Hahaha, Marnat...! Zou maar zo kunnen. Heeft jouw man ook twee linkerhanden dan? Mariska en ik hebben elkaar nooit in het echt ontmoet, maar het blijft wel bijzonder. Punctie inderdaad op dezelfde dag en terugplaatsing (notabene op 20-10-2010!!!) ook op de zelfde dag. En dan ook exact even lang zwanger en dus op dezelfde datum uitgerekend. Ook behandeld bij hetzelfde ziekenhuis (UMCG) trouwens. Marnat heb ik wel ontmoet (in het UMCG). Een hele lieve meid trouwens! Ik gun het haar zo om mama te worden. Ze zal een hele lieve moeder zijn. O ja, in tegenstelling tot de meeste mensen, willen wij juist NIET weten wat het wordt. Wij laten ons verrassen bij de geboorte. Vandaar ook dat wij het babykamertje redelijk neutraal houden, zodat het geschikt is voor zowel een jongetje als een meisje. Waarom wij het niet willen weten? Vinden wij zelf gewoon leuker. Er is (door alle moderne technieken van tegenwoordig) al zo weinig meer een verrassing. Lekker spannend dus! Natuurlijk zijn wij ook wel nieuwsgierig, maar dat blijven wij gewoon tot de geboorte. Eerlijk gezegd vind ik de tijd gewoon voorbij vliegen (volgens mij maakte iemand anders hier ook al een opmerking over). Ik ben nu al gewoon weer 16 weken zwanger! Nog een paar weekjes en dan zit ik op de helft!
Marnat, wat vervelend zeg, hebben ze ook gezegd waarom ze niet tevreden waren, dan kun je je daarin verdedigen en als het nodig is aan werken. Klopt wel wat je zegt hoor, sommige mensen zijn nooit tevreden en is het nooit goed genoeg. Ik heb toendertijd wel zoveel mensen aan de telefoon gehad die klachten hadden over medewerkers, soms terecht vaak ook niet.
BeHappy, wij willen het ook niet weten. Onze grote verrassing was al de zwangerschap en laten ons graag nogmaals verrassen bij de geboorte.
PCOOTJE@ Nee toetsen bord is niet stuk jij klets te veel hihi. Ik hoefde me niet te verdedigen, er is niemand die het daar goed doet. vandaar zij ook van ze af willen. Wat betaald dat om bij jou schoon te maken Behappy@ Manlief heeft geen twee linker handen kan heel veel behalve schilderen op de muur Al is de gang hier wel heel mooi geworden
Jeej meiden jullie zijn echt erg. Even mijn badkamer schoongemaakt en alweer bijna een pagina vol. Ik heb trouwens op zp zo ingesteld dat ik heel veel berichten op 1 pagina heb. Jullie hebben hem ws ingesteld op minder, daardoor heb ik ws 2 pagina´s en jullie al 4. Behappy heeft intussen ook al gereageerd. Ik heb haar idd nog nooit ontmoet. Alleen zaten we in een ander topic te kletsen en bleek dat we gelijk opgingen, alleen hadden we steeds verschillende afspraken dat we elkaar net misliepen in het ziekenhuis. De icsi bij ons werd vergoed. We hebben 1 behandeling icsi eigen cyclus gedaan (6pogingen) en daarna begonnen met de icsi hyperstimulatie die sloeg gelijk aan. Daarvan heb ik nog twee cryo's in het umcg liggen.
Pcootje@ Doe het dan maar zelf , want bruintje is leeg hier die lust wel weer wat. Maris@ Ik kwam vlak achter jullie aan . Maar kwam jou ook niet tegen. Behappy wel.
Mariska, ik wist niet eens dat je dat kon instellen, waar doe je dat? Ik ben zelf niet verder gekomen dan IUI maar lees ik het goed dat jij dan 2 keer een punctie hebt gehad? of lees ik het nu helemaal verkeerd. Wel raar he dat je samen in wachtkamers zit en geen idee hebt wie de andere is terwijl je hier met elkaar schrijft. marnat...... bruintje is hier al maanden leeg met 2 huizen. gelukkig is het eind in zicht en kan bruintje zich weer gaan vullen.
