De noordelingen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Fijn dat het goed met je gaat en de kleine niet al plagen hoor:D
    Hoe is het met je wond ziet die er mooi uit?

Behappy@ foei je moet werken hoor :D
    Ja klopt het is de dag vandaag voor mijn zusje en zwager , nog niks gehoord gaat nog goed.
    Het voelt ook lekker hoor om weer te werken dit is mijn ding en dat voelt fijn.

Elmo@ rubben dikke knuf voor jou , als ik het zo lees ben je een flinke vent geweest. Laat je je maar lekker verwennen hoor door mama en papa. Beterschap komt vast weer goed.

2. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hallo dames, is er hier nog plek voor een noorderling extra? :) Ik zoek nog een clubje om mee te praten en ben nogal gesteld op mijn regio dus dit leek me wel een leuke! Vind het wel vaak moeilijk om bij te houden maar als dat geen probleem is?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Assje,
    Kom je uit Assen? ;)
    Het loopt hier niet storm hoor, dus bijhouden moet lukken.

4. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Daar woon ik sinds kort maar ik kom er niet vandaan. Wel een geboren noorderling! Ik zou het wel leuk vinden wat te praten met vrouwen uit mijn eigen regio, want wat betreft cursussen, winkels, ziekenhuizen en andere voorzieningen heb je dan meer gemeen dan met mensen van de andere kant van het land :)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik kom uit het puntje van Groningen (noorden) en heb alleen ervaring met een vlos praktijk en veeeel ervaring in het UMCG :D
    Shopte me suf bij de Prenatal (vind ik van alle babyzaken in Hoendiep echt de prettigste) en ben fan van marktplaats :D

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Elmo: hoe is het nu met Ruben? Helemaal weer in orde na de operatie?

Assje: welkom hier! Ik ben trouwens ook een Assenaar, geboren en getogen. :D Ik zit bij een verloskundigenpraktijk in Assen en wil graag poliklinisch bevallen bij het WZA.

Marnat: nog alles rustig bij je zusje?

7. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Dan hebben wij twee dingen gemeen Be Happy :) Hoewel er eigenlijk geen keuze is hier natuurlijk, want er is maar één ziekenhuis in de buurt en voor zover ik weet twee verloskundige praktijken?

Ik zal mezelf trouwens even wat verder voorstellen :) Ik ben halverwege de twintig en werk op twee basisscholen in Assen op de TSO, voor een hier welbekend KDV met hele lelijke auto's ;) maar wel een leuke plek om te werken hoor! Ik heb een hond en ik rij paard, ik ben een echt dorpsmens en ken hier niemand.

8. Be Happy

Ik zit bij een grote verloskundigenpraktijk tegenover een winkelcentrum....Deze praktijk beschikt over een team A en een team B.

Ik ben trouwens een stuk ouder dan jou. Ben 36 jaar. Wij hebben er helaas ruim 3 jaar over gedaan (inclusief vruchtbaarheidsbehandelingen) om zwanger te mogen worden van ons eerste kindje.

Wij hebben thuis 2 katten (een kater en een poes).

Ga jij trouwens ook nog naar een informatieavond in het WZA? Dus over bevallen of borstvoeding bijvoorbeeld?

Wij gaan sowieso naar een avond over "bevallen in het ziekenhuis". En misschien ook naar een "borstvoeding-informatieavond".

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey marnat,

wat fijn om te horen dat het werk je na de zin gaat. Hoe lijkt het met je zus?

@Elmo, las dat jij ook ging behangen, maar vrees dat als je de boefjes erachter plakt dat je nog grotere bobbels krijgt dan die ik er in had:D
    Wat fijn dat Ruben het zo goed heeft gedaan in het ziekenhuis. Tis toch altijd maar weer afwachten hoe een kind erop reageert.

@Assje, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Gaat alles een beetje voorspoedig tot nu toe?

Met mij gaat het goed. Drie dagen gewerkt. Morgen en zaterdag nog een dienstje van 7 tot 10 en dan ben ik eerst lekker vrij. Probeer nu wel een beetje met collega's onderling te ruilen zodat ik de wat zwaardere clienten niet te vaak hoef te doen. Verneem nu toch wel elke dag mijn rug wat plagen. Ik zal het maandag even met de vlos bespreken.
    Morgen na het werk even op de thee bij een kennis en smiddags wat in huis aan het poetsen, morgenavond uit eten met oud collega en partner en zaterdagmorgen even werken, schoonpaps komt de kinderkamer behangen:D en savonds feestje met etentje:D
    Heb het er goed voorstaan niet waar:D Druk druk druk, zal mijn best doen om me hier even te melden.

10. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Daar zit ik ook :D Straks zeg je nog dat je bij me om de hoek woont haha! Ik zag daar net toen ik thuis kwam toevallig een zwangere vrouw staan en toen dacht ik meteen aan dit topic.

Was ik wel van plan! Maar gezien ik pas 15 weken ben heb ik nog niet echt gekeken wanneer. Op de posters die er nu hangen staan geloof ik data tot en met juni, ik weet niet of ik dan al ga of later. Misschien wel handig om aan de vroege kant te gaan, stel je nou voor dat het te vroeg komt dan heb ik de informatie tenminste al gehad.

Tot afgelopen week niet :p maar de afgelopen week is het sterk verbeterd. Ik was extreem misselijk (ook pillen gehad) en heel erg moe, maar dat trekt nu langzaam bij. Avondeten smaakt meestal wel weer en ik kan ook weer een film op tv uitkijken in plaats van al bij het begin in slaap te vallen. Ik heb er nu weer vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.

Ik ga eens proberen een beetje terug te lezen in dit topic om een idee te krijgen wat er speelt :)

11. Be Happy

@ Assje: we wonen vast niet bij elkaar om de hoek.... :DIk woon (zeg liever het adres hier niet openbaar) in Marsdijk.
    Verder zit ik bij Team A van de verloskundigenpraktijk.
    Wat naar dat je je zo misselijk hebt gevoeld. Ik voelde mij de eerste 3 maanden ook niet echt optimaal. Ik lustte bijvoorbeeld bijna geen warm eten meer, heel vreemd. Verder was ik ontzettend moe en ook wel misselijk, maar niet zo erg dat ik er van moest overgeven. Wel merkte ik dat als ik niet toegaf aan die moeheid, dat de misselijkheid juist toenam.
    Blij te lezen dat het inmiddels weer wat beter gaat met je.

@ Mariska: je bent inderdaad druk druk druk druk. Denk je ook een beetje om jezelf en de beeb :D? Maar het zijn veelal wel leuke dingen die je op de planning hebt staan, zie ik.

Gisteravond ben ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest....Toen ik net binnen was, was het net alsof ik in een kippenhok (sorry) terechtkwam met in totaal 9 zwangere vrouwen (waaronder ik).....:p Ik ben 's avonds nogal gaar en lig er anders altijd op tijd in, dus ik vond dat ellenlange geteut een beetje jammer. Maar het hoort erbij. Verder kende iedereen elkaar al zo'n beetje. Een andere vrouw en ik waren de enigen die nieuw erbij kwamen.
    Eerst kregen we thee (heb ik vriendelijk voor bedankt, lust ik niet meer sinds ik zwanger ben) en werd er over onze zwangerschappen gepraat. Op een gegeven moment had ik zoiets van: begin nou maar met de yoga!

Goed, na zo'n kwartier geklets, begon de yogales. Eerst ontspanningsoefeningen. Dat vond ik wel lekker, zo in stilte met je lichaam bezig zijn.

Daarna kwamen er een aantal gymnastische oefeningen waardoor je het verschil tussen inspanning en ontspanning goed voelde. Jemig, ik moest me in allerlei bochten wringen :$. Er zaten ook een aantal vrouwen bij die langer dan 30 weken zwanger zijn (waarvan sommigen ook vrij gezet), die hielden alles ook keurig vol. Ik dacht nog namelijk: dat wordt wat als ik langer zwanger ben! (En nu heb ik dus spierpijn overal....)

Daarna kwam er weer een ontspanningsoefening waarbij je uiteindelijk zelf een ontspannen houding mocht kiezen.

En toen deed de yogalerares het licht uit in de yogaruimte....:( En werd er een leuk ontspannen klassiekachtig muziekje opgezet. Zo kon je al je aandacht aan je kindje besteden. Maar door die ontspanningsoefeningen word je nogal slaperig. Ik dacht: ik ga hier echt niet slapen, weet niet wat de bedoeling hiervan is.
    Ik hoorde wel aan de ademhaling van sommige cursusgenoten dat ze wel (bijna) in slaap vielen.
    Het muziekje werd op een gegeven moment uitgezet en toen was er 10 minuten een doodse stilte. Het duurde mij een beetje te lang. Wou liever in mijn eigen bedje liggen :D dan daar op de vloer op een matje. Uiteindelijk liet ze zo'n klankschaal afgaan, waardoor je wist dat de les afgelopen was en je langzamerhand weer overeind kon komen.

Al met al vond ik het wel leuk, yoga, al moet ik er dus nog wel aan wennen....:D

Vanmiddag plaats ik een recente buikfoto van mijzelf in mijn yogakledij.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!!
    ben ik ook weer even!
    het gaat goed hier hoor!
    maar weet je wat zo wennen is? dat er eigenlijk geen ritme in zit! haha
    de ene keer zit ik de hele ochtend met hem op schoot... maar bvb vandaag slaapt hij al vanaf half 9! en ben ik even lekker bezig geweest vanochtend. Ik leer langzamerhand dat ik maar per dag moet zien hoe het gaat. Kan er niet vanuit gaan dat hij morgen ook de hele ochtend slaapt , snappen jullie me nog?? :)

sorry moest het even kwijt!

maar verder gaat het goed! ik wen steeds meer. En we genieten enorm! hij veranderd ook al hoor. En de kraamvisite komt ook wat op gang. Moet zeggen dat ik er nu ook wel zin in heb in al die visite! dat had ik eerst niet.

Assje , welkom hier! en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Be Happy , wat leuk he dat je naar yoga bent geweest. Zo te lezen was het wel even wennen voor je , maar hopelijk heb je daar een fijne tijd!

Mariska wat heb je het druk! maar wel gezellig allemaal hoor!
    heel veel plezier!

Elmo ,wat sneu zeg voor Ruben.... :( hoe gaat het nu met hem?
    sterkte voor je kleine mannetje!
    ooo zo zielig he als hij in zo'n ziekenhuis bed ligt.

Marnat , hoe is je werk??

Consider , pcootje.. lezen jullie nog mee???
    ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat!

ik hoor iemand EINDELIJK hahaha huilen!!!!
    ben weer weg!!
    xx

13. Be Happy

Even twee buikfoto's ter vergelijking....:D

Foto van 21 weken zwanger:

14. Be Happy

Foto van 23 weken en 3 dagen:

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    be happy , mooie foto's!!!!!
    zo leuk he als je het begint te zien!
    geniet er maar lekker van!

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    @Assje: vervelend die misselijkheid, je had het dan ook aardig te pakken als je aan depillen bent geweest. Ik zelf ben ook wel aardig misselijk geweest, vooral tussen de 2e en 3e maand, gelukkig ging ik me daarna een stuk beter voelen. Nu heb ik overal zin aan en eet eet eet me een ongeluk

@Behappy, ja is goed, ik zorg dat ik mijn rustmomenten wel even pak, ga dan even lekker 1 a 2 uurtjes op de bank liggen en dan ben ik weer even uitgerust. Alles komt op een bultje de laatste dagen.

Moest wel even lachen om je Yoga avontuur. Vind het knap dat mensen daar het geduld voor hebben. Als ik het zo lees is het dus echt niets voor mij. Ik ben nogal vrij nuchter aangelegd. Dat hele pufclub gebeuren zegt me trouwens weinig hoor.

Mooie buik Behappy, je ziet duidelijk het verschil, gaat hard nu he.

@Ella: Hey meid, wat fijn dat alles nu zo goed gaat met jullie. Als ik jou verhaal in het begin las dacht ik: die heeft nog veel tijd nodig om bij te komen. Maar gelukkig verloopt je herstel snel en ben je nu lekker aan het genietn.
    Kan me voorstellen dat het heel erg wennen is. Ik zit ook constant te piekeren, hoe moet ik dit doen, en hoe gaat dat en wat als. Het lijkt mij ook een enorme verandering, en ik kan ook nogal aan mezelf twijfelen, doe ik het wel goed etc etc. Zal vast wel loslopen.

Ik heb het huis aan de kant, ga nu ff lekker relaxen, en als vriend dan thuiskomt lekker uit eten. Morgenvroeg nog even een dienstje van 7 tot 10 en dan lekker 3 dagen vrij:D

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @BeHappy Nee dan woon je niet bij mij om de hoek ;) mogelijk wel bij mijn zus. Ik woon zelf in Vredeveld. Zit je daar op yoga? Ik weet dat er hier eentje zit, daarvan hingen folders bij de vk-praktijk, verder is het me nog onbekend terrein. Yoga lijkt mij ook leuk om te gaan doen, dat heb ik al eerder gedaan (gewone natuurlijk geen zwangerschaps) en vond ik toen erg leuk. Maar ik vind het wel eng om ernaar te vragen :)

@De rest Ik lees eerst nog een beetje mee hoor om een beetje te kijken wie jullie zijn en wat jullie zoal meemaken :p

Ik heb vandaag mijn kinderwagen binnen gekregen, die mijn moeder heeft opgehaald voor me bij iemand van dit forum. Een beetje vroeg misschien, maar we kopen alles gespreid vanwege de hoge kosten en dan moet je toch eens beginnen. Meteen in elkaar gezet en alle opties bekeken, ben er heel erg blij mee! De hond vond hem doodeng, die rende meteen naar boven.
    En ik heb ook een box gehad van de Etos en de Babydump, nu zit ik helemaal tussen de babyspulletjes! :$ Apart gevoel vind ik, want ik ben nog nauwelijks gewend aan het idee dat ik zwanger ben. Maar ik vind het wel erg leuk dat je zoveel spulletjes gratis krijgt, dan kun je ook veel proberen.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Assje@ Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ella@ Fijn dat het goed gaat bij jullie blijf er van genieten hoor.

Behappy@ ons yoga meisje hihi mooie buik foto s geniet er van he voor je het weet is je woder er.

Het werk bevalt idd nog steeds goed. Vandaag basis cursus gehad was leuk.
    We moeten de toets thuis doen en binnen 3 week terug sturen,.
    Mijn zusje nog steeds niet bevallen !!! ik werd na de cursus gebeld dacht ja mijn zusje maar nee dus.Voel dat ik nu wel gespannener word laat het kind nu maar komen, hoop voor me zelf en mijn zusje dat het niet op mijn verjaardag komt [ 27 maart]

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden niet te erg verbranden he met die heerlijke lente zon:D:D

20. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Marnat,
    je zus houd het wel spannend hoor. Alles nog steeds rustig?

@Assje, dat went gauw genoeg hoor al die leuke babyspulletjes, ik werd er heel erg hebberig van, nog steeds hoor.
    Ik koop de kinderwagen van een vriendin over, die heeft 1 dochtertje erin gehad, wagen is nog zo goed als nieuw.

En meiden, beetje genoten van het heerlijke weer...........ik wel.
    Heb een hele drukke week gehad, eigenlijk beetje te druk, ik was gister kapot.
    Ik ben om 10 uur op bed gegaan gisteravond, en werd ben met 1 nachtelijke onderbreking om 9 uur weer wakker geworden. Ik ben weer helemaal bijgetankt.

Gister heb ik met mijn schoonvader de babykamer behongen. Het viel mijn schoonvader ook nog aardig tegen. Het papier hebben we nu met lijm ingesmeerd en flink in laten trekken en alles is er keurig ingekomen pfieuw:) Nu moeten we alleen nog 1 schuine wand dat doen we woensdag en dan is het klaar. Het begint er op te lijken.

Morgen naar de vlos, even weer hartje luisteren:D

Deel Deze Pagina