ook bezig is om zwanger te worden, jammer dat het deze maand niet gelukt is.

Ennnnnnnnnn, ik heb het behang eraf gekregen vandaag:D Yihaa eindelijk.
    Als het goed is, zit alles er dan volgend weekend GOED in.
    En kunnen we gaan laminaat leggen en afwerken. Hehe, wat een gedoe.

Even een nieuwe buikfoto:D

Bekijk bijlage 137107

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    marnat , wat fijn zeg dat je contract hebt!
    van harte!
    Hoe vind je je werk?
    wel druk allemaal hoor , maar vast ook wel weer even lekker om zo bezig te zijn?

Mariska , wat een mooie buikfoto!
    leuk hoor , je ziet het echt al goed!
    En mooie ketting! Die heb je van je zus toch?
    hihihi wat goed he van het behang!!!
    ben erg benieuwd hoor hoe het eindresultaat er uit ziet!

zo hier best wel wennen... mn man is weer aan het werk!
    maar het gaat eigenlijk best goed.
    was vannacht pas om half3 in bed... was vanaf 1200 uur bezig. Daarna weer een voeding om 7 uur en om half 9 hebben we beiden nog even lekker geslapen tot 1100uur!!!
    daarna lekker in badje en een voeding en nu slaapt hij weer lekker. ik zal zo even strijken en de was doen.
    Eigenlijk gaat het wel goed , maar moet zeggen dat ik echt leef van voeding naar voeding hahahaha

we gaan vanaf vandaag ook over op andere voeding , tegen spugen.
    zo zielig... ik verschoon hem soms wel 6x per dag en als hij spuugt komt het ook door het neusje.. vind ik zo sneu!
    hopelijk werkt die andere voeding goed/beter tegen spugen!

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Ella,

dank je, Ja die ketting heb ik van me zus.
    Als de babykamer vordert zal ik even een foto plaatsen;)

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat, vooral nu je er toch een beetje er alleen voor staat zonder partner overdag.
    Jeetje, je komt helemaal in een ander ritme he, lijkt me ook erg wennen die gebroken slaapjes.
    Ik hoop dat hij de andere voeding beter verdraagt. Klinkt erg zielig idd zoals je dat omschrijft, lijkt me geen fijn gezicht om je kindje steeds te zien spugen.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mariska , ja ik hoop het ook!
    vind het zo sneu om te zien dat spugen.
    ja het ritme is zooo anders! dat is echt ontzettend wennen vind ik.
    En met name savonds/snachts.
    Maar merk nu ook dat het overdag wel wennen is hoor , kan niet meer zomaar even weg bvb. En moet goed de tijd in de gaten houden voor de voedingen. Al meld hij zichzelf wel hoor , maar zo heb ik dan toch een indicatie zeg maar.

maar ook al is het wennen, we zijn echt helemaal gek op hem en zouden hem nooit meer willen missen!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mooi buikje mariska!

Ella@ Wat fijn dat het allemaal goed gaat.
    Wel sneu idd van het spugen mis idd andere voeding proberen.
    En met jou herstel gaat het ook goed?
    Heb je ventje al gezien lekker kereltje!

Het werk bevalt goed , de eerste week zit er op moe maar voldaan. Het werk is leuk he met ouderen is mijn ding.
    ben nu moe ga zo even tv kijken , kom straks mis nog wel kijken .
    En nog mis even wat lezen en leren voor vrijdag.

18. Be Happy

Goedemorgen allemaal!

Ella: blij te lezen dat het inmiddels goed gaat met jou. En het is inderdaad (nog) goed weer om met je zoontje buiten te wandelen. Daar kan ik me nu ook al op verheugen trouwens. Het buiten wandelen met ons kindje in de kinderwagen.....:D
    Hopelijk gaat het ook gauw beter met de voedingen. Je bent nu net met andere voeding begonnen, dus ik denk dat je er nog weinig zinnigs over kunt zeggen, maar kun je al verschil merken?

Marnat: vandaag is toch de officiele uitgerekende datum van je zusje? :D Spannende dagen dus voor je zusje, jou en de rest van de familie. Is er al iets gaande? Of is alles nog steeds rustig?
    Ik vind het ook fijn te lezen dat je het naar je zin hebt op je werk. Dan ga je er tenminste ook met plezier naartoe!

Mariska: mooie buikfoto! Een update van mijn buikje volgt aan het eind van deze week. Donderdagavond heb ik de eerste zwangerschapsyogales. Mijn vriend maakt een foto van mij in mijn yogakleding. Daar komt mijn buik namelijk mooi in uit.

Ik moet even stoppen met typen, want mijn collega komt net binnen.......

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    be happy hahaha ben je aan het typen op je werk! :)
    ach even een ontspanning toch? ;)

wat leuk dat je dan een foto gaat maken! Ben benieuwd!

leuk he om je daar zo op te verheugen om lekker te gaan wandelen!
    ik vind dat ook leuk hoor! heb nog niet meer gewandeld na zondag. Denk dat we vanmiddag ook even gaan!
    de voeding blijft tot nu toe binnen gelukkig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

al duurt het voeden nu wel 2x zo lang haha , en hij valt af en toe tussen het voeden door in slaap. ik maak hem dan wel wakker , want anders heeft hij veel te weinig binnen gekregen.
    hij ligt nu weer lekker te slapen! zal me zo ook even aankleden. Het ziekenhuisbed wordt vandaag opgehaald! vind ik opzich wel fijn , tis zo groot ding in de woonkamer! en ik heb er eigenlijk nauwelijks op gelegen. De eerste 3 nachten uit het ziekenhuis heb ik er op geslapen. want dat was wel makkelijk dat het bed wat hoger was ivm uit en instappen en mn wond.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook ik even illegaal vanaf het werk ;)

Maris: mooie buik!!!
    Fijn dat het kamertje nu eindelijk opgeknapt kan worden. Ben t.z.t. benieuwd naar de foto's.

Ella,
    Wat naar zeg, dat je kleine mannke zo moest spugen steeds!
    Nu houdt hij het binnen zag ik, fijn! Tis een hele klus zo he. Ben je natuurlijk ook nog een tikje onzeker...
    Als je nog kiekjes hebt om mee te pronken :D

Be Happy:
    Ik heb ook wat afgewandeld zeg! Heeeeeerlijk. Beide winterkindjes maar zo zalig!

Ruben is gisteren geopereerd / geholpen aan zijn neusamandel + buisjes. Hij deed en doet het super. Net of er niks gebeurd is. Ben zo trots op mijn ventje! Hij is "al" 3 jaar...maar dan ineens is hij nog maar 3, zo'n zielig hoopje in zo'n ziekenhuisbedje.

Deel Deze Pagina