Hey Pcootje, ik heb dat geloof ik toen gedaan bij de instellingen wijzigen, weet het zo even niet meer, zal er eens naar kijken. Moet daar wel ergens staan. De eerste poging van de icsi ec (eigen cyclus) zou ik een punctie krijgen maar was mijn eitje op natuurlijke wijze gesprongen, poging mislukt. Poging 2: wel een punctie gehad, twee dagen later vanuit lab gebeld embryo was uitelkaar gevallen, geen terugplaatsing > mislukt. Poging 3: Ook punctie gehad, en wel terugplaatsing helaas niet zwanger. Poging 4: wel punctie en tp maar geen zwangerschap Poging 5: wel punctie maar embryo niet goed geen tp poging 6: Geen punctie , eitje was al gesprongen. Dus voor die behandeling 4 puncties gehad
Mariska, tjonge dat is wel heftig zeg. Ik had altijd begrepen dat er max 3 vergoed werden,of tellen de mislukte pogingen hierin niet mee? Vandaar dat ik het me ook afvroeg met je handtekening
De icsi ec was 1 behandeling en die bestaat uit 6 pogingen. In totaal worden er 3 behandelingen vergoed. Toen ben ik begonnen met behandeling 2 de icsi hyperstimulatie. Daar had ik 3 embryo's waarvan 1 topper die nu in mijn buikje groeit en 2 geschikt voor invriezen. Stel dat ik nu niet zwanger was geweest en de twee cryo's ook waren mislukt kwam ik nog voor 1 behandeling hyperstimulatie in aanmerking voor vergoeding. daarna zou je zelf moeten betalen. Hoop dat je het nu beetje begrijpt, is ook best lastig.
Dank je wel voor de uitleg, ik begrijp het nu idd iets beter..... maar ingewikkeld is de materie wel. Marnat gaat het bij jou ook zo want ik dacht dat jij straks de laatste poging in ging....of zit ik nu weer fout???
Pcootje@ Ik doe de hyperstimulatie , dat houd in dat ik mijn huishouding stil leg eerst met de pil.En dan deca en puragon spuiten. Maris heeft eigencyclus gedaan,volgens mij.
Ja mijn eerste behandeling was icsi eigen cyclus en de tweede behandeling was icsi hyper, die doet Marnat ook. Ik geloof dat jij nu nog voor 1 behandeling in aanmerking komt, toch Marnat? Daarna worden ze niet meer vergoed. De icsi in eigen cyclus is minder zwaar omdat het in je eigen cyclus wordt gepland en je minder hormonen hoeft te spuiten, hier worden ook wel vrouwen zwanger mee dus willen ze dat eerst proberen. Als dat niet lukt gaan ze over op de zwaardere variant, de icsi hyper.
Oke duidelijk, scheelt zeker een hoop als je niet zoveel hormonsters hoeft toe te dienen en het in je eigen cyclus mogelijk is.
Marska @ Dit is idd de laatste poging , daar na kijken ze verder wat er nog mogelijk is vertelde onze gyn.
Hoop zo dat het nu eindelijk eens gaat lukken bij jullie Marnat. Het zou mij een beetje een angstig gevoel geven om nu bij de laatste behandeling te zijn aangekomen. Weet niet hoe jij er nu in staat.?Hoop dat je flink reageert op de hormonen en dat er veel embryo's ontstaan die jullie kansen vergroten. En je snel die positieve test in handen hebt.
Marika@ Dankje meis, idd het geeft ook angst meer van als het niet lukt wat dan dan nooit moeder worden!! en bij die gedachten voel ik me verdrietig . Daarom hoop en vraag ik jullie om heel veel steun als we er vol op weer voorgaan, als ik dat mag vragen. Want ik weet heel zeker dat ik dat nodig heb, trannen vloeien al weer hier alleen al als iker aan denk nooit moeder te worden. Ik denk ook moeite te hebben met de eerste spuit , dat was ook zo bij mijn tweede poging